Esot pie stūres, zvans vai īsziņa var pagaidīt 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 30.aprīlis 2020 8:25

Daudzi autovadītāji neievēro aizliegumu lietot tālruni braukšanas laikā. Atbildot uz telefona zvaniem, izvēloties numuru, lasot vai rakstot īsziņas, vadītājs atrauj acis no ceļa, kas vismaz divkārt palielina negadījuma iespējamības risku. Tikpat bīstami ir arī nepareizi turēt automašīnas stūri vai pazaudēt uzmanību telefonzvana dēļ.

Katrs autovadītājs vismaz reizi ir redzējis uz ceļa aizdomīgi braucošu transportlīdzekli, kas, piemēram, brauc zigzagā, pārāk lēni, vai strauji bremzē pirms gājēju pārejas. Ļoti bieži, tuvojoties šādai automašīnai, var pamanīt, ka vadītājs lieto telefonu. Kāpēc šādu ierīču lietošana braukšanas laikā tik lielā mērā ietekmē drošību?

Skatīšanās telefona ekrānā nozīmē, ka kādu brīdi nevērojam ceļu, radot risku, ka pēkšņa apdraudējuma gadījumā mūsu reakcija var būt jau novēlota. Pētījumi rāda, ka veicot pie stūres darbības, kas prasa vairāk nekā divas reizes atraut acis no ceļa, palielina sadursmes risku*. Arī tālruņa turēšana rokā rada papildu apdraudējumu satiksmes drošībai.

“Sniegšanās pēc telefona, numura ievadīšana vai atbildēšana uz īsziņu, liedz pareizi turēt stūri. Vadītājam šķiet, ka viņš kontrolē transportlīdzekli, bet, ja pēkšņi uz ceļa parādās šķērslis, tad stūres kontrolēšana tikai ar vienu roku var būt nepietiekama,” skaidro Renault Drošas braukšanas skolas treneri.

Saskaņā ar likumu telefona lietošana pie stūres ir atļauta tikai ar brīvroku sistēmu. Tomēr to vajadzētu izmantot tikai nepieciešamības gadījumā. Sarunas labāk atlikt līdz pārtraukumam braukšanas laikā.

“Lai arī bieži tiek runāts par uzmanības sadalīšanu, praktiski ir teju vai neiespējami koncentrēties uz vairākiem uzdevumiem vienlaikus. Automašīnas vadīšana prasa pastāvīgu modrību un ātru reakciju, bet runāšana pa telefonu to apgrūtina, jo prāts ir daļēji nodarbināts ar sarunām. Tāpēc optimālākais risinājums ir novietot tālruni neredzamā vietā, piemēram, cimdu nodalījumā, un pārbaudīt neatbildētos zvanus vai īsziņas tika pēc apstāšanās,“ norāda Renault Drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 30.aprīlis 2020 13:24
1 0 Atbildēt

Braukšanas laiks (būtu) jāvelta pašam braukšanas procesam.Atkarīgs no paša nostājas- vai (censties) izvairīties no liekām nodarbēm brauciena laikā, vai arī apzināti uzņemt pretējo kursu un apgūt žongliera un multimanipulātora iemaņas.

Brīvroku sistēma nav noteicošais, jo 80:20 nosaka tieši sarunas temats un runātājbraucēja smadzenu darbība sarunas laikā.Ja saruna ir Svarīga (emocionāla,strīdīga), skaidrs, ka braukšanas process atvirzīsies dibenplānā.

Slikti, ja nevar braukšanas laiku veltīt sev un vienmēr 25/8 jābūt ar atvērtu muti vai piesietam pie vada.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vieglajam nepaveicās (+ VIDEO)

Vieglās automašīnas vadītājs piedzīvo smagu avāriju, jo nonāk liktenīgajā vietā tieši tajā brīdī, kad kravinieks viņam priekšā nogāž siltumapgādes caurules. Lasīt vairāk

 

70% KASKO klientu izvēlās pašrisku pirmajam bojājuma gadījumam 2

Straujais inflācijas kāpums ir skāris teju ikvienu nozari. Līdz ar cenu kāpumu, neizbēgami mainās arī iedzīvotāju tēriņu paradumi. Gjensidige Latvija eksperti apskata, kā inflācija ietekmējusi auto īpašnieku KASKO (brīvprātīgā sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana) polises iegādes tendences. Lasīt vairāk

 

Baltijā lielākā lietoto auto tirgotāja "Longo Group" konsolidētais apgrozījums sasniedzis 100 miljonu eiro 2

Baltijā lielākais lietoto auto tirgotājs "Longo Group" ir sasniedzis 100 miljonu eiro apgrozījumu ieskaitot PVN kopš darbības sākuma 2018.gadā. Uzņēmuma vadības plāns gan ir vēl ambiciozāks - tuvākajā nākotnē viena gada laikā apgrozīt tikpat lielu naudas summu. Lasīt vairāk

 

Viņas auto maksā 4 miljonus - Bugatti Chiron Super Sport Monako ielās (+ VIDEO) 9

Kas ir viņa, nav zināms, taču Bugatti Chiron Super Sport ir 1200 Zs jaudīgs un 4 miljonus dolāru vērts varenauto, kas pievelk publikas uzmanību, lai kur arī parādītos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti