Maksas autostāvvietu prakse Latvijā un sodi, sūdzības - Forums - iAuto

Maksas autostāvvietu prakse Latvijā un sodi, sūdzības

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ik mēnesi Latvijā vairāki simti tūkstoši autovadītāju izmanto maksas autostāvvietas. Tikmēr autostāvvietu operatori un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs PTAC joprojām saskaras ar patērētāju sūdzībām par tiem piemērotajiem līgumsodiem. Lai mazinātu pārpratumus, PTAC un nozares pārstāvji sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru ir izstrādājuši labās prakses un ieteikumu apkopojumu un parakstīs memorandu – apņemšanos to ievērot.

Kaut kas ļoti dīvains, bet ja palīdzēs sakārtot šo autostāvvietu operatoru patvaļu - labi.

Varbūt ir kādi jautājumi!?

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa sodu, ko saņem autovadītāji, ir saistīti ar pakalpojuma apmaksas neveikšanu vai citu būtisku autostāvvietu lietošanas noteikumu neievērošanu. “Patērētāji pieļauj dažādus pārkāpumus, tostarp neuzmanības vai nezināšanas dēļ. Piemēram, neveic savlaicīgu stāvvietas pakalpojumu apmaksu, nereģistrē auto, lai izmantotu bezmaksas stāvēšanas laiku, vai novieto to neatbilstoši noteikumiem. 

Noteikumu neievērošana rada nepatīkamas konsekvences,” norāda EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis.  Lai vairotu izpratni par maksas autostāvvietu izmantošanas noteikumiem, kā arī veicinātu savstarpējo cieņu un toleranci starp stāvvietu klientiem, operatoriem un kontrolieriem, nozares pārstāvji ir izstrādājuši dokumentu, kurā apvienoti pakalpojumu sniedzēju un patērētāju tiesības un pienākumi. 

“Šī dokumenta mērķis ir definēt galvenos principus un izcelt būtiskākos nosacījumus, kas jāievēro, izmantojot autostāvvietu pakalpojumus, tādējādi samazinot to gadījumu skaitu, kad patērētāji tiek sodīti. Jaunais dokuments ir solis pretī caurspīdīgākai un saprotamākai autostāvvietu pakalpojumu videi,” skaidro Cityparks Latvija valdes loceklis Gundars Smans.  

PTAC norāda, ka sūdzības no patērētājiem visbiežāk ir par līgumsodiem, kas piešķirti par stāvvietu noteikumu neievērošanu: “Ir svarīgi, ka pakalpojuma saņemšanas noteikumi ir vienkārši, viegli un ātri saprotami patērētājiem, atceroties arī par tādu patērētāju grupu, kuri izmanto konkrētu stāvvietu ļoti reti vai pirmo reizi. Ir jābūt  skaidri un uzskatāmi saprotamam – kāda veida stāvvieta tā ir, kāda ir pakalpojuma maksa un norēķinu kārtība. Ja stāvvietā ir paredzēts bezmaksas laiks, tad, cik ilgs un kādi ir priekšnoteikumi tā uzsākšanai un izmantošanai. Aicinu komersantus arī ievērot tolerances periodu, lai patērētāji paspētu izprast un izpildīt visus nosacījumus, uzsākot izmantot stāvvietu, savukārt patērētājus ievērot noteikumus un stāvvietā noteiktajā kārtībā norēķināties par pakalpojumu,” uzsver Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Zaiga Liepiņa.

Labās prakses un ieteikumu apkopojumu autostāvvietu pakalpojumu sniegšanā izstrādājis PTAC sadarbībā ar EuroPark Latvia un Cityparks Latvija, un to parakstīt tiek aicināti arī citi autostāvvietu operatori, tādējādi veicinot sabiedrības izpratni un uzticēšanos nozarei.   

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
2 0 Atbildēt

Dabūju sodu Olimpijā, jo nezināju ka no rīta sieva ir bijusi ar manu mašīnu arī Rimi un lielais plakāts 2h summējas diennaktī.

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
6 0 Atbildēt

tātad komunikācijas trūkums ar sievu

iAuto Reģ.: 17.07.2001
3 1 Atbildēt

Ja ir kāds jautājums šiem vīriem, tad rakstiet te, es domāju īpaši Citypark un Europark ir ko jautāt. Es tur nekad nelieku auto, ja redzu šo kontoru zīmes.

Mobilly bija labs un ērts līdz atjaunināja aplikāciju.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
4 1 Atbildēt

Jēga jautāt mafijai, kas piemēro pretlikumīgus līgumsodus. Tikpat labi var pajautāt kā labāk sagatavoties peldei ar betona zābaciņiem.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

iAuto rakstīja:

Ja ir kāds jautājums šiem vīriem, tad rakstiet te, es domāju īpaši Citypark un Europark ir ko jautāt. Es tur nekad nelieku auto, ja redzu šo kontoru zīmes.

Mobilly bija labs un ērts līdz atjaunināja aplikāciju.

Tas forši, ja tu vienmēr vari izvēlēties, kur likt auto. Man gan tā nesanāk - kur brīva vieta, tur jāliek.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Nu un kā ir, ja tur iebrauc ar piekabi? Makā par 2 vienībām?

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

(europark) ....atļauts novietot tikai likumīgi reģistrētus transportlīdzekļus (Transportlīdzeklis) ar

atbilstoši uzstādītām valsts reģistrācijas numura zīmēm (Numuri).

(csl)  18) piekabe (puspiekabe) — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai savienojumā ar mehānisko transportlīdzekli. Šis termins neattiecas uz motociklu blakusvāģiem;

piekabe ir TL ar VRNZ, attiecīgi....sk. augšā

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
1 0 Atbildēt

Nezinu kā tagad, bet senāk uzrakstīju pretenziju stāvvietas operatoram. 

Pretenzijas izskatīšana bija formāla, neatbildot uz tajā norādītajiem argumentiem. 

Nav stāsts - man taisnība vai nē, bet par to, ka atbildei jābūt pēc būtības un sniedzot pretargumentus. 

 

Tāpēc varētu pajautāt, vai patērētāju pretenziju izskatīšana ir kļuvusi mazāk formāla un vai nevarētu tajā kodeksā ierakstīts operatora pienākumu izskatīt un atbildēt pēc būtības uz pretenzijām, nevis izlikties, piemēram, ka arguments par sankcijas samērīgumu vispār nav izteikts. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Un tagad padomā no otras puses. Ir virkne “klientu”, kas uzskata, ka kādam ir pienākums viņiem nodrošināt bezmaksas stāvvietu. Un kad tiek pieķerti apzinātā nemaksāšanā, raksta žēlabas par “samērīgumu”. Kas tas vispār tāds ir un kā to nosaka?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Bet tas stāvvietas jau arī ir bezmaksas. Tas ka stāvvietu operatori nespēj klātienē nodrošināt pakalpojumu nav klientu problēma. 

Samērīgums taču nav būtisks, redz kur konsumācijas ar bija labs peļņas veids, klients taču piekrita - https://www.db.lv/komentari/rigas-klubos-iztirot-turistu-kreditkartes-150011

 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Turpini vien raudāt, ka tev neļauj uzvesties kā deģenerētam. Man nez kādēļ tos līgumsodus neliek.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Man ar neliek, bet nekādus līgumus arī neslēdzu. Kā reiz tie līgumsoda līmētāji uzvedās kā deģenerāti, nav tiem nekādu tiesību pildīt policijas funkcijas un sodīt par CSN pārkāpumiem. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Deģenerāciju pierāda nespēja saprast, ka līguma noslēgšana var nebūt tikai paraksts uz papīra. Deģenerāciju pierāda arī tas, ka nekaunīga uzvedība svešā privātīpašumā nekādi nav CSN tvērumā. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ā tātad svešā īpašumā CSN nedarbojas, interesanti, interesanti. Tad jau kam OCTA prasa auto kas stāv publiski pieejamās teritorijās.

Tikai deģenerāts slēdz līgumus ar nedzīviem priekšmetiem. Šausmīgi nekaunīgi ir atbilstoši CNS novietot bezmaksas stāvvietā auto, toties pretlikumīgi ir savā privātīpašumā nolaist riepas visiem, kas tajā iebrauc, vēl jo vairāk uzticot to dzērājam no ielas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tikai deģenerātam šķiet, ka nekas cits bez CSN neeksistē. Un nākas melot, ka CSN “nedarbojas”.

 

CSN tikai nosaka, ka arī stāvvietā jāievēro CHA. Par uzvedību svešā privātīpašumā derētu izlasīt vēl vismaz pašus pamatus - Civillikumu. 

 

  

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tā jau tūristi lasa Civillikumu ierodoties Latvijā. Stāsti vien. 

Interesanti kā negaidīti ciemiņi pie tevis ierodas privātīpašumā vai arī tu tos momentā nošauj kā Modra suņus? 

Viss atbilstoši likumam.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tūristi var nelasīt Civillikumu - pēc būtības tajā nav nekā atšķirīga no visas t.s. Rietumu pasaules. Civillikuma pamatā ir izpratne, kas nāk no senās Romas laikiem. Tikai komunistiem, kas ir salīdzinoši jauna “vērtību” sistēma, nav respekta pret privātīpašumu. Rietumu pasaulē vēl atradīsi daudz vietas, kur “trespassing” ir KRIMINĀLI sodāms pārkāpums, nevis tik maigi kā pie mums. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Skaidrs tātad pēc Civillikuma drīkstu triekt nost visas lidmašīnas kas to pārlido, kā arī rakties līdz zemes centram. 

 

II. Īpašnieka tiesības uz nekustamu īpašumu vispār

 

1042. Zemes īpašniekam pieder nevien tās virsa, bet arī gaisa telpa virs tās, kā arī zemes slāņi zem tās un visi izrakteņi, kas tajos atrodas.

1043. Zemes īpašnieks var, pēc sava ieskata, rīkoties ar savas zemes virsu, gaisa telpu virs tās, kā arī ar zemes slāņiem zem tās, ja vien viņš ar to neskar svešas robežas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Malacis. Esi nonācis līdz absurdam, jo nav vairs kā argumentēt savu komnunista vēlmi patvaļīgi izmantot svešu privātīpašumu. 

 

Tiesības uz gaisa telpu virs un zemes slāņiem zem tās ir ierobežotas ar citiem likumiem. Patvaļīgu iekļūšanu normālam cilvēkam saprotamā “zemes līmenī” NEVIENS likums neatļauj, lai vai kā tavā komunista prātā gribētos!

 

 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ak tad tomēr var atļaut iekļūšanu privātīpašumos, kaut vai tauvas joslas.

Bet nu tad AirBaltic, lai saturās, sūtīšu līgumsodus par gaisa telpas izmantošanu pār manu īpašumu.

>Patvaļīgu iekļūšanu normālam

 

Tas pats likums to arī atļauj:

1093. Ja kādas personas lieta nejauši nokļuvusi kādas citas personas robežās, tad pēdējai jāpacieš, ka tās īpašnieks atkal to paņem. Bet ja ar šo lietu zemes valdītājam nodarīts kāds zaudējums, tad līdz tā atlīdzināšanai viņam ir tiesība lietu aizturēt.

 

Kā gan tu vēl neesi badā nomiris neiekļūstot pārtikas veikalos(privātīpašumos) patvaļīgi? 

 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Es neiekļūstu patvaļīgi, bet tikai, ievērojot sniegtā pakalpojuma noteikumus. Es respektēju stāvvietas izmantošanas noteikumus, nelaužu slēgtas durvis ārpus darba laika un nezogu arī preces. Tos, kas rīkojas pretēji, uzskatu par deģenerātiem.

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Nu, dažu stāvvietu apsaimniekotājiem līgumsodi ir nozīmīga ieņēmumu sastāvdaļa. Rimi Zolitūdē / TC Gramzdas ir brīvs laiks kāds 2 stundas, ja auto numuru ievada automātā. Ja aizmirst to izdarīt, vai nejauši kļūdās par kādu ciparu auto numurā, tad jau pēc 20 minūtēm priecīgie par to, ka atkal kāds uzrāvies, Cityparks kadri novietos zem vējstikla slotiņas glītu čeku par 35 EUR "līgumsodu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Nu bet tak ievēro un nekāda līgumsoda nebūs. Jeb tev liekas, ka veikals savā teritorijā (CityPark ir tikai apsaimniekotājs) mēģina pelnīt ar stāvvietām?  Vai tomēr piesaista šos, lai cīnītos ar tiem, kam liekas pareizi aizņemt veikala stāavietu, neesot klientam?

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Loģikas pietrūkst. Jo mierīgi var reģistrēt auto veikala automātā, un iet kur citur. Tāpēc daudz kur ir numuru nolasītāji ar laika uzskaiti bez kaut kādas manuālas reģistrācijas. Jo tādai jēga tikai lohu ķeršanai. Olimpijā tādu automātu novāca, cik atceros. Ksenukai Priedaines ielā arī.

"Jeb tev liekas, ka veikals savā teritorijā (CityPark ir tikai apsaimniekotājs) mēģina pelnīt ar stāvvietām? " ( ?? )

Pelna abi, tas kurš izīrē, un Citypark. Ja zeme pieder veikalam, tad veikals, ja RD , tad RD. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Jā, loģikas tev pietrūkst. Ar savu attieksmi izrādi, ka gribi, lai ievieš arvien stingrākus kontroles risinājumus, jo vienkārši respektēt un ievērot ir par grūtu. Jā - var ieviest, ka pirms izbraukšanas vai nu jāmaksā par stāvvietu, vai jāuzrāda pirkuma čeku. 

 

Neienāk prātā, ka veikals vēlas KLIENTIEM (un arī pat tādiem, kas atbrauc tikai paskatīties) nodrošināt BEZMAKSAS stāvvietu, bet to neļauj komunisma pārņemtie, kas neprot respektēt spēles notiekumus un izliekas, ka nesaprot, ka tā ir KONKRĒTĀ VEIKALA stāvvieta. Tikai tad, kad stāvvietu izmanto tie, kam tā nepienākas, nevis, lai ar to pelnītu, palīgā tiek aicināti stāvvietu apsaimniekotāji. Un jā - “civilizētajā Eiropā” ar līgumsodiem neķēpājas. Tur ir “abschleppzone” un vari uzzināt cik maksā šāds pakalpojums un palikšana uz laiku bez auto, kuru nomet, kur nepienākas. 

 

 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
6 0 Atbildēt

Palīgā aicina mafiju nevis apsaimniekotāju, nekā civilizēta tur nav, pie tam izvairīšanās no nodokļu nomaksas, jo no līgumsodiem nodokļi nav jāmaksā un visa sistēma ir balstīta nevis uz peļņas gūšanu, bet līgumsodiem. 

0pis Reģ.: 16.02.2023
5 0 Atbildēt

Es vēl saprastu, ja tie mafiozi asfaltētu un labiekārtotu stāvvietas. Bet ja tas notiek uz vēl PSRS laikos klāta asfalta (piem. Turaidas stāvlaukums), rodas Jautājumi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tiešām nepielec? Viņi nav šo stāvvietu saimnieki, bet tikai apsaimniekotāji, ko īpašnieks pieaicina, lai cīnītos ar deģenerātiem, kas savādāk nesaprot.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Tieši tā tikai apsaimniekotāji, bet nez ko ar īpašnieku ambīcijām. 

Nu tikpat labi var pieaicināt reketierus, kas riepām gaisu nolaiž, tikpat civilizēti. Kādam deģenerātam jābūt, lai ko tādu vēl aizstāvētu. 

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Nē, loģikas pietrūkst tev. Tā ir nevis tikai KONKRĒTĀ VEIKALA, bet gan MAKSAS STĀVVIETA veikala tuvumā, kurā ir veikala darba laikā bezmaksas divas stundas tiem, kuri iebaksta auto numuru automātā. Ja tā būtu tikai un vienīgi veikala stāvvieta, tad jau Cityparks neko nepelnītu un to apsaimniekošanu nemaz neuzņemtos. Jo 2 stundas tajā veikalā tiešām, nav ko darīt. Ka lohu ķeršana Cityparks nozīmīgs ienākumu avots, liecina operativitāte soda kvīts izdrukāšanā un novietošanā. Tas nozīmē, ka Cityparks algo vecīti, kas visu laiku blisinās kādā ekrānā, un nesas laukā ar kvīti, ja kāds uzraujas. Tātad, pat šai nelielajai stāvvietai atmaksājas lohu ķērāju algot, nevis uzticēties robotam.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Protmas, ka man. Jo tev taču ir skaidrs, ka…

  1. veikals tādēļ vien vispār ir atvērts, lai palnītu ar maksas stāvvietu. Veikala pamatbizness nav tajā pārdodamo preču tirgošana.
  2. stāvvietu apsaimniekotāji neslēdz līgumu par apsaimniekošanu ar attiecīgu garantētu maksu no īpašnieka, bet kļūst par laukuma īpašniekiem.
  3. robotu automātiski vienmēr piestādītie sodi ir pareizi un pamatoti, slikti ir tikai tad, ja “vecītis” uz kuru var pamanīties neuzrauties, tomēr pieķer. Un vecīša algosana nav tieši tas pakalpojums, par ko laukuma īpašnieks maksā, ja nav gatavs investēties robotizētajā sistēmā… 

     

Mana personīgā pieredze ar CityPark - bija laiks, kad auto ar abonementu tika turēts privātā placī, kurā bija apzīmētas vietas abonementiem un pārējās pieejamas par maksu vietējā automātā uz laiku. Regulāri, atbraucot uz savu abonēto vietu, tā jau bija aizņemta, jo tev līdzīgajiem deģenerātiem NEKO neizsaka zīme “Tikai ar abonementiem”. TEV vajag, tādēļ es varu savu auto likt kaut kur citur, neskatoties uz to, ka esmu samaksājis par vietu. Īpašniekam apnika šāda situācija, saņemot regulāras sūdzības no pastāvīgajiem klientiem un noslēdza līgumu ar CityPark. No tā brīža varēju sākt normāli izmantoto pakalpojumu, par kuru maksāju, jo CityPark ļoti efektīvi un ātri parādīja deģenerātiem viņu vietu. 

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Tu nesāki apsaukāties jau bērnudārzā ? Ir diezgan nejēdzīgi izmantot nenormēto leksiku attiecībā uz nepazīstamiem cilvēkiem. Es tiku sodīts par aizmāršību, jo tiešām biju aizdomājies un aizmirsu reģistrēt auto automātā. Ejot laukā pamanīju automātu, ievadīju numuru ar domu, ka varbūt paspēšu, bet kur nu. Dzeltenais papīrs pie vējstikla jau rēgojās.

Tātad, es izmantoju stāvvietu tam, kam tā paredzēta. Un, ja tas lohu ķērājs vecītis būtu ieinteresēts stāvvietas izmantošanā tam , kam tā paredzēta, kā tu visu laiku uzsver, tad būtu pamanījis kamerā arī, ka es ieeju veikalā un izeju no veikala, un pat neeju nekur citur. Bet ne jau tas viņu interesēja.

Būtu derīgi novietot virs ieejas atgādinājumu par nepieciešamību reģistrēt auto automātā. Jo , visticamāk, kāds simts Zolitūdes pensionāru būs kādreiz uzrāvušies uz ārtniecības metodes 35 EUR un Alheimers kā nebijis, nemaz nerunājot par iebraucējiem. Bet tas jau mazinātu lohu ķeršanas procentu.

Tu pilnībā pats esi pelnījis, lai tev veltītu nenormēto leksiku, bet es līdz tavam bērnudārza līmenim nenolaidīšos.

Var vēl ierakstīt google "cityparks" un apskatīties tā apzīmējumu loga labajā pusē.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Būs vien jālieto vēl viens “nenormētas” leksikas vārds - analfabēts. Deģenerāts - civilizētas sabiedrības loceklis, kas kaut kādu iemeslu dēļ ir pazaudējis civilizēta cilvēka spēju ievērot sabiedrības normas bez represiju pielietošanas. Ja neeksistētu deģenerāti, kas rupji ignorē citu tiesības, tāds Citparks nemaz nerastos. Un ja uzskati, ka pats esi cietis nesamērīgi, jo savu pārkāpumu izdarīji netīši, saņemies un vērsies pret cēloni - deģenerātiem, nevis sekām - Citypark kontroli.

 

Arguments par “nepazīstamiem cilvēkiem” vispār absurds - tev pārāk sarežģītā leksika tiek lietota šeit pat paustās attieksmes vērtējumam.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nez ko civilizētais bizness pēc PTAC ir atzīts par negodīgu komercpraksi. Vai nav absurds, ka atrodas komunisti kas to vēl aizstāv.

 

 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē, tas nav absurds, ja komunistu varas režīma kantoris aizstāv komunisma vērtības. Absurds būtu gaidīt pretējo. 

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nav tev nekāda "sarežģītā leksika", bet muldonība  parastā. Jo tu par visu vari savu aizvainojumu un sašutumu par to, ka kāds kādreiz aizņēmis tavu abonēto vietu, par visu vari mēģini pievilkt "manam gadījumam. Kas ir pavisam citāds, jo es "neviena tiesības" šajā gadījumā "rupji neignorēju".

"sabiedrības normas bez represiju pielietošanas" ;) Nu, tu pārspēj pats sevi.

Vispār "civilizētā sabiedrībā" soda smagumam būtu jāatbilst pārkāpuma smagumam vai nodarīto zaudējumu apmēram. 35 EUR  maksa atbilst 34 stundu ilgai auto novietošanai šajā stāvvietā. Tātad, aizmiršana reģistrēt auto pēc nodarījuma smaguma Cityparks interpretācijā atbilst auto atstāšanai stāvvietā veselu diennakti plus 10 stundas. Kaut gan auto atradās stāvvietā tikai 20 minūtes. 

Par 35 EUR, es, saprotams, "nekasīšos, jo summa man nav nozīmīga un nav nosistā laika vērta. Ar to jau Cityparks arī rēķinās. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

“Muldonība parastā” ir tikai saukt regulāru apzinātu nekaunibu par “kāds kādreiz”. Un tava nostāja, aizstāvot šos nekauņas, tikai norāda, ka tavs “nevainīgais” sods patiesībā ir godam nopelnīts. Atkārtošu vēlreiz, ja lēni pielec - civilizētā sabiedrībā par šādu uzvedību sods ir daudz bargāks, nevis nieka 35EUR, kas kā pats saki nemaz “nav nozīmīga un nav nosistā laika vērta”".

 

 

Petka Reģ.: 09.09.2001
3 0 Atbildēt
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Atšķirību tēmām neredzi, ja?

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
1 3 Atbildēt

cik gribi, tik taisi, jeb tu nemāki?

iciks Reģ.: 29.05.2013
3 0 Atbildēt

Kas man ļoti nepatīk visvisādos šajos laukumos - vienkāršu un nepārprotamu noteikumu neesamība.

Piemēram, kaut kāds objekts, kam blakus ir maksas stāvlaukums. Parasti objekta apmeklētājiem ir iespēja kādu laiku par velti auto tur nolikt, vien ne vienmēr var tā uzreiz saprast - vai drīkst un ja jā, tad kas jādara? Citur ir kameras, kas pašas izdara, citur vajag iet uz kaut kādu automātu numuru ievadīt u.t.t. 

Ir vietas, kur uzreiz var saprast, ir tādas, kur ej un kādam veikala darbiniekam prasi - tad te drīkst vai nedrīkst? Jā, 1x dienā 1,5h drīkst, bet tas rakstīts info plakātā sīkiem burtiem.

 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Noteikumi ir vienkārši, nedzīvi priekšmeti līgumus neslēdz un distances līgums nav piemērojams, ja abas puses fiziski jau atrodas adresē.

 

Latvijas stāvvietu bizness: Kā negodīga komercprakse ietekmē patērētājus

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē, nedzīvi priekšmeti līgumus neslēdz. TU, esot pie stūres, visticamāk esi DZĪVS!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Es nekādus līgumus neslēdzu esot pie stūres, ja braucu ar dienesta auto man pat nav paraksta tiesības ko tādu slēgt. Ja neesi pamanījis tie krāpnieki slēdz līgumus ar auto numuriem.

Nu nedarbojas šinī gadījumā nekāds distances līgums.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Lasi vien Civillikumu. Taisnība ir tikai tik daudz, ka tas nav nekāds “distances līgums”. Tas, ka citus saistību veidus nezini un Civillikumā ir tūstošiem pantu par daudz, ko lasīt, no atbildības tevi neatbrīvo. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Ja nav distances līguma, tad nav arī līgumsoda. Tik vienkārši. Tiesiskā valstī, lai vēršas tiesā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu gribi, lai to sodu tev vēl apliek ar tiesas un piedziņas izdevumiem? 

Agaga Reģ.: 25.07.2007
2 0 Atbildēt

ICIKA ZAGTĀ AVATĀRA PROBLĒMA TAD IR ARĪ KANIBĀLA PROBLĒMA, TĀ STUNDA IR SITUSI KAD DIVI ŠIE LOPI?. IR KĻUVUŠI PAR VIENU VESALU. VĒL BŪS CITI BRĪNUMI

Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Agaga rakstīja:

ICIKA ZAGTĀ AVATĀRA PROBLĒMA TAD IR ARĪ KANIBĀLA PROBLĒMA, TĀ STUNDA IR SITUSI KAD DIVI ŠIE LOPI?. IR KĻUVUŠI PAR VIENU VESALU. VĒL BŪS CITI BRĪNUMI

Par bargu pateicu? Lai atkal iet Zetabaitu traffics panākti. Nu jā jau publika prasa, ko neizdarīsi.

 

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Normāla prakse ir piemēram Olimpijā, kur numuru nolasa automātiski, nekas nekur nav jāvada, tik jāatceras, ka nevajag vairs turp braukt tajā pašā dienā. Prakse iznomāt visādiem šaraškiniem, kas sēž ar lapeli bulkvāģī un gaida kad, kāds numuru neievadīs īsti civlizēta nav. Turklāt, šādi kantori nes maksas stāvietu idejas ārpus Rīgas....

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Jā, automātiska numura nolasīšana man arī patīk, bet jāatceras, ka tas ir stāvvietas ĪPAŠNIEKA lēmums investēt šādā sistēmā, nevis apsaimniekotāja. Un apsaimniekotājs… arī Olimpijā atkal ir tas pats, par kuru jau šeit sūdzējās, ka piestādīts rēķins, jo nezināja, ka sieva jau tās dienas laiku notērējusi. Ar ko tas labāk par aizmāršīgu numura neievadīšanu?

 

Maksas stāvvietas ir eksistējušas vienmēr, kopš padomju laikiem. CSN un 539. ceļa zīme ir spēkā visā valstī. Esi kādreiz paskatījies, cik maksā iebraukšana pagalmos “bezmaksas stāvvietu” pilsētā Jūrmalā, kad jātiek uz Dzintaru koncertzāli? Un kādas bija stāavietu cenas bez visiem “šādiem kantoriem” Salacgrīvā, Positivus laikā? Varbūt vajag MAZLIET padomāt ar galvu un saprast cēloņus elementārām lietām?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

Maksas stāvvietai ir arī persona, kas šo maksu pieņem, kā arī veic uzskaiti. Elementāri. Ja nespēj to nodrošināt, tad tā nav maksas stāvvieta.

>Maksas stāvvietas ir eksistējušas vienmēr, kopš padomju laikiem.

 

Neatminos, ka padomju laikos sūtītu līgumsodus. Tāda viltus kārtība ir tikai tagad.

 

Par 539.zīmi un skaitītājiem:

(vi) Vietās, kur uzstādīti stāvvietu kases aparāti, jānorāda, ka par stāvēšanu ir jāmaksā un šādu stāvēšanu ierobežo skaitītāja darbības laiks.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, tev mīļajos padomju laikos viss piederēja valstij un sodus pistādīja milicis. Protams, ka privātīpašums tev ir “viltus kārtība”, jo kā jau kārtīgs komunists gribi, lai atkal viss piederētu komunistiskās partijas vadītai valstij. 

 

 

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Izrādās, Cityparks&PTAC ir zināma  vēsture

2018. gada 28. decembrī PTAC, reaģējot uz patērētāju iebildumiem un sūdzībām par SIA “Cityparks Latvija” rīcību, kura saistīta ar nesamērīgu un neproporcionālu līgumsodu piemērošanu par autostāvvietas izmantošanu, atzina firmas īstenoto komercpraksi par negodīgu un piemēroja naudasodu 50 000 eiro apmērā. Uzņēmums lēmumu pārsūdzēja, taču administratīvā apgabaltiesa to atstāja spēkā/ Jauns.lv /

 

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Ar tām lietām ir sekojoši - ja cilvēki konsekventi neizmantotu stāvvietas vismaz 3 mēnešus no vietas, tad gan cenas, gan attieksme mainītos. 

MrSmith Reģ.: 24.05.2017
0 0 Atbildēt

Man loģiska nešķiet "apmaksas soļu" pa 30 min/1h piemērošana situācijas, kur ir ieviestas numuru zīmju nolasīšana, neredzu nevienu iemeslu, kāpēc apmaksu nevarētu aprēķināt pa minūtēm izņemot vēlmi nopelnīt vairāk noapaļojot uz augšu. Te pat neveidojas situācijas, kur paiet kaut kāds laiks, kad nosacīti stāvvietas izmantošana ir bez maksas (15 min apmaksas, piemēram).

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Tas ir apmeklētāju ērtībām. Jūs taču nevarat apmeklēt veikalu 1min laikā, vai tiesa? Nu, tad vismaz par 30min ir jāpaņem. Un var jau arī tā - gribat minūtēs? Labi, te jums 1min/10centi. Paši lūgsieties, lai ir 30min. soļi.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Izdomas bagāts murgu rakstiņš.

 

MELI: “patiesībā šādiem SIA – “Europark”, “Cityparks Latvia”, “Park Expert” un citiem SIA “Mjau, Mjau” faktiski nekādas reālas uzņēmējdarbības nav.

 

PATIESĪBA: Tieši pretēji - viņi nodrošina ļoti skaidri definētu B2B pakalpojumu, kurā klients ir bizness, kurš vēlas kārtību savā stāvlaukumā, lai pats varētu rūpēties par savu pamatbiznesu. 

 

MANIPULATĪVI MURGI: “neviens cilvēks, kurš ir pie pilna prāta, nepirks, nemaksās par “tukšu gaisu”, proti, preci, pakalpojumu, kura nav.

 

PATIESĪBA: neviens cilvēks, kurš ir pie pilna prāta, nemelos, ka stāvvietas izmantošana NAV saņemts pakalpojums

 

Turpināt? 

Uggga Reģ.: 04.01.2006
2 0 Atbildēt

Vienreiz esmu dabūjis brīdinājumu par parkošanos uz līnijas, nākošreiz būšot sods. Bet noparkojos uz līnijas ne pēc savas iniciatīvas - blakus mašīnas bija tā saliktas, ka man, lai normāli atvērtu durvis abās pusēs, nācās likt uz līnijas.

 

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Izklausās pēc "pārkāpu, jo mani izprovocēja vai nebija citas iespējas". Nu es te mazliet aizstāvu kontrolieri, kam ikdienā jāsastopas ar kadriem "es tikai uz 5min un vispār pirmo reizi!" 

Uggga Reģ.: 04.01.2006
1 0 Atbildēt

Tas bija pirms kādiem gadiem 8 vai 9, tikko sērga sāka izplatīties. Es pat nezināju, ka par tādu pārkāpumu var piešķirt sodu. Noparkojos pa vidu starp 2 citām mašīnām, lai varētu +/- normāli izkāpt un blakus mašīnās iekāpt, līnijām pat nepievērsu uzmanību.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Kā man teica viens Norvēģijas pilsonis, kurš kādu brīdi Latvijā dzīvoja, Norvēģijā par šādu prikolu bez jautājumiem būtu logā dāvanu karte par 300 euro… Un neviens tur nejautātu, kāpēc noliki, cik mašīnas bija blakus un tā… 

Krotow Reģ.: 09.09.2008
2 0 Atbildēt

RIMI stāvvietās parkoties uz līnijas dēļ tā ka malējie nostājušies šķībi, diemžēl ir realitāte. Un risinājums ir tikai uztaisīt stāvvietas platākas pēc Ikea un Lidl parauga.

0pis Reģ.: 16.02.2023
1 0 Atbildēt

Abiem jums piekrītu, es pat nezinu kur LV ir normāla platuma stāvvietas. Saprotu cilvēkus kas parkojas pa divām vietām jo lielākam auto tas arī atbilst vajadzīgajam platumam, lai mērkaķi no blakus auto neiebliezt robus neskatoties verot savas durvis.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

LV?

Man likās, ka tas Skandināvijas stiliņš. Šeit visiem pajātiņš vienmēr par līnijām

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

Jā, LV. Deglava/Ilūkstes Rimi, CityParks, ja nemaldos.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Šodien intervija ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktori Zaigu Liepiņu

 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Drāma dēļ 120 sūdzībām. Un, protams, uzsvars uz “skaidrām instrukcijām”. Cik tālu iesim? Kā amerikāņi, kur deģenerāti sūdz tiesā ražotāju, kas nav uzrakstījis, ka mikroviļņu krāsnī nedrīkst žāvēt kaķi?

 

Cik bieži tie “aizmirsēji” aizmirst arī tajā pat veikalā par precēm samaksāt? 

People Reģ.: 28.09.2020
0 0 Atbildēt

0pis rakstīja:

Izklausās pēc "pārkāpu, jo mani izprovocēja vai nebija citas iespējas". Nu es te mazliet aizstāvu kontrolieri, kam ikdienā jāsastopas ar kadriem "es tikai uz 5min un vispār pirmo reizi!" 

Labais Opis, kā Tevi saprotu

robchix Reģ.: 04.03.2002
2 0 Atbildēt

Nu Olimpijas stāvvietā rīkojās cūcīgi. Kaut vai piesauktais gadījums, tie bija divi dažādi klienti, kuri atstāja savu naudu Olimpijas veikalos. Un... saņēma par to sodu. 

Pieņemu, ka šie klienti turpmāk šo veikalu ignorēs. Nu vismaz es tā darītu.

 Respektīvi, veikals turpmāk vairs negūs ieņēmumus no šīs ģimenes. 

Labais piemērs ir Lidl, nezinu kā citos, bet runa par Sarkandaugavas veikalu. 

Noteikumos, ko es pacentos izlasīt, kuri nez kāpēc ir uz plakāta samērā sīkiem burtiem, pie iebraukšanas, nevis pie veikala ieejas kur autobraucējs tos var mierīgi izlasīt, nevis iebraucot vnk pabraukt garām, ir minēts, ka:

Pircējam tiek dotas 1,5 stundas laika, 3 (trīs) reizes dienā.  

Normāli, var iepirkties gan sieva, gan vīrs, gan vecmāmiņa, ja viņi visi lieto vienu auto. 

Un tas ir Lidl, kur jāsaka godigi, nav ko darīt trīs reizes dienā. 

Kamēr Olimpijā katrs no ģimenes var atbraukt un atrast ko tieši sev.  Vai pa dienu vīrs iebrauca iepirkties, bet vakarā sieva ar bērniem pa citām bodēm. Un še tev, izrādās, esi pārkāpējs.

Veikala politika ir ļoti tuvredzīga. Pircējus atbaidoša. Bet droši vien, labi pelnoša uz šādiem sodiem. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Vai esi kādreiz padomājis, cik liela problēma ir deģenerāti pie Sarkandaugavas Lidl un cik liela Olimpijā? Olimpiju ir apsēduši gan Vecrīgas P&Raidisti, gan blakusesošajās kojās dzīvojošie viesstudenti, kam kaut kur savus kurjerauto jānomet. 

 

Ģimene, kas nespēj iepirkties kopā, bet uz veikalu brauc 3x dienā gan varētu saņemt sodu kaut vai par to, ka 3x sastrēgumus veido. Un kaut kas klibo komunikācijā. Jā protams - nepatīkams izņēmuma gadījums, bet noteikti veikala politika ir daudz tālredzīgāka, nekā šo klietu spēja saprast šādas politikas iemeslus. 

 

Man ir sanācis Olimpijā braukt vairākas reizēs vienā dienā un arī pārsniegt laika limitu (jā, biju ļaunais ne-klients, kam vajadzēja uz izstāžu zāli piebraukāt, kad tur viss bija pilns) - un kāds brīnums - visu laiku saņēmu ziņas no Mobilly - gan par automātisko laika uzskaiti, gan brīdi, kad jāsāk maksāt. Nu tur IR izdarīts viss, lai līdz līgumsodam nenonāktu, ja vien pats kaut nedaudz pacenties izpildīt prasības. 

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

0pis rakstīja:

Abiem jums piekrītu, es pat nezinu kur LV ir normāla platuma stāvvietas. Saprotu cilvēkus kas parkojas pa divām vietām jo lielākam auto tas arī atbilst vajadzīgajam platumam, lai mērkaķi no blakus auto neiebliezt robus neskatoties verot savas durvis.

Normāla platuma stāvvietas ir IKEA, pareizāk sakot stāvvietas ar paplatinājumu. Šaurākās un sūdīgākās, Depo.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Depo stāvvietu platums IMHO ir tiešs vadības kretīnisms. Būvmaterialu veikalam, kur rodas vajadzība iekrauties arī no sāniem, taisīt tik šauras stāvvietas... tikai vēlme saspiest maksimālu skaitu auto tajos pašos kvadrātmetros un nekas cits.

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti