Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Aviācija ir atzinusi ka bateriju attīstība nav pieteikama lai būtu apspriešanas vērta lidmašīnās.

www.theregister.com/2020/09/21/airbus_hydrogen_airliners_concept/

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Uzstādīts rekords - lielākais elektriskās lidmašīnas lidojums.

Deviņvietīga lidmašīna nolidoja 30 minūtes.

Vienīgais pluss - lidojuma izmaksas - mazāk par 5 eiro par pusstundu ( ar šķidro degvielu izmaksātu ap 240-320 eiro).

Bet nolidot tikai pusstundu ar vienu uzlādi, tas ir smieklīgi.

Un vēl man interesē kā viņi rēķināja tās izmaksas. Deviņvietīga lidmašīna pusstundas braucienam patērē 8*240 =1920 eiro?

Paņemt nomā helikopteru uz stundu, ar visu pilotu ( algu) izmaksā no 500 -1000 eiro.

Uz stundu. Un kopējās izmaksas, nevis vienam cilvēkam.

Nu labi, sarēķināja, tad sarēķināja.

"Priecē" vienīgi fakts, ka elektrisko lidmašīnu startapi aug kā sēnes pēc lietus. Līdz ar to būs jaunas tehnoloģijas, risinājumi. Lai gan par lētām aviobiļetēm tik un tā varēs aizmirst. Jau tagad lidostas ir pārslogotas.

www.bbc.com/future/article/20200617-the-largest-electric-plane-ever-to-fly

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Sorrī. Izlasīju vēlreiz, tās laikam domātas kopējās izmaksas, nevis vienam.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Ja autiņam svaru palielināt no 1,3 līdz 2 t (uz bobi ņemts) ir +/- pieciešami, tad lidmašīnu smagi apkarināt ar aķīšiem - nu tas īsti laikam nav nekādā jēgā.

Tā ka par katru cenu lidmašīnas padarīt elektriskas nez vai ir jēdzīgi, bet nu te laikam loģikas ir daudz mazāk, kā hipsteru emociju.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

īsti jau tik traki nav, vienkārši tās nedrīkst būvēt pēc klasiskiem paņēmieniem - un gan jau kāds selfmade inženieris izpīpēs kā pareizi sadalīt to masu, lai cēlējspēks to neitralizētu un kā tikt galā ar lielu nepieciešamo pacelšanās jaudu, pēc tam jau tas pasāciens nebūs tika rijīgs ...

Galu galā modernu burukuģi ir izpīpējuši, varbūt attīstot meteoroloģiju un iespējas simulēt teiksim vēja plūsmas dažādos augstumos un to izmantot savā labā - putni galu galā kaut kā ar šo problēmu tiek galā ... iespējams daba var pateikt šo to priekšā ...

Aŗi vējdēļi galu galā tagad tiek taisīti uz zemūdens spārna kas palielina efektivitāti tiklīdz esi izcēlies no ūdens ...

Vieņīgā dranķīgā problēma kas būs grūtāk risināma IMO ir uzlādes laiks un dzesēšana/sildīšana baterijām uzlādes un tad lidojuma laikā ...

Un protams arī bateriju iespējamā aizdegšanās, jo degvielu tu vari noliet, iztērēt , H2 kaut izpūst gaisā, bet bačas nometot iegūst ļoti daudz dranķīgu atkritumu ...

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Šajā gadījumā galvenais būs enerģijas ietilpība - kamēr vienā aķa kilogramā nevarēs iestumt tikpat daudz enerģijas cik vienā benzīna kilogramā, būs čābīgi...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Redzi tu skaties uz to kā uz klasisku apaļu baterijas elementu kopumu, bet "savos pirmsākumos" tā baterija ir šausmīgi garš un plats "sandvičpanelis" (slāņiem likti elektrodi, elektrolīts, izolators utml.) tāda diezgan pabieza auduma biezumā, bet jorpojām griežams kaut ar šķērēm - pie kam ievietojot to spārnā, nekas tevi nespiež lietot tērauda cilndru - aizsargapvalku.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nē, es uz to skatos kā uz kaut ko smagu - kilograms akumulatoru sver kilogramu neatkarīgi no tā vai tas ir apaļš, vai plāns un iegarens.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu bateriju ārējais apvalks pret ietilpību rēķinot var sastādīt pat 50% uz 100+ kW bateriju paku ! Tesla tadēl ar iet uz lielaka izmēra elementiem !

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Benzīnā nav oksidators klāt tāpēc tur var "iestumt" vairāk enerģijas. Bez skābekļa benzīnā ir tikpat enerģijas cik ūdenī.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Lidmašīnas lidos ar ūdeņradi. Punkts.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
2 1 Atbildēt

Piepūtīs ar ūdeņradi un lidos pa vējam. Pasažierus piesies pie spārniem.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt
Conqueror Reģ.: 15.10.2002
4 3 Atbildēt

ūdeņradis ir īstā nākotnes degviela. re, vācija nupat pieņēma ūdeņraža degvielas atbalsta likumus

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Nu jā, nākotni jau nosaka ar likumu. Īpaši ja tie ir Vācijas likumi.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Conqueror rakstīja: ūdeņradis ir īstā nākotnes degviela. re, vācija nupat pieņēma ūdeņraža degvielas atbalsta likumus

Vācija un nākotne?

Nākotni iezīmē progresīvas, inovatīvas valstis, piemēram, Ķīna, nevis atpalikušas komunistiskas valstīs uz kraha robežas, kā Vācija.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Tu klapes no acīm noņem, nav Ķīna nekāda progresīva valsts, jā tā tur visiem spēkiem cenšas nokļūt, bet ne tuvu tur nav + ir pilntiesīga komunistu valsts !

P.S. Tehnoloģiju "nokopēšana" - nav progresīvu valstu pazīme ;)

Elektronikā, uz kuru esmu profesionāli sertificēts ir iespējas tieši salīdzināt ar japāņiem ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Tu iestrēgi 1990.gadā. Uzraksti labāk par to, kāda Čehoslovākija ir futbola lielvalsts.

Interesanti, no kurienes ķīnieši nokopēja Huawei 5 g tehnoloģijas...

Un vēl tūkstošiem citu lietu ( pieminēju Huawei, jo neko citu neesi dzirdējis).

Nevajag spriest pēc aliekspress. Un pat alīekspresā ir dārgas lietas. Tikai neviens pie mums nemeklē dārgas ķīniešu lietas. Pirms salīdzini kaut ko ( piemēram japāņus ar ķīniešiem) tu sāc ar cenu. Vajag salīdzināt preces VIENĀ CENU KATEGORIJĀ.

Neviens normāls cilvēks nesalīdzinās Bentliju ar Tata Nano.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Ir veca anekdote. Bet domāta tādiem kā tu ( wala).

Biznesmenis atbrauc uz Ķīnu un tiekas ar rūpnīcas vadītāju.

- uztaisīsiet šitādu detaļu?

- jā. 40 usd.

- bet pa 30...?

- labi. Pa trīsdesmit.

Biznesmenis ieiet azartā. Un prasa:

- bet pa 10..?

- jā. Labi. Pa desmit.

Biznesmenis prasa:

- Ar ko atšķirsies detaļa pa 40 un detaļa pa 10?

- pa 40 būs tāda, kā dokumentācijā, bet pa 10 no follijas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ta ir ja lasi visādas muļķības, 5G tehnoloģijas ir visu iepriekšējo bezvadu tehnologiju kas eksistē ap MIMO tipa datu pārraidi apvienojums, kurās ķīniešiem ir ļoti maz nopelnu, tikai tas ka vieni no piemajiem to sastutējuši reālos dzelžos, un paspējuši pudu sāls uz tā jau "norīt", ar to pašu WiFi, bet gan veca Nokia gan vēl daži ražotāji kurus noteikti ar savu zināšanu limeni esi sen "norakstijis" arī ražo šādas 5G iekārtas, jā dārgāk kā Huawei, bet ne sliktākas ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Nav ko strīdēties. Domā, ko gribi. Pirmais video, kas pagadījās pa rokai. Protams, ka var atrast labākus. Tā valsts ar katru gadu uzstāda jaunus rekordus, patentu skaits pieaug ar katru gadu. Ekonomika attīstās ātrāk, kā visa ES un ASV kopā ņemtas.

Bet video ir viens no tūkstoša. Vismaz redzēsi, ka Ķīnā alās un Abibas kroseņu fabrikā neviens nedzīvo...

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tu te mēģini strīdēties ar cilvēku kuram ir parītis Huawei inženiera līmeņa sertifikātu, un ta kā tagad Huawei saviem partneriem uzsauc apmacibas, drosi vien vel būs kāds pārītis līdz gada beigām ... ja man būs interesanti ... bet pamēģināšu arī ar sarežģitāko līmeni tikt galā ...

P.S. mārketinga bulšitā katra kompānija mēģina izlikties ka ir priekšā visai pasaulei, taču realitātē marketologi bieži kaitina pat pašu inženierus ar muļķībām ko pasniedz ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Un minētajā video es nekā tāda īpaša vispar neredzu, japāņi šadu limeni demonstrēja vismaz gadus 10 atpakaļ, tikai secināja, ka tajā laika cilvēki spēj daydzas lietas veikt labāk, ātrak un kvalitatīvāk kā šī līmeņa roboti ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un mehatronikas un robotikas kontekstā lūk šis ir diezgan kruti:

Kuka robots muzicē ar glāzēm:

youtu.be/lv6op2HHIuM

P.S. un tas video jau ir vismaz 6 gadus vecs ...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Redzi kā sanāk. Tu četrus komentārus atpakaļ rakstīji, ka Ķīnai nav nekādas tehnoloģijas un kā viņi tikai kopē.

Bet tagad salīdzini nevis ar citiem kopētājiem - Vjetnamu, Indiju, Krieviju...bet ar pašu tehnoloģiskāko valsti robottehnikas nozarē - japānu. Tu pat nesalīdzini ar Vāciju, par kuru es rakstīju iepriekš.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es nesalīdzinu, es parādu īpaši tev, ka kā klasisks patērētājs uzķeries uz pirmās štrunta reklāmas ko tev kads ķīnietis parāda ... Krievu bulšitam tak tu netici, vismaz pamanijis neesmu, betbredz ķīniešu stumtai tuftai izskatās ka tici un vel turpini to tuftu stumt arī citai publikai. Tad labak mekle un rādi visiem kur LV ir priekšā visai pasaulei, nu vai vismaz neatpaliek - jēgas daudz vairāk ...

P.S. sanak ka vēlies būt tāda stipri sliktāka raimondsm versija, tipa "ķīniešu pakaļdarinājums" ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un te savukārt japāņi:

youtu.be/5oO6-H7wuxU

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tev tehnoloģijas ir tikai roboti.

Robotu tehnoloģijās Japānā ir viena no top valstīm. Ilgi bija numur 1. bet pēdējie ASV roboti šokē. Pietiek aplūkot dažu kompāniju izstrādājumus, piemēram - Boston dynamics...

Bet roboti jau nav viss.

Bet kā ar Japānas kosmosa tehnoloģijām? Kāpēc japāņu raķetes krīt, vai nesanāk nosēdināt uz planētām savus ūberrobotus?

Bet ķīnieši savu kosmosa industriju sataisīja no nulles. Viņus pat neaicina uz SKS, lai viņiem nenodotu raķešu tehnoloģijas. Bet ko viņi tagad dara. Viņu Beidou navigācija pārspēj glonass un atrodas gandrīz tādā pašā līmenī kā GPS.

...

Gribi to, vai nē, bet Ķīna jau ir VIENS NO tehnoloģiskiem līderiem pasaulē. Un tie vairs nav tie kopētāji, kādi bija 1995.gadā...

Un ja tu aplūkotu manā video Boston dynamics, vai tava video futbola robota izstrādātāju tautības, tad esmu pārliecināts, ka tur būs arī kāds ķīnietis...

Un Ķīna aktīvi uzpērk savus emigrantus. Dažiem maksā pat trīs reizes vairāk kā maksāja silīcija ielejā. Tāpēc daudzi atgriežas dzimtenē.

Manā pirmajā video par Ķīnas tehnoloģijām, tajā pašā kanālā ir arī citi video. Un tur ir par Ķīnas kosmosa tehnoloģijām. Kāpēc pieminu kosmosu? Jo par to nevar teikt, ka nokopēja. Jo nebija no kā. Visi Ķīnu izslēdza no starptautiskiem projektiem un neviens nepalīdzēja.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ķīnā TIKAI elektronika ir kaut kāda redzamā līmenī, bet visu pārējo viņi ir spiesti pirkt gluži tāpat ka štati, mēģina nozvejot krutākos planētas kadrus. Un raķešu indystrija ir militāra joma (kosmosa kuģu nesējraķetes ir pārsvarā kodolieroču izstrādes blakusprodukts) , kur par tehnoloģijām runat ir diezgan bezjēdzīgi, tur neviens neskatas uz naudas daudzumu utml.

Un lai raķere nonāktu kosmosā ir puslidz svarīga precizitāte un materialu pieejamiba, bet citadi detaļas var kaut 100'000 ķīniesu uz virpas izgatavot ...

Tas kam ir jēga pieverst uzmanību ir 5-tas paaudzes iznicinataji un tehnologijas ap tiem, lūk tur jau sākas butiski sarežģijumi, un nevis raķetes kas kaut ko spej aizstiept kosmosā.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Es tomēr piekristu expercam. Man gan liekas, ka "priekšā" definīcija jāskatās plašāk, ne tikai elektronika. Viņi mums ir smagi priekšā ar kombo: kautkāda izstrāde + kopēšanas ātrums + darba paņēmieni (paskaties kā viņi mājas būvē) + organizācija + kkāda inovācija kopā veido kombo, kas iekļūstot mūsu ekonomikā, to uzreiz nosēdinātu uz 0

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

no kā ķīnieši nokopēja kaut ko tādu?

youtu.be/OD_iERuzLn8?t=129

Un pc tam rekordtempos vēl uztaisīja...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par kuru konkrēto lietu tu to apgalvo ?

Tad arī varu sameklēt no kuras idejas tas nospiests, kaut domāju ka ticamākais scenarijs ir Japāna, vai Holande.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ka jau teicu, var atrast vietas kur Ķīna ir pašā tehnoloģiju virsotnē. Tikai uz 1experc sniegto info nu galigi nevajadzēti paļauties. Ari manis teiktais var saturēt un reizēm ari satur kļūdas (priecajos ja kāds tas pamana un uz to norada) , tomer caurmerā zinu vairak un pietiekoši bieži paplašinu savu redzesloku, tiesa neskrienot pēc "jaunākajiem spīguļiem".

Piem. industrijā kurā esmu sertificets Huawei ir šobrid visspožāka mantiņa tirgū, taču ja cilveks saprot labi savas reālās vajadzības un viņu budžeta griesti tik ļoti nespiež, es teiktu ka caurmērā Hitachi ir pārāks produkts. Pie kam tam Huawei daudzas fīčas vēl tiek tikai solītas ka būs ..., un praksē ir daži itkā mazi ierobežojumi, kas man zinamiem klientiem būtu stabils "show stoper" ...

Ar to gribeju teikt, ka protams nevajag noniecināt ķīniešus per se, bet kad zini ko vajag, ja izvelies ķīniešus - pārliecinies ka viss ko no tiem sagaidi arī strādā tā kā vajag ...

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

nu nez, vai ta taivāna un d koreja nebija šobrīd pirmrindnieki elektronikā?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Liela daļa elektronikas top Ķīnā, un 5G tehnoloģijās Ķīnas Huawei itkā ir priekšā visai pasaulei, taču reālais fakts ir, ka no pašu ķīniešu izstrādēm tyr ir uber maz, tik tas ka veiksmīgi visas zināšanas sastūķējuši konkrētos gatavos dzelžos, kas ir vieni no pirmajiem tirgū ar šādu funkcionalitāti, bet citādi es īsti nezinu neko tadu kas apsteigty kādu citlu valstu produktus ...

bansalrehana Reģ.: 01.10.2020
0 0 Atbildēt

Vieņīgā dranķīgā problēma kas būs grūtāk risināma IMO ir uzlādes laiks un dzesēšana/sildīšana baterijām uzlādes un tad lidojuma laikā ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Uzlādes laiks lidmašīnu gadījumā nebūtu problēma - to noteikti varētu risināt ar nomaiņu, nevis lādēšanu. Arī dzesēšanas problēma lidmašīnās nav aktuāla - aukstums augšā netrūkst un tur tās nepārtraukti ir darba režīmā, tātad dzesējamas. Lādējot/uzglabājot - angārā lidostas servisa zonā. Tātad paliek tikai svara/enerģijas attiecība - pašlaik pašas baterijas pacelšana gaisā prasa nesamērīgi daudz enerģijas.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

tāpēc - ūdeņradis

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jā, ponteciāli tam ir nākotne, ja spējam saražot tik tīru elektroenerģijas "grozu", ka tas ar visiem ūdeņraža transformāciju zudumiem ir tīrāks par līdzšinējo degvielu. Pagaidām gan tā ir utopisko sapņotāju nākotne, kuriem šķiet, ka visu nepieciešamo elektrību spēs saražot saule un vējš.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Atliek Hindenburg

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ar elektrību paverās arī citi lidošanas principi:

www.cnn.com/travel/amp/mit-ion-plane-intl/index.html

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Kā Ķīnā attīstās. Protams, ka ne viss ir viņu pašu ražojums, protams, ka video nav parādītas ļoti daudz citas lietas, bet pat šis video parāda Ķīnas uzņemto kursu. Viņi uzņem visu inovatīvo, strādā pie attīstības, progresa un uzņēmuši lielu ātrumu.

Atliek vien iedomāties, kāda būs Ķīna pēc gadiem 50...

youtu.be/FJSJhEwUlOY

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Lūk te nu tev es ļoti lielā mērā piekrītu, un 50 gadi ļoti ticams, ka būs daudziem tālu priekšā, vai Eiropai un Amerikai, drīzāk ka ne, jo Ķīna aizraujas ar daudz un dažādām muļķībām, kas strādā tikai pie viņu lielā iekšējā tirgus, taču ne ES ne ASV uz "lauriem dusēt" nesanāks, jo citādi jau 20 gados tiks apsteigti ...

Un Honkongas attīstība nav Ķīnas nopelns nevienā "acī"!

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Un tas viss neiet kopā ar to, ka viņi ir tikai kopētāji. Protams, ka vēl ir daudz kur kaut ko kopē, šuj abibas, bet tā vairs sen nav viņu pamatnodarbošanās. Ķīna ir liela un ar daudz cilvēkiem. Kaut kur lasīju, ka 2 miljoni cilvēku tur vēl dzīvo "alās", bet provincē Guangdong, vidējā alga ir jau 1100 EUR. Latvijā - 2019 bija 1076. To vairs nevar nosaukt par lēto darbaspēku.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Par to darbaspēka izmaksu poziciju ko sauc par algu - tās lielumu ļoti bieži nosaka konkrētas specializācijas darbarūķu neesamība, arī Ķīna ar šo spiesta cīnīties.

Bet dzīšanās pēc lētāka darbaspēka izskatas ka būs ASV pasmagi atspēlējusies - kā saka "bit the tail" ...

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

re , pirmais ūdeņraža luksus sedāns, feini

bansalrehana Reģ.: 01.10.2020
0 0 Atbildēt

Lūk te nu tev es ļoti lielā mērā piekrītu, un 50 gadi ļoti ticams, ka būs daudziem tālu priekšā, vai Eiropai un Amerikai, drīzāk ka ne, jo Ķīna aizraujas ar daudz un dažādām muļķībām, kas strādā tikai pie viņu lielā iekšējā tirgus, taču ne ES ne ASV uz "lauriem dusēt" nesanāks, jo citādi jau 20 gados tiks apsteigti ... get-9apps.com and cartoonhd.onl

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Interesanti, spama boti sāk jau izmantot mākslīgo intelektu lai puslīdz sakarīgus tekstus uzceptu...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Viencexperc, ir vēl vien joma kur esmu aptaustījis kā ķīnieši atpaliek tāpat kā krievi - lauksaimniecības mašīnas, pats esmu.uz mazajiem japīšiem zemi strādajis (sencim kaut kads ap 20 gadiem vecs japīšu traķis ar 3 cilindru dīzeli), pilnīgi jauns ķīnietis taja pašā svara kategorijā, ir ar atpalikušu dzinēju un piedziņas sistemu salīdzinot ar to, kur nu vēl visas iespējas savērst uzkari utml. pa tiešo no sēdvietas, kur ķīnietim tādu fīču redzet pat nespīd.

Bet tagad jau naudas šiem pietiek un ķīnieši to risina savādāk - nopērk kādus vājākus eiropas ražotājus kuriem jau ir vajadzīgās tehnoloģija, bet piķa nav daudz

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Es esmu skeptisks pret tādām subjektīvām lietām. Tu esi izmēģinājis visus ķīniešus? Nopirki vienu ķīnieti un vienu japāni. Un salīdzini.

Ja tu būtu izpircis visas ķīņu lauksaimniecības mašīnas, tas būtu jau objektīvāk.

Saproti vienu lietu. Ja Latvijā tirgos japāņu aparātu par 500 eiro, un blakus būs ķīnis par 500, Ķīni neviens nepirks. Tāpēc visi pie mums importētie ķīņi būs lētāki ( nekvalitatīvāki).

P.s.

Es nerakstu, ka ķīņi tādi paši kā japāņi. Es nedomāju, ka kāds ražo labākus par uzlēcošās saules zemes ražotajiem.

Bet tādi argumenti - "es vienu nopirku" man neiet kā fakts.

P.s.s.

Es taču ne reizi nepierakstīju, ka ķīnieši ražo japāņu līmeņa lietas. Es rakstīju, ka viņi vairs nav kopētāji. Vismaz ne tādā līmenī, kā bija deviņdesmitajos. Un vēl jautājums - kas ir kopēšana. Samsungs arī nokopēja aifonu...

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

...

Un draugiem.lv nokopēti no feisbuka

Un Vw krosoveri nokopēti no Toyota rav4

Utt.

Visi kopē.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Pirmā rinda - ja kāds kaut ko nokopēja, tad purnagrāmatu no traukiem, ne otrādi - zinot kad trauki tika palaisti publiski, un paskatoties wikipēdijā - tolaik purnagrāmata bija konkrētas augstskolas studentiem domāts projekts.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Šoreiz expertam ir taisnība, neviens nav vainīgs, ja WALA nopircis vecu ķīnas zisu 157

Tur ir, piemēram, liela rūpnīca,kas ražo jaunākos un ne tikai DeutzFahr dzinējus. Kas sevi ilgtermiņā pierādījuši kā izturīgus un ekonomiskus izstrādājumus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: Šoreiz expertam ir taisnība, neviens nav vainīgs, ja WALA nopircis vecu ķīnas zisu 157

Tur ir, piemēram, liela rūpnīca,kas ražo jaunākos un ne tikai DeutzFahr dzinējus. Kas sevi ilgtermiņā pierādījuši kā izturīgus un ekonomiskus izstrādājumus.

NU un ko tad esi nopircis tu ?

Bet viencexperc traktoru diezin vai vispār ir pat izstādē redzējis ... kur nu vēl par tiem kaut ko sajēgt ..

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Wala nesaprot, ka nav "lēti un labi".

Ir vai nu "lēti", vai "labi".

Maksimums kas ir, tas ir "lētāk un labi".

Ja tu kaut ko pērc lētu, tad tas nebūs labi. Un tas ir jāņem vērā pats pirmais, nevis to, kurā valstī ražots.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tad sarunāsim vienu lietu - parādi kādu (jebkādu ) ķīniešu traktoru (teiksim bildi - to var redzēt vai nu pašai uzkarei , vai ar salona kloķiem) kuram standartā nāk uzkares sagāzuma leņķa regulēšana ar hidraulikas vai elektromotora palīdzību.

Uzreiz gan saku ka uz jāskatas uz maziem līdz vidējiem traķiem, jo max jaudīgajiem šo fīču ļoti reti vajag jo uzkabināmajiem agregātiem jau šāda fīča būs pašiem, un tur vispār ir drusku cita ideja jau !

P.S. uzreiz saku - speciāli meklējot cau alibaba viņu traķu firmas un rokot tālāk - neesmu neko atradis - moš tev labāk ies ar mandarīnu valodu ...

P.P.S tikai nebrīnies ka pilna alibaba ar no citiem "nospiestiem" traķiem, tas nekas ka apakšā ir pēdējais mēsls, kas pat ar Belarusu diezin vai spēj konkurēt ..

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Belarusus jau sen komplektē no ķīniešu mezgliem. Turklāt ne no tiem dārgākajiem.

Ja tos mezglus baltkrievi pērk Ķīnā, tad no tiem mezgliem Ķīnā arī kaut ko ražo...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Dumjš jeb izliecies - man nav problēma ar to ka kādas daļas ir ražotas Ķīnā, galvenais lai tas nav pēc ķīniešu standartiem labs vai pat premiums, bet kaut pēc tiem pašiem Baltkrievu standartiem, citādi vēl tas traķis uz pusēm netīšām pārlūzīs no piekabes vilkšanas ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

AA un šis par ķīniešu traķiem - kam uzbridu virsū vispār ir "sezonas hīts" :

www.alibaba.com/product-detail/40HP-Agriculture-Farm-Machinery-Equipment-Mini_62579848895.html?spm=a27aq.13985018.62579848895.1.56da1bb9d2HLgL

pašu aprakstā:

1) Germany Deutz Engine is optional, which is more powerful, higher quality, smaller shock and lower noise

2) Germany Luke clutch is optional, which is more torque, better wear resisting, higher temperature resistance, better corrosion resistance and thermal conductivity

3) The NSK Axle Bearing from Japan is optional, which is high precision, small friction coefficient service life

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tu skaties traktoru par 1100 EUR. Un tad kritizē.

Kāpēc neskaties ķīniešus par normālu cenu?

Piemēram šitādu?

m.made-in-china.com/product/Best-Price-Small-4WD-Electric-Farm-Tractor-with-Plough-857049685.html

Nezinu, kas tev tieši vajadzīgs, un nekad traktorus neesmu pircis, bet es esmu pārliecināts, ka tādu kā tev vajag, var atrast.

Tikai būs viena nianse. Tas maksās tik pat (ja ne dārgāk) nekā citi.

Dārgāk tāpēc, ka to ko es jau rakstīju iepriekš. Ja būs vienāda cena ķīnietim un japānim, ķīnieti neviens nepirks. Un līdz ar to, tādus nemaz neved uz rietumu valstīm. Un ja tādu gribēsi nopirkt, nāksies daudz pārmaksāt par piegādi. Jo parastiem traktoru dīleriem tādu nebūs.

Tu man atgādini vienu kolēģi, kurš aliekspress nopirka pulksteni par 0.50 eiro. Un tad teica, ka sūds, jo ātri salūza. Par 0.5 eiro...ar piegādi..

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Garantija 6-10 gadi

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tas jau sen vairs nebija tas gadījums kad skatījos uz max labi aprīkotu - bet netīšām un uzkāpt uz tādu "dzīvu anekdoti" - bieži negadās ...

Un ar saviem linkiem tikai skaidri parādi, ka tev nav ne jausmas ko es tev esmu pajautājis, tāpat kā nav ne jausmas par reāliem traktoriem.

Savu zināšanu līmeni vari neturpināt izrādīt - esmu pārliecināts ... es esmu pārliecināts, ka pasaulē vispār ir ļoti maz traktoru kuriem ir šādas standarta fīčas, nemaz nerunājot par tieši ķīniešiem, bet uzdevums nebija nejauši ar "man zināmu āķi".

Tikai cilvēks kurš kaut tiešām no tā saprot skaidri pateiktu ka šī fīča praktiski vispār nav tirgū pieejama.

Un vispārīgi ņemot - sevišķi gudrs jau nu toč neesi- es braucu ar japāņiem, nevis korejiešiem, nevis ķīniešiem utml. tā ka pie jebkādas cenas es uz ķīnieti varbūt paskatītos, bet tikai ar domu - nu vai jau mākat nokopēt no japāņiem vai vāciešiem labās lietas - jeb joprojām "pigu" .

Pie kam bez sapratnes tās lietas nevar jēdzīgi nokopēt, pat Belarusam ir samērā interesanta domā šajā sakarā, bet ķīnīzeriem - 0 - nekā !

P.S. un un savus lētos rokas pulskteņus u.c. sūdus - tas varbūt tev ir asinīs spriežot pēc tā kā pa ķīnas sūdiem un dārgiem sūdiem fano - man tas nav raksturīgi, kaut arī pērku sādas tāds Ķīnas lietas, kā endoskopus, kameras, led lukturus utml. bet diezin vai tu atradīsi kaut ko sevišķi lētu manā garažā, pat ja skatīsies kaut vai tikai uz skrūvēm un dībeļiem ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

A un cena alibaba vecīt - tev arī nav sajēgas uz ko skaties tas ir 40 HP traktors, un maksā ap 20K USD ;)

Vari pievienot sevis kā "eksperta" novērtējumam , nu jau kaut kādu vismaz 5. loha atzīmi no manis ;)

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tā saucas globalizācija. Vācu auto arī ir daudz citu valstu ražotās detaļas. Tikai stulbie krievi domā, ka izolācijā var attīstīties.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Beidz ka nu muldēt vispārīgi par visai konkrētu tehniku.

Globalizācija ... rezultāts ir tikai tāds, ka daži vācieši nolēma ka pašiem jāver sava rūpnīcā Ķīnā, jo sadarboties ar tiem lūžņu ražotājiem pat pēc ilgākas izpētas - nav iespējams + nospers visu ko varēs ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un te vienkāršs uzdevums ZZZZ un viencexperc ko labu un retam traktoram esošu jūs saredzat uz šī Ķīnas brīnuma:

Lielāks izmērs:

agking.com.au/wp-content/uploads/2018/11/IMG_2495.jpg

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Neko tur progresīvu neredzu. Vecas tehnoloģijas. Ja tur tajos uzkares cilindros saskatīji atplūdes vārstus, tad tas no tās zisa 157 tehnoloģijām...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kamēr neparādīsi ZIS ar minēto tehnoloģiju, tikmer uzskatīšu ka esi pasaku stāstniex ;)

Bet nekur neteicu ka tas ir kas šausmigi progresīvs, tas bija tests par izpratni, kurš vispar traktoru dzivē redzejis/kaut ko saprot no ta visa ;)

P.S. Varbūt vari tad ari pateikt kadēļ šī sistēma nav izplatīta ?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Garš stāsts. Bet īsumā tāpēc, ka šī ir vienkārša hid shēma. Jaunāka, vai teiksim datorizēta hid shēma satur el vārstus utt. Šitie verķi ir kā atavisms, lieks mezgls. Ps, jau vecajos kapitālistu traktoros bija uzkares eļļas atplūdes ātruma selektors. To varēja noslēgt, rezultātā iegūsti divas extras vienā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ok, konkretajam traktoram šie cilindri ir ar divpusēju darbību, gan ceļ, gan spiež ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Nesaprotu kāpēc jāspiež? Ja ko pieliek, tad svars jau tāpat uz leju velk. Tur labāk lai nedaudz piepaceļ, un pārliek slodzi uz velkošajiem ratiem. Arkls, diski, sējmašīna, kultivātors, piekabe utt

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Zzzz, tas skaidri parāda, ka tu ļoti labi saproti par ko runā, šis piemers tika ātri un nejauši atrasts, bet tas ka es tieši šo ieliku nebija nejauši, jo tam uz leju spiežamajam ir ļoti specifisks pielietojums, kas gan jāsaka arī man tā īsti šobrīd prātā nenāk (jo nu lauksaimniecība es tam neredzu kur ir jega) bet varētu būt ka spectehnikai kas teiksim zāģē asfaltu rok tranšejas ar daudzkausnieku utml.

P.S. tobiš visur tur kur agregatu svars nebūs pietiekams darba veikšanai + pilnīgs pofigs ka atslogo ratus.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW man radās cita ideja kapēc to vajag - hidrocilindry un sistēmas kvalitate ir tada ka citadi pat cilvekam uzkapjot yz uzkares - tā nelaižas lejā ar savu svaru

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tu to dabasgāzi tirgo, vai, ka to bāz kā spundi katrā caurumā?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

raimonds ir diezgna intersants kadrs - un viņam daudzviet ir taisnība, tikai tas ka par lietas praktisko pusi - kā uzpildes staciju utml. pieejamību un/vai plānu tādas izbūvēt viņš visticamāk nav padomājis.

Es teiksim saku ka ūdeņradis ir nākotnes degviela, bet es arī apzinos ka tā rāzošana ir stipri energoietilpīga + lai uzpildes stacijas izveidotu + pieejamība būtu +/- kā DD un benzīnam - tas ir 20 gadu plāns kā minimums ...

Bet es šo (gan gāzes, gan H2) ceļu maziem solīšiem principā ietu, jo būs , un šur tur jau ir, ka "zaļā enerģija" paliek pāri noteiktās diennakts stundās un faktiski tai ir negatīva cena - un tas būtu labs brīdis to izmantot ūdeņraža elektrolīzei, vai ūdens pumpēšanai uz HES krātuvēm nu vai tamlīdzīgām "akumulējošām" lietām, kas nav dranķīgu ķīmiju saturošie elektrības akumlatori, par kuru pārstrādi vēl ir stirpi daudz jautājumu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja sauc ūdeņradi par degvielu, tad jau laikam var arī Raimondu mīlēt. Diemžēl ūdeņradis nav un nebūs degvielas, bet gan tikai baterijas aizstājējs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Oksidēšanās == degšana, hence degviela !

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Es par principu - esot mazāk jāizdala CO2, NOXi un daļiņas.

likumi.lv/ta/id/200712-noteikumi-par-gaisa-kvalitati

Tātad - elektroauto, CNG un LPG.

Varbūt vēl ūdeņradis vai saspiesta gaisa dzinēju auto.

Ja pilsonis var uzrādīt čekus, ka viņš reāli lādē to elektroauto, brauc ar CNG vai LPG vai, vēl labāk, brauc ar auto līdz dzelzceļa stacijai un tur tas auto visu darba dienu stāv un nekustas, tad tas ir jāatbalsta.

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=6

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+NOX&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+CO2&va=z&t=hk&ia=web

duckduckgo.com/?q=compare+CNG+LPG+gasoline+particles+emissions&va=z&t=hk&ia=web

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Tu to LPG esi rēķinājis? Es kādreiz gan tiku parēķinājis un nekāda aplaimība nesanāk. Uz 1 patērētu litru CO2 mazāk, taču patēriņš lielāks un tur viss arī izlīdzinās.

Varbūt kaut kas mazāk sanāk, bet nekas nopietns, lai to pat apsvērtu.

Un pastāsti, kā elektroauto samazina CO2?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 5 Atbildēt

Tas taču jau cik reizes te ir bijis, ko tur atkārtot.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tavus palagus slinkums meklēt.

Pamēģini manis dēļ pacensties 2-3 teikumos uzrakstīt, cik lielā mērā CO2 samazinājums rodas no LPG sistēmas uzstādīšanas autiņā un kā elektromobiļi nerada CO2. Bet tā - 2-3 teikumos (nevis kā parasti).

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Varu tev ko kopsavilkumu uzrakstīt;

LPG ir labāka C/H attiecība formulā un tā ir pietiekama, lai atsvērtu patēriņa pieaugumu un vēl ietaupītu.

Elektroauto brauc ar saules/vēja elektroenerģiju un ogļu TEC ir tikai propagandas mīts.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Intersants raksts par to kā nākotne var būt līdzstravā un ari kāpēc tā :

www.fst.com/corporate/magazine/e-mobility/the-direct-answer/

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Tikai raksts ir par to, ko Ilons Masks mēģina darīt. Tikai tā kā raksts ir atpalikušo vāciešu, Maska vārds nekur nefigurē.

Vermontā, Ilona Maska kompānija Powerwall liek privātajās mājās akumulatorus, lai uzkrātu enerģiju, ko tērēt tad, kad tā ir visdārgākā. Gada laikā klienti jau ieekonomēja 2 miljonus dolāru.

Un Masks ir jau sen teicis, ka vajag visiem pāriet uz līdzstrāvu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tik muļķīgu komentāru tikai tu vari izdomāt. Bet to ka to visu vajag tikai tādēļ, ka "zaļās enerģijas" ražotāji nespēj nodrošināt stabilu strāvu maiņsprieguma tīklā to tu vēsi palaidi garām . Un cita starpa tieši ASV, UK un nevis Vācija (un pat ne ex soc. valstīs) šī problēma ir būtiska.

Nu vot nakuj mums tadus sūdus te vajag ?

P.S. un man vispār šķiet absolūti idiotiski risināt problēmu kuru paši ar savu muļķību ir "izdomājuši"

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Atomenerģija nav apgūstama ar līdzstrāvu un tai nav problēmu balansēt maiņstrāvas tīklus. Attiecīgi tieši tā arī ir - ekostumēji mēģina pa apkārtceļu ietirgot risinājumu, kas lētu enerģētiku izslēdz no spēles.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

+ Tu laikam esi pilnīgi visu fizikas kursu nogulejis, lidzstravu nevar efektīvi novadīt uz gariem gabaliem, toties līdzstravai ir citi labi pielietošanas veidi, un jā akumlatora bateriju, H2 utml. kontekstā līdzstrāvai ir lielāka jēga, BET katram ir sava vieta ...

Tīri ta piemeram - auto musdienigie ģeneratori ir maiņsprieguma verķi ar taisngriezi, pretstatā līdzstrāvas ģeneratoriem kaut kados vēl laikam pat 70-jos kaut kur bija sastopami ... ceru kapēc tā man.nabus jāskaidro ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu paga paga - gariem vai vidēji gariem? Garos gabalos kā reiz izmanto HVDC...

No līdzstrāvas ģeneratoriem atteicās tāpēc ka vienkāršāk ir caur oglēm pārvadīt ierosmi, nevis visu ģeneratora saražoto strāvu...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

ir ir HVDC, un paliek izplatītāki, līdz ar "zaļo enerģiju" un pārjūru un okeānu savienojumiem, tikai papēti cik sarežģītāk kļūst sprieguma pacelšana un nomešana līdz patērētājam, un arī kādos spriegumos tad pārvada, jo zemāk atkal sākas nopietni zudumi līnijās ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ak jā un konversijas iekārtu izmaksas ir iemesls kādēļ zem 600+ km pārvadei tās nemaz neapsver ..

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Vispār jau līdzstrāvas avoti labi atrisina vietējās apgādes problēmas - gan kā backup tīkla traucējumu un apgādes pārtraukumu gadījumos, gan, iespējams tuvākā nākotnē kā apgādes tīkla atslogotājs.

Vai būtu iespējams vienoties par to, ka ogļu elektroenerģija NAV vienīgais un galvenais elektroenerģijas apgādes variants un dažādās valstīs procentuāli ir no nulles līdz 90 procentiem un globāli noteikti ir zem 50 procentiem? Vai var šo pieņemt kā faktu?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vietējās apgādes jā, uz lieliem tūkstoškilometru attālumiem ar HVDC arī ja neeksiste esoša linija arī ir vienkāršāk, un ja vajag saslēgt divus dažādu frekvenču, dažādu frekvenču etalonu, un vēl.pāris gadijumos kad bez DC to nevar izdarīt. Bet ceru ka neesi aizmirsis ka lielākā daļa enerģijas top iekš rotejošiem ģeneratoriem, tatad automātiski efektivakais veids ir AC ražošana, tātad vienīgie "dabiskie" DC avoti ir saules baterijas, akumlatori un H2 degvielas šūnas.

Tāpat ceru ka neesi piemirsis ka ieks DC sistēmām neeksiste tada lieta kā transformatori, tie darbojas tikai AC sistēmas utt.

Bet kā jau pirmīt teicu man šķiet ka ir stulbi risināt pašu izdomātas problēmas, citadi protams ir loģiski ka datorizrtās rūpnīcas ir rezerves barošana ar baterijām, un skaidrs ka AV/DC un atpakaļ konversija nav efektīva, utt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kamer Toyota nespej atrast pietiekamu noietu H2 transportam, tikmer izlaidus H2 parvietojamo ģeneratoru :

m.energytrend.com/news/view/19410.html

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Ok, konkretajam traktoram šie cilindri ir ar divpusēju darbību, gan ceļ, gan spiež ...

Pag... Tas ir kaut kas īpašs? Es laikam neesmu redzējis traktoru, kam tā nebūtu - divvirzienu cilindri uzkarei + "peldošais" režīms ir gan T40, gan MTZ-82, ar kuriem ir sanācis braukt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nē nav īpašs, bez izplatīts gan vairs nav, jo lielākajai daļai nav jegas no spiešanas yz leju, to atstāj gravitācijas ziņā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

Tad kur ir tas sasniegums, strīdā "kīna pret japānu", parādīt traktoru, kam ir dizainiski tāda pati hidraulika, kā manam piecdesmit gadus vecajam sorokam?

Radiem ir japošu yanmars vai kubota, neatminos. Ir tur vertikālās statnes regulācija no salona ar rokturīti un zobratiņu. Prasts mezgls, ko var ielikt jebkura traktora ķegā, neatkarīgi no tā politiskās piederības. JA to vajag.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pilnīga taisnība ka to var ielikt , bet 20+gadu vecām japoškām. tas ir standarts - statnes regulēšana no kabīnes. Atrodi.man kādu jaunu ķīnieti kam tas ir kaut ar papildu opciju, bet no rūpnīcas nevis aftermarkets.

Nesāksu nemaz pieminet advancetakas un labākas kārbas japāņiem utt.

Bet piemēri bija tikai tadēļ lai redzetu kurš vispar traktoru dzīve redzējis, un viencexperc pie tādiem nepieder, kas ari šaja konteksta mani interesēja, un papildus uzzinaju vēl pāriti cilveku kas no traķiem ko sajēdz ...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es arī nebūšu no traktoru zinātājiem. Tā kā man arkls nenāk uz trijstūri, kā kultivarors, man tāpat ir jākāpj ārā no kabīnes lai pārliktu agregātus, un tad arī to statni saīsinu cik vajag. Radinieks savam japānim, iespējams, to visu var nomainīt, neizkāpjot no kabīnes. Gan jau ir vēl kur noder tā grozīšana no kabīnes, bet pasaku godīgi - nezinu.

Bet nu par hidrauliku es ar biju nedaudz izbrīnīts - likās tik pašsaprotami, ka tā jābūt visur. Tas būtu kā tirgot auto, kam stūres pastiprinātājs strādā tikai pa labi, un ierasto, uz abām pusēm, strādājošu, pasniegt par ekstru

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

He, he tapat izskatas ka zini vairak ka experc ..., un es sevi arī neuzskatu par zinošu, kur nu vel expertu, krusttevs gan ir braucis un brauc ar ļoti dažādu tehniku, gan kravas auto, gan biešu, gan labības utml. kombaini un tagad pārsvarā lielais džonis uz aršanu utml. ko nu visu tie lielie riteņu traķi labi spej darīt ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Vispār jau līdzstrāvas avoti labi atrisina vietējās apgādes problēmas - gan kā backup tīkla traucējumu un apgādes pārtraukumu gadījumos, gan, iespējams tuvākā nākotnē kā apgādes tīkla atslogotājs.

Vai būtu iespējams vienoties par to, ka ogļu elektroenerģija NAV vienīgais un galvenais elektroenerģijas apgādes variants un dažādās valstīs procentuāli ir no nulles līdz 90 procentiem un globāli noteikti ir zem 50 procentiem? Vai var šo pieņemt kā faktu?

1) Tu esi vienīgais, kas kaut ko runā par "vienīgo" ogļu enerģiju.

2) Ogļu elektrība ir "galvenais elektroenerģijas apgādes variants" - joprojām #1 pasaulē enerģijas ražošanā. Vai #2, ja skatamies uz kopējo enerģētikas "grozu", kur #1 ieņem naftas produkti.

3) Ja pieņem, ka CO2 ir ļaunums, tad nev nakāda jēga skatīties uz kaut kādu lokālu ekoražošanu, jo CO2 problēma ir globāla pēc definīcijas.

4) Papildus patēŗiņu izmaksas vienmēr ir jārēķina pēc marginālo izmaksu (t.i. sliktākās "cenas"), nevis vidējo izmaksu principa - tātad (ja pieņemam, ka ogles ir šobrīd sliktākais apritē esošais enerģētikas veids) katra elektroauto radītais papildus patēriņs ir kvalificējams kā attiecīgā patēriņa pāreja no naftas enerģijas uz ogļu enerģiju.

5) Ekoloģiskais dzīvesveids ir raksturīgs labi nodrošinātiem, enerģētiskā pārticībā dzīvojošiem cilvēkiem. Tiem, kas cīnās par izdzīvošanu, ir diezgan vienalga par ekofanātu sapņiem. Pirms sadārdzināt energētiku, vispirms vajadzētu nodrošināt elektrību tam miljardam pasaules iedzīvotāju, kam tā vēl nav pieejama - šo neērto patiesību ir viegli aizmirst, "rūpējoties par vidi" pie datora ekrāna, kur ar vienu peles klikšķi var notērēt vairāk enerģijas, nekā kādam citam uz pasaules ir pieejama zāļu uzglabāšanas ledusskapim.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

LPG vai vēl labāk CNG auto dīzeļa vietā noteikti ir viens no pietiekami lētiem risinājumiem un nav tikai bagātajiem pieejama tehnoloģija.

Te ir tā iespēja pieķert ekoloģiskas politikas plānotājus nekonsekvencē, nevis apstrīdot globālo sasilšanu.

Savukārt jaunu ogļu staciju būvniecības plāni pilnīgi noteikti tā pa vienkāršo netiks realizēti. Visticamāk, ja vajadzēs, tā būs dabasgāzes koģenerācija.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

www.wired.com/story/china-is-still-building-an-insane-number-of-new-coal-plants/

Izskatās pēc "dabasgāzas koģenerācijas"?

CNG varētu pozitīvs solis uz priekšu, tomēr atceries, ka "Green New Deal" piekritēji grib aizliegt CNG ieguvi. Ir nekonsekvence? Un CNG parastā mašīnā nav tas labākais risinājums - bet nav slikts sabiedriskajam transportam, kas pa nakti depo var uzpildīt dienas devu.

Un kurā brīdī fakti par akmeņogļu enerģētiku ir "globālās sasilšanas apstrīdēšana"?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Tak izlasi to rakstu. Tur pusi ceļ tikai celšanas pēc. Otru pusi vēl nav sākuši un diez vai sāks vispār kādreiz.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu tipa tas nozīmē, ka neceļ vispār?

Paskaties šo, ja raksts liekas nepareizais: www.carbonbrief.org/mapped-worlds-coal-power-plants

Operating: 1,790,642 MW Under construction: 199,572 MW Planned: 297,829 MW

Man šādi cipari neizskatās pēc ogļu enerģijas tuva gala.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Raksts ir vecs un naivs. Tā ir ķīna, komunistu valsts - ja valdība būtu pret oglēm bet reģioni uz savu galvu pret valdības gribu celtu TECus, tad tos reģionālos vadītājus vienkārši nah samestu cietumos un jaunie uz sitiena visu celtniecību pārtrauktu. Bet tā vietā ir kaut kāds birokrātijas sviests, vai nu lai bik piebremzētu būvniecību, vai lai radītu rietumu noderīgajiem idiotiem pārliecību ka ķīna piedalās oglekļa dioksīda spēlē.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

raimondsm 12.10.2020 9:28

Vai būtu iespējams vienoties par to, ka ogļu elektroenerģija NAV vienīgais un galvenais elektroenerģijas apgādes variants un dažādās valstīs procentuāli ir no nulles līdz 90 procentiem un globāli noteikti ir zem 50 procentiem? Vai var šo pieņemt kā faktu?

Ir vietas, kur gandrīz visa enerģētika ir ogļu enerģētika un ir vietas, kur ogles vai nu neizmanto vispār vai arī tās izmanto maz. Vai tad te kaut kas cits ir uzrakstīts?

Te ir teikts, ka situācija ar ogļu stacijām pasaulē, atkarībā no konkrētās valsts, stipri atšķiras.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kā tur palika... CO2 ir globāla vai lokāla problēma?

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Nu, pirms laiciņa jau tu propogandēji, ka CO2 cispār nav problēma, tikai kāposti labāk augšot.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

1. Sliņķa rakstītaja ir stipri vairāk konsekvences ka Raimonda

2. teikt ka Co2 ir/nav problēma nav Slinķa premisa, tikai norāde uz to ka Raimonds pie faktu "konstatācijas" mēģina iesmērēt viņam noderīgos selektivi izvēlētos faktus.

3. ja mēs globālu problemu risinam lokāli, tad vari uzskatīt ka to nerisinam vispār ... un esam tikai bezjēdzīgi iztērējuši naudu/nodokļus ...

P.S. vienigais labums, ka mūsu starta pozīcija globālas problēmas lokalam risinājumam neprasa daudz naudas, bet ja ta nebutu - es gribētu redzēt kādu tad dziesmu vietejie 'zaļie" dziedātu ... kaut gan moš naudas "smarža" iedvesmotu "varoņdarbiem" ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Es joprojām uzskatu, ka tā nav problēma, bet ne par to šeit ir runa - ja pieņamam, ka tā IR problēma, tad jebkurā gadījumā tā ir globāla, bet Raimonds nez kādēļ spītīgi mēģina atgriezties pie lokāliem risinājumiem - viņaprāt robežas ir spēkā arī atmosfērā un mūs neskar Ķīniešu CO2.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Mēģināsim šitā. Sasilšana ir. Lai vai ko vieni, otri vai trešie teiktu par cēloņiem. Piesārņojums ir. Ar plastmasu, ar NOX, ar daļiņām PM2,5 un PM10.

Transporta sastrēgumi ir. Satiksmes plānošanas, braukšanas/nebraukšanas varianti ir.

----------------------------------

Pasākumi pret to ir. Globāli, lokāli, reāli, ar apslēptiem labumiem, vienkārši realizējami, sarežģītāk realizējami, dārgi un lētāki.

---------------------------

Stimuli un sodi arī ir. Par formālu samazinājumu un par reālu patēriņa, piesārņojuma un sastrēgumu samazinājumu. Neatbilstības un labi saskanīgi projekti arī ir.

-------------------------------

Skaitļi, aprēķini, pierādījumi arī ir.

---------------------------------------

Konteksti arī ir.

Piemērs. Vispār uz vietas pilsētā nesaražot piesārņojumu ar personisko auto var

1. Ejot kājām.

2. Braucot ar velosipēdu

3. Braucot ar elektrovelo vai skūteri.

4. Braucot ar elktroauto.

5. Braucot ar sabiedrisko transportu, kas darbojas ar elektrību.

----------------------------------------

Mazāk saražot piesārņojumu, konkrēti PM2.5 un PM10 var, braucot ar LPG vai CNG. Tas arī ir LĒTĀKAIS PIEEJAMAIS PIESĀRŅOJUMA SAMAZINĀŠANAS VARIANTS PILSĒTĀ vidējas un zemas pirktspējas publikai.

--------------------------------

Ņemam šīs aksiomas, kas nav vairs jāpierāda, par pamatu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tajā visā es vēl pieļautu elektrovelo, elektro skuteris manās acīs ir tikai atkritumu "ģenerators" un satiksme ar to iekļauties nav iespējams, priekš velo pa lēnu, priekš gājejiem krietni par ātru.

Sastrēgumi pie mums ir tikai īpašos gadījumos un ari dēļ nepārdomatiem risinājumiem satiksmē, kur problema ur vairak fakta ka neviens dārgās kļūdas neatzīs, un attiecīgi arī nekad nelabos ..

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Un pozitīvais pienesums?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es to.pienesu tur kur reāli varu -strādajot savā sfērā un šur un tur mēģinot cilvēkiem izstāstīt kā ekoloģija strādā, kapēc elektriskas spēļmantiņas savā butība joprojām ir toksiskie atkritumi utml. - galvenais princips - nepērc to ko nelietosi ilglaicīgi ...

Bij man te ģimene ar elektriskūteru/velo gribētaji, tagad ir normāls crosfit tipa velis dēlam jauns un citiem ir vecaki velo un kājminami skuteri, un nevienam nav kājas nokritušas ...

Cik no tiem ninebotiem un citiem štruntiem joprojam tiek izmantoti, es labprāt uzzinātu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Gari. Un atkal izlaidi variantu - nelīst vispār tajā nīstajā pilsētā. Kadēļ? Vai principiāli uzskati, ka jācīnās ar sekām, nevis cēloņiem?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lūk šīs ir rūpes par ekoloģiju (no IKEA) , no kurām ticams ka pat pienemams bizness sanāks !

www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/ikea-atpirks-lietotas-mebeles.d?id=52558853

Un es būtu par to ka nodzītu motoru vietā labās virsbūvēs liek iekšā elektromotorus, vienīgi ar bateriju izvietošāna klasiskā auto varētu būt druksu problēmas, bet ja kāds piedomātu pie modulārām baterijām un brīvi iegādājamiem elektromotoru "kitiem", gan jau ka tauta pavilktos ;)

insekc Reģ.: 24.03.2003
1 0 Atbildēt

Tu ko, par kādām modulārām baterijām un kitiem Tu sapņo? Ja ražotāji nevar vienoties par vienādiem riteņu diskiem (atšķirīgs ET, cauruma D un skrūvju izvietojums). Kāda suņa pēc FIAT skrūvju attālums 98 mm, VAG 100 mm? Varētu padomāt, ka tie 2 mm būtiski ietekmē auto uzbūvi. Un pat viens ražotājs maina skrūvju attālumu diskā (lai nākošajam auto jāpērk jauns ziemas riteņu komplekts. Piemērs: Voyager bija 5x100 mm, tad izmainīja uz 5x113.4 mm un tagad ir 5x120 mm. Loooti ekoloooģiski risinājumi. Ja ES varēja piebiedēt mobilo tel ražotājus, lai vienādo lādētāju štepseļus (citādi 3 Nokijām bija visām 5V lādētāji, bet ar dažādiem štepseļiem), tad līdz autoHaizivīm roķeles nesniedzas. Pietiktu ar 3 dažādiem riteņu diskiem visiem auto no Polo līdz Voyager/džipam. Tā būtu reāla ekoloģija.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU ir ļoti dažādi ar tiem autorāžotājiem, Toyota cik atceros bija ļoti liela unifikācija pāri visiem zīmoliem ieskaitot Lexus, Scion, Daihatsu, Hino utt. Savukārt USA ražōtājiem ( tas bija vecs pētījums pirms ~ 10-20 gadiem) unifikācijas praktiski vispār nebija ... Tgd gan jau ka ir labāk, un attiecīgi visi pārējie ražotāji trāpa kaut kur pa vidu. Bet citādi šobrīd ir Ford un Hondas ar 114,3 diskiem, un mētājas kāds bariņš ar 5x100 no Toyotām, kuras nav kur uzlikt ...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kāpēc nevar vienoties par vienādiem diskiem? Pirmkārt, esošie izmēri ir mantojums no pagātnes, otrkārt, nav jau arī vajadzība pēc vienādiem diskiem, pat ja to varētu panākt - kāds no tā būtu ieguvums? Priekš autoražotājiem pilnīgi nekāds, tāpat katram sava dizaina ļitaki, un tas ka 1000 eiras vērta subāra īpašnieks varētu gribēt tam uzlikt pežõ diskus, ražotājam ir pie dirsas. Vienīgais ko varētu mēģināt unificēt, ir bleķinieki, bet tad atkal - cik tu redzi jaunas mašīnas ar bleķiniekiem? Kaut kādas dacītes un komercmašīnas [bulkuvāģi/busi], un tas pa lielam arī viss - stilīgais, krutais un līzē ieķertais pseidodžips tak nedrīkst būt uz "baloniem" un bleķiniekiem!

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti