"Rīgas satiksme" nākamo 5-7 gadu laikā plāno nomainīt apmēram 260 autobusu ar dīzeļdzinējiem 15

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.marts 2021 10:23

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums SIA "Rīgas satiksme" nākamo 5-7 gadu laikā plāno nomainīt 255-260 autobusu ar dīzeļdzinējiem, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

"Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā mums būs jānomaina vismaz 255-260 autobusu ar dīzeļdzinējiem. Tie jau ir novecojuši, un, visdrīzāk, būs jāmaina uz elektrotransportu, kas ir dārgāks," teica Innusa, vienlaikus piebilstot, ka "zaļās" komponentes no 2024.gada sabiedriskajā transportā būs obligātas. 

Viņa minēja, ka "Rīgas satiksme" šobrīd ir nosūtījusi vēstules vairākiem autobusu ražotājiem ar lūgumu rast iespēju eksperimentālā kārtā pārbaudīt, kā pilsētā ir iespējams ekspluatēt elektrobusus. Vienlaikus kompānija strādā pie elektroautobusu tehniskās specifikācijas.

Innusa atzīmēja, ka, ļoti iespējams, šogad vai nākamgad "Rīgas satiksmei" būs jāveic gan elektroautobusu iepirkums, gan jāizstrādā elektroautobusu uzlādes infrastruktūras izbūves projekts.

"Elektroautobusu iegāde pati par sevi nav tas lielākais izaicinājums. Lielākais izaicinājums ir pareizi izplānot ekspluatācijas infrastruktūras atrašanās vietu. Uzlādes infrastruktūra ir nepieciešama gan mūsu parkos, jo tur tādas nav, gan arī pilsētā maršrutu tīklā, jo elektrisko autobusu nobraukums maršrutu ietvaros var būt mazāks, ja salīdzinām ar to, ko šobrīd var paveikt dīzeļdzinēja autobuss. Tāpēc tas ir apjomīgāks darbs, nekā tikai paša elektroautobusa iegāde," skaidroja Innusa.

Viņa arī atzīmēja, ka pie projekta finansējuma uzņēmums strādā kompleksi. "Pirmkārt, mēs skatāmies uz iespējamām pretendēt uz Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu ar, iespējams, lielāku līdzfinansējuma likmi. Protams, visu investīciju veikšanai "Rīgas satiksmei" nav iespējams atrast līdzekļus savos resursos, jo mums ir tikai viens pasūtītājs. Tādēļ jautājums par pamatkapitāla palielināšanu būs jārisina kopā ar mūsu īpašnieku - Rīgas domi -, lai mēs varētu aizņemties papildu finanšu līdzekļus visu investīciju veikšanai," klāstīja Innusa.

Tāpat viņa minēja, ka "Rīgas satiksmei" būs jāturpina atjaunot tramvaju parku, jo pasažieru pārvadājumus šobrīd uzņēmums joprojām nodrošina pat ar 40 gadus veciem tramvajiem, kuru ekspluatācija kļūst arvien dārgāka un neizdevīgāka, turklāt prasa arī lielus remonta resursus. 

"Tas viss liecina, ka pēc iespējas operatīvāk ir jāiegādājas jauni transportlīdzekļi, kuru uzturēšanai ir nepieciešams mazāk līdzekļu," sacīja Innusa.

Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2020.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 173,503 miljoni eiro, kas ir par 9,2% mazāk nekā 2019.gadā, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 53,1% un bija 3,623 miljoni eiro.

2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 31,783 miljonus eiro, kas ir par 18,238 miljoniem eiro jeb 36,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un ir saistīts ar pasažieru pārvadājumu samazināšanos. Pērn "Rīgas satiksme" pārvadāja 89,681 miljonu pasažieru, kas ir par 57,59 miljoniem jeb 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 10.marts 2021 11:58
2 4 Atbildēt

Tad arī varēs pilnībā piegriezt dīzeļiem iebraukšanu centrā.

WALA 10.marts 2021 12:16
4 1 Atbildēt

Optimists, tik kurš tad par tām muļķībām maksās ???

GB12 10.marts 2021 18:35
3 0 Atbildēt

Tie paši, kas maksā par esošajiem, tb., pilsētas iedzīvotāji.

anoagask 10.marts 2021 18:36
3 0 Atbildēt

mēs jebkurā gadījumā. Tur man liekas bargi ES sodiņi spīd par visādu t.sk. kosmisku normu neizpildi

imzz 10.marts 2021 12:10
3 0 Atbildēt

Nu, redzat nu. Es jau izteicu domu, ka absolūtais vairākums ES finansējuma aizies transporta līdzekļu nomaiņai.

Savukārt sab. transporta infrastruktūras uzlabošana notiks lētā un aprobētā veidā "ar krāsas spaini un pindzeli" , resp. ar jaunām sab. transporta joslām uz esošajām brauktuvēm :-/

Pļurkt 10.marts 2021 12:23
3 0 Atbildēt

... un kārtējām braukšanas biļešu cenu pacelšanām!

Normunds 10.marts 2021 18:21
0 0 Atbildēt

Rīgas dome sakasīs nepieciešamās dotācijas? Jau pagājušogad ar grūtībām. Šogad pasažieru= ienākumu vēl mazāk.

msh 10.marts 2021 18:56
1 0 Atbildēt

Kāda iksa pēc Rīgā vajag elektroautobusus? Kāpēc vienkārši nevar paplašināt trolejbusu vadu tīklu?

atrabotka 10.marts 2021 22:11
2 0 Atbildēt

Jā, par šo es piekrītu. Lēmums par elektro autobusiem liekas dīvains maigi sakot - vadāt līdzi kādas 10 tonnas bateriju start/stop satiksmē. Cik tas autobuss svērtu? pustukšs kādas 20t?

iciks 10.marts 2021 21:07
0 0 Atbildēt

Rīga vēl prātoja par metrobusu tīkla attīstību. Kas tie tādi - nav pat ne jausmas.

Pļurkt 11.marts 2021 8:13
0 0 Atbildēt

Tas ir tie pret kuriem Īvāns cīnījās 80-tajos gados!

Krotow 11.marts 2021 13:10
0 0 Atbildēt

Bija domāti pazemes tramvaji. Līdzīgi kā Volgogradā un vēl šur tur.

www.youtube.com/watch?v=aQ8vunFqZdw

reku 11.marts 2021 14:27
0 0 Atbildēt

metrobuss ir tas pats autobuss, bet paredzēts metroseksuāļiem

Artūrs 10.marts 2021 22:50
2 1 Atbildēt

Kā man patīk "Rīgas satiksme". Īsts melnais caurums!

Skatos uz pilsētas transportu un domāju, cik gan mēs esam fantastiski bagāti, ka pa pilsētu varam laist pagarinātos autobusus, kuros brauc daži cilvēki. Nevar taču iepirkt mazos busus, jo tad būs pārāk mazas uzturēšanas izmaksas, no domes vairs nevarēs prasīt dotācijas un beigu galā, no kurienes personīgajiem autiņiem degvielu liet, tie mazie busi, taču tik mazāk patērē visu.

ja godīgi 11.marts 2021 14:26
0 0 Atbildēt

tad dīzeļmersedesi jau labu laiku pūš salonā izplūdes gāzes, īpaši vecākie busi un vasarā vai aukstā ziemā to jūt vislabāk.

RS gāzenvāgeni darbojas lai samazinātu potenciālo pensionāru skaitu)) fašismu uzveica, bet metodes....tās neaizmirsa!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 11

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti