Visi komentāri - Līdz 2027. gada beigām Rīgā plānots ieviest iebraukšanas maksu centrā līdz dzelzceļa lokam

Līdz 2027. gada beigām Rīgā plānots ieviest iebraukšanas maksu centrā līdz dzelzceļa lokam 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 10.jūnijs 2025 19:32

Rīgā zemo emisiju zonu plānots ieviest Vecrīgā, Rīgas centrā līdz dzelzceļa lokam, kā arī teritorijā no Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai, kur plānots ierobežot pārvietošanos ar automašīnām, pirmdien ieceres prezentācijā informēja SIA "Ernst & Young Baltic" vecākais konsultants Oskars Leosks.

Zemo emisiju zonas izveidei tiek piedāvāti vairāki scenāriji, kas pamatā piedāvā pēc pāris gadiem plašāk vai šaurāk ieviest iebraukšanas maksu galvaspilsētas centrā.

Pirmdien Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments kopā ar SIA "Ernst & Young Baltic" ekspertiem iepazīstināja ar līdz šim paveikto darbu, lai Rīgā līdz 2027.gada beigām ieviestu zemo emisiju zonu.

Zemo emisiju zona ir teritorija, kurā tiek īstenota satiksmes sistēmas pārkārtošana ar mērķi samazināt vides piesārņojumu un veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu.

Kā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta zemo emisiju zonas projekta vadītājs Andžejs Stepančuks, šādas zonas ieviešana palīdzot pilsētām "samazināt satiksmes radīto piesārņojumu, veicināt veselīgāku dzīvesveidu un padarīt pilsētvidi drošāku, klusāku un pieejamāku visiem".

Leosks piedāvā pašvaldībai izvēlēties starp trīs scenārijiem. Pirmais jeb nulles scenārijs paredz nemainīt neko, kas nozīmēšot straujāka reģistrēto auto skaita palielināšanos, lēnākas izmaiņas autoparka vidējā vecumā, izteiktāku stāvvietu trūkumu, jo īpaši centrā, kā arī lielāku dienu skaitu, kurās pārsniegtas pieļaujamās gaisa kvalitātes robežvērtības.

Otrais jeb bāzes scenārijs paredz 2027.gadā ieviest diferencētu iebraukšanas maksu vieglajiem transportlīdzekļiem, ko darbina ar dīzeļdegvielu, un kravas transportlīdzekļiem, kas ražoti līdz 2007.gadam.

Trešais jeb ambiciozais scenārijs paredz 2027.gadā ieviest diferencētu iebraukšanas maksu vieglajiem transportlīdzekļiem neatkarīgi no degvielas veida un kravas transportlīdzekļiem, kas ražoti līdz 2016.gadam.

Runājot par zemo emisiju zonas uzraudzības risinājumiem, Leosks informēja, ka tiek piedāvāti automātiskie numurzīmju nolasītāji. Automašīnas numurs tiktu nolasīts pie iebraukšanas zonā, ko fiksētu īpaša kamera. Sistēma salīdzinātu numuru ar datubāzi, lai noteiktu transportlīdzekļa izmešu līmeni un to, vai uz šo automašīnu attiecas kādi atvieglojumi vai izņēmumi.

Ja auto atbilstu normām, brauciens būtu bez maksas. Ja auto neatbilstu normām, sistēma pārbaudītu, vai par šo auto ir samaksāta iebraukšanas maksa. Ja būtu samaksāts, tad braucienu var turpināt. Savukārt, ja par auto nebūtu samaksāts, īpašniekam tiktu nosūtīta informācija par pārkāpumu un piemērots sods, taču braucienu vadītājs varētu turpināt.

Plānots, ka zemo emisiju zonas ieviešana Rīgā pilnvērtīgā režīmā notiktu 2028.gada otrajā pusgadā.

Zemo emisiju zonas izveides mērķis ir panākt, lai līdz 2030.gadam Rīgas centrā nevienā dienā netiktu fiksēta gaisa piesārņojuma normu pārsniegšana. Šādas zonas izveidei jāsamazina gaisa piesārņojums, jāsamazina transporta radītais troksnis, jāuzlabo satiksmes drošība, kā arī jāpalielina to iedzīvotāju skaits, kas pārvietojas ar videi draudzīgāku transportu.

 
Visi komentāri
 
koika 10.jūnijs 2025 19:41
2 0 Atbildēt

rīgu deputātiem nevis bomžiem.

0pis 10.jūnijs 2025 20:16
2 0 Atbildēt

Vai smiltis un šķembas kas nav savākti pēc ziemas skaitās piesārņojums vai tomēr nē? Ja kaut kur lohi vālē pāri zālienam, lai ietaupītu laiku un dubļi nonāk uz asfalta, kur tālāk pēc izžūšanas jau vējš tos dzen pa gaisu - piesārņojums vai nē?

Mr_Rums 10.jūnijs 2025 21:41
18 1 Atbildēt

Skaidrs.

Tātad tomēr, Rīgā, ir nolēmuši iznīcināt dzīvību.

HE 11.jūnijs 2025 11:33
11 0 Atbildēt

Rigabāda no 2028. tiek slēgta...

:-) 11.jūnijs 2025 12:01
3 3 Atbildēt

Neibilstu, atbrīvos no "šrotiem, lūžniem"!

Real 11.jūnijs 2025 12:59
21 4 Atbildēt

Centrāltirgus mirs. Ekonomiskā aktivitāte Centrā vēl vairāk samazināsies - turpinās izplesties izmirušu graustu rajons.

0pis 11.jūnijs 2025 14:37
1 4 Atbildēt

Pamato. Tirgū tak pērk tikai to, kas nav nopērkams lielveikalos vai kas tirgū maksā lētāk (piem. piens vai maize +- pa tiešo no ražotāja). Blakus ir tramvaja pieturas, abas stacijas, cilvēki iet un pērk.

ahha 11.jūnijs 2025 16:19
4 1 Atbildēt

un kā piegādās tos labumus? ar tramvaju vai vilcienu😂 kā parasti vēl viens nodoklis- uzdanconiet tūdaliņ un maksājiet.

0pis 11.jūnijs 2025 16:46
1 1 Atbildēt

Kravas auto neviens neaizliedz, pievedīs preces kā līdz šim. Kur tev tā problēma?

nekādu problēmu 11.jūnijs 2025 19:28
4 0 Atbildēt

jau tagad ar kravas auto rīgas centrā nelaiž. man viss ok rīdziniekiem ar stulbeņiem valdībā nepaveicās

0pis 11.jūnijs 2025 20:14
1 0 Atbildēt

Tirgus jau tukšs, vai ne?

core 11.jūnijs 2025 16:24
0 0 Atbildēt

Centrāltirgus jau it kā dz-ceļa ne centra pusē

Rr19 11.jūnijs 2025 16:58
0 0 Atbildēt

No Centrāltirgus līdz Lāčplēša ielai. Ieskaitot tirgu vai nē?

XD 11.jūnijs 2025 18:16
0 2 Atbildēt

Sen jau bija laiks

Krotow 11.jūnijs 2025 21:37
6 1 Atbildēt

Objektīvi raugoties, gaisa kvalitāte Rīgas centrā ir zem katras kritikas. Ļoti labi jūtams, karstajās dienās sastrēguma laikā pastāvot 13. janvāra ielā, Valdemāra ielā centra daļā un ap Brīvības/Stabu ielas krustojumu. Šis ir risinājums. TAČU pirmkārt bija jāatrisina Daugavas ziemeļu šķērsojuma būve ar apvedceļu līdz Juglai/Berģiem lai nav jābrauc megalīkums pa dienvidu pusi, kur arī krustojumu papilnam. Tas uzreiz noņemtu vismaz pusi parastā korķa, ticamāk ka vēl vairāk. Un jābūt kaut kādiem izņēmumiem preču pievedējiem centra veikaliem. Bijušā rūpniecības tirgus teritorijā jāuzbūvē daudzstāvu stāvvieta Centrāltirgus klientiem. Un jārisina auto novietošana centrā dzīvojošajiem nevis ar prastu aizliegšanu bet adekvāti. Tad tas varētu aiziet.

Opis 11.jūnijs 2025 22:06
0 0 Atbildēt

Tad jau slēgt un iebraukšana ar caurlaidēm,citādi smird pēc mahinācijām .!!!

James Bong 12.jūnijs 2025 0:24
3 0 Atbildēt

Tas pirmais tā saucamais nulles variants pilnīgas muļķības sarunātas. Bet nu visādī citādi apsveicams piegājiens uzņēmējdarbības totālai iznīcināšanai galvaspilsētā. Varbūt tomēr beidzot ķerties klāt īstiem Rīgas gaisa piesārņojuma vaniniekiem?!-atlaist no darba un aizliegt uz mūžu ieņemt atbildīgajos amatos visus tos ieredņus kas akceptējuši Rīgā izzāgēt kokus, piebūvēt skvērus, mākslīgi radījuši sastrēgumus, aplami organizējuši satiksmi utml. Vislielākā problēma ir kantoru žurkas.

Izcila ideja 12.jūnijs 2025 8:09
3 1 Atbildēt

"Padarīt pieejamāku visiem" tagad nozīmē "aizliegt iebraukt". Ja tur nevarēs iebraukt, Rīgas centrs kļūs vēl tukšāks kā tagad, pat izmirs. Paliks tikai tūristi, ierēdņi, kā arī  nenosakāma dzimuma un orientācijas personas.

"Veicināt sabiedrības pārvietošanās paradumu maiņu'" izklausās kā aitu ganāmpulka pārdzīšanu uz citu aploku. It kā cilvēks būtu par stulbu, lai pats varētu izlemt kā un kir pārvietoties. Lai gan- pēc kovidterora laikiem, kad daudzi labprātīgi vilka maksas un skrēja potēties, "sabiedrību" saukt par aitu baru jau ir pagodinājums.

Māris 12.jūnijs 2025 12:23
0 0 Atbildēt

Kāpēc nevar soda vietā vienkārši pēcapmaksu ieviest? Kāda starpība kad apmaksā - pirms vai pēc? Sodi ir par pārkāpumiem nevis par pakalpojumu - šajā gadījumā iebraukšanu centrā

0pis 12.jūnijs 2025 12:35
0 0 Atbildēt

Kā tu iekasēsi samaksu no lūžņa, ko brauc līdz tas sabrūk un vēl mazliet, bez TA un OCTA?

Labs_cilvēks 12.jūnijs 2025 13:58
0 0 Atbildēt

Nez kāpēc eiropas lielākajās pilsētās ar daudzmiljonu iedzīvotājiem tādu murgu nav.🤔

0pis 12.jūnijs 2025 14:39
0 1 Atbildēt

Tu ārpus saviem Mazpisāniem kaut kur esi bijis?

Valdis 12.jūnijs 2025 16:01
1 0 Atbildēt

tad visas valsts iestādes jāpārceļ ārpus šīs zonas. Ja jau invalīdiem ir speciāli paredzēta piekļūšana, tad arī parastiem cilvēkiem tas ir jānodrošina bez maksas.

Arī no otras puses - centrs paliks tukšāks, veikali pazudīs. Ar ko tas Rīga būs ievērojama ?

hhhhaaaa 12.jūnijs 2025 16:10
0 0 Atbildēt

visu nosaka preces cena ja tantukam būs lētāk iet uz lielveikalu viņš arī ies uz lielveikalu lai cik savaiga un ekoloģiska zivs tajā centrāltirgū nebūtu- tirgus domāts lai būtu lētāk ja preces cenā būs vēl lielākas piegādes cenas, arī vietas cena ko maksā mafijai tiek iekaitīta preces cenā+ valsts kantora nodokļi un lūk rezultāts, kad paliek tikai tukšas pārdošanas rindas.

lopes 12.jūnijs 2025 18:36
2 0 Atbildēt

Rīgas centrs varētu pārtapt par muzeju. Naktīs slēgts, dienās par maksu un gida pavadībā.

Juris 12.jūnijs 2025 20:15
0 0 Atbildēt

Valdības ,,locekļiem,, arī vajadzētu iziet psihiski profesionālu pārbaudi smadzeņu un plaušu darbībai uz stulbuma izmešiem .

.

RobčIks 13.jūnijs 2025 0:06
1 0 Atbildēt

Tapēc ir domāti lauki, kur tu vari aizbraukt atpūsties un paelpot svaigu gaisu...

Antons 13.jūnijs 2025 1:56
2 0 Atbildēt

Rīdziniekiem ieviest izbraukšanas maksu, lai mēs, laucinieki, varētu elpot svaigu gaisu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Stellantis atsauc Citroën C3 un DS3

Atsaukumam pakļauti Citroen C3 un DS3, kas ražoti no 2009. līdz 2019. gadam. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā jauno automehāniķu konkursā uzvar latvietis 2

Pirmo reizi vēsturē starptautiskā jauno automehāniķu konkursa "Young Car Mechanic 2025" finālā uzvarējis latvietis - Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēknis Niks Pētersons. Līdz ar to nākamgad pirmo reizi starptautiskā konkursa fināls norisināsies Latvijā. Lasīt vairāk

 

Honda izstrādājusi elektrisku četrriteņu piegādes transportu (+ FOTO) 12

Frankfurtes Eurobike 2025 izstādē Japānas autobūves uzņēmums Honda demonstrēs Fastport eQuad – elektrisku plaša pielietojuma četrriteņu transportlīdzekli. Lasīt vairāk

 

Nepalaida gājēju - policija soda "uz līdzenas vietas" (+ VIDEO) 37

Braucot blakus policijas busiņam, Ford vadītājs nepiestāj pirms gājēju pārejas un nepalaiž gājējus. Likumsargi nekavējoši reaģē, panāk Ford un piespriež vadītājam 1500 zlotu (350 eiro) sodu un 15 soda punktus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti