Uz Bauskas šosejas pie tirdzniecības centra A7 slēdz apgriešanos virzienā uz Rīgu; turpmāk apgriešanās Ķekavas un Baložu ielas aplī 21

 

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 5.septembris 2022 10:48

No otrdienas, 6. augusta, uz Bauskas šosejas (A7) pie tirdzniecības centra A7 (7,78. km) tiks slēgta apgriešanās vieta virzienā uz Rīgu. Turpmāk apgriešanās braukšanai Rīgas virzienā būs caur jaunizbūvēto Ķekavas ielas apļveida krustojumu ar Baložu ielu (skat. kartē).

Kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, un uz galvenā ceļa ar intensīvu satiksmi tas nav pieļaujams drošības apsvērumu dēļ. Līdz ar to, izstrādājot Ķekavas apvedceļa projektu, tika paredzēta jauna, droša apgriešanās vieta apļveida krustojumā.

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.                                

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.    

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

 
Visi komentāri
 
Mnjā 5.septembris 2022 11:24
5 2 Atbildēt

Tūlīt vietējie sadrukās žēlabas, ka viņiem tagad jāveic lieki 2km un tas viņus izputinās un liks ēst kombikormu lai varētu atļauties degvielu.

Bils 5.septembris 2022 13:52
1 1 Atbildēt

Aha, līdzīgi kā bija ar Jelgavas soseju pie Plakanciema vai kā to vietu sauca?

msh 5.septembris 2022 16:34
0 0 Atbildēt

Medemciems.

Rekords 5.septembris 2022 13:16
4 0 Atbildēt

Tur vajadzetu tad arī noravet nost to saliņi, lai var laist pa 2 joslām uz priekš un talak ravejsledzeju.

Bils 5.septembris 2022 13:51
3 1 Atbildēt

Ceru ka tā arī būs!

Es gan likumīgā CSN kārtībā braucu pa otro joslu un rāvējslēdzēja principā iespraucos pirmajā joslā.

Konfliktu nav bijis.

Izņēmums ir dāmītes, kuras izliekas ka neredz mani, jo laikam paliels bobiks, pret viņas mazauto izsāktas kā šķūnis kurš stāv.

Neapvainojos nemaz, viņām vairāk vajag...

Kad pats esmu pirmajā joslā, vienmēr, vēlreiz saku VIENMĒR palaižu kādu no otrās joslas.

Motorolers 5.septembris 2022 15:29
2 2 Atbildēt

Es tur tādus, kas spraucas pašā galā iekšā nekad nelaižu, tikai tos, kas laicīgi to dara. Pie Piena kombināta ar reizēm ir tikai dažas mašīnas pirms apļa, bet tāpat uzrodas kāds gudrais, kam jāpielien priekšā. Kad ir sastrēgumu laiks un daudz mašīnas, tad ok rāvējslēdzējs.

nja 5.septembris 2022 17:17
3 0 Atbildēt

Ble nu es nekad sapratīšu stāvēšanu sastrēgumā 2km rindā, ja pirmā josla ir brīva. NEKAD. Stāv pa divām joslām un sastrēgums būs tikai 1km un visi visur aizbrauks. Bet tagad daži apvainojas jo paši ir lohi. Ja Tu pabrauc garām sastrēgumam un galā iekārtojies joslā, nešķērsojot nevienu nepārtraukto līniju, Tu neesi neko pārkāpis. Neiet runā ka krustojumos kur tikai pa labi vai kreis brauc taisni.

core 5.septembris 2022 18:15
0 1 Atbildēt

Ja nostājies divās rindās, no tā pudeles kaklam vairāk mašīnas neizbrauks cauri, drīzāk mazāk

nja 5.septembris 2022 19:34
2 0 Atbildēt

Par to varētu pastrīdēties kas ietu ātrāk. Normāls rāvējslēdzēja princips, jeb diršanās par vietu starp divām joslām. Nemaz nerunājot par to ka viena gara desa sačakrē citiem dienu kuriem nemaz nevajag braukt līdz tam pudeles katlam.

core 5.septembris 2022 21:50
0 0 Atbildēt

Nu pie A7 divas rindas kā reiz "sačakarē dienu" tiem kam vajag apgriezties. Pie piena kombināta arī gara desa nevienam "nečakarē dienu"

650 5.septembris 2022 21:06
1 0 Atbildēt

Ideāls psiholoģijas variants- palaid, un kāds (iespējams) palaidīs tevi (kad/ja "tev" vajadzēs).Priekš kam lieki saasināt jau tā galēji sasspringto situāciju.

Nekādi nevaru piekrist, ka stāvēšana 1garā desā tur kko uzlabo.Jebkurš ar normālu koordināciju apveltītais garāmbraucējs tajā garajā desā atradīs šķirbu,un ne vienu vien.Jo vismaz trešdaļa stumdītāju nespēj normāli izkustēties.

Dažiem ir "mode" uzsvērti nesteidzīgi kustēties ar 3-4 korpusu ieturēšanu, kad priekšējais jau ir sen aizbraucis un vēl pāris no blakusrindas tajā lohšķirbā ielīduši. Jākustās būtu normāli un lieki nekaitinot apkārtējos.

Pat Ulmaņa/Vienības krustu no pilsētas dažkārt pīķa stundā var izbraukt īpaši neapstājoties un nevienam tam gulošajam arī diži nepatraucējot.

deBils 6.septembris 2022 17:05
0 2 Atbildēt

Kā reiz izskatās, ka Tu esi āksts, "kam vairāk vajag". Tieši dēļ tādiem kretīniem arī notiek sūdi uz ceļa...

m 5.septembris 2022 16:15
3 0 Atbildēt

Es tur bieži braucu uz A7 Rimi un pēc tam metu apkārt pa to apgriešanās vietu. Man nav žēl nobraukt dažus km, bet darīt to sastrēguma laikā, kas tur ir praktiski vienmēr, nav īpašas vēlmes, 2 min apgriezties vai 20 min pēc jaunā maršuta. Un tie kas brauc regulāri uz Bauskas pusi arī nebūs priecīgi - tagad sastrēgumam pievienosies tie kas iepērkas Rimi

eseris 5.septembris 2022 17:12
2 2 Atbildēt

pamaini iepirkšanās veikalu.

es 5.septembris 2022 17:58
1 0 Atbildēt

Vēl tur varēja aizliegt kreiso pagriezienu no Mežmalas ielas uz Ziepniekkalna ielu, virzienā uz centru. Apnikuši jau tie ikrīta kamikadzes! Tāpat kā kreisā pagrieziena kamikadzes Vienības gatves un Jelgavas ceļa/Tīraines ielas krustojumā.

es 5.septembris 2022 18:08
2 7 Atbildēt

Un to ir obligāti jādara! Jo likvidējot apgriešanās vietu, apgriešanās notiks cau Rimi/Kurši stāvvietu un Mežmalas ielu,

es 5.septembris 2022 18:11
0 1 Atbildēt

Vēl, protams, var nedaudz tālāk iegriezt pa labi pie Todes un tur apgriezties, ko arī vajadzētu aizliegt, lai neveidotu mākslīgu korķi izbraucējiem no Maximaz noliktavām.

core 5.septembris 2022 18:14
5 0 Atbildēt

Visu, visur un vienmēr vajadzētu aizliegt!

eidis 6.septembris 2022 14:58
0 2 Atbildēt

Man jau liekas, ka to rīdzinieku, kas savu naudu atdod Ķekavai, soda vietu vajadzēja saglabāt. Lai izjūt un apmaksā sava draņķīgā lēmuma sekas

core 6.septembris 2022 16:20
2 0 Atbildēt

A kā sodīt tos ķekavniekus, kas savu naudu atdod Rīgai? Bet domāju ka jebkurā gadījumā vajag izdomāt vēl papildus sodus. Jo vairāk soda, jo labāk.

Aigars 6.septembris 2022 21:45
20 1 Atbildēt

Uzskatu, ka apgriešanās vietu nevajadzēja slēgt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO)

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 15

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 2

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 

800 Zs mustangs - Shelby izlaiž Mustang Super Snake (+ FOTO) 3

Shelby American parādījis savu pirmo projektu, kas radīts uz jaunās S650 Mustang platformas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti