Nākamnedēļ informēs par metrobusa līnijas izbūvi Rīgā 6

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 15.marts 2022 12:55

Lai iepazīstinātu sabiedrību ar Dzelzavas ielas metrobusa projektu un priekšizpētē izstrādātajiem risinājumiem, otrdien, 22.martā, plkst.17 notiks informatīvs tiešsaistes pasākums, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Pasākums norisināsies video konferences formātā "MS Teams" vidē un tiks straumēts arī Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta tīmekļvietnē un sociālā tīkla "Facebook" kontā. 

Lai būtu iespēja uzdot jautājumus un piedalīties diskusijā, pasākuma dalībnieki aicināti reģistrēties līdz 21.martam.

Kā informē pašvaldība, metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Metrobusu līnijas mēdz veidot, paredzot iespēju tramvaja izbūvei nākotnē, pieaugot pasažieru skaitam. Arī šajā gadījumā tiks nodrošināta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei, ja tas kļūs nepieciešams.

Projekts paredz no autosatiksmes neatkarīgas sabiedriskā transporta brauktuves izveidi Dzelzavas ielā starp Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā. 

Pa šo brauktuvi ar luksoforu prioritāti un īpaši labiekārtotām pieturām plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet virzienā uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots organizēt pagarinātu 23.trolejbusa maršrutu no Centrālās dzelzceļa stacijas.

Visā ielas garumā plānots sakārtot ietves un krustojumus, izbūvēt kvalitatīvus veloceļus un vairākas jaunas gājēju pārejas - kā arī izbūvēt trūkstošo Dzelzavas ielas posmu.

Šis projekts ieviesīs augstas kvalitātes sabiedrisko transportu Purvciemā kā apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā un nodrošinās ātru un ērtu sabiedriskā transporta savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi un teritoriju ap Juglas ielu. Savukārt Zemitānu stacijā iecerēts, ka pasažieri varēs ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.

Projekts ir daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.

Projekts līdz 2026.gadam paredz neatkarīgas sabiedriskā transporta jeb metrobusa līnijas izbūvi Dzelzavas ielas posmā no J.Zemitāna tilta līdz Juglas ielai, paralēli visā maršrutā izbūvējot arī gājēju un velo infrastruktūru.

 
Visi komentāri
 
Sviests 15.marts 2022 13:49
8 2 Atbildēt

Ķirša netālredzīgajiem vēlētājiem patīk, ka Deglava tilts, kurš ir ķipa "atvērts" tiek remontēts jau 5.gadu? Te vienu dienu vispār tikai 1 josla bija uz visām pusēm un sastrēgums līdz Dreiliņiem!!! Morālais kroplis

darklight 15.marts 2022 16:50
2 1 Atbildēt

Par Deglava tiltu ir drusku cits stāsts. Viņš tika pilnībā pabeigts un pāris mēnešus smuki funkcionēja. Prikols ir tur, ka tagad tiek jaukts nost tikko uzbūvētais, lai izveidotu pieslēgumus jaunajai ielai, kas tur apakšā būs.

darklight 15.marts 2022 21:36
1 0 Atbildēt

Moš tas mīnusa licējs tomēr varētu mani un pārējos portāla lasītājus apgaismot, kas manā tekstā bija kļūdains, dezinformējošs, aizvainojošs utt.? Citādi tāda ņeponatka tagad :-/

GTD2 15.marts 2022 14:49
12 2 Atbildēt

metrobussu vissefektīvāk no pārējās satiksmes atdalīt ar stabiņiem

darklight 15.marts 2022 16:47
6 0 Atbildēt

Teorijā jau viss izklausās labi, tikai praksē pierādījies, ka neko vairāk par sastrēgumu palielināšanu ar stabiņu palīdzību šī dome nav spējusi izveikt. Dod dievs, ka kļūdos.

imzz 15.marts 2022 18:01
1 0 Atbildēt

Par to nodalīšanu īsti nav skaidrs, kā viņi to domā realizēt. Ātro tramvaju mēdz nodalīt ar barjerām plus stiepļu žogu, lai gājēji nelien cauri. Bet tramvaja trasi var izveidot ar minimāliem attālumiem, jo tramvajs precīzi brauc pa sliedēm. Bet "metrobusa" koridoram jābūt platākam, ja turp -atpakaļ, tas faktiski nozīmē 2 rezervētas sab.transporta joslas, kuras nodalītas tiešām vai ar stabiņiem, vai ceļa horizontālajiem apzīmējumiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti