Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
Volx Reģ.: 22.11.2018
2 0 Atbildēt

Ps tas bija vēl pirms koronas un naftas cenu krituma

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 7 Atbildēt

Kā tur sanāk savietot kritiku par sliktajiem vietējiem vēja ģeneratoriem un to sabalansēšanu un labajām lētajām citu valstu atomstacijām ar tepat tēmā pieejamo pārvades zudumu cipariem?

WALA Reģ.: 19.06.2002
5 0 Atbildēt

Nu tad jau jāliek vēja ģenerators un saules paneļi uz katras ēkas un miers.

P.s. AST zudumi uz lieliem gabaliem ir mazāki, kā uz konversiju un mājās lietojamiem spriegumiem, ceru ka šo es varēju arī nerakstīt !!!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 4 Atbildēt

Dod atsauces!

Vējam jau var izdomāt visādus lokālus lietojumus, piemēram, siltā ūdens un apkures balansēšanu turpat mājsaimniecībā uz vietas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Lūdzu, man bija arī interesantāks pētījums, bet uz sitiena atrast mobilajā nevaru:

energyeducation.ca/encyclopedia/Electrical_transmission

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 0 Atbildēt

Diezgan labi sanāk. Paskaties biržas cenas - tās ietver arī pārvades zudumus. Un skatoties uz tām, neaizmirsti, ka vēja enerģijas cena piedevām nav konkuretspējīga ar visām subsīdijām.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 8 Atbildēt

Tepat jau tie zudumi tika salīdzināti ar tiem papildus tēriņiem, kas sanāk, iegūstot fosilo degvielu un to nogādājot līdz patērētājam.

Ja vajag pierādīt, ka degvielas dzinējam zudumi ir salīdzināmi ar elektrotīkla pārvades zudumiem, tad to arī pierāda. Savukārt, ja vajag pierādīt, ka vietēja enerģija ir visādi neizdevīgāka par importēto ar lielāku pārvades attālumu, tad atkal tos pārvades zudumus kaut kā piemirstam.

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 0 Atbildēt

Izskatās ka ja tev "neielies" mutē pētījumu ar visiem sīkumiem, pats parakt un pamācīties jau nespēsi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Kapēc piemirstam? Tie ir iekļauti cenā - gan degvielai, gan elektrībai - gan tuvai vēja, gan tālai AES. Tas, kas tev "nepatīk" - ka citi tos nepiemirst, kad tu sāc gvelzt par elektrības ekoloģiskumu un pats piemirsti zudumus tikai vienā sev izdevīgajā pusē.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 27 Atbildēt

Veikls PR.

darklight Reģ.: 29.10.2013
5 0 Atbildēt

Abstrahējoties no vēju parka lietderības vai nelietderības kā tādas, es skatos no cita viedokļa. Ja to vēja parku celtu Latvenergo, es iespējams būtu par. Vai arī, ja celtu Raimis un solītu visiem lētāku elektrību, es arī būtu par. Bet, ja atbrauc resns zviedrs, pie*irš manu zemi un liek pirkt savu špani par dārgu naudu, tad lai viņš iebāž labāk tos propellerus sev paši-zināt-kur!

msh Reģ.: 16.04.2007
2 2 Atbildēt

Es būtu tikai par raimi - latvenergo varētu sabīdīt dārgu iepirkumu...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Par raimi? Tālāk par teoriju un atsevišķām komponentēm netiktu. Pret dārgu iepirkumu ir vienkāršas "zāles" - to saražoto enerģiju iepirkt tikai par brīvu biržas cenu. Ak jā, viena maza problēma - ar šādu nosacījumu to vēja parku neviens un nekad nebūvēs vispār.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 6 Atbildēt

Es nekur nerakstīju, ka tagad plaši jāievieš vēja el;ektroenerģija Latvijā.

Es rakstīju, ka pie esošajām HES un VES jaudu attiecībām valstī vēja enerģijas nevienmērīgo pieejamību esošie HES pilnībā nobalansē tepat valsts robežās.

-----------------

Par elektroauto lādēšanu, ekoloģiskumu un jaudu pieejamību bija blakustēma, ka rēķinot elektroauto ražošanas un enerģijas nodrošināšanai vajadzīgo kopējo enerģijas daudzumu parasti tie aizmirsts, ka parastie auto darbojas ar benzīnu un dīzeļdegvielu, tā degviela ir jāiegūst un jātransportē un tur arī ir enerģija jāpatērē. Tad nu elektroenerģijas pārvades zudumi tika pieminēti un tika saukti diezgan lieli skaitļi.

Tas bija tad, ka elektroenerģijas zudumi lielākos pārvades attālumos bija izdevīgi.

Tagad, toties, elektroenerģijas zudumi nav svarīgi. Pērkam AES enerģiju un pārvadām simtiem kilometru un viss ir ekoloģiski.

Kādi tur bija tie zudumi elektroenerģijas tīklā?

-----------

Idejas ar daudzajiem mīnusiem

100k km lietotam franču dīzelim. 100k km pilsētā - cik tur to daļiņu viņš tajā pilsētā izpūtīs. Viena exceļa domāšana. - 9

Ja tas RTU projekts uzlabos vidējo patērētāju informētību par ekoloģiju, tad tas ir tikai apsveicami! - 7

Līdzšinējās diskusijas jau pierāda to, ka tie klimata pārmaiņu noliedzēji jau paši daudz ko nezin. RTU varētu pacensties atrast un aprakstīt pilnos ražošanas ciklus - motoriem, akumulatoriem, degvielai, eļļai, rezerves daļām, elektroenerģijai - ar formulām un skaitļiem. - 27

Tā RTU iniciatīva varētu ieviest sabiedrībā praksi pamatot dažādu tehnoloģiju ražošanas un izmantošanas izmaksas un emisijas ar reāliem, pamatotiem skaitļiem. Vienādojumos, ķīmiskajās reakcijās un fizikas likumos pamatotiem skaitļiem. - 9

Ja valstī ir gan HESi gan vēja parki, tad tie vēja parki nosedz daļu enerģijas, ko iegūtu, HESos noteiktam ūdens daudzumam griežot HESa ģeneratoru. Tādējādi noteikta patēriņa un ģenerācijas robežās faktiski HESu ūdenskrātuve darbojas kā akumulators, jo tas vēja enerģijas aizstātais ūdens daudzums paliek HESa augštecē kā potenciālā enerģija. Protams, ekoheiteri tam visam var kaut kā pieķinķelēt ogļu enerģiju kaut kur tālumā saražoto. - 9

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Atšķirt ekonomiku no ekoloģijas nespēj? Tie ir divi dažādi vārdi un jomas. Tālā AES enerģija ar visiem zudumiem ir lētāka par tuvo vēja. Vēju var stumt tikai ar ekoloģisku propagandu un tas nav ekonomiski pamatots. Tev ir svarīga šī propaganda, man - lēta enerģija visiem - sākot ar rūpnīcām un beidzot ar pensionāriem.

Jā - tuva AES būtu vēl labāka, cerams, ka Igauņu iecere realizēs ies drīz.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 3 Atbildēt

Vienkārši ierakstiet šeit tos pašus zudumu procentus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Kādā nolūkā? Tie nav piemērojami biržas galā cenai, jo ir tajā jau iekļauti. Kādēļ atkal vēlies sajaukt diskusiju ar nesaistītiem faktiem?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Raimond, vai tu lūdzu kaut vai pirmo linku par pārvades zudumu rēķināšanu atvēri, izlasīji, saprati ? Tad kādēļ atkal viss par enerģijas pārvadi vienā čupā ? AST zudumi kad runājam par 110kV un jaudīgākām līnijām ir 2-3%, no AES spriegums nāk tikai pa tādām - maksimāli augstu spriegumu un tie 2-3,% ir uz 1000km, vidējā sprieguma transporta tīklā zudumi ir lielāki, bet parasti līnijas nav garākas par 100km.

Tad transformatora zudumi AES galā, konversija uz augstspriegumu zudumi līdz 4%, konversija pilsētas galā uz zemu, vai zemāku spriegumu arī līdz 4%, vēl trafs uz 380, atkal līdz 4%.

Tas ir tā baigi rupji rēķinot, līdz ar ko vidēji zudumi līdz EV rozetei būs sākot no 7% un lielāki. Ceru tagad bilde tev puslīdz līmētas kopā ?!?

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tālāk links par ABB transformatoru nav nejaušs, tas ir tāds trafs ko liek pie saules vai vēja elektro ģenerējošiem elementiem, tur ir skaidri pateikts, ka ja saules vai vēja enerģija netiek ražota, trafs rij elektrību pats par sevi ... Un arī veidi kā to risināt tur ierakstīti ...

Bet tev tikai pamuldēt, ka vienā pusē sakam ka ir lieli zudumi elektrotīkla , bet citur kā ir labi importēt AES enerģiju, jo ir labi, tā nāk līdz mums izmantojot AST, kur pārvadē zudumi uz 1000km ir štrunts, salīdzinot ar vidējiem spriegumiem uz 100km, vai zemiem uz 10tiem km.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 3 Atbildēt

Vienkārši atrodi to iepriekšējo diskusiju.

Tur bija citi skaitļi.

Un mēs jau tā kā par ekoloģiju.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lai tā būtu, par skaitļiem, es rakstu izejot no savām zināšanam, Linos centos ielikt to kas ir daudzmaz svaigs un no visas pasaules, domāju ka mūsu realitāte mazliet atšķiras uz slikto pusi, tā kā vēl daudz PSRS laiku trafu.Nav gluži Āfrikā, bet tomēr.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Par ekoloģiju - te neviens nav pret to un arī klimata pārmaiņu noliedzēju te neesmu.manījis, bet tu ne "klausies ne dzirdi" ko tev saka.

Tas ka es te esmu teicis, ka ekofani vēlas lai CO2 tiek ražots citādākā veidā, un vairāk, tas nav nejauši ... Tā ir ekonomika !

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Jauki, tad par ekoloģiju tomēr, nevis ekonomiku. Tikai mēģināji "pa kluso" tos zudumus kaut kā attiecināt uz ekonomiskiem argumentiem, cerībā, ka "vidējais džo" nepamanīs, ka patiesībā stum pseidoekoloģijas propagandu, kas sadārdzina enerģētiku - t.i. visu dzīvi kopumā. Un kā rāda prakse, izejot ārpus šauras nozares rāmjiem, tieši nabadzība korelē ar augstu vides piesārņojumu, lai vai kā ekopropagandisti stumtu pretējo uzstādījumu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
5 0 Atbildēt

Vēl par ekoloģiju - tev saka ka pēc efektīva darbības laika beigām, tev ir ļoti liels stiklašķiedras un metāla daļu "atkritums", darbības laikā ir pastāvīgs vides piesārņojums ar noteiktas frekvences skaņu, ģeneratoru parkam vajag zemi, kura principā vairs tad nav sevišķi izmantojama (ir bet ar lieliem ierobežojumiem) , tā kā ir OK tos likt tuksnešos, jūrā utml, bet bieži nav OK likt uz aramzemes. Šobrīd itkā pārtika ir relatīvi lēta, bet sadirs lauksaimniecību, vai kārtējās eko- muļķības tipa biodīzelis sāc subsidēt, un dabūsi sev ļoti dārgu pārtiku, tā ka vēja parki un saules paneļi vairs nešķitīs tik laba ideja ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 5 Atbildēt

Jebkuru ideju var tehniski apspriest.

Vai ari ne, noļurināt līdz personiska kašķa līmenim.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Var tehniski un var vispusīgi. Tu uzstājīgi velc uz pliki tehnisko, jo nespēj vai negribi saprast plašākas kopsakarības. Un jebkuru mēģinājumu paplašināt tavu skatījumu "noļurini līdz personiska kašķa līmenim".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kādēļ uztver to kā personīgu kašķi ? Tev bieži pasaka par to kur konkrētajā idejā vai pieejā ir lielākā problēma, tā vietā lai domātu/mekletu tās risinājumu tu pamanies pārlekt uz citu jautājumu, ka politiķi pie neērtiem jautājumiem. Problēmas nevajag ignorēt, tām ir jāmeklē optimālākais risinājums.

Tā piemēram - mēs visticamāk neesam tik bagāti lai mērkaķotos ar vēja parkiem, bet tajā pat laikā saules kolektori un iespējams pat saules baterijas uz māju jumtiem būtu baigā laba lieta... Bet tur arī ir jāietver pilns cikls no ražošanas līdz pārstrādei, gan uzmaksas, gan saražotie atkritumi utml. To cena kaut kādā mērā jau parāda uz to kas un kā, vienīgi ir aizdomās ka kā te utilizācijas jautājums, vēl cenā nav iestrādāts !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Te vēl Raimond tev info (mazliet gan veca, bet neesmu dzirdējis, ka problēma pēc būtības būtu izzudusi)

blogs.dnvgl.com/energy/stop-putting-wind-turbines-on-buildings

Subjektīvi man šķiet ka izmantojot ēku fasādes sanāk jēdzīgāk, bet estētiskums cietīs un nebūs iespēja turbīnas grozīt ...

Tā kā faktiski es gribētu teikt ka jāizmanto Daugavas HESi un jāpēta ka tur var efektīvi ražot arī vēja vai saules enerģiju, jo platība tāpat "aizdirsta" ar ūdens "akumulatoriem" . Tur ir gan liels klājums kur vējam skraidīt bez šķēršļiem, gan mājas nebūs pārāk tuvu utt.

www.buildinggreen.com/feature/folly-building-integrated-wind

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tās ir sekas faktam, ka neražot ir slikti, trafi rīs strāvu ka prieks, un tāpat būs mīnuss ražotājam, bet ilgtermiņā man šis šķiet aplami un izraisīs būtiskas problēmas ar strāvas piegāžu stabilitāti un infrastruktūras atjaunošanu. Kaut kur līdzīgas ziepes bija ASV ar telefoniju, pie zināma cenu līmeņa lielai daļai fiksētais telefons bija sūdūgāks, kā padomju laika centrāles ap 90 tajiem Latvijā (kur vēl nebija samainīts uz rietumu ražojumiem).

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

www.tvnet.lv/6989202/elektroauto-uzlades-vietu-izveidei-paredzetos-lidzeklus-novirzis-elektrovilcienu-projektam

Satiksmes ministrija skaidro, ka elektrotransportlīdzekļu uzlādes staciju infrastruktūras izveidē Latvijā jāņem vērā arī privāta sektora aizvien lielāku ieinteresētību un iesaisti to izbūvē. Līdz pērnā gada oktobrim uzņēmēji Latvijā bija izbūvējuši vismaz 24 publiski pieejamas uzlādes stacijas, galvenokārt veicot to izbūvi pie komercobjektiem - lielveikaliem, viesnīcām, autoservisiem un citiem objektiem. Arī degvielas uzpildes stacijās pie lielākajām maģistrālēm nākotnē tiek plānots veidot elektrotransportlīdzekļu uzlādes stacijas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Kāds bija mērķis vēlreiz iepostot to pašu linku? Lai pierādītu, ka tu tikai spamo, vispār nelasot, ko raksta citi?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 4 Atbildēt

Viena no galvenajām domām rakstā. Ja izlasa tikai virsrakstu, rodas nepareizs priekšstats.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

To tavu nostāju ir grūti saprast, tu tirgo EV, vai kā citādi no tā iegūsti?!? Man ir pilnīgi vienalga ko katrs izlasa/neizlasa rakstos par dīzeļiem, man ir svarīgi tas kas ir svarīgi man, un ko pārējie par to domā man ir ... domāju nojaut "cik svarīgi" .

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Vispār galvenā doma rakstā ir tieši tāda, kā virsrakstā. Ar konkrētiem skaitļiem. Un tad ir viena abstrakta atrunas rindkopa, kuru esi izkopēji, ka tomēr kaut ko jau arī būvēs tiem auto...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu kā patika šodienas strāvas pārrāvums. Tas acīmredzot nozīmē vēl to ka līnijas nav rezervētas vai ir interesanti saslēgtas, un AST nav tik labā stāvoklī kā gribētos. Un redz kā skaisti viens vads nosvilst, bet pārējais atslēdzas ...

Tur nekur nekādas pārslodzes nav, nebija un nevar būt ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nav. Ne velti tiek šobrīd intensīvi būvētas jaunas līnijas. 330kV nav pagaidām pilnībā rezervēts tīkls.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Precizējums pēc AST vadītāja stāstītā preses konferencē - šī līnija ir rezervēta ar loku, bet otrā loka pusē pie TEC2 notiek remotdarbi un posms ir atslēgts. Tātad sakrita divi pārtraukumi vienlaikus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jā arī tagad noklausījos, viss skaidrs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/tresdien-elektroenergijas-cena-bus-divas-reizes-augstaka-neka-dienu-ieprieks.d?id=52214083

Cenu izmaiņas, tad ja ir traucējumi un pārrāvumi līnijās, kas noved pie dažu elektro staciju apstāšanās vai nepieejamības, vai kā TEC2 gadījumā, jaudas samazināšanās ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 3 Atbildēt

Kā Jūs vispār nosakāt raksta galvenās domas?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Izlasot. Iesaku pamēģināt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Virsraksts - ir - Elektroauto uzlādes vietu izveidei paredzētos līdzekļus novirzīs elektrovilcienu projektam. jābūt - Daļu no elektroauto uzlādes vietu izveidei paredzētajiem līdzekļiem novirzīs elektrovilcienu projektam, rēķinās ar privāto iniciatīvu.

Elektrotransportlīdzekļu uzlādes vietu izveidei paredzētus 461 154 eiro no Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma novirzīs Rīgas un Pierīgas pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai nepieciešamo elektrovilcienu iegādes projekta īstenošanai, šodien nolēma valdība. - tiem, kas tālāk nelasa, tipa, viss skaidrs.

Grozījumi nosaka, ka līdz 2023.gada 31.decembrim projekta laikā Latvijā jāuzstāda 139 elektrotransportlīdzekļu uzlādes vietas iepriekš plānoto 150 vietā. Savukārt Latvijā reģistrēto elektrotransportlīdzekļu skaitam līdz 2023.gada 31.decembrim jāsasniedz 693 iepriekš plānoto 747 vietā. - 150 vietā 139 - 7% samazinājums, 747 vietā 693 - 8% samazinājums.

infrastruktūras izveidē Latvijā jāņem vērā arī privāta sektora aizvien lielāku ieinteresētību un iesaisti to izbūvē. Līdz pērnā gada oktobrim uzņēmēji Latvijā bija izbūvējuši vismaz 24 publiski pieejamas uzlādes stacijas, galvenokārt veicot to izbūvi pie komercobjektiem - lielveikaliem, viesnīcām, autoservisiem un citiem objektiem. - privātie arī darbojas, jāplāno.

tiks īstenots Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta ietvaros finansētais "Mega-E" projekts, un tā laikā Latvijā ir paredzēts izbūvēt trīs ultraātrās (līdz 350 kilovatiem (kW)) uzlādes stacijas. Savukārt "Latvenergo" ir izbūvējis trīs ātrās uzlādes stacijas (50 kW). - ir arī citi projekti.

Ievērojot privātā sektora aktivitātes, Satiksmes ministrija ir pārskatījusi sākotnējo 150 uzlādes staciju izvietošanas plānu, ierosinot samazināt projektā plānoto uzlādes staciju skaitu blīvi apdzīvotās vietās par 11 uzlādes stacijām, tādējādi mazinot pārklāšanās risku ar privāto investoru izveidotajām un plānotajām. Projekta laikā līdz šim ir izbūvētas 70 uzlādes stacijas, un vēl tiks izbūvētas 69 uzlādes stacijas, tai skaitā līdz 2020.gada beigām plānots izbūvēt 40 uzlādes stacijas. - cik jau ir, cik vēl būs.

Tā kā pirmatnējais priekštats ir aplams. Viss notiek.

www.tvnet.lv/6989202/elektroauto-uzlades-vietu-izveidei-paredzetos-lidzeklus-novirzis-elektrovilcienu-projektam

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Viss protams notiek ... ar mērķi, ka ja tauta tiešām noticētu EV zaļumam, kļūtu bagāta un tos pirktu daudz un dikti, tad uzlādes staciju skaits būtu to skaitu ierobežojošs faktors ... nu lai pārāk daudz nesarodas.

Tā protams ir satīra, jo neviens nav īsti noticējis tam EV jēdzīgumam izņemot pāris fanātus. Un kā sapratu, tad elektrības uzlāde EV tiek subsidēta vienkārši nepārspējami, pat pie dārgākās cenas EV lietotājs šajās uzlādes stacijās maksā tikai 1/3 no reālās cenas (tas protams neattiecas uz lēno lādēšanu, mājās no rozetes !!!)

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt
polinaiost Reģ.: 24.06.2020
0 1 Atbildēt

Скукотища...

Познакомлюсь с молодым человеком! Я Полина, мне 23 года, блондинка, веселая и стройная! Только по-латышски плохо говорю..

Давайте пообщемся, а то скучно! Может встретимся, погуляем, искупаемся))

Пишите мне ---->> 18pop.tk моя анкета - polinkakis

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

www.tvnet.lv/7012567/nakamnedel-riga-jauniesi-protestes-pret-vacijas-energetikas-politiku

Dabas draugi atdūrās nejauši atklāja ka arbūzu ziņu lapai ir bik savādāki mērķi nekā viņiem...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Labs...

interesanti kad sāks protestēt pret tautas pieaugumu, jo tad taču pieprasījums pēc enerģijas samazinātos ... Un visādu "puszaļu" pamuļķu būtu mazāk.

Un planētai ar būtu vieglāk "elpot".

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kuras tautas pieaugumu? Tajās tautās kas pieaug, cilvēku galvās šādas idejas īpaši neatrodas... Bet protestus pret eiropas iedzīvotāju skaita pieaugumu mēs nepiedzīvosim - pat ja kāda līdzīga grupiņa kā šie centīsies šo tēmu pacelt, tā tiks līdzīgi noklusēta vai saslaucīta zem tepiķa, jo to izbazūnējot tiks atkal no pagultes izvilkta imigrācijas un multikulturālisma tēma, ko nevienam vadošajam sociķim nevajag. Tāpēc vienīgais kas tāds notiek - tiek, jau labi sen, popularizēta ideja par to ka nevajag vairoties - un tas gan tiek darīts no augstākā līmeņa - teiksim, dažas jaunas britu pamuļķes izdomā paziņot ka šīs nespiedīs laukā sīkos kamēr notiek "klimata krīze", un viņas BBC parāda televīzijā...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Bils Geits vienā konferencē izteicās, ka nabagu valstīs vajag palielināt medicīnas aprūpi, vakcināciju, lai viņiem nevajadzētu vairs vairoties kā cūkām - pa astoņiem, deviņiem bērniem....lai izdzīvotu 2-3.

Jo dažreiz gadās, ka paliek nevis 2-3, bet 5-6...

Bet sociķi to pagrieza tā, ka kapitālisti par bērniņu iznīcināšanu:

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Lai jūs nemulsina pēdējais citāts, tas ir fragments no viņa runas. Un tur ir pazudis atslēgas vārds - "pieaugums". Oriģinālajā variantā bija - samazināt PIEAUGUMU par 10-15%.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mja, nebiju informēts ka stulbums ir tik lielus apgriezienus uzņēmis ...

Jo tas itkā bija sarkasms ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Cik stulbam ir jābūt, lai neredzētu kādus apgriezienus stulbums ir uzņēmis?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Katram savs "krusts jānes" ;)

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Diemžēl jāatzīst, ka vairāk nekā 61% no importētajiem auto, ir ES nolietoti, nobraukti, nedroši un dabu piesārņojoši spēkrati, vecāki par 11 gadiem, kas turpina pasliktināt Latvijas auto parku un strauji attālina Latviju no ES klimata plāna nosprausto CO2 mērķu izpildes," pauda asociācijā.

Lietoto automašīnu, kas darbināmas ar dīzeļdegvielu, īpatsvars sasniedzis vēsturiski augstāko līmeni – 85,5%, kamēr jaunu auto iegādē 63% klientu priekšroku dod ar benzīnu darbināmiem dzinējiem.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
2 0 Atbildēt

Kādā asociācijā? jaunu auto iesmērēšanas (tirgošanas) asociācijā jebkuri dati par lietotajiem auto tiks uztverti ar skepsi. Pirms tiem 11 gadiem ražotie auto tad bija droši un dabu nepiesārņojoši. Izejot TA arī 11 gadīgs auto tiek atzīts par pielaižamu satiksmē, līdz ar to tas ir gana drošs un atbilstoši dabu piesārņojošs.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

interesants video ( vates valodā) par elektroauto cīņu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Vienīgi stāstnieks nav sevišķi spēcīgs mehānikā, turpina mītus par to kā elektroauto nav kam lūzt, utml. pasaciņas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Pirms pāris dienām pēc ilgiem laikiem ieklīdu uzladets.lv. Ieraudzīju ka pirms mēneša atamans nopublicējis rakstu, kur šis eksperimentālos nolūkos ar savu elektrisko kurpju kasti aizbrauca līdz d-pilij un atpakaļ. Raksta beigās nezināju, smieties vai raudāt - lai salīdzinātu savu braukšanas stilu [četras uzlādes vienā virzienā] ar to kā būtu to gabalu braukt ar normālu mašīnu, viņam bija jāprasa padoms, ja nemaldos, sievasmātei, lasīt - pats nekad nav braucis ar mašīnu 200 bezapstājas kilometrus...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu tas laikam arī precīzi parāda kādiem mērķiem konkrētā kurpju kaste ir derīga, man kaut kā neiedvesmotu jebatorijs, kad ar vienu uzpildi netieku līdz radiem vēl mazliet aiz Cesvaines.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Naftas kompānija Shell Nīderlandē būvē vēja ģeneratorus.

It kā nekas īpašs, bet pasaulē jau dīvainas lietas sāk notikt.

Varbūt arī agrāk tā bija, neesmu sekojis ar ko nodarbojas naftas kompānijas brīvajā laikā, bet šis mani pārsteidza.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Pirms pāris dienām pēc ilgiem laikiem ieklīdu uzladets.lv. Ieraudzīju ka pirms mēneša atamans nopublicējis rakstu, kur šis eksperimentālos nolūkos ar savu elektrisko kurpju kasti aizbrauca līdz d-pilij un atpakaļ. Raksta beigās nezināju, smieties vai raudāt - lai salīdzinātu savu braukšanas stilu [četras uzlādes vienā virzienā] ar to kā būtu to gabalu braukt ar normālu mašīnu, viņam bija jāprasa padoms, ja nemaldos, sievasmātei, lasīt - pats nekad nav braucis ar mašīnu 200 bezapstājas kilometrus...

Intereses pēc pat atradu video.

Jā, nu te ir spilgts piemērs tam, ka "vajag citādi domāt" nozīmē vien "dzīvot sliktāk". 5h uz Daugavpili... Pat lēnais vilciens, kas stājas un stāv visur, brauc ap 4h.

Man šāds brauciens ir ~3h, varbūt mazliet mazāk. Nevienā brīdī nav "borta kompis uzrādīja 0 km, labi, ka uzlādes punkts netālu".

Nu nav tāds mazs mērkaķis ar 100 km rezervi piemērots šādiem braucieniem. Tehniski var aizbraukt arī uz Berlīni, bet ja tas viss rada tādu čakaru - kamdēļ to visu?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nav ne jausmas cik ilgs ir tas brauciens, tālākais ko esmu braucis pa to šoseju ir līdz līvāniem. Bet rīga - liepāja man sanāk stabilas divarpus stundas ar kaut kādu 75 kmph vidējo...

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Ir, ir, tās 2:45 - 3h aptuveni. Gar leišu robežu mazāk. Kādas min atkarīgs no tā kur dzīvo dižajā pilsētā, kur Daugavpilī jānonāk, cikos brauc (korķu stundā, protams, sūdīgāk).

Varētu braukt mazliet ilgāk, nebūtu nelaime, bet konkrēti šajā gadījumā viņam tas brauciens ir diezgan neprognozējams. Tev ir jābūt 100% pārliecinātam, ka uzlādes stacija darbojas (un pietiek 1 gadījuma, kad kaut kas nojūk - esi dimbā) un ka maršruts būs tāds, kā saplānots un nekādā ziņā savādāks. Pietiks notikt 1 avārijai, kā dēļ policija nobloķēs ceļu un palūgs izmantot garāku apkārtceļu, lai sanāktu joki.

Šādi arī nesanāk iespējas spontāni mainīt maršrutu,teiksim, līdzbraucēji konstatē, ka vāze uzrāda avāriju - ai, izmantosim alternatīvu maršrutu.

Man nekad nav bijusi saprotama vēlme dzīvot ar degvielas apjomu bākā, kas atbilst skalai "0 - 1/4", kad allaž jādomā, cik tālu tiksi un vai nebūs pa ceļam jādomā, kur dabūt degvielas spainīti.

Man 2 braucienos dižā pilsēta - otra dižākā pilsēta sanāktu 1 uzpilde. Principā varētu ar pilnu bāku iztikt arī bez uzpildes, bet tad galapunktā būtu samērā tukšu bāku un pieliet vajadzētu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

" līdzbraucēji konstatē, ka vāze uzrāda avāriju"

WTF?! Tu izmanto Waze tā, ka līdzbraucēji skatās navigācijā un stāsta tev, kur jābrauc?

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Nē, es vāzi neizmantoju vispār un cenšos iztikt bez nafigācijām. Bet reizumis gadās, ka līdzbraucējis aiz gara laika (līdz 3h brauciens tomēr) atver to un paskatās, kas tad ceļā sagaidāms. Parasti jau nekas, bet ir gadījies, ka - oi, tur ir kaut kas nopietni, varbūt domājam apkārtceļu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Kāds mērķis ir censties iztikt bez navigācijām? Es tieši otrādi praktiski nekad nebraucu bez navigācijas - tieši dēļ tā, lai sastrēgumu gadījumos operatīvi, nevis gadījuma pēc, saņemtu informāciju un alternatīva maršruta piedāvājumu. Un nav nekāds "varbūt domājam apkārtceļu", jo Waze/Google to uzreiz piedāvā - atliek tikai izvēlēties, pieņemt vai nepieņemt piedāvājumu.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Esmu izmantojis, bet lielākoties esmu secinājis, ka man patīk iztikt tāpat. Man savi standarta maršruti zināmi, +/- var paredzēt, kas tur sagaidāms. Ja kādreiz arī sanāk pastāvēt korķī, nu gadās. Nedomāju, ka pat visgudrākie navigāciju izmantotāji no tā ir pasargāti.

Par sastrēgumu apbraukšanu pa alternatīviem maršrutiem - tur nu viedokļi dalās. Sieva izmanto navigāciju Tevis minēto iemeslu pēc ikdienā un šad tad gadās, ka mājupceļā izvēlas alternatīvu maršrutu, jo standarta maršrutā ir kāda šaize. Vai tas palīdz? Kā kad. Ir reizes, kad sanāk ļoti izdevīgi, bet gadās, ka tikām avārija likvidēta, ka citi arī masveidā sāk braukt uz alternatīvo un beigās ieberžas tur pat vairāk. Tā ka gluži viennozīmīgi labāk nav. Un ja rezultāts ir "pieņem/nepieņem, redzēs, kā būs", tikpat labi var iztikt bez

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē nu... Standarta maršrutos es arī nelietoju, bet - vienkārši nelietoju. Samulsināji ar to, ka CENTIES nelietot. Un man nav ierasts domāt par standarta maršrutiem, kā kaut kādu rādītāju - tie man sastāda ne vairāk kā 5% nobraukuma.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Labi, varbūt manas izteiksmes veids Tevi mulsina. Nav tā, ka es esmu "nost ar navigāciju" pārstāvis. Vienkārši nelietoju, jo man ir ērtāk nelietot, nekā lietot.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Da šitiem bagātajiem hipsteriem tak vienalga cik ilgi kur braukt un cik ilgi stāvēt. Viņam viss viens, kur savu planšeti bakstīt: mājās, opisā (ja vispār ir tāds) vai uzlādes stacijā. Strādā viņš, kad grib, dzīvokli neremontē, lauku īpašumu nekopj. Man kaut kā liekas, ka lielākai daļai arī bērnu nav. A man katrai minūtei ir vērtība, tādēļ neciešu vienkārši kaut kur tupa stāvēt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Klau bet tev slepti sanakusi baiga biznesa ideja - pie uzlades puntiem taisa ātrgaitas interneta pieslegumu, tad kad atbrauc ladeties, piesledzies un var gan kadu CS, GTA, F1 simulatoru vai ko jaunaku uz savas "auto planšetes" uzkapāt, pie reizes arī būs iemesls likt jaudīgakus kompjus ieks auto utt. utjpr. Un kads ja grib var ari strādāt ... Vienigi kafejnīcām.zāģis ja tādas tur ir ...

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

"Man kaut kā liekas, ka lielākai daļai arī bērnu nav" - viņiem ir kaķis.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

iauto.lv/zinas/latvija/35663-riga-darbu-sak-jaunas-elektrum-elektroautomobilu-uzlades-vietas

Sešas jaunas AS “Latvenergo” tirdzniecības zīmola Elektrum elektroautomobiļu uzlādes pieslēgvietas.

Četras no tām atrodas tirdzniecības centrā Sky&More, divas – degvielas un tagad arī elektroautomobiļu uzlādes stacijā KOOL.

Četras uzlādes pieslēgvietas Sky&More nodrošina vidēji ātro (22 kW AC) uzlādi vienlaicīgi 4 elektroautomobiļiem, kamēr to īpašnieki iepērkas, sporto vai pusdieno.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

22 kW - hmm intersanti, jo vieni no tiem auto kas lādējas visātrāk spēj ņemt 11kW, nez kļūda par to ka 22kW yzlāde, vai ari domāta kopejā max jauda uz visu instalāciju ...

P.S. tomēr laikam nav kļūda, jo tirgo 22kW AC uzlades daudz un dikti, kaut ir maz auto kas to var izmantot ...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti