Nepareiza transportlīdzekļa gaismu izmantošana izgaismo ceļu uz nelaimi 42

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 25.novembris 2020 13:13

Nepareizi noregulētas vai nekvalitatīvas automašīnas gaismas ir viens no visizplatītākajiem avārijas cēloņiem diennakts tumšajā laikā. Pērn veiktais pētījums norāda, ka lukturu uzraudzību Latvijā veic vien 18% transportlīdzekļu īpašnieku.

Latvija vērš uzmanību, ka, dienām kļūstot īsākām un pasliktinoties braukšanas apstākļiem, būtiski palielinās negadījumu risks ceļu satiksmē, tādēļ autovadītāji ir aicināti pastiprināti pievērst uzmanību savas automašīnas gaismu tehniskajam stāvoklim.

Pērn “Nielsen”  veiktā pētījuma dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji starp Baltijas valstīm vismazāk rūpējas par transportlīdzekļu lukturu stāvokli. Nereti lukturu labošanas darbi transportlīdzeklim tiek veikti vien īsi pirms tehniskās apskates, vai pat konstatēti tās laikā. Savukārt, ja lukturus ir nepieciešams aizvietot, transportlīdzekļu īpašnieki nereti izvēlas mazcenas alternatīvas, nepadomājot par to atbilstoši zemāko kvalitāti. Šādas rīcības rezultātā riskam tiek pakļauta ne tikai paša autovadītāja, bet arī citu satiksmes dalībnieku drošība.

Lukturu tehniskais stāvoklis

Lukturos ieliktas nepareizas spuldzītes var izraisīt gan pārāk intensīvu, gan pārāk blāvu gaismas plūsmu. Šādas spuldzītes veido nevienmērīgus gaismas starus, tādēļ ir ļoti svarīgi veikt lukturu regulējuma pārbaudi un izmērīt to gaismas caurlaidību katru reizi apmeklējot autoservisu. Slikta apgaismojuma dēļ, kad lukturos ir ieliktas neatbilstošas kvalitātes un nezināma ražotāja spuldzes vai deg tikai viens lukturis, ceļa apgaismojums var būt neskaidri redzams. Tas palielina risku nepamanīt šķērsļus, brīdinājuma, rīkojuma zīmes un izvairīties no sadursmes.

Ja spuldzīte ir izdegusi, tā ir jāmaina pret identisku, tādējādi izvairoties no daļējas redzamības uz ceļa un citu satiksmes dalībnieku maldināšanas. “Transportlīdzekļu ražotāji paredz noteiktu automašīnu lukturu spožumu, tādēļ ir jābūt apzinīgiem un detaļu aizvietošanas gadījumā ir jāizvēlas tādas pašas,” stāsta Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.

Apzinīga gaismu lietošana

Viens no riskiem, ko izraisa automašīnu lukturi tumšā diennakts laikā ir apžilbināšana. Pārāk ilgi ieslēgtas tālās gaismas žilbina pretējā joslā braucošo automašīnu vadītāju, tādēļ, kad līdz pretī braucošajam transportlīdzeklim ir atlicis mazāk par 150 metriem, vai labāk – uzreiz brīdī, kad ir pamanīta pretim braucošā automašīna, tālās gaismas ir jāpārslēdz uz tuvajām, jo tās var apžilbināt citus satiksmes dalībnieku.

Liktenīgas var būt pat pāris sekundes, jo apžilbināšanas rezultātā otrs autovadītājs var zaudēt orientēšanos vidē. Ar to pietiek, lai transportlīdzeklis nobrauktu no ceļas braucamās daļas un nonāku uz apmales, citā satiksmes joslā vai iebrauktu grāvī. Īpaši risks palielinās lietainā un miglainā laikā. Tā notiek, jo gaismas stars, ejot cauri slapjam stiklam, pastiprina gaismas intensitāti.

Tāpat bieži vien uz transportlīdzekļiem tiek uzstādīti papildus gaismas avoti – lukturi, prožektori un citi atstarojoši elementi. Nereti arī klasiskās spuldzītes tiek apzināti mainītas uz košāku vai citu krāsu, lai uzlabotu transportlīdzekļa vizuāo skatu. Tādējādi transportlīdzekļa apgaismojms palielinās vairāk nekā to paredzējuši ražotāji un tas var apdraudēt gan paša, gan citu ceļu satiksmes dalībnieku redzamību.

“Nepareizi uzstādīti lukturi, kā arī nekvalitatīvas lukturu spuldzes ir viens no galvenajiem apgrūtinātas redzamības faktoriem uz ceļa. Lai apzinātos riskus un novērstu draudus, pirms papildus apgaismojuma elementu uzstādīšanas vai to maiņas uz stiprākas gaismas intenstivitātes, ir būtiski konsultēties ar profesionālu automehāniķi,” uzsver A. Balodis.

Gjensidige Latvija atgādina, ka nenoregulētu vai nepiemērotu gaismas avotu izmantošana ceļu satiksmē var izraisīt par pat smagas avārijas. Ja ar apžilbināšanu esi sastapies pats, tās ieteikmi var mazināt pavēršot skatienu uz labo ceļa pusi un sekojot, piemēram, taisnajai līnijai, kas novilka gar ceļa malu.

 

 
42 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pareizi 25.novembris 2020 18:03
17 0 Atbildēt

noregulēti miglas lukturi nevienam nekur nespiež. Un ātrumā līdz 50 km/h var būt tikai un vienīgi noderīgi! Jo izgaismo ceļa malu un ļauj vieglāk pamanīt vai kāds subjekts no turienes netaisās izskriet. Un tās seno laiku halogēna lampiņas nevar salīdzināt ar to, kā ja tu brauc vieglājā, spiež pretī braucošā džipa lēkājot ledi. Par kreisajiem xenoniem nemaz nerunājot.

ro 25.novembris 2020 18:18
12 1 Atbildēt

Nu nopietni? Savulaik pirms n gadiem cik atminos visi kuriem nebija slinkums(es tajā skaitā) gāza ar migliniekiem..un iedomājies..nekas nevienam netraucēja..ok,es nerunāju par tiem gadījumiem,kad miglinieks rādīja uz koku galotnēm...ko var čīkstēt par to miglinieku tēmu...

650 25.novembris 2020 15:30
11 0 Atbildēt

Būtu (venureiz!) Labi, ja (ja...) par attiecīgu tēmu runātu daudzmaz sajēdzoši personāži, nevis Kārtējie dalba ēbi,kaut ko muļļājot un tā arī neko nepasakot.

Viena luktura braucēji pašlaik ir modīga sērga, masveida parādība- PATEICĪBA par kuru pienākas infantilajiem kārtībass un likumībass uzraugiem.Paldies Jums,Varoņi. Cerams, ka kādureiz tieši Jums "ceļā uz citplanētas izsaukumu" patrāpīsies pa rokai kāds tas maita, kurš plūsmā brauc ar nedegošu KREISO.Vēlams, lai tādi sagadītos kādi 2-3 pec kārtas, būs labāk saprotams.Varbūt kādu plakakātu uzzīmēsiet un/vai ākstakciju uztaisīsiet.Jā.

Pilnīgam idiotam jābūt, lai pavēstītu, ka ir pieejamas spudzes ar "blāvāku" gaismu, nekā oriģināli paredzētās.Derētu izvērst- kādas tās ir, kā arī (ja ir...)- tad KĀPĒC tās nav vēl joprojām izņemtas no apgrozības.Ko lietas labā dara ptac,cppac,csddpac,ta-pac un visi daudzskaitlīgie pārējie par/neko atbildīgie.

KĀPĒC gadu garumā šī te +600%utt mēsluražotāja Osrāma "pārstāvis" Lohiem nav paspējis izskaidrot- ka ,savā nokvēpušajā caurumā ieliekot šo te +130% "europas un eL-Vē standard-am 100% atbilstošo...)" suudaražojumu, noteikti BŪTU JĀVEIC luktura pārbaude un stara augstuma pārregulācija.Jā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Mini Countryman hibrīds ar visu tipu riteņu piedziņām (+VIDEO) 1

Kāpēc S burts Mini Countryman restē ir nevis sarkans, kā pienāktos, Cooper S, bet gan zaļš? Izrādās, ka šis Mini ir elektrificēts. Šis Countryman ir plug - in hibrīds! Lasīt vairāk

 

"Ford" pusvadītāju deficīta dēļ uz mēnesi slēdz ražotni Vācijā 2

ASV autobūves uzņēmums "Ford" uz mēnesi slēgs vienu rūpnīcu Vācijā, bet ražošana Indijas rūpnīcā apturēta uz nedēļu, ņemot vērā pusvadītāju deficītu koronavīrusa pandēmijas dēļ. Lasīt vairāk

 

Kia prezentējusi savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju 1

Digitālajā konferencē Kia atklājusi jaunu informāciju par savu jauno globālo mērķi un zīmola stratēģiju. Līdz ar jauno zīmola saukli “Kustība, kas iedvesmo” (“Movement that inspires”) Kia prezentējusi savu nākotnes stratēģiju, kas paredz paplašināt darbību arī ārpus automobiļu ražošanas, radot ilgtspējīgus mobilitātes risinājumus klientiem. Lasīt vairāk

 

"Bite Latvija" Rīgas centrā atklājis sešas jaunas 5G bāzes stacijas vienkopus 3

Mobilo sakaru operators SIA "Bite Latvija" Rīgas centrā atklājis sešas jaunas 5G bāzes stacijas, kas ir līdz šim lielākais staciju skaits vienkopus, aģentūrai LETA pavēstīja uzņēmumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti