Bāc! A kas ir egr?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Bāc! A kas ir egr?
Ekoloģija. Un, ja viņš strādā pareizi, tad arī neliela degvielas ekonomija. Ziepes sākas, ja viņš nosprūst atvērtā stāvoklī, tad labāk ir aiztaisīt ciet pavisam un aizmirst par to.
Tad tikai ziepes sākas nevis beidzas. Egr ir motora stāvokļa indikators, ja ar to sākas problēmas un kaut kas tur jābloķē tātad motors iet uz beigām, ir izdilums un eļļas patēriņš.
Eh, beidz! Es Astrai aiztaisīju to vārstu un tā nobraucu ~ 6 gadus, motors joprojām strādāja kā pulkstenis. Es gan par benzīnieku runāju, ar dīzeļiem maza pieredze.
Glupības. Visnotaļ lielas glupības. Palasi cilvēku stāstus internetā (neskaitāmi) un tur vienam otram EGR čakarējas jau pie 40 vai 60 tūkstošiem. Izdilis motors, sliktais VAG motors u.t.t.? Pēc EGR atslēgšanas nezin kāpēc tas motors velk gadiem un nekādas vainas.
Pārsvarā jams aizķep it kā vairāk tādiem, kas brauc sēņojot, bet gadās arī tādi, kas it kā brauc pareizi (gari gabali, silts motors, normāli apgriezieni), bet arī tādiem gadās šaizes.
Man EGR pirms vairākiem gadiem sāka čakarēties, nokillerēju. Auto joprojām darbojas, ir citas šaizes, bet ne ar motoru saistītas. Eļļas patēriņa nav.
Vienam auto pamēģināju nobloķēt, beidzās ar to ka ieklemmēja vārsts un nācās to nomainīt. Tā kā nav ko aiztikt to kas darbojas, bez programmēšanas tas neko nedod.
Dažādu gada gājumu Eiro normu motoriem tās EGR pieslēgšanas un dabības īpatnības atšķirības ir lielas. Ir dzinēji, kam tie ir jāatprogrammē, ir vecāki dzinēji, kam nekas to nekontrolē. Pie kam EGR vārsta atslēgšana nekādi neiespaido vārsta mehānisko ķīlēšanu...
Palaidniex pareizi saka.
Kā ta neiespaido, nobloķēts vārsts paliek karsējoties bez caurplūsmas kamēr piecepas.
Nu un kas tad ir? Nobloķēts vārsts neko cauri nelaiž un pie dirsas, tur kaut kas piecepas vai nē.
Tad tas neveras un kļūda klāt, jo tiek mērīts arī atvēruma stāvoklis.
Nu jā, bet tas jau izriet no tā "nobloķēts", jo to izdara, EGR uzliekot blīvi bez cauruma, caur kuru nekas izplūst nespēj, neatkarīgi no atvēruma stāvokļa
Ar laiku piecepas un tas vārsts iesprūst un kompis to nočeko.
Atkarīgs no izpildījuma dw10 dīzelim egr motors strādāja kā nākas bet pati vārsta svira dēļ izdiluma sākusi ķīlēt attiecīgi neaizvērās kārtīgi. Kļūdu nebija, tik cik šņākšana sākot pūst turbīnai. Par nekustīgu droseli gan kļūda bija momentā.
Kas ir tie zelta kalni?
1. Autiņš lēnāk sils-jo jaunāks jo sliktāk, saistīts ar to ka atgāzes pirms padošanas EGR tiek dzesētas ar motora dzesēšanas sistēmu.
2. Palielināts degvielas patēriņš mazas slodzes režīmos-cilindrā nonāk vairāk skābekļa-lai neveidotos mega liesais jāpadod vairāk degviela.
3. Strādājot liesa maisījuma režimā pastiprināti veidojas NOx(skābais lietus sveicina).
Strādājoša EGR blaknes:
1. Ar kvēpiem aizaudzis ieplūdes kolektors
2. Samazinot sadegšana temperatūru palielinās kvēpu daudzums-lielāka slodze DPF, bet bez EGR viņam iet vēl grūtāk
3. Dīzeļiem nāk komplektā ar klapītēm katrā ieplūdes kanālā vai kopēju droseli visam ieplūdes traktam-vēl viens mezgls kam izdilt.
Viņu bloķējot un "izprogrammējot" laime tāpat neistāsies jo jo jaunāks auto jo vairāk EGR ir integrēts visās vadības bloka darbības funkcijās, diezvai ir kāds cilvēks ārpus rūpnīcas, kurš spētu "izprogrammēt" EGR saglabājot pilnu vadības bloka funcionalitāti.
Pēdējā rindkopa - man patika kādu laiciņu atpakaļ situācija iz viena foruma - kāds cilvēks aizbrauca pie čipšķūnera ar pēdējā desmitgadē ražotu VW lai atslēdz EGR - bet mašīnā bija strādājošs DPF - pēc tam parādījās problēma - pēc kāda laika iedegās DPF lampiņa un, ja nemaldos, bija arī smagas blakusparādības. Pēc tam tur iekomentēja viens cits kadrs kas ar čipšķūningu nodarbojas ka tas, kurš to EGR tur atslēdzis, nolohojies, jo tā konkrētā motora vadībai pēc EGR atslēgšanas vadības bloks pārstāj DPF izdedzināšanu, vai nu jāamputē abi, vai neviens...
1. Autiņš lēnāk sils-jo jaunāks jo sliktāk, saistīts ar to ka atgāzes pirms padošanas EGR tiek dzesētas ar motora dzesēšanas sistēmu.
Apgalvojums, ka "atdzesētas izplūdes gāzes" varētu paātrināt motora uzsilšanu, ir dīvains, nerunājot nemaz par to, ka pie auksta motora EGR jābūt ciet tieši tāpēc, lai tas ātrāk uzsiltu.
( Q.does egr is open when engine cold ?
A. There is no EGR flow when the engine is cold, at idle, or during hard acceleration.Oct 3, 2019 )
2. Palielināts degvielas patēriņš mazas slodzes režīmos-cilindrā nonāk vairāk skābekļa-lai neveidotos mega liesais jāpadod vairāk degviela.
Kopš kur laika dīzelis baidās no mega-liesā ?
3. Strādājot liesa maisījuma režimā pastiprināti veidojas NOx(skābais lietus sveicina). --
Lūk, tas ir tieši tāpēc, kāpēc tas EGR vispār pastāv. Nekādas pozitīvas ietekmes uz dzinēju tam nav. Dīzeļiem -palielina sodrēju daudzumu un samazina dzinēja efektivitāti ( resp. palielina degvielas patēriņu ) apm. par 3%
Man liekas ka te visu laiku tiek jauktas kopā dabas parādības no benzīnniekiem un dīzeļiem - jo tavi argumenti 1 un 2 izklausās pēc benzīnnieku faktiem, kamēr 3 ir no dīzeļa.
1) Neesmu iedziļinājies uzsilšanas niansē, bet esmu neskaitāmas reizes stiliņā no paša joniksiņa aka Jonix [remap.lv] kā viņš atslēdz EGR ķīseļiem - izmainot tā izmantošanas algoritmu - aukstam motoram EGR tiek izmantots jo paātrina uzsilšanu [tā viņš pats apgalvo], siltam netiek.
2) izklausās pēc benzīnnieka.
Kā jau rakstīju ir arī mīnusi bet tā ka dzinējs ir projektēts ar viņu esošu un diezvai kādam ir pilna piekļuve visām darbības algoritmu kartēm dzinējs tiek sačakarēts viņu amputējot, jā ir tīrāks ieplūdes kolektors bet dzinējs strādā avārijas režīmā.
Galvenokārt stāsts par dīzeļiem jo benzīniem viņi parasti problēmas nesagādā.
1. Silst jūtamli lēnāk-pārbaudīts uz savas ādas
2. Paaugstināta darba temperatūra nav veselīga nevienam dzinējam, ātrāk sakalst gumijas, arī eļļai ir savas specifiskas prasības. Ne jau velti gandrīz visi jaunie dīzeļi ir aprīkoti ar SCR, ekonomija tiek panākta uz liesa degmaisījuma rēķina-aug NOx, ja tas notiek auto kuram nav SCR vai pat parasta katalizatora(tas parasti pazūd kopā ar DPF un EGR) tad tiek indēti visi apkārtējie.
Ja liekas ka EGR ir baiss bubulis tad jāpērk 80to gadu dīzelis bez turbīnas un jābrauc, nebūs turbīnu, dārgu sprauslu, sūkņu un varēs braukt uz cepamās eļļas.
Gribēji pastrīdēties bet neko jaunu nepateici
EGR vārsts vispār tikai uz laiku ieslēdzas. Tas parasti ir uz zemiem apgriezieniem, kad ber virsū viņš aizveras.
Precizējums - egr ieslēdzas optimālā dzinēja darbības režīmā. Problēmas ar egr liecina, ka īpašnieks nav izvēlējies optimālo dzinēju viņa braukšanas stilam. Sapērkās dīzeļus un braukā pa pilsētu, nav optimāls darbības režīms un tāpēc arī visas problēmas un ne tikai ar egr vārstu.
Volx rakstīja: Precizējums - egr ieslēdzas optimālā dzinēja darbības režīmā. Problēmas ar egr liecina, ka īpašnieks nav izvēlējies optimālo dzinēju viņa braukšanas stilam. Sapērkās dīzeļus un braukā pa pilsētu, nav optimāls darbības režīms un tāpēc arī visas problēmas un ne tikai ar egr vārstu.
vai nav tā, ka EGR problēmas īpaši novērojamas lieliem dīzeļiem, ko lieto izteikti sēņošanas režīmā? Nopērc mazāko dīzeli, lieto to optimālā režīmā un bēdu nezināsi
Nemācēšu precīzi atbildēt, bet pa lielo dīzeļi ir domāti gariem pārbraucieniem, tad viņiem egr strādā un tie filtri iztīrās. Ventspils - Rīga, labi, Ķekava-Rīga, slikti.
piemēram passat ar 1.6 CR tdi ar 110 zs pie tiem pašiem paātrinājumiem darbosies optimālākā režīmā nekā 2.0 CR tdi ar 190zs?
Dīzelis ir dīzelis, nav ko tur aiz matiem pievilkt. Pareizāk būtu nopirkt atbilstošu autiņu, kas domāts pilsētai. Tad arī nebūs visas šīs problēmas.
Varu ieteikt motorus ar Cvvt tehnoloģiju(piem. mana KIA) kur tāds elements kā EGR neeksistē, jo nesadegušas gāzes jau regulē pašos cilindros.
Atkarīgs no braukšanas profila-iekš pasāta tas 1,6 praktiski vienmēr tiks ekspluatāts ar maksimālu vai tuvu tai slodzi, teorētiski īsāks motora mūžs
190zs LV šosejas ātrumos griežas tukšgaitā, komforta ātrums sākas ap 130 bet ja viņš tā ir būvēts tad tā tam arī jābūt.
Lielākā bēda būs motora temperatūra un brauciena ilgums-pa pilsētu ļurkājoties ne viņš īsti uzsilst ne dabūn reģenerēties, ar šo gan VAG ir gājis uz priekšu un pie pārtrauktas reģenerācijas autiņu noslapējot, nākošajā braukšanas ciklā reģenereāciju sāk jau aukstam motoram-ecu pats gatavo visu nepieciešamo parametru kopu lai sāktu reģenerāciju nevis gaida kamēr lietotājs visu netīšā kārtā sarūpēs.
Bet nu jebkurā gadījumā dīzelis nav domāts īsiem pārbraucieniem pilsētā.
Ja interesē sīkāk var palasīties šeit www.underhoodservice.com/the-ins-and-outs-of-variable-valve-timing-vvt-systems-and-their-role-in-vehicle-emissions/
Tikai atceries ka ar šitām vāciešu eļļas maiņām tajos motoros neies cauri. Eļļai jābūt svaigai, tad arī viss strādās OK. Attiecīgi pērkot lietotu to grūti būs pateikt vai tas motors ir apkalpots savlaicīgi
Egr atslegsana
Kapec vispar vajadzigs egr, ja reiz ta atslegsana sola zelta kalnus?