Neatgriezeniski slēgs vietējā ceļa Ķekava–Plakanciems posmu, kas šķērso Ķekavas apvedceļu 14

 

Foto: Publicitātes attēls

LVC | 27.marts 2023 13:08

Turpinot Ķekavas apvedceļa būvdarbus, šā gada 3. aprīlī plānots satiksmei slēgt vietējā autoceļa Ķekava–Plakanciems (V6) posmu, kas šķērso topošā Ķekavas apvedceļa trasi.

Posms tiek neatgriezeniski slēgts, un turpmāk maršrutam uz Ķekavu jāizvēlas vietējais autoceļš Baloži–Plakanciems–Iecava (V7) un Rīgas apvedceļš (Salaspils-Babīte) (A5) (skat. kartē). Ceļazīmes par priekšā esošo strupceļu izvietotas 0,8 km un 2,4 km pirms slēgtā posma, ka arī pie Rīgas apvedceļa. Strupceļos tiks ierīkotas apgriešanās vietas.

Ķekavas apvedceļš skaitļos

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 km joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 m3 smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.    

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 m, bet betona barjeru – 4000 m. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvniecība un uzturēšana

Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa projektē/būvē/finansē/uzturi. Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris visu PPP līguma darbības laiku pilnā apmērā atbild par pilnīgi visiem uzturēšanas darbiem būvē, t.sk. brauktuvju kaisīšanu, tīrīšanu, nodalījuma joslas (ceļmalu) pļaušanu, latvāņu iznīcināšanu, apgaismojumu, elektroenerģiju apgaismojumam un citām satiksmes organizācijas iekārtām, sabiedriskā transporta pieturvietu uzturēšanu, ceļa horizontālā marķējuma atjaunošanu utt. Privātais partneris garantē, ka vēl piecus gadus pēc PPP līguma darbības beigām (2043. gadā) Ķekavas apvedceļš saglabāsies tādā kvalitātē, lai tam būtu nepieciešami tikai ikdienas uzturēšanas darbi, bet ne kapitālieguldījumi.

Kāpēc Ķekavas apvedceļš

Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kas veic darbus

Ķekavas apvedceļa, t.sk. pamattrases, paralēlo ceļu, pārvadu un citas saistītās infrastruktūras tehniskā projekta izstrādi un būvdarbus īsteno privātais partneris AS Kekava ABT un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA Firma L4. Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.

 
Visi komentāri
 
feciic 27.marts 2023 15:11
4 4 Atbildēt

Visu tikai slēgt, skolas, slimnīcas un nu jau ceļus!

vietējais 27.marts 2023 16:49
5 1 Atbildēt

Paši vainīgi! Nav ko skriet uz Rīgu!

Slēdzene 27.marts 2023 16:00
5 1 Atbildēt

Tur vel sabrauks medemceima protestētāji un prasis gan kreiso pagriezienu uz medemciemu, gan šo neslēgt, tā teikt apvienosies

Pa ceļam vel vares paķer 5g folija cepures un šļirces

A 27.marts 2023 17:15
0 1 Atbildēt

Atšķirība tikai, ka tur šoseja jau sākotnēji tā bija uzbūvēta ar kreisajiem pagriezieniem, šeit tiek būvēts pilnīgi jauns ceļš.

A 27.marts 2023 18:18
2 0 Atbildēt

Nu tā zilā apbraucamā ceļa no attēla garums sanāk aptuveni 24 km.

WALA 27.marts 2023 18:43
2 0 Atbildēt

Es īsti neiebraucu tā uzzīmētā apbraucamā posma jēgu, tas ir tip viss pa asfaltu ??? Ja nē, tad kāda jēga mest tādu līkumu, caur Jaunsilu tācu var izbraukt ?!?!?

core 27.marts 2023 20:01
4 0 Atbildēt

Nē, tur puse ir pa zeminieku, es arī nesaprotu, kas bija galvā tam, kas šo zīmēja

0pis 27.marts 2023 22:24
1 3 Atbildēt

Kas tad vainas grantenei....puse Latvijas brauc pa grants ceļiem.

WALA 27.marts 2023 22:36
2 0 Atbildēt

Vaina ir tajā, ka sūtīts tiek pa iespaidīgu līkumu, kaut ir daydz taisnāks ceļš arī pa granteni ... caur Jaunsilu ...

jaaanis 28.marts 2023 8:46
2 0 Atbildēt

Uzīmētais apbraucamais ceļš ir 24 km, bet caur Jaunsilu tikai 6km. Tāpēc jautājums vai tie 2 km ir asfalsts, ja nē tad kāpēc izvēlāts tiši šāds variants, kāpēc nevar caur Jelgavu apbraukt

jaaanis 28.marts 2023 8:48
2 0 Atbildēt

Kļūdu labojums

Uzzīmētais apbraucamais ceļš ir 24 km, bet caur Jaunsilu tikai 6km. Tāpēc jautājums, vai tie 24 km ir asfalts? Ja nē tad kāpēc izvelēts tieši šāds variants, kāpēc nevar caur Jelgavu apbraukt

650 27.marts 2023 22:50
1 1 Atbildēt

Formulējums vienkārši izcils.Šķērsot un/vai (varbūt) vienkārši izbraukt.Neko nekur nešķērsojot.Bet slēgts ir tieši šķērsojums.Šķērsajā V6 posmā,šķērsmaršrutā šķērsām uz Ķekavu.Neatgriezeniski permanentajā LVC lohstilā (šķērsām).

;P

es 28.marts 2023 10:31
0 1 Atbildēt

Ir teiciens - atkārtots joks ir muļķīgs!

James Bong 30.marts 2023 11:26
0 0 Atbildēt

Tuneļus protams  stulbie latvieši būvēt neprot! Projektētāji kārtējo reiz nolohojas, šitādu naudiņu varēja apgūt)))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti