5 padomi auto sagatavošanai ziemai 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Longo Group | 12.novembris 2020 11:14

Ziemas Latvijā pēdējos gadus nav bijušas bargas, bet apledojums, sniegs, mainīgi, neparedzami un drošu braukšanu mazinoši apstākļi uz ceļiem ir gadalaikam piederīgi elementi.

Siltais rudens mūs vēl lutina, tāpēc jāizmanto laiks būt gataviem skarbākiem laikapstākļiem. “Longo Group” tirdzniecības vadītājs Latvijā Jānis Vīndedzis kopā ar ekspertu grupu sagatavojuši vienkāršu bāzes instrukciju[1] ikvienam, kurš pats saviem spēkiem vēlas pārbaudīt transportlīdzekļa gatavību gada aukstajam periodam.

Netaupi uz riepām!

Auto saskares punkti ar ceļa segumu ir riepas un to kvalitāte, nobraukuma rādītāji, atbilstība braukšanas stilam un gadalaikam ir jāizvērtē prioritāri. Ja ir iespēja, eksperti iesaka izvēlēties ziemas, nevis vissezonas riepas, kā arī izvērtēt, pa kādiem ceļiem sanāk braukt. Ražotas riepas vērts iegādāties, ja pārvietošanās nav tikai pa pilsētu un asfaltētiem ceļiem.

Svarīgi ir pārbaudīt arī riepu spiedienu un ziemā to darīt vismaz reizi mēnesī. Spiediens riepās (to apzīmē ar PSI un katra auto rādītāju var pārbaidīt uz uzlīmes durvju ailē) var pazemināties, kad gaiss kļūst strauji vēsāks 10 grādu robežās, jo samazinās saķere un palielinās risks auto nenoturēties stabili uz ceļa, kā arī palielinās degvielas patēriņš.

Latvijas likumdošana nosaka, ka no 1.decembra līdz 1.martam privātajiem vieglajiem automobiļiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām ar protektoru vismaz 4 mm dziļumā. Der atcerēties, ka jaunām riepām tas ir 8-10 mm, kas nodrošina vislabāko saķeri ar ceļa segumu, bet iekļūstot CNS ar riepām, kam protektors ir zem 4 mm, apdrošinātāji var atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu. Nianse – ziemas riepas nodilst nevienmērīgi, tāpēc protektors jāmēra dažādos katras riepas punktos.

Akumulatora kvalitāte

Auto bateriju jeb akumulatoru jauda aukstā laikā ievērojami samazinās, tāpēc ir svarīgi, lai mehāniķis to pirms ziemas pārbaudītu un nodrošinātu, ka tā veiktspēja ir maksimāla. Ideāli, ja ziemas laikā automašīna atrodas garāžā vai slēgtā telpā, kas paildzina akumulatora izmantošanas periodu, bet ja auto tiek turēts ārā, vienkārši vajag sekot tā nolietojamībai. Pirms ziemas var veikt mini testu: atstāj auto ar izslēgtu motoru un ieslēgtām gaismām 15 līdz 20 minūtes, tad iedarbini. Ja tas sagādā grūtības, iespējams, būs jādomā par jauna akumulatora iegādi.

Apstrādā blīvgumijas un slēdzenes

Mainīgie laikapstākļi, lielais gaisa mitrums, slapjš sniegs un dažreiz pat auto mazgāšanas kvalitāte ziemā var ietekmēt to, vai varēsiet no rīta atvērt sava transportlīdzekļa durvis. To blīvgumijas pirms sala perioda vajadzētu apstrādāt ar silikonu, kas nopērkams auto piederumu veikalos, kā arī pārbaudīt durvju slēdzenes, ja būs jāizmanto auto atslēga. Var arī apdomāt iespēju pārklāt visu auto ar vasku, lai samazinātu sāls un ceļa netīrumu ietekmi uz virsbūvi, bet tas negarantē potenciālos bojājumus nākotnē.

Pārbaudi redzamību

Pirmkārt, jānodrošinās, ka auto logi un spoguļi ir kārtībā, ļaujot autovadītajam maksimāli kvalitatīvi redzēt apkārtni un spēt drošāk manevrēt braukšanas laikā. Sīkas plaisas priekšējā vējstiklā aukstā laikā var strauji paplašināties, samazinot redzamību un palielinot stikla sadrupšanas risku. Slotiņas vajadzētu mainīt regulāri, bet skaidrs signāls ir tad, ja darbošanās laikā tās sāk čīkstēt.

Otrkārt, pašam auto un autovadītāja norādēm gada tumšākajā laikā jābūt skaidri redzamiem citiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc lukturu un bremžu signālus pārbaude ir ļoti svarīga. Spēcīgu nokrišņu gadījumā blāvas vai nenoregulētas gaismas būtiski samazina ceļa redzamību vadītājam, bet neesoši bremžu signāli palielina risku aizmugurē esošajam auto nepaspēt laikus nobremzēt, ja ir tāda situācija.

Sagatavo ziemas komplektu

Ir labi nodrošināties ar praktiskiem palīglīdzekļiem, kas kādu problēmu gadījumā var atvieglot auto diagnostiku turpat uz ceļa vai pat atrisināt tās. Komplektā ieliec vismaz šīs 8 lietas: logu tīrīšanas skrāpi, siltus cimdus, dzesēšanas un logu tīrīšanas šķidrumus aukstam laikam, akumulatora starta vadus (to šķērsgriezuma laukumam jābūt vismaz 8 kvadrātmilimetri), sakabes virvi ar sarkanu brīdinājuma karodziņu, slēdzeņu atkausētāju un atstarojošo vesti.

Vienlaikus atceries pamatlikumu ziemā: labāk pilna bāka nekā pustukša, jo tas samazina kondensāta rašanās iespēju, kas sasalstot var traucēt dzinēja darbībai. Noteikti arī jāizvēlas ziemai atbilstoša un kvalitatīva degviela (tiem auto, kam tāda paredzēta).

Neatliec auto sagatavošanu ziemai līdz pirmajam nopietnajam sniegam – neļauj tam “pārsteigt” tevi, bet pārsteidz ziemu ar sagatavotu automašīnu pats!

[1] Minētie padomi ir vispārīga auto pārbaude, tas neaizvieto regulārās apskates un transportlīdzekļa apkopes autoservisā, kā arī konkrētu auto darbības problēmu labošanu.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 12.novembris 2020 11:39
1 2 Atbildēt

Puskoka lēcēja padomi šmurguļpaaudzei - pogu spaidītājiem!

Garāža - KĀDA??? šķūnītis sasists no dēļiem vai metāla ir tas pat kas turēt auto ārā!

Akumulatori mūsdienās strādā tikai garantijas laiku! Kad tas ir beidzies - 99% aķis ir jānomaina.

PIRMS ZIEMAS AUTO IR KĀRTĪGI JĀIZMAZGĀ UN JĀIZKALTĒ, lai nebūtu kaut kur aizķērušos dubļu pikuču! Taču patērētāju sabiedrībai un tiem kas šķiežās ar sazagtro naudu, kas ik pa 3 - 4 gadi maina šo auto uz citu auto tas nemaz nebūtu aktuāli! Kaut gan arī pa šo laiku mierīgi jaunu auto var sapūdēt līdz caurumiem.

imzz 12.novembris 2020 13:06
1 2 Atbildēt

Ko nu par akumulatoriem, mūsdienās viena vizīte pie zobārsta izmaksā vairāk par aķi.

hihi 12.novembris 2020 16:12
0 2 Atbildēt

Varbūt ziemīgā rītā, kad vecais aķis ir pamājis ar klemmi, auto var palaist no jaunās protēzes?

neaizmirstam 12.novembris 2020 16:17
0 2 Atbildēt

par ziemas gaisu riepās un arktisko elektrību no Norvēģijas (kam elektroauto).

Siltās apakšbikses sastrēguma gadījumam, attīstītajās valstīs mēdz nosalt vadītāji kas uz bāņiem iekļūst stundām ilgā avārijas propķī, pamazām beidzas benzīns, siltums salonā izplēn un iestājas hippotermija. Tāpēc arī ieteikums par pilnu bāku vietā.

Salonā jātur tūrista cirvis vai vismaz nazis - gadījumam, kad pieci nosaluši zombiji mēģinās iekļūt jūtu auto, lai atsildītu zobus jūsu miesā.

Visbeidzot, pirms braukšanas sākšanas pārliecinieties, ka riepām ir protektors un izpūtējam ir šalle - lai auto nesāktu klepot. Khe, khe, kehem, khe!

ZZZZ 13.novembris 2020 7:21
0 0 Atbildēt

Vienmēr auto turam slēpošanas kombinezonu, vai darba silto, ieteicams lielāks izmērs lai var uzvilkt virsū esošajām drēbēm. Ar košiem atstarojošiem dažādu krāsu salikumiem.

Kādu enerģijas batoniņu snikers utt, to turēt cieta materiāla kārbiņā.

Noder siltie zābaki

Serkociņi, šķiltavas

Velkamo kaprona striķi. Es turu kravas nostiprināšanas stropi ar savilcēju. Tas izmantojams kā mazs trīsis.

Starta vadus. Elekto lietu veikalā nopērkam daudzdzīslu 10mm2 vadu un 4 regulējamās saspiežamās ar fiksāciju spīles, fiksējošās stangas, līmspīles utt, metāla (noderēs mājsaimniecībā ja vajadzēs ātri sastiprināt vai pievienot kādas lietas) Šī konstrukcija izmantojama lai piedarbinātu auto ja akumulātors atrodas ārpus pašas mašīnas (vecais akb), tad var vadiem jau pievienot galos +/- klemmes. Šo visu gan var aizvietot ar modernāku tehnoloģiju- bosteri kas uz litija akumulātoriem. Būs gan datoram power banka gan neizsmeļams gaismas avots, par telefonu jau nerunāsim kas ārkārtas situācijā noēd bateriju viens divi.

Nu un vēl var pilnai laimei noziedot ap 50+eur amatieru instrumentu komplektam. Piemēram www.ss.com/msg/lv/constr...ls/bjfbll.html

Cirvis( rudenī krīt koki, arī pār ceļu, āmura vietā ja vajag iedzīt zemē mietu utt)

vot 13.novembris 2020 8:54
0 0 Atbildēt

Redzams, ka saproti. Tikai aizmirsi prezervatīvu paku! Nekad nezini, kur iestrēgsi.

rupicii 14.novembris 2020 23:51
0 0 Atbildēt

nekad nezinātājiem arī bez vazelīna neiztikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti