Esot pie stūres, zvans vai īsziņa var pagaidīt 6

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 30.aprīlis 2020 8:25

Daudzi autovadītāji neievēro aizliegumu lietot tālruni braukšanas laikā. Atbildot uz telefona zvaniem, izvēloties numuru, lasot vai rakstot īsziņas, vadītājs atrauj acis no ceļa, kas vismaz divkārt palielina negadījuma iespējamības risku. Tikpat bīstami ir arī nepareizi turēt automašīnas stūri vai pazaudēt uzmanību telefonzvana dēļ.

Katrs autovadītājs vismaz reizi ir redzējis uz ceļa aizdomīgi braucošu transportlīdzekli, kas, piemēram, brauc zigzagā, pārāk lēni, vai strauji bremzē pirms gājēju pārejas. Ļoti bieži, tuvojoties šādai automašīnai, var pamanīt, ka vadītājs lieto telefonu. Kāpēc šādu ierīču lietošana braukšanas laikā tik lielā mērā ietekmē drošību?

Skatīšanās telefona ekrānā nozīmē, ka kādu brīdi nevērojam ceļu, radot risku, ka pēkšņa apdraudējuma gadījumā mūsu reakcija var būt jau novēlota. Pētījumi rāda, ka veicot pie stūres darbības, kas prasa vairāk nekā divas reizes atraut acis no ceļa, palielina sadursmes risku*. Arī tālruņa turēšana rokā rada papildu apdraudējumu satiksmes drošībai.

“Sniegšanās pēc telefona, numura ievadīšana vai atbildēšana uz īsziņu, liedz pareizi turēt stūri. Vadītājam šķiet, ka viņš kontrolē transportlīdzekli, bet, ja pēkšņi uz ceļa parādās šķērslis, tad stūres kontrolēšana tikai ar vienu roku var būt nepietiekama,” skaidro Renault Drošas braukšanas skolas treneri.

Saskaņā ar likumu telefona lietošana pie stūres ir atļauta tikai ar brīvroku sistēmu. Tomēr to vajadzētu izmantot tikai nepieciešamības gadījumā. Sarunas labāk atlikt līdz pārtraukumam braukšanas laikā.

“Lai arī bieži tiek runāts par uzmanības sadalīšanu, praktiski ir teju vai neiespējami koncentrēties uz vairākiem uzdevumiem vienlaikus. Automašīnas vadīšana prasa pastāvīgu modrību un ātru reakciju, bet runāšana pa telefonu to apgrūtina, jo prāts ir daļēji nodarbināts ar sarunām. Tāpēc optimālākais risinājums ir novietot tālruni neredzamā vietā, piemēram, cimdu nodalījumā, un pārbaudīt neatbildētos zvanus vai īsziņas tika pēc apstāšanās,“ norāda Renault Drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.

 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 30.aprīlis 2020 13:24
1 0 Atbildēt

Braukšanas laiks (būtu) jāvelta pašam braukšanas procesam.Atkarīgs no paša nostājas- vai (censties) izvairīties no liekām nodarbēm brauciena laikā, vai arī apzināti uzņemt pretējo kursu un apgūt žongliera un multimanipulātora iemaņas.

Brīvroku sistēma nav noteicošais, jo 80:20 nosaka tieši sarunas temats un runātājbraucēja smadzenu darbība sarunas laikā.Ja saruna ir Svarīga (emocionāla,strīdīga), skaidrs, ka braukšanas process atvirzīsies dibenplānā.

Slikti, ja nevar braukšanas laiku veltīt sev un vienmēr 25/8 jābūt ar atvērtu muti vai piesietam pie vada.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO) 4

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Kāda ukraiņu dzērājšofera piedzīvojumi (+ VIDEO) 16

Kijevas piepilsētā izvietotās video novērošanas kameras fiksējušās kāda dzērājšofera piedzīvojumus, sākot ar brīdi, kad tas uztriecas Tesla Model 3 un beidzot ar pēdējo epizodi, kad sakaitinātie aculiecinieki izvelk to no mašīnas. Lasīt vairāk

 

"Latvenergo" un CSDD parakstīs sadarbības memorandu ar transporta koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem 2

Elektroauto uzlādes pakalpojuma nodrošinātāji AS "Latvenergo" un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ceturtdien, 1.oktobrī, parakstīs sadarbības memorandu ar transporta koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem "Fiqsy", "Carguru" un "CityBee" par elektromobilitātes veicināšanu, aģentūru LETA informēja "Latvenergo" pārstāve Ivita Bidere. Lasīt vairāk

 

Auto augstlēkšana - iespaidīga avārija Rallye Coeur de France rallijā (+ VIDEO) 2

Francijas junioru čempionātā Lūkasa Zielinski un Enco Mahinca ekipāža piedzīvo iespaidīgu avāriju. Mediji ziņo, ka ar abiem sportistiem viss kārtībā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti