Fotoreportāža: svinīgi atklāts pārbūvētais ceļa posms starp Turaidu un Siguldu (+ FOTO) 9

 

Foto: Renārs Koris

LVC | 5.oktobris 2022 10:28

Pēc pārbūves svinīgi atklāts pārbūvētais reģionālā autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posms starp Turaidu un Siguldu (8,3. km–12,50. km).

Visā posmā, izņemot 2017. gadā atjaunoto tiltu pār Gauju, ir pārbūvēta ceļa sega, Turaidas un Siguldas nogāzēs izbūvēta apgaismota ietve, tādējādi ceļš starp Turaidu un Siguldu kļuvis komfortablāks un drošāks gan gājējiem, gan autobraucējiem.

“Ceļš starp Turaidu un Siguldu patiesi ir viens no gleznainākajiem visā Latvijā un rudens sezonā tas ir īpaši apmeklēts, satiksmes intensitāte rudens brīvdienās te ir pamatīga. Šī gada Zelta rudeni tūristi varēs baudīt jau ar īpašu komfortu, domāju, ka arī vietējie iedzīvotāji novērtēs padarīto,” ceļa atklāšanā pauda VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

“LVC kā pasūtītājs iespēju robežās cenšas arī rūpēties par estētisko un vēsturisko pusi. Pirms pāris nedēļām atklāts tilts pār Gauju Strenčos, uz kura izmantots vēsturiskais bruģis, saglabājot tilta vēsturisko izskatu un auru, savukārt šeit, Turaidā, tūrisma un vēstures auru tagad papildinās valsts ceļiem neraksturīgs segums – uz braucamās daļas, kas atrodas muzejrezervāta teritorijā, ir ieklāts bruģis. Protams, jāmin arī infrastruktūru mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, kas tagad šeit ir izbūvēta un padarīs satiksmi gan drošāku, gan ērtāku,” viņš uzsvēra.

SIA Binders valdes loceklis Ingus Pētersons atzina, projekts bijis sarežģīts, tai skaitā no satiksmes organizācijas viedokļa, jo bija jāstrādā lielajās nogāzēs un pie augstiem uzbērumiem. “Esam izbūvējuši 4,2 km ceļa konstrukciju, lietus kanalizāciju, ietves un apgaismojumu. Esam atjaunojuši gājēju tuneli, ko uzņēmuma tiltu nodaļa paveica saviem spēkiem, pārbūves laikā veiksmīgi sadarbojoties ar Turaidas muzeju, lai nodrošinātu gājēju pārvietošanos,” teica Binders  pārstāvis un atvainojās, ka iedzīvotājiem reizēm ilgi nācies gaidīt pie luksoforiem. Taču “šis gala produkts – pārbūvētais ceļš – izskatās patiešām skaisti un būs papildu “odziņa”, piesaistot šai vietai tūristus ne tikai no Latvijas, bet visas pasaules. Lai ilgi, forši ceļš kalpo,” teica I. Pētersons.

SIA Projekts 3 valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Roops: “Starp divām pilīm – Turaidas un Siguldas pili – tagad ir uzbūvēta ietve, un arī pa ceļam daudz apskates objektu. Bērnībā esam te vesti, un mūsu bērni vedīs savus bērnus un priecāsies par šo vietu. Tāpēc šeit darboties bija milzīgs prieks un atbildība. Šim skaistumam ir blakne – ūdens un sala negatīvās ietekme. Dabas spēki šo ainavu ir veidojuši, un ar dabu mums jācīnās, lai varam priecāties par skaistumu ērti un droši. Bija daudz izaicinājumu, tostarp ar ūdens noteces nodrošināšanu. Nogāžu monitorings, kas tika veikts, ir jauna prakse ceļu būvē. Mēs novērojām nogāzes jau pirms būvniecības, kā arī visā būvniecības laikā. Paldies arī pašvaldībai par iesaisti, kopējais rezultāts ir labs, lai labi kalpo!”

A/s Ceļuprojekts veica būvuzraudzību objektā, tā valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Liepiņš: “Objekts bija profesionāli interesants, ar izaicinājumiem, tika pārvarēti papildu izaicinājumi saistībā ar pandēmiju un karadarbības Ukrainā ietekmi uz būvniecību, tomēr ar visu tikām galā. Novēlu Siguldas novada iedzīvotājiem un viesiem, lai ceļš labi kalpo ilgus gadus!”

Turaidas muzejrezervāta direktora pienākumu izpildītāja Vija Stikāne pateicās projektētājiem un būvniekiem par ciešo sadarbību, uzklausot muzeja vēlmes un vajadzības. “Šis ceļš caur Gaujas senleju starp Turaidu  un Siguldu ir pazīstams visā Eiropā un pat pasaulē. Atjaunotais ceļš dod papildu attīstības impulsu muzejam. Paldies visiem, un lai šis ir drošs pamats mūsu nākotnes izaugsmei.”

 “Izcili, tik tiešām izcili!” par īstenoto projektu pauda prieku Siguldas novada domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics. “Mēs tiešām bijām pelnījuši šo ceļu, jo gadsimtu atpakaļ Siguldai tika dots Vidzemes Šveices vārds – izcili skati, kas atgādina ainavu Šveicē. Droši vien tajā laikā arī  ceļš bija līdzīgs kā Šveicē, taču ne vairs pēdējos gados. Šoruden Siguldā ir atgriezies īsts Šveices skats. Man šķiet, ka tas pat pārspēj Šveices kalnu ceļus. Paldies visiem, kas strādāja šā projekta labā, paldies arī valstij par to, ka tika atrasti attiecīgie līdzekļi.”

Uzmanību, satiksmes organizācijas izmaiņas!

Reģionālo autoceļu P7 un P8 krustojumā pēc pārbūves ir mainītas braukšanas priekšrocības – galvenais tagad ir virziens Sigulda–Ragana (P7), uz kura ir intensīvāka satiksme, un, braucot no Inciema puses, autovadītājiem ir jādod ceļš tiem, kuri nogriežas uz Raganu. Lai brīdinātu autovadītājus par izmaiņām satiksmes organizācijā, pie autoceļa P8 virzienā uz Siguldu pirms krustojuma ar autoceļu Sigulda–Ragana izvietots brīdinājuma plakāts. Maksimālais atļautais braukšanas ātrums atjaunotajā posmā ir 50, 40 un 30 km/h.

Gaujas senleja ir viena no vietām, kur Latvijā visaktīvāk norisinās mūsdienu ģeodinamiskie procesi, tāpēc visā būvdarbu laikā tika veikts Turaidas nogāzes ģeomonitorings, lai mazinātu nogāzes noslīdeņu riskus un padarītu drošāku būvdarbu procesu.

Izbūvējot ceļa klātni, netālu no Gūtmaņa alas ap 90 m posmā ir nostiprināts esošais ceļa uzbērums pie nogāzes, pielietojot līdz šim Latvijā reti izmantotu metodi – gruntī iestrādājot cementa javas maisījumu, izbūvēta grunts stabilizācijas kolonnu rinda.

Lai novērstu lietus ūdeņu radīto nogāžu eroziju un nodrošinātu ūdens atvadi no ceļa konstrukcijas, zem ceļa izbūvēta drenāžas un lietusūdeņu kanalizācijas sistēmas. Teknes stāvākajās vietās aprīkotas ar straumes slāpētājiem, lai īpaši spēcīgu lietavu laikā kontrolētu ūdens plūsmu lejup uz Gauju un novērstu ceļa konstrukciju izskalojumus.

Jaunās gājēju ietves Turaidas un Siguldas nogāzēs ir savienotas ar esošo celiņu gar Gūtmaņa alu, tādējādi starp Turaidu un Siguldu gājējiem iespējams droši pārvietoties visā maršrutā. Savukārt pie Gūtmaņa alas ir atjaunots gājēju tunelis.

Sadarbībā ar Turaidas muzejrezervātu un Siguldas novada pašvaldību Turaidā pārbūvēta reģionālā autoceļa Ragana–Turaida (P7) pieslēguma zona autoceļam P8 atbilstoši satiksmes drošības prasībām un rēķinoties ar lielo apmeklētāju pieplūdumu Turaidas muzejrezervātā. Lai pārbūvētais ceļš labāk iekļautos Turaidas vēsturisko ēku ansamblī, autoceļa P8 posms muzeja zonā līdz autoceļu P7 un P8 krustojumam izbūvēts bruģa segumā.

Darbus veica CBF SIA Binders par līgumcenu četri miljoni eiro (ar PVN), pārbūves projekta autors SIA Projekts 3, būvuzraudzību veica a/s Ceļuprojekts

Foto: Renārs Koris

 
Visi komentāri
 
Mjā 5.oktobris 2022 13:50
0 0 Atbildēt

Laikam cilvēki neko gudrāki nav kļūvuši, ja gājēju ceļu būvē tieši blakus auto ceļam, lai tik elpo iekšā visus ceļa sūdus....tie būvētāji domā ka cilvēks tāds auto vien ir, tikai mazāks un bez riteņiem?

WALA 5.oktobris 2022 16:34
0 0 Atbildēt

Ja vien tev nav kāda laba ideja kā Siguldā apkarot eroziju, tad tas diemžēl ir tas kas šobrīd ir objektīvi izdarāms, taču nepatīk dūmi un putekļi var staigāt pa citām takām ... kas gan nav tuvu šim ceļam, bet tās tur ir ...

MīUnŽē 5.oktobris 2022 20:58
0 0 Atbildēt

Erozija! XXI gs. tā nu ir mega problēma. Jā. Runa nav par jūras smiltīm, bet par samērā blīvu smilšakmeni. Kāpēc Gaujas senleja vēl nav aizbirusi ciet, ja tā padomā?

WALA 5.oktobris 2022 22:28
0 0 Atbildēt

Ja nebūtu tik slinks, tad palūrētu par ko runa :

lvportals.lv/dienaskartiba...erpentina-2017

Bet ap un no Siguldas pils kalna arī lielākas lietavas šo un to ir nogāzušas no kokiem utml . Vai piedāvā tagad visus pakalnus nostiprināt, lai tik pāris "internetā pirdējiem" nebūtu jāosta auto dūms ....

Pirdējs 6.oktobris 2022 10:00
0 0 Atbildēt

A kāpēc gājēju ceļam jāiet paralēli auto ceļam? Ak, šī automobilistu domāšana....

vietējais 6.oktobris 2022 11:43
0 0 Atbildēt

Vēl jau ir tāds pavisam "nebūtisks" sīkums kā zemes īpašuma tiesības. Ceļa/ielas zona ir tik, cik viņa ir, zeme blakus pieder citam.

Antons 5.oktobris 2022 16:34
0 2 Atbildēt

Izremontēti 4 km celja - baigais sasniegums ko jāsvin.

Tiešām 6.oktobris 2022 8:56
1 0 Atbildēt

30 gadu !!! laikā LV nav izbūvēts neviens jauns 4 joslu ceļš. Tik vien spējām, kā jau kuro reizi pārremontet jau esošos.

Vai 6.oktobris 2022 10:02
0 0 Atbildēt

Mums tiešām vajag 4 joslu ceļus? Vai varam tos atļauties?

Atkal jau tā nabagu domāšana - paņemsim uz krīta strādnieku luksusausto, un tad jau p15 viņu zirgs, ka tik aizbraukt uz dzimto ciemu atrādīties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti