Elektroauto ar ātro uzlādi - ieguldījums nākotnē 20

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 25.novembris 2020 11:51

Neiedziļinoties elektriska automobiļa raksturlielumos, ir itin viegli apjukt milzīgajā datu un parametru gūzmā. Kopējā un praktiski izmantojamā bateriju kapacitāte, ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums, vidējais enerģijas patēriņš, uzlādes savienojuma tips un maksimālā uzlādes jauda.

Šie un vēl citi parametri parasti raksturo elektromobiļus, bet ne mašīnas ar iekšdedzes dzinēju. Vēl viens būtisks lielums, kam jāpievērš uzmanība elektriskajos automobiļos, ir uzlādes ātrums.

Elektroauto bateriju lādēšanai nepieciešama līdzstrāva, taču standarta rozetē ir maiņstrāva. Šo problēmu, pārvēršot maiņstrāvu līdzstrāvā, risina elektromobiļiem uzstādītais invertors, kas spēj mājsaimniecības apstākļos nodrošināt uzlādi ar 7 līdz 22 kilovatu jaudu. Specializētās lieljaudas maiņstrāvas uzlādes stacijas nodrošina līdz pat 43 kW jaudu, taču darbības princips ir līdzīgs. Līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijas savukārt dod iespēju apiet mašīnām uzstādīto pārveidotāju, pievadot enerģiju tieši mašīnas baterijai. Šādos gadījumos uzlādes jauda jau ir 50 kW un vairāk.

Infrastruktūras deficīts

Elektroauto uzlādes ātrumu palielināt nav sarežģīti, taču tas ir tieši saistīts ar lielām izmaksām. Ar sprieguma palielināšanu saistītā infrastruktūra un instalācijas ir ļoti dārgas. Liels strāvas stiprums savukārt veicina vadu silšanu un ir jādomā par iekārtu dzesēšanu, piemēram, izmantojot šķidro slāpekli. Bez tā var iztikt, ja palielina spriegumu, taču tas, kā minēts iepriekš, ir dārgi.

Šobrīd uzlādi ar 50 kW var uzskatīt par ātru, tomēr, plānojot uzlādes staciju tīkla attīstību vairāk nekā piecus gadus tālā nākotnē, šāds ātrums būs nepietiekams. Jā, šobrīd nav daudz elektrisko automobiļu, kuri spētu izmantot atsevišķās stacijās nodrošināto 350 kW uzlādes potenciālu, tomēr ne jau tā ir problēma. Problēma slēpjas apstāklī, ka ievērojams skaits elektrisko automobiļu jau tagad atbalsta uzlādi ar vairāk nekā 50 kW jaudu, taču šādu staciju skaits, lai arī palielinās, joprojām ir nepietiekams.

Priekšrocības nākotnē

Ar lielāku rūpnieciski paredzēto lādēšanas ātrumu aug tādu mazās un kompaktās klases automobiļu kā Peugeot e-208 daudzpusība, jo tie kļūst piemēroti lietošanai ne tikai pilsētā. Šādu elektroauto pircēji būtībā iegūst lādēšanas ātruma rezervi, un tā būs priekšrocība tuvā nākotnē, kad kuplākā skaitā parādīsies jaudīgākas uzlādes stacijas. Šis būs arī viens no noteicošajiem faktoriem tālākpārdošanā, jo Peugeot nodrošinātā 100 kW uzlādes jauda ir augstāka nekā konkurentiem, taču jau dažu gadu laikā tā kļūs par tirgus standartu.

Var teikt, ka šī īpašība padara Peugeot e-208 par ievērības cienīgu modeli uz citu mazās klases elektrisko automobiļu fona. Taču vienlaikus vērts atcerēties, ka jāņem vērā ne tikai automašīnas atbalstītais uzlādes ātrums, bet arī ar pilnām baterijām nobraucamais attālums. Abu šo rādītāju apzināšanās atvieglo došanos tālos braucienos ar elektroauto, jo maršrutu un lādēšanas pauzes tā var plānot daudz efektīvāk.

Piemēram, Audi e-Tron ir neefektīvs elektroauto. Tas patērē ļoti daudz enerģijas, taču ar brīvu piekļuvi nepieciešamai infrastruktūrai tā baterijas var ātri atkal uzlādēt. Lielajiem un smagajiem elektroauto, tostarp Audi e-Tron un Porsche Taycan, vispār ir raksturīgi tērēt vairāk nekā oficiāli norādīts. Mazajiem elektroauto, piemēram, MINI Cooper SE un Peugeot e-208 enerģijas patēriņš lielā mērā atbilst WLTP rādītājiem.

Garantija kā arguments

Vidusmēra pircējs reti kad iedziļinās elektromobiļa lietošanas niansēs, un uzlādes ātrums bieži vien izrādās pārsteigums. Cilvēks vispirms nopērk automašīnu, kas viņam patīk, un tikai tad precizē lietas, ko vajadzēja zināt jau no paša sākuma. Arī enerģijas patēriņa smalkumus.

Pēc analoģijas arī jebkurš tradicionālās automašīnas pircējs var nonākt situācijā, kad dīlera salonā pārdevējs viņam sola 4 litru dīzeļdegvielas patēriņu uz 100 kilometriem, taču realitātē tas ir daudz augstāks. Meklējot atšķirību cēloņus, izrādās, ka automobiļa jaunais īpašnieks regulāri veic lielus attālumus ar 160 km/h, taču nav iedziļinājies, ka pastāv tieša sakarība starp braukšanas stilu, patēriņu un degvielas uzpildes biežumu.

Ātrā uzlāde elektriskajiem auto nekaitē. Pat bieža tās izmantošana nebojās elektromobiļu baterijas, kā tas ir klēpjdatoriem un viedtālruņiem, jo autoražotāji izmanto inovatīvas vadības sistēmas. Tās baterijas aizsargā.

Piemēram, moderno Audi, Porsche un Peugeot elektromobiļu baterijām ir uzstādīta dzesēšanas sistēma, tādēļ tās pat biežas ātrās uzlādes lietošanas rezultātā neuzkarst. Ja nu tomēr maksimālā uzlādes jauda tiek lietota pārāk bieži, lādēšanas ātrums īslaicīgi var tikt ierobežots. Iepriekš minēto ražotāju elektriskās automašīnas būtiski atšķiras no mazāk praktiskiem automobiļiem, kāds ir, piemēram, Nissan LEAF. Šim auto nav akumulatoru dzesēšanas, tādēļ tas uz lielceļa gandrīz nav lietojams.

Vēl viens nozīmīgs elektrisko automašīnu raksturlielums ir garantija. Peugeot, tāpat kā Volkswagen un citi ražotāji, savu elektromobiļu baterijām nodrošina 8 gadu vai 160 000 kilometru rūpnīcas garantiju.

 
Visi komentāri
 
WALA 25.novembris 2020 12:24
0 1 Atbildēt

Vai šīs publikācijas autorus pašus šis domu grauds tā kā drusku nesmīdina :

Vidusmēra pircējs reti kad iedziļinās elektromobiļa lietošanas niansēs, un uzlādes ātrums bieži vien izrādās pārsteigums. Cilvēks vispirms nopērk automašīnu, kas viņam patīk, un tikai tad precizē lietas, ko vajadzēja zināt jau no paša sākuma.

Kurš pircējs ies sipt sev prātu ar tehniskām detaļām, ja viņam vajag elektrisku tējkannu. Ja būs dzirdējis ka var uzvārīt nepieciešamo ūdens daudzumu ātrāk par visām citām tējkannām un ja dizainiski tā ļoti labi iekļausies viņa intrejera konceptā, tad enerģijas patēriņš viņu sips ļoti maz. Nu labi varbūt pa visu psauli izdosies saniegt kādus 20% to kam interesēs tas ka konkrētā "tējkanna" ir rijāgāka par pārējām utt.

Vai tiešām skatoties uz daudz un dažādiem patērētāju ieradumu pētījumiem joprojām nav skaidrs, ka jo elektriskāks un "spēlmantiņiskāks" kaut kas kļūs, jo mazāk kādu interesēs tās tehniskās detaļas ...

Krotow 25.novembris 2020 21:24
0 1 Atbildēt

Sliktums ir tur ka auto vispār mēģina padarīt par "viedierīci", gaddžetu vai kā vēl to elektrisko laika nosišanas (nu labim ne vienmēr, bet pamatā tā) mūdzi sauc. Panelī bezmaz par vējstiklu lielāki ekrāni, praktiski nevienas fiziskās pogas, softa atjaunošana pa gaisu utt. Joks ar Tesla "autopilota" un elektrisko krēslu atslēgšanu auto otrreizējam pircējam, jo viņs nav par tiem maksājis, prasās pēc sētas mieta ņemšanas un Maskam pa tauri.

WALA 25.novembris 2020 21:37
0 1 Atbildēt

Nu Maskam jāsaka, ka tad ja tā dirsinās tautu, tad savus lūžņus lai atpērk pats un dara ko grib.

R.I.P. 26.novembris 2020 20:54
0 1 Atbildēt

Jo-o!Vai nezināji/?Tavs koments bija pēdējais,ko Elan M. saprata.tad bu-ums.

decision point 26.novembris 2020 20:52
0 0 Atbildēt

Prostatas masāža vai ātrā atsūkšana?Visu varam!Maksā ragā,un būs!

progress 25.novembris 2020 12:39
2 2 Atbildēt

Katrā pagalmā pa OIK pumpim! Tad ari dzīvosim zaļi....!

Braucot... 25.novembris 2020 13:03
2 0 Atbildēt

...ar 160 km/h arī ar elektroauto patēriņš būs liels. "Ātrā uzlāde" ar 50 kW nozīmē 2 līdz 3+ stundas lai sasniegtu iekšdedzes auto braukšanas attālumus.

nu 25.novembris 2020 17:56
3 0 Atbildēt

baigi sāk zombēt par elektrisko laimi - tik štepselē un smaidi. No vienas puses jau pilsētās būtu labi, ja šroti ziemas rītos necenstos iesilt, piegāzējot visu pagalmu un vēl blakusteritoriju. Piešķil un brauc, nejēga, sasildīsi salonu bezdot pēc vakardienas kāpostzupas.

Krotow 25.novembris 2020 21:26
1 0 Atbildēt

Samierinies, kopā ar tehnoloģijas uznācienu tādu rakstu būs arvien vairāk.

... 25.novembris 2020 21:43
1 0 Atbildēt

Kamēr atkausēsi logu, iztērēsi pusi no baterijas...

spriidiic 25.novembris 2020 21:16
0 0 Atbildēt

Tas nav ieguldījums nākotnē . Lielpilsētu fīča , domāta naudīgo auto pircēju šikošanai .

Krotow 25.novembris 2020 21:27
1 0 Atbildēt

Gan jā gan nē. Kamēr baterijas maksā kosmosu un braucējiem bez privātmājas praksē nav kur lādēt, tikmēr taisnība. Pēc tam redzēsim.

bērīc 26.novembris 2020 12:19
5 0 Atbildēt

Tie,kuri pārdzīvojuši gaišās nākotnes komunisma piesaukšanu uz katra staba,hipotekāro kredītu,ātro kredītu,Dormeo, utt,pārcietīs arī elektroauto masīvo propagandu.Auto-ieguldījums nākotnē?Atļausiet pasmaidīt.

nujā 26.novembris 2020 12:40
1 0 Atbildēt

Ieguldījums nākotnē ar korkiem un resursu deficītu hihi

3x16A 26.novembris 2020 17:24
2 0 Atbildēt

Mūs laicīgi pieradina pie "zaļās"elektrības tērēšanas,lai butu "prestiži" par to maksāt.Es zinu,cik maksā elektriskā pieslēguma jaudas palielināšana privātmājai.

Krotow 26.novembris 2020 18:48
2 0 Atbildēt

Neuztraucies - maksās un vēl papildus nodokli elektrībai, kad degvielas akcīzes knupis izzudīs.

aizejošais 26.novembris 2020 22:50
0 0 Atbildēt

UK jau parāda virzienu - iespējamais risinājums ir ceļa nodoklis pēc nobrauktajiem kilometriem.

Krotow 27.novembris 2020 11:50
0 0 Atbildēt

Tad jau katru gadu jādzen visi uz tehnisko apskati

hervam 4.decembris 2020 17:52
0 0 Atbildēt

nākotnē vispār katru dienu auto ziņos un uzreiz no konta paņems, negaidot ikgadējo apskati uz kuru tu varbūt neaizbrauksi (iepi$ii$i ar auto stabā dienu pirms apskates).

Kā tev tas patīk, Ilon Mask?

spriidiic 28.novembris 2020 0:18
0 0 Atbildēt

Lietuvā ceļu nodoklis ir iekļauts degvielas cenā (gala cena , vienalga , mazāka kā LV) . Ļoti loģiski - vairāk brauc , vairāk lej bākā un vairāk maksā ceļu uzturēšanai .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti