Jauns Tallinas šosejas posms varētu tapt starp Vangažiem un Skulti 27

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 1.jūlijs 2021 10:06

Pēc VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtījuma, AS Ceļuprojekts uzsācis iespējamās būvniecības izpēti un ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) izstrādi perspektīvajam jaunajam Tallinas šosejas (A1) posmam no Vangažiem līdz Skultei. Uzņēmums tiesības veikt šos darbus ieguvis atklātā konkursa rezultātā, to izmaksas ir 110 594 eiro (ar PVN).

Kāpēc vajadzīgs jauns ceļš?

Jauns šosejas posms nepieciešams, lai tranzīta satiksmei nebūtu jābrauc cauri Baltezeram un Ādažiem, kur ir ne tikai vēsturiskā dzīvojamā apbūve, bet arī pēdējos 10-20 gados attīstītie ciemati, kā arī ražotnes.

Esošajā Tallinas šosejas sākumposmā, no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā satiksmes intensitāte ir pieaugusi par 50% - no vidēji 12400 automašīnām diennaktī līdz 18400 automašīnām diennaktī, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaicīgi pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas. Līdz ar to Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība –  posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo 3 gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši 6 cilvēki.

Šo faktoru kopums norāda uz to, ka ir nepieciešams palielināt šosejas caurlaides kapacitāti, nodrošinot raitu un drošu satiksmi, īpaši tranzīta transportam. Tas nav iespējams bez esošā ceļa kardinālas pārbūves vai jauna šosejas posma izbūves.

Kāpēc nevar pārbūvēt esošo posmu Baltezerā un Ādažos?

Pārbūvēt divu joslu Tallinas šosejas posmu, kas iet cauri šiem diviem ciemiem, par četru joslu ātrgaitas ceļu tehniski ir ļoti sarežģīti. Piemēram, tādā gadījumā nāktos atpirkt un nojaukt daļu no Baltezerā esošajām dzīvojamajām mājām, jo savādāk nav iespējams paplašināt ceļu un izbūvēt drošu infrastruktūru. Tāpēc tiek pētīta alternatīva trase, plānojot jauno šosejas posmu izvietot kopīgā koridorā ar Rail Baltica dzelzceļu, lietderīgi izmantojot zemes īpašumus.

Kas tiks pētīts?

Izpētes projekta mērķis ir noskaidrot potenciālo jaunā šosejas posma trases, mezglu un paralēlo autoceļu vietējai satiksmei novietojumu. Izpētes ietvaros tiks izstrādāti vismaz divi alternatīvi autoceļa risinājumi, kuriem tiks veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Izpēte ļaus izprast, vai šī autoceļa posma būvniecība ir ekonomiski pamatojama un iespējama kā alternatīva satiksmei caur Ādažiem un Baltezeru, nodrošinot Eiropas nozīmes maršruta E67 atbilstību tranzītsatiksmes pamattīkla prasībām.

Kad varētu notikt jaunā posma būvniecība?

Ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējā sabiedriskā apspriešana orientējoši varētu notikt jau šī gada decembrī, tad iedzīvotāji tiks iepazīstināti ar izstrādātajām autoceļa sākotnējām alternatīvām, varēs izteikt arī savus priekšlikumus, kurus iespēju robežās ievērtēs tālākā projektēšanā. Izpētes projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes laiks ir 2021.- 2023. gads. Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, tad  posma būvniecība tiek plānota pēc 2030. gada. Būvprojekta minimālā sastāvā un būvprojekta izstrādes kopējās izmaksas tiek lēstas 1,65 milj. eiro apmērā, savukārt būvdarbu izmaksas – 156 milj. eiro apmērā, ar iespēju būvdarbus veikt divās kārtās.  

Kā organizēs drošāku satiksmi līdz 2030.gadam?

Pērn Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.–13,85. km) uzsāktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kuras tiks pabeigtas šovasar. Ņemot vērā to, ka šosejas posms ir zaudējis galvenā autoceļa funkciju, tas jāuztver kā iela apdzīvotā teritorijā. Satiksmes organizācijas izmaiņas akcentēs šo, kā arī liegs veikt bīstamus manevrus – apdzīšanu un kreisos pagriezienus. Baltezerā lielākajai daļai mājsaimniecību tiks saglabāta iespēja iebraukt un izbraukt no saviem īpašumiem visos virzienos, jo braukšanas ātrums ir 50 km/h un satiksmes plūsma uz un no katra īpašuma nav liela. Savukārt ielu pieslēgumos šosejai jārēķinās ar to, ka tiks liegti kreisās nobraukšanas un uzbraukšanas manevri. Šāds risinājums padara drošu caurejošo plūsmu virzību un uzlabo kustības vienmērību.

Satiksmes organizācijas izmaiņas paredz:

- satiksmes telpu pārkārtošana  - sadalošās joslas un ribjoslas izveidošana uz esošā ceļa,  nemainot brauktuves parametrus;

- norobežojošo ceļa stabiņu izbūve brauktuves sadalošās joslas vidū tai skaitā iepretim pieslēgumiem, apdzīšanas un kreisā uzbraukšanas manevru izslēgšanai;

- kreiso uzbraukšanas manevru slēgšana no ielām un pieslēgumiem ārpus apdzīvotajām vietām;

- drošības uzlabošana uz gājēju pārejām Baltezerā, izveidojot drošības saliņas;

- kreisā uzbraukšanas manevra iekļaušanās joslas izveidošana Alderu ielas pieslēgumam Tallinas šosejai virzienā uz Rīgu; Baltezerā Baltezera ielas pieslēgumam virziena uz Ainažiem; Muižas ielas pieslēgumam virzienā uz Rīgu; autoceļa P1 pieslēgumam virzienā uz Ainažiem.

Atgādinām, ka satiksmes organizācijas izmaiņas notiks līdz ar jaunā ceļa marķējuma ieklāšanu un aprīkojuma uzstādīšanu. Nepārbūvējot ceļu šādas izmaiņas ir labākais risinājums konfliktpunktu samazināšanai un satiksmes drošības uzlabošanai. Jāņem vērā, ka šīs izmaiņas nepalielinās autoceļa posma caurlaides spēju, vēsturiski ceļš bija un pēc projekta ieviešanas paliek kā divu joslu ceļš, pa vienai kustības joslai katrā virzienā. Projektā paredzētie pasākumi samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā.

Statistika liecina, ka šajā Tallinas šosejas posmā ar katru gadu pieaug ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, un pērn tādu bija 34. Laikā no 2018. līdz 2020. gadam no 7 bojā gājušajiem 5 ir gājuši bojā frontālās sadursmēs. Melno punktu skaits šajā laikā ir dubultojies un periodā no 2017. līdz 2019. gadam tur ir izveidojušies seši melnie punkti.

Kas notika ar kādreiz plānoto Baltezera apvedceļa projektu?

Baltezera apvedceļa plānošana pirms vairākiem gadiem tika veikta, balstoties uz Rīgas pašvaldības attīstības plāniem un paredzot pieslēgumu pie Rīgas Ziemeļu transporta koridora (RZTK) I posma (Brīvības ielas dublieris). RZTK ir Rīgas Domes Pilsētas attīstības departamenta projekts, kas patlaban ir atlikts uz nenoteiktu laiku. Līdz tam Baltezera apvedceļa būvniecība nav iespējama un projekta tālāku virzību varēs veikt vien tad, kad būs skaidri Rīgas Domes Pilsētas attīstības departamenta plāni par RZTK 1. posma būvniecību.

 

 

 
Visi komentāri
 
Kāpēc vajadzīgs jauns ceļš? 1.jūlijs 2021 10:34
3 2 Atbildēt

Jo pamuļķi savulaik uzbūvēja Baltezera sādžu ar mājām tieši pie ceļa. Neatradās cilvēku, kas spēja domāt 50 gadus uz priekšu un nepateica - nedrīkst apbūvēt šauro kakliņu starp Lielo un Mazo Baltezeriem jo ar laiku šoseja būs jāpaplašina. Ap 2000jiem paplašināja Ādažu sādžu, bet tur vismaz apjēdzās atdalīt sādžinieku satiksmi no šosejas, lai gan kas sadirsts, tas sadirsts.

Smieklīgākais būs tas, ka gar jaunuzbūvēto posmu sabūvēs būdas, bodes 100m no ceļa, nevis 1km nost un pēc 10 gadiem nāksies būvēt vēl nākamo apbraucamo ceļu.

Savulaik 1.jūlijs 2021 10:42
1 0 Atbildēt

Arī Saulkrastu sādžinieki, kas sabūvējās tieši pie ceļa, dabūja ciest no sava glupuma. 90to beigās vienu vasaru nodzīvoju Saulkrastos, no mājas nemitīgās vibrācijas bija pollūcijas katru nakti, apnika jau palagu mazgāt. Tagad kad fūras mizo apkārt, esot jau labāk, bet nu var teikt, ka mēs visi samaksājām par to laiku plānošanas kļūdām.

Krotow 1.jūlijs 2021 12:08
2 0 Atbildēt

Salīdzini satiksmi cauri Baltezeram PSRS laikā un tagad. Pie kam pirms 50 gadiem "plānotājiem" vajadzēja nodrošināt, lai rusņa ar tankiem no Ādažiem varētu netraucēti aizvālēt uz Rīgu. Pārējais bija dziļi pie kājas.

Aha 1.jūlijs 2021 12:14
2 0 Atbildēt

Komunisma cēlāji jau bija ierēķinājuši faktu, ka komunismā uz katru deviņstāvini būs 8 auto (2 uz poģiku), 95% brauks na eļektričke un ceļus vajag tikai [email protected] šire.

Krotow 1.jūlijs 2021 12:46
2 0 Atbildēt

Komunismā bija paredzēts ka visi lidos apkārt ar elektriskajiem trahometriem un sestdienās izsniegs debesmannas papildporciju. Un ceļus un privātos auto vispār nevajadzēs.

Freijers 1.jūlijs 2021 10:36
3 1 Atbildēt

Skan jau skaisti, tikai tad Saulkrastu apvedceļs lielā mērā zem astes - protams dačņikiem un citiem, kam nav nepieciešams pašā kūrortā iebraukt....

Par pašu projektu, izskatās, ka trase ies pāri purviem un mežiem, nekādu apdzīvotu vietu tur īpaši nav, tikai tad jārūpējas, lai neapaug ar hatu ciematiem un veikaliem, līdz ar to arī 70kiem un štoperiem..

Pag 1.jūlijs 2021 10:39
0 0 Atbildēt

Saulkrastu apvedceļam pieslēdzas tieši pirms SK, nekas jau neies zudumā. Tikai pēc tam jāpi$ no Vangažiem uz Rīgas pusi, bet izdevīgi tiem, kas brauks pa kreisi.

Krotow 1.jūlijs 2021 12:13
0 0 Atbildēt

Tuvāk par Vangažiem būvēt apvedceļu vienalga nesanāks. Pa vidu atrodas Ādažu poligons, kuru likvidēt neviens netaisās. Un būvēt 30 km garu tuneli zem tā arī nē.

anoagask 1.jūlijs 2021 13:30
1 0 Atbildēt

piekrītu. nebūvējot Saulkrastu apvadceļu, nečakarējot baltezeru un ādažu viaduktu, varēja uzbūvēt jau 2000. gados to skulte-vangaži 1+1 vai 1+2 ar mainīgu vidējo virzienu un 100kmh bez apdzīvotām vietām par ~ to pašu naudu. Pie reizes būtu arī veloceliņš uz Saulkrastiem, jo pa veco ceļu būtu maza, lokāla satiksme.

pipec 1.jūlijs 2021 10:37
7 1 Atbildēt

Kāda vēl vēsturiskā dzīvojamā apbūve? Padomjlaiku būdas. Es tik par to, kā tiek manipulēts ar sabiedrības viedokli. Ne tur kāda arhitektoniskā vērtība, ne arī tirgus vērtība mājai, kurai gar logu iet šoseja.

jaaanis 1.jūlijs 2021 11:27
6 0 Atbildēt

Tad kāda mārutka pēc tika iztērēta nodokļu maksātāju nauda tik platam tiltam pār Baltezera kanālu, ja tāpāt 4 joslas nevar izbūvēt ? Domāju, lēmuma pieņēmēji varētu atmaksāt iztērēto naudu.

www.google.lv/maps/@57.0405...2!8i6656?hl=lv

Krotow 1.jūlijs 2021 12:06
1 0 Atbildēt

Tilts tur tāds bija jau PSRS laikā. Pēc tam tikai apcakināts pirmās VIA Baltica būves laikā.

jaaanis 1.jūlijs 2021 14:53
2 0 Atbildēt

Tev slikti ar atmiņu vai arī Tu esi lēmuma pieņēmējs, kurš nevēlās atmaksāt izšķērdēto naudu . Līdz 2000.gadam tilts bija 8.5 m plats, tagad tas ir 19m plats.

www.celuprojekts.lv/tilts-par-baltezera-kanalu/

Ivans 1.jūlijs 2021 12:36
2 0 Atbildēt

Bet kas notika ar šo te projektu? - lvceli.lv/wp-content/up...8/01/B_apv.jpg

Nja 1.jūlijs 2021 18:48
1 0 Atbildēt

Tas pats kas ar ziemeļu koridori, Rīgas Domei beigu gals jātaisa.

N 1.jūlijs 2021 13:00
1 0 Atbildēt

Ziemeļu koridoru visticamāk RD nevarēs pavilkt vēl daudzus gadus, ja ne visus 15+

Krotow 1.jūlijs 2021 23:35
0 0 Atbildēt

Taču Maskavas mīlētājiem RD pirms 10 gadiem nauda Dienvidu tiltam atradās.

Volx 2.jūlijs 2021 0:16
1 0 Atbildēt

Zelta tiltu būvēja letiņi un tieši tāpēc vēlētāji sodīja šos un ievēlēja SC ar GKR. Dodu 99%, ka tagad būs tieši tā pat.

... 1.jūlijs 2021 13:05
2 0 Atbildēt

Apvedceļš Vangaži-Skulte atrisinās tikai mazu daļu no problēmām. Tie kam jābrauc uz Ādažiem, Saulkrastiem, arī uz Carnikavu tāpat būs jābrauc caur Baltezeru. Un kā ar fūrēm uz ORCLA u.c. ražotnēm Eimuros un apkārtnē?

Es šeit redzētu stipri vienkāršāku risinājumu, kas jūtami uzlabotu satiksmi:

1) aizliedzam visus kreisos pagriezienus Baltezerā, ieskaitot Baltvillu. Baltezerā varētu uztaisīt 2 apļus - vienu pie pagrieziena uz Alderiem, otru - pie Baltezera ielas...

2) Ādažu galā pie Muižas ielas prasītos viadukts, kas savienotos ar ceļu uz Carnikavu. un arī aizliegt visus kreisos pagriezienus līdz Gaujai...

anoagask 1.jūlijs 2021 13:33
5 0 Atbildēt

nafig apļus - ir ādažu viadukts un vidzemes šosejas viadukts - automašīnai 5km nav līkums

... 1.jūlijs 2021 13:40
0 0 Atbildēt

Arī taisnība, bet normāls aplis satiksmi nebremzē. It sevišķi, ja ir viena pamatplūsma un viena papildus. Nevajag būvēt tādus brīnumus kā "sievasmātes aplis" ar 9 joslām iebraukšanai un 5 izbraukšanai...

iciks 1.jūlijs 2021 21:15
0 0 Atbildēt

Ja pazudīs visa tā plūsma, kas brauc tālāk par Ādažiem un Saulkrastiem, t.sk. gana daudz kravas transporta, tad arī šo apdzīvoto vietu iedzīvnieki jau varēs stipri vien ērtāk braukt mājās.

Kopš Tīnūžu ceļa atklāšanas ir izmainījusies braukšana kaut vai uz to pašu Ogri. Kas notiek tālāk, pat nevar salīdzināt ar kādreizējiem apstākļiem. Toreiz pa to visās dimensijās līkumaino ceļu varēja braukt stūrē bezmaz iekrampējies. Mašīnu brauc, džigiti dzen, vietas nav, allaž visādi brīnumi. Tagad, cik kādreiz sanāk izbraukt, viss mierīgi.

Kādreiz LVC lapā varēja atrast bildi, kurā bija redzams, ka ievērojami liela kravas satiksmes daļa tāpat brauc tālāk robežas virzienā (iegūglējot vari atrast).

... 2.jūlijs 2021 8:52
0 0 Atbildēt

IMHO Tallinas virzienā (vismaz vakaros, brīvdienās) lielie sastrēgumi veidojas bez kraviniekiem...

Opis 1.jūlijs 2021 21:32
0 0 Atbildēt

Jau tagad no Baltvillas un tālākajiem krustiem izbraucot uz Tallinas šoseju ir aizliegts kreisais, bet tik un tā regulāri var redzēt, kādu veicam šo manevru. Kas Tev liek domāt, ka aizliedzot kreiso, tas netiks veikts?

janka 2.jūlijs 2021 9:06
0 0 Atbildēt

Saulkrastu apvedceļš, veikals Kurši, braucot uz Rīgu, kreisais aizliegts. Un to kreiso taisa visi, kam nav slinkums. Labi, es vēl neko nesaku, ja kāds izmanto mirkli, kad viss ceļš tukšs, un paspēj savu maksas pagriezienu, bet ir taču pilna pakaļa džigitu, kas nostājās pie ass līnijas un gaida. Brīvdienās tādi vispār pa 2-4gab salasās, varu derēt ka tie pēdējie ierauga ka pirmais stāv, un domā ka drīkst, "kā jau agrāk". Zīme pie kājas, policija neķer, kas gan varētu noiet greizi...

... 2.jūlijs 2021 13:39
0 0 Atbildēt

Varbūt kā reiz šajās vietās ceļu projektētāji/ būvnieki varēja salikt savus slavenos stabiņus?

mnde 2.jūlijs 2021 9:47
0 0 Atbildēt

VIsvairāk man patīk šie Ārgumenti"un meli: "Vienlaicīgi pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, pašvaldība nav izveidojusi paralēlo ceļu tīklu un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas."

Man ir jautājums - kur tieši tajā Šaurajā baltesera strēmelītē no Baltvillas līdz Tiltam pār kanālu var pašvaldība ielikt vēl vairāk vietējo ceļu? Nu tur ir izdarīs maksimums.

Ādažos ir gan V30 (valsts ceļš) gan A1 otrā pusē stapriņiem lēngaitas ceļš. Kādu tieši vēl infrastruktūru pašvaldībai vajadzēja izbūvēt? Nu tā uz pirkstiem?

Par ziemeļu koridoru - tas ir valstiska līmeņs pasākums un valstij ir jāspiež Rīgas Domei tomēr veidot to Ziemeļui šķērsojumu, lai vai cik tas maksā, jo arī no Salacgrīas var bū nepieciešams kravām nokļūt Krievusalas Ostas termināli. Proti vajag visu paralēli Brīvības ielai, kas noslēdzas arī ar jaunu papildus Z Daugavas šķērsojumu!

Posms līdz Port Hotel viegli ir pielāgot A1 vajadzībām, kas nogriežoties PIRMS Baltezera ieiet Rīgā ne obligāti savienojoties PIRMS tam ar A2!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Dzīvnieks pagalam un šoferis arī (+ VIDEO) 4

Irkutskas (Krievija) apgabalā Isuzu furgona vadītājs uzbrauca govij, iebrauca pretējā joslā un sadūrās ar pretimbraucošo Mercedes kravinieku. Isuzu vadītājs gāja bojā uz vietas. Lasīt vairāk

 

Šveicieši Dakāras rallijā startēs ar 37 gadus vecu Niva (+ FOTO) 3

Niva Red Legend Team ekipāža no Šveices Dakar Classic rallijā piedalīsies ar 1984.gada Lada Niva. Lasīt vairāk

 

Saeimas sekretārs lūgs VARAM nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visu gadu 29

Saeimas sekretārs Andrejs Klementjevs (S) lūgs Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM) nepieļaut noteikt maksu par iebraukšanu Jūrmalā visa gada garumā. Lasīt vairāk

 

Veiksmīgā izmainīšanās (+ VIDEO) 6

Tikai mirkli pēc tam, kad vieglais auto izmainās ar pretimbraucošo atkritumu vedēju, smagsvars ar visu kravu iegāžas pretējā joslā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti