Kā pareizi ziemā tīrīt automašīnas logus? 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 13.decembris 2019 15:16

Ziema ir gadalaiks, kas visvairāk nodara pāri automašīnām: Latvijas ielas un ceļus lielākoties klāj dubļi, ko rada sāls, ūdens un smilšu sajaukums; tas viss neizbēgami nonāk uz auto ritošās daļas un virsbūves, kur par šī “pārklājuma” noturību parūpējas sals.

No tā neizbēgt arī automašīnas logiem. Gada tumšajā laikā, kad laba redzamība ir īpaši būtiska, daudzi auto īpašnieki, cenšoties logus notīrīt, aiz nezināšanas vai neapdomības panāk gluži pretēju efektu. Kā pareizi rūpēties par sava auto logu tīrību ziemā, atklāj Mercedes-Benz AG un Daimler Truck AG ģenerālpārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Aizsaluša loga lielākais bieds – ledusskrāpis

Pirmais, ko visbiežāk ieraugām, izejot no mājām agrā ziemas rītā, ir apsnigusi automašīna ar aizsalušiem logiem – tieši tad, kad visvairāk jāsteidzas. Ja ar sniegu vairums auto īpašnieku veiksmīgi tiek galā, izmantojot sniega slotiņu, ar aizsalušiem logiem nav tik vienkārši.

“Kā parasti var novērot, kamēr automašīna silst ar ieslēgtu dzinēju, tās īpašnieks ar lielu centību cenšas nokasīt no logiem ledu, izmantojot sniega slotiņas otru galu, kas aprīkots ar skrāpi. Tā ir vislielākā kļūda, ko pieļauj vairums auto īpašnieku. Kopā ar ledu pie stiklu virsmas ir piesaluši smilšu graudiņi no netīrā ūdens, kas braukšanas laikā nokļūst uz automašīnas virsbūves. Un tad nu iznāk, ka ledusskrāpja cietā virsma kopā ar smiltīm veido kārtīgu “smilšpapīru”, kas skrāpējot atstāj neizdzēšamas pēdas uz automašīnas logu stikliem, galvenokārt uz vējstikla,” skaidro SIA “Domenikss” tehniskais direktors Normunds Tarkšs.

Pārlieku centīga logu tīrīšana var būt bīstama

Sīkie skrāpējumi stiklā stipri ierobežo redzamību braukšanas laikā. To varbūt nepamanīsiet, braucot diennakts gaišajā laikā labos laika apstākļos, bet, tiklīdz sāk krēslot vai iestājas tumsa, turklāt līst vai snieg, saskrāpētais vējstikls pretimbraucošā automobiļa lukturu staros vizuļo visās varavīksnes krāsās un redzamība samazinās par 50–60%. Šādā gadījumā jāsāk nopietni bažīties ne tikai par estētisko aspektu, bet arī par braukšanas drošību, norāda SIA “Domenikss” tehniskais direktors. Viņš norāda uz vēl kādu bīstamu kļūdu: “Nekad nemēģiniet atkausēt sasalušu stiklu ar karstu ūdeni, jo krasā temperatūras maiņa var novest pie vēl pamatīgākiem stikla bojājumiem – tas var vienkārši saplaisāt!”

Kā rūpēties par logiem, tos nebojājot

Ko darīt, lai maksimāli izvairītos no brutālas logu tīrīšanas sekām? “Var, protams, sēdēt mašīnā, sildīt salonu un gaidīt, līdz ledus uz stikla izkusīs, pateicoties no salona plūstošajam siltumam. Tomēr efektīvāk būs lietot lietot speciālus logu atkausēšanas un atledošanas līdzekļus, kas pieejami gandrīz visos degvielas uzpildes staciju veikalos, kā arī auto piederumu stendos lielveikalu saimniecības preču nodaļās,” iesaka Normunds Tarkšs.

Logu atkausēšanas līdzekļi ir aerosoli, kas jāizsmidzina uz aizsalušā loga. Pēc dažām minūtēm ledu no stikla varēs viegli noslaucīt ar mīkstu sniega slotiņu, nebojājot stikla spoguļvirsmu. Turklāt tas ietaupīs laiku rīta steigā, jo būs krietni ātrāk un iedarbīgāk nekā kasīt piesalušo ledu ar skrāpi.

Pašiem lojālākajiem viena zīmola piekritējiem ir iespēja izvēlēties arī auto ražotāja piedāvātos logu šķidruma koncentrātus, kas pasargā no šķidruma sasalšanas uz vējstikla, vai līdzekļus logu atkausēšanai. Šādi līdzekļi mēdz būt īpaši saudzīgi un bez smaržas, vienlaikus sniegt ilgnoturīgu aizsardzību pret stiklu aizsvīšanu un ar vienu izsmidzināšanas reizi izkausēt ledu pat -15°C salā. 

 
Visi komentāri
 
WALA 13.decembris 2019 17:20
2 0 Atbildēt

Mja un protams smiltis uz loga nav musu ikdiena, un mēs pasarg Dievs nekad neslēdzam logu tīrītājus. Varbūt pietiek ražot dranķīgu stiklu kurā var ieskrāpēt mega iedobes, man laikam tāds bija uz pirmās paaudzes Avenša, riktīgi ieskrāpeta 1cm plata un dziļa rieva - redzamibu gan nekā netraucēja. Pēc tam nevienam auto tādu joku vairs redzējis neesmu, ir defekti bet nekā tāda kas būtu redzams bez piekasīšanās.

Jānis 14.decembris 2019 9:43
0 0 Atbildēt

Man liekas, tādu stiklu nav. Gribēt var, bet nav. Ja jau visi Samsung appli un citi zvēri savus mazos aparātus nevar aprīkot ar superīgiem Gorilla Glass, kas neskrāpējas, tad ko par auto vēl domāt.

WALA 14.decembris 2019 10:32
0 0 Atbildēt

Tev jau nevajag lai neskrāpējas, vajag tikai maksimāli cietu. Ka jau teicu vienu reizi dzīvē esmu redzējis relatīvi "mīkstu" stiklu uz Avenša, pēc tam tāds vairs nav trāpījies. Visiem citiem auto - ja arī ir saskrāpēts tad minimāli un vairāk traucē tas ka logs no iekšpuses reizēm nav laicīgi notīrīts ar attiecīgiem mazgāšanas līdzekļiem, um tad var redzēt gan to ka kādu reizi ziemā esi aizsvīdušu logi ar roku/cimdu tīrijis, vai ar ne parāk tīru lupatiņu.

Frontera 13.decembris 2019 18:40
5 2 Atbildēt

Kāds muļķības tik neizdomā experti..tas ir psc!!!!Es 30 gadus maucu ar vienu auto un kasu logu 30 gadus..nu beidziet dirst par skrāpejumiem untt..

Jānis 14.decembris 2019 9:38
1 0 Atbildēt

Man tieši pretējs efekts. Cītīgi skrāpēju logus un pēc divām ziemām saskrāpēju, kā rakstā norādīts.

lynx85 13.decembris 2019 19:43
4 0 Atbildēt

nevaru vien nopriecāties par sava vecā forda visa priekšējā loga elektrisku apsildi

HE 14.decembris 2019 13:18
0 0 Atbildēt

Es par Webasto, super izgudrojums, nospied pultij podziņu , kamēr soļo līdz stāvvietai auto jau silts.

msh 14.decembris 2019 20:17
0 1 Atbildēt

Kad būs jāmaina tas stikls, tad noteikti arī ļoti priecāsies.

Jebkurā gadījumā, vēl foršāka lieta ir garāža ar bedri.

lynx85 14.decembris 2019 20:40
1 0 Atbildēt

Bez sarkasma - es varu atļauties tos 40-60eur piemaksāt par apsildāmo stiklu, JA es esošo izsitīšu. Nav jau baisi jauns mans auto, detaļas nav dārgas.

msh 15.decembris 2019 18:42
0 1 Atbildēt

"nav jau baisi jauns" kā reiz var nozīmēt to ka sasitot stiklu, vai izdegot sildelementam, citu tādu pašu nevarēsi nopirkt... Bet nu malacis - parasti tādas lietas mēdz amputēt.

Krotow 15.decembris 2019 19:13
1 0 Atbildēt

Labi jau, tev laikam tuvāks ir amišu dzīvesveids ar vaigubārdām un zirgu vilkmes kulbām. Stikla apsilde ir laba lieta, kamēr strādā. Un kad vairs nestrādā, arī netraucē. Ko tur vēl amputēt.

lynx85 15.decembris 2019 19:34
1 0 Atbildēt

nu jopt, manam fordam ar visu sildelementu stikls maksā zem 200eur. Brīvi nopērkams. Kamēr braukāju ar auto bez tādas fiškas, arī varēju domāt - kas tur nah par tādu ekstru, priekškam - bet tagad, kad man ir, nesaprotu, kā varēju dzīvot bez. Ar webasto vai elektriskajiem motora bloka sildītājiem no 220 ne salīdzināt - nekad nav jāplāno PIRMS braukšanas, kad tad nu jāslēdz kas iekšā. Vēl viens liels pluss - ļoti slapjā laikā, sevišķi ja bieži sanāk kāpt iekšā/ārā, var mitro logu nožāvēt ar elektrību, nevis topīt karsto gaisu tā ka kaklu cērt ciet no sausuma. Lai nu kā, man apsildāmais vējstikls ir stipri nozīmīgāks, nekā elektriski bīdāmie ķebļi vai kruīzs, piemēram.

msh 16.decembris 2019 21:20
0 1 Atbildēt

Kā sacīt jāsaka, "ja man būtu tavas problēmas... ". Agrākos laikos es piešķīlu motoru, izkasīju pāris šaujamlūkas un braucu, un pārējais nokusa ātri - tagad, protams, tādas problēmas man nav, jo golfs stāv garāžā ar bedri, kur arī pie -15 ārā, iekšā sals nekad neiestājas, ar visu no tā izrietošo. Attiecībā par tavu "lielo plusu", laikam nemāki lietot klimatu, vai arī sildītāju - man lietojot klimatu, ar uzliktiem 23 grādiem, slapjā/aukstā laika režīmā [ar roku uzlikts lai pūš uz kājām un stikla] virsū pūš mazāk siltā gaisa nekā automātiskajā režīmā, kad klimats stipri vairāk gaisa padod uz paneļa lūciņām - bez tam, gaiss ir silts, nevis karsts, un sauss arī nav.

ak 16.decembris 2019 7:54
0 0 Atbildēt

Šim rakstam piekrītu. Vēl iepriekšējam auto nebiju ielāgojis, ka skrāpēt nav labi. Un, pēc galīgi jauna stikla ielikšanas, vienā brīdī pamanīju, ka esmu saskrāpējis, un, braucot pret sauli, labi redzamas pretīgas spožas svītras. Kopš tā laika smidzinu ar atledotāju, un cenšos uz uzgaidīt, kad vismaz nedaudz auto sāks silt, un atkausēs. Kas ļoti uzmanīgi, skrubinot lielākos ledus gabalus, kad ir daudz sniega. Ļoti laba lieta ir webasto, tad viens un divi logi atkusuši.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti