Kā pareizi ziemā tīrīt automašīnas logus? - iAuto

Kā pareizi ziemā tīrīt automašīnas logus? 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 13.decembris 2019 15:16

Ziema ir gadalaiks, kas visvairāk nodara pāri automašīnām: Latvijas ielas un ceļus lielākoties klāj dubļi, ko rada sāls, ūdens un smilšu sajaukums; tas viss neizbēgami nonāk uz auto ritošās daļas un virsbūves, kur par šī “pārklājuma” noturību parūpējas sals.

No tā neizbēgt arī automašīnas logiem. Gada tumšajā laikā, kad laba redzamība ir īpaši būtiska, daudzi auto īpašnieki, cenšoties logus notīrīt, aiz nezināšanas vai neapdomības panāk gluži pretēju efektu. Kā pareizi rūpēties par sava auto logu tīrību ziemā, atklāj Mercedes-Benz AG un Daimler Truck AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Aizsaluša loga lielākais bieds – ledusskrāpis

Pirmais, ko visbiežāk ieraugām, izejot no mājām agrā ziemas rītā, ir apsnigusi automašīna ar aizsalušiem logiem – tieši tad, kad visvairāk jāsteidzas. Ja ar sniegu vairums auto īpašnieku veiksmīgi tiek galā, izmantojot sniega slotiņu, ar aizsalušiem logiem nav tik vienkārši.

“Kā parasti var novērot, kamēr automašīna silst ar ieslēgtu dzinēju, tās īpašnieks ar lielu centību cenšas nokasīt no logiem ledu, izmantojot sniega slotiņas otru galu, kas aprīkots ar skrāpi. Tā ir vislielākā kļūda, ko pieļauj vairums auto īpašnieku. Kopā ar ledu pie stiklu virsmas ir piesaluši smilšu graudiņi no netīrā ūdens, kas braukšanas laikā nokļūst uz automašīnas virsbūves. Un tad nu iznāk, ka ledusskrāpja cietā virsma kopā ar smiltīm veido kārtīgu “smilšpapīru”, kas skrāpējot atstāj neizdzēšamas pēdas uz automašīnas logu stikliem, galvenokārt uz vējstikla,” skaidro SIA “Domenikss” tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Pārlieku centīga logu tīrīšana var būt bīstama

Sīkie skrāpējumi stiklā stipri ierobežo redzamību braukšanas laikā. To varbūt nepamanīsiet, braucot diennakts gaišajā laikā labos laika apstākļos, bet, tiklīdz sāk krēslot vai iestājas tumsa, turklāt līst vai snieg, saskrāpētais vējstikls pretimbraucošā automobiļa lukturu staros vizuļo visās varavīksnes krāsās un redzamība samazinās par 50–60%. Šādā gadījumā jāsāk nopietni bažīties ne tikai par estētisko aspektu, bet arī par braukšanas drošību, norāda SIA “Domenikss” tehniskais direktors. Viņš norāda uz vēl kādu bīstamu kļūdu: “Nekad nemēģiniet atkausēt sasalušu stiklu ar karstu ūdeni, jo krasā temperatūras maiņa var novest pie vēl pamatīgākiem stikla bojājumiem – tas var vienkārši saplaisāt!”

Kā rūpēties par logiem, tos nebojājot

Ko darīt, lai maksimāli izvairītos no brutālas logu tīrīšanas sekām? “Var, protams, sēdēt mašīnā, sildīt salonu un gaidīt, līdz ledus uz stikla izkusīs, pateicoties no salona plūstošajam siltumam. Tomēr efektīvāk būs lietot lietot speciālus logu atkausēšanas un atledošanas līdzekļus, kas pieejami gandrīz visos degvielas uzpildes staciju veikalos, kā arī auto piederumu stendos lielveikalu saimniecības preču nodaļās,” iesaka Normunds Tarkšs.

Logu atkausēšanas līdzekļi ir aerosoli, kas jāizsmidzina uz aizsalušā loga. Pēc dažām minūtēm ledu no stikla varēs viegli noslaucīt ar mīkstu sniega slotiņu, nebojājot stikla spoguļvirsmu. Turklāt tas ietaupīs laiku rīta steigā, jo būs krietni ātrāk un iedarbīgāk nekā kasīt piesalušo ledu ar skrāpi.

Pašiem lojālākajiem viena zīmola piekritējiem ir iespēja izvēlēties arī auto ražotāja piedāvātos logu šķidruma koncentrātus, kas pasargā no šķidruma sasalšanas uz vējstikla, vai līdzekļus logu atkausēšanai. Šādi līdzekļi mēdz būt īpaši saudzīgi un bez smaržas, vienlaikus sniegt ilgnoturīgu aizsardzību pret stiklu aizsvīšanu un ar vienu izsmidzināšanas reizi izkausēt ledu pat -15°C salā. 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Frontera 13.decembris 2019 18:40
5 2 Atbildēt

Kāds muļķības tik neizdomā experti..tas ir psc!!!!Es 30 gadus maucu ar vienu auto un kasu logu 30 gadus..nu beidziet dirst par skrāpejumiem untt..

lynx85 13.decembris 2019 19:43
4 0 Atbildēt

nevaru vien nopriecāties par sava vecā forda visa priekšējā loga elektrisku apsildi

WALA 13.decembris 2019 17:20
2 0 Atbildēt

Mja un protams smiltis uz loga nav musu ikdiena, un mēs pasarg Dievs nekad neslēdzam logu tīrītājus. Varbūt pietiek ražot dranķīgu stiklu kurā var ieskrāpēt mega iedobes, man laikam tāds bija uz pirmās paaudzes Avenša, riktīgi ieskrāpeta 1cm plata un dziļa rieva - redzamibu gan nekā netraucēja. Pēc tam nevienam auto tādu joku vairs redzējis neesmu, ir defekti bet nekā tāda kas būtu redzams bez piekasīšanās.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti