Esot pie stūres, zvans vai īsziņa var pagaidīt - iAuto

Esot pie stūres, zvans vai īsziņa var pagaidīt 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 30.aprīlis 2020 8:25

Daudzi autovadītāji neievēro aizliegumu lietot tālruni braukšanas laikā. Atbildot uz telefona zvaniem, izvēloties numuru, lasot vai rakstot īsziņas, vadītājs atrauj acis no ceļa, kas vismaz divkārt palielina negadījuma iespējamības risku. Tikpat bīstami ir arī nepareizi turēt automašīnas stūri vai pazaudēt uzmanību telefonzvana dēļ.

Katrs autovadītājs vismaz reizi ir redzējis uz ceļa aizdomīgi braucošu transportlīdzekli, kas, piemēram, brauc zigzagā, pārāk lēni, vai strauji bremzē pirms gājēju pārejas. Ļoti bieži, tuvojoties šādai automašīnai, var pamanīt, ka vadītājs lieto telefonu. Kāpēc šādu ierīču lietošana braukšanas laikā tik lielā mērā ietekmē drošību?

Skatīšanās telefona ekrānā nozīmē, ka kādu brīdi nevērojam ceļu, radot risku, ka pēkšņa apdraudējuma gadījumā mūsu reakcija var būt jau novēlota. Pētījumi rāda, ka veicot pie stūres darbības, kas prasa vairāk nekā divas reizes atraut acis no ceļa, palielina sadursmes risku*. Arī tālruņa turēšana rokā rada papildu apdraudējumu satiksmes drošībai.

“Sniegšanās pēc telefona, numura ievadīšana vai atbildēšana uz īsziņu, liedz pareizi turēt stūri. Vadītājam šķiet, ka viņš kontrolē transportlīdzekli, bet, ja pēkšņi uz ceļa parādās šķērslis, tad stūres kontrolēšana tikai ar vienu roku var būt nepietiekama,” skaidro Renault Drošas braukšanas skolas treneri.

Saskaņā ar likumu telefona lietošana pie stūres ir atļauta tikai ar brīvroku sistēmu. Tomēr to vajadzētu izmantot tikai nepieciešamības gadījumā. Sarunas labāk atlikt līdz pārtraukumam braukšanas laikā.

“Lai arī bieži tiek runāts par uzmanības sadalīšanu, praktiski ir teju vai neiespējami koncentrēties uz vairākiem uzdevumiem vienlaikus. Automašīnas vadīšana prasa pastāvīgu modrību un ātru reakciju, bet runāšana pa telefonu to apgrūtina, jo prāts ir daļēji nodarbināts ar sarunām. Tāpēc optimālākais risinājums ir novietot tālruni neredzamā vietā, piemēram, cimdu nodalījumā, un pārbaudīt neatbildētos zvanus vai īsziņas tika pēc apstāšanās,“ norāda Renault Drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 30.aprīlis 2020 13:24
1 0 Atbildēt

Braukšanas laiks (būtu) jāvelta pašam braukšanas procesam.Atkarīgs no paša nostājas- vai (censties) izvairīties no liekām nodarbēm brauciena laikā, vai arī apzināti uzņemt pretējo kursu un apgūt žongliera un multimanipulātora iemaņas.

Brīvroku sistēma nav noteicošais, jo 80:20 nosaka tieši sarunas temats un runātājbraucēja smadzenu darbība sarunas laikā.Ja saruna ir Svarīga (emocionāla,strīdīga), skaidrs, ka braukšanas process atvirzīsies dibenplānā.

Slikti, ja nevar braukšanas laiku veltīt sev un vienmēr 25/8 jābūt ar atvērtu muti vai piesietam pie vada.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti