Nepareiza transportlīdzekļa gaismu izmantošana izgaismo ceļu uz nelaimi 42

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 25.novembris 2020 13:13

Nepareizi noregulētas vai nekvalitatīvas automašīnas gaismas ir viens no visizplatītākajiem avārijas cēloņiem diennakts tumšajā laikā. Pērn veiktais pētījums norāda, ka lukturu uzraudzību Latvijā veic vien 18% transportlīdzekļu īpašnieku.

Latvija vērš uzmanību, ka, dienām kļūstot īsākām un pasliktinoties braukšanas apstākļiem, būtiski palielinās negadījumu risks ceļu satiksmē, tādēļ autovadītāji ir aicināti pastiprināti pievērst uzmanību savas automašīnas gaismu tehniskajam stāvoklim.

Pērn “Nielsen”  veiktā pētījuma dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji starp Baltijas valstīm vismazāk rūpējas par transportlīdzekļu lukturu stāvokli. Nereti lukturu labošanas darbi transportlīdzeklim tiek veikti vien īsi pirms tehniskās apskates, vai pat konstatēti tās laikā. Savukārt, ja lukturus ir nepieciešams aizvietot, transportlīdzekļu īpašnieki nereti izvēlas mazcenas alternatīvas, nepadomājot par to atbilstoši zemāko kvalitāti. Šādas rīcības rezultātā riskam tiek pakļauta ne tikai paša autovadītāja, bet arī citu satiksmes dalībnieku drošība.

Lukturu tehniskais stāvoklis

Lukturos ieliktas nepareizas spuldzītes var izraisīt gan pārāk intensīvu, gan pārāk blāvu gaismas plūsmu. Šādas spuldzītes veido nevienmērīgus gaismas starus, tādēļ ir ļoti svarīgi veikt lukturu regulējuma pārbaudi un izmērīt to gaismas caurlaidību katru reizi apmeklējot autoservisu. Slikta apgaismojuma dēļ, kad lukturos ir ieliktas neatbilstošas kvalitātes un nezināma ražotāja spuldzes vai deg tikai viens lukturis, ceļa apgaismojums var būt neskaidri redzams. Tas palielina risku nepamanīt šķērsļus, brīdinājuma, rīkojuma zīmes un izvairīties no sadursmes.

Ja spuldzīte ir izdegusi, tā ir jāmaina pret identisku, tādējādi izvairoties no daļējas redzamības uz ceļa un citu satiksmes dalībnieku maldināšanas. “Transportlīdzekļu ražotāji paredz noteiktu automašīnu lukturu spožumu, tādēļ ir jābūt apzinīgiem un detaļu aizvietošanas gadījumā ir jāizvēlas tādas pašas,” stāsta Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.

Apzinīga gaismu lietošana

Viens no riskiem, ko izraisa automašīnu lukturi tumšā diennakts laikā ir apžilbināšana. Pārāk ilgi ieslēgtas tālās gaismas žilbina pretējā joslā braucošo automašīnu vadītāju, tādēļ, kad līdz pretī braucošajam transportlīdzeklim ir atlicis mazāk par 150 metriem, vai labāk – uzreiz brīdī, kad ir pamanīta pretim braucošā automašīna, tālās gaismas ir jāpārslēdz uz tuvajām, jo tās var apžilbināt citus satiksmes dalībnieku.

Liktenīgas var būt pat pāris sekundes, jo apžilbināšanas rezultātā otrs autovadītājs var zaudēt orientēšanos vidē. Ar to pietiek, lai transportlīdzeklis nobrauktu no ceļas braucamās daļas un nonāku uz apmales, citā satiksmes joslā vai iebrauktu grāvī. Īpaši risks palielinās lietainā un miglainā laikā. Tā notiek, jo gaismas stars, ejot cauri slapjam stiklam, pastiprina gaismas intensitāti.

Tāpat bieži vien uz transportlīdzekļiem tiek uzstādīti papildus gaismas avoti – lukturi, prožektori un citi atstarojoši elementi. Nereti arī klasiskās spuldzītes tiek apzināti mainītas uz košāku vai citu krāsu, lai uzlabotu transportlīdzekļa vizuāo skatu. Tādējādi transportlīdzekļa apgaismojms palielinās vairāk nekā to paredzējuši ražotāji un tas var apdraudēt gan paša, gan citu ceļu satiksmes dalībnieku redzamību.

“Nepareizi uzstādīti lukturi, kā arī nekvalitatīvas lukturu spuldzes ir viens no galvenajiem apgrūtinātas redzamības faktoriem uz ceļa. Lai apzinātos riskus un novērstu draudus, pirms papildus apgaismojuma elementu uzstādīšanas vai to maiņas uz stiprākas gaismas intenstivitātes, ir būtiski konsultēties ar profesionālu automehāniķi,” uzsver A. Balodis.

Gjensidige Latvija atgādina, ka nenoregulētu vai nepiemērotu gaismas avotu izmantošana ceļu satiksmē var izraisīt par pat smagas avārijas. Ja ar apžilbināšanu esi sastapies pats, tās ieteikmi var mazināt pavēršot skatienu uz labo ceļa pusi un sekojot, piemēram, taisnajai līnijai, kas novilka gar ceļa malu.

 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 25.novembris 2020 13:55
0 0 Atbildēt

Kam interesē šajā kanālā var daudz ko vērtīgu paskatīties.

Kanibaals 26.novembris 2020 1:43
0 0 Atbildēt

Pakausēs reflektoru vairāk - youtu.be/sGbzgW0__ow

anonimikis 25.novembris 2020 14:26
6 12 Atbildēt

Būtu jāaizliedz apdzīvotās vietās izmantot miglas lukturus kopā ar tuvajām gaismām. Un jāatceļ brīdinājums, kā soda veids par šo. Un jāsaprogrammē fotoradari, lai ķer un soda tos, kas pārkāpj, tajā skaitā braucējus ar vienu lukturi.

Tas ievērojami uzlabotu situāciju ar gaisām uz ceļa.

Pļurkt 25.novembris 2020 16:26
11 2 Atbildēt

Bezgalīgs ir tikai visums un cilvēku stulbums!

s 25.novembris 2020 16:51
8 1 Atbildēt

Es miglas praktiski neizmantoju, ja vien laika apstākļi to "neprasa", bet joprojām nesaprotu tos kuri cepjās par miglām.

Viņas "spiež" acīs? Kaut, kā nekad neesmu pat pamanījis tos auto kuriem ir ieslēgti miglas lukturi, acīm redzot man netraucē.

Toties ik pa laikam redzu tā saucamos vienacus nu tādus reālus, ka pat gabarīts nedeg.

Un vel tādus kuri salikuši kaut kādus spīdegļus visos galos, labi vel, kā tā ksenonu ēra ir beigusies, kādreiz tos lika visur kur vien var ielikt.

Pareizi 25.novembris 2020 18:03
17 0 Atbildēt

noregulēti miglas lukturi nevienam nekur nespiež. Un ātrumā līdz 50 km/h var būt tikai un vienīgi noderīgi! Jo izgaismo ceļa malu un ļauj vieglāk pamanīt vai kāds subjekts no turienes netaisās izskriet. Un tās seno laiku halogēna lampiņas nevar salīdzināt ar to, kā ja tu brauc vieglājā, spiež pretī braucošā džipa lēkājot ledi. Par kreisajiem xenoniem nemaz nerunājot.

ro 25.novembris 2020 18:18
12 1 Atbildēt

Nu nopietni? Savulaik pirms n gadiem cik atminos visi kuriem nebija slinkums(es tajā skaitā) gāza ar migliniekiem..un iedomājies..nekas nevienam netraucēja..ok,es nerunāju par tiem gadījumiem,kad miglinieks rādīja uz koku galotnēm...ko var čīkstēt par to miglinieku tēmu...

Kanibaals 26.novembris 2020 1:46
2 10 Atbildēt

Acīs tiešā veidā nespīd, bet miglas lukturi palielina gaismas stiprumu un nogurdina pretimbraucējus. Nekādus zvērus ceļa malā tas arī nepalīdzēs ieraudzīt.

Slaabinak 26.novembris 2020 13:39
8 1 Atbildēt

Kāreiz apdzīvotās vietās palīdz, sevišķi tos "divkājainos" zvērus.

Un vel, ja šitādi nightbreikeri nav aizliegti, bet ir spilgtāki, tad tas nekas? Ķip pohuj, galvenais formāli globāli, lai nav miglas, tas nekas, ka tas sūda nightbreikers acīs spiež vairāk. Ā pareizi tā ir legāla spiežšana acīs....

Kanibaals 26.novembris 2020 22:59
1 4 Atbildēt

Nightbreakeri nav diži spilgtāki, tas ir tikai reklāmas triks. Tiem ir plānāks kvēldiegs ar precīzāku fokusa punktu, bet īsāku mūžu.

Kanibaals 26.novembris 2020 23:07
2 4 Atbildēt

Un miglās visu ko ieraugi skaiti esi jau nobraucis.

Slaabinak 27.novembris 2020 10:36
3 2 Atbildēt

Muļķības, kādēļ, lai uzreiz kādu nobrauktu?

Pietiek kaut nedaudz paraut malā, lai nenobrauktu stulbu gājēju ar atstarotājiem. Man jau vairāk šķiet, ka tavai miskastei tās miglas vienkārši nestrādā pareizi

Kanibaals 29.novembris 2020 15:50
0 0 Atbildēt

Nepietiks reakcijas laika braucot uz 100kmh

Kanibaals 29.novembris 2020 16:00
0 0 Atbildēt

Eu mīnusu licēji par nightbreakeriem video studijā ka tie būtu diži spilgtāki. Tas reklāmas triks par +150% ir tajā apstāklī, ka gaisma ir labāk izkliedēta un atsevisķos punktos kur bija zemāks stiprums ar šo spuldzi ir nedaudz augstāks tas arī viss.

H7 spuldzēm ir 1500lm gan parastām, gan nakts lauzējām. KBJ.

Vernons 25.novembris 2020 15:05
7 8 Atbildēt

Daļai auto ir pārslēdzami lukturi no labās braukšanas puses uz kreiso! Spaidot nejēgā pogas notiek tas pats. Tas nav pieņemami, bet policija to ir tiesīga pārbaudīt!

650 25.novembris 2020 15:30
11 0 Atbildēt

Būtu (venureiz!) Labi, ja (ja...) par attiecīgu tēmu runātu daudzmaz sajēdzoši personāži, nevis Kārtējie dalba ēbi,kaut ko muļļājot un tā arī neko nepasakot.

Viena luktura braucēji pašlaik ir modīga sērga, masveida parādība- PATEICĪBA par kuru pienākas infantilajiem kārtībass un likumībass uzraugiem.Paldies Jums,Varoņi. Cerams, ka kādureiz tieši Jums "ceļā uz citplanētas izsaukumu" patrāpīsies pa rokai kāds tas maita, kurš plūsmā brauc ar nedegošu KREISO.Vēlams, lai tādi sagadītos kādi 2-3 pec kārtas, būs labāk saprotams.Varbūt kādu plakakātu uzzīmēsiet un/vai ākstakciju uztaisīsiet.Jā.

Pilnīgam idiotam jābūt, lai pavēstītu, ka ir pieejamas spudzes ar "blāvāku" gaismu, nekā oriģināli paredzētās.Derētu izvērst- kādas tās ir, kā arī (ja ir...)- tad KĀPĒC tās nav vēl joprojām izņemtas no apgrozības.Ko lietas labā dara ptac,cppac,csddpac,ta-pac un visi daudzskaitlīgie pārējie par/neko atbildīgie.

KĀPĒC gadu garumā šī te +600%utt mēsluražotāja Osrāma "pārstāvis" Lohiem nav paspējis izskaidrot- ka ,savā nokvēpušajā caurumā ieliekot šo te +130% "europas un eL-Vē standard-am 100% atbilstošo...)" suudaražojumu, noteikti BŪTU JĀVEIC luktura pārbaude un stara augstuma pārregulācija.Jā.

Diemžēl jaunās LED 25.novembris 2020 17:30
3 1 Atbildēt

gaismas bieži pamatīgi žilbina.

Problēma ir iekš tā, ka modernie augstuma korektori netiek līdzi mūsu nelidzenajiem un bedrainajiem ceļiem. Plus vēl no lielās patstāvīgās korekcijas, bieži vien nojūk.

Diemžēl, cik sapratu TA led gaismas ar automātisko korekciju un tuvo tālo pārslēgšanos,

vispār nemāk pārbaudīt

Krotow 25.novembris 2020 19:44
2 0 Atbildēt

Neredzēju te neko par LED gaismām. Cik sapratu, cepiens par H4 un H7 halogēnu aftermarketa LED aizvietotājiem, kuri reālajos testos praktiski visi esot garām.

650 26.novembris 2020 0:55
8 0 Atbildēt

Par tiem H1/H4/H7 un +100% "aizvietotājiem" jau SEN prasījās reāls cilvēcīgs skaidrojums.Jo, tas kurš kaut ko aizvieto- 1mā doma tur ir saredzēt "vairāk" ar savu to nokvēpušo 8g veco un (principā) nekam vairs neatbilstošo oem lukturi.

Formulējums priekš Lohiem vēsta- esot 20m,40m,50m "garāks stĀrs".Ok.Bet,nu Kā tu vari to uz dullo tur bāzt, ja tu nejēdz to, ka pie +100 tu pats redzēsi pa 10% labāk, bet pie jebkuras mazākās nobīdes citiem acīs tas suuds spīdēs par visiem 50% vairāk? Kā (kaaa??) (bez pārbaudes un vismaz daļējas paregulēšanas) tu vari "garantēt", ka tavs Jaunais variants ar to "30m garāko stāru" spīdēs precīzi tur, kur spīdēja tava vecā spuldze? Kura (varbūt) nevienam īpaši netraucēja- jo viņai bij standarta spožums un nekāds ne lieks stara/krāna garums.

Tas, ka tiek cildināta "super white" vai "xenon blue" gaisma halogēna spuldzei- vistīrākā krāpšana, jo halogēnam (salīdzinoši ar xenonu) NAV tādas gaismasspējas, lai kaut vai ar visu savu +100% spožumu pie 4000+K baltas gaismas tas pienācīgi izgaismotu melnu mitru asfaltu.Pat zilganai xenona spuldzei spektrā virs 4,5K ir jau problēmas ar šo, kur nu vēl kādam bezvārda ķīniešu halogēnam.

Visa būtība ir (ir!) nokvēpušos un gadu gaitā no karstuma sabirzušos reflektoros- tajā dzelzs suudā, kurā stiprinās pati spuldze.Iekšpusē tā augšdaļa sen ir pārvērtusies par brūnu ogli un tas nav redzams no ārpuses- jo atrodas aiz (iespējams) tikpat nokvēpušām stikla lēcām un aiz visas pārējās ikdienā/nonstopā svilinātās nesakoptās nekārtības.Tā ka pērkam tik mahimās un rimī, turpat stāvvietā iebāžam un tik Maucam.

Krotow 26.novembris 2020 18:36
0 2 Atbildēt

650 neko nesaprot no mārketinga. Drifta paaudzei iestāstīts, ka auto gaismām jābūt zilām un tādām, kas spīd mākoņos un izēd acis. Jo tā datorspēlēs vieglāk ienaidnieku nobraukt. Tad arī sapērkas nightbreakerus (labākajā gadījumā) vai kaut ko nesaprotamu zilā krāsā no AliExpress un dažu labu arī nobrauc.

Kanibaals 26.novembris 2020 1:48
4 0 Atbildēt

Motopeles, kas mauc ar tālajiem cauru diennakti rakstā "piemirsuši" pieminēt. Bet nu jā tie jau nav īsti t-līdz.

Pļurkt 26.novembris 2020 9:47
1 6 Atbildēt

Un pareizi dara, jo citādāk tu viņus saskatīt vispār neesi spējīgs!

Gluži kā blakus topikā par notriekto velosipēdistu, braucošu PA GALVENO ielu!

Kanibaals 26.novembris 2020 23:02
4 0 Atbildēt

Ko nu tu man piedēvē ko neesmu teicis. Blakus topika komentārs bija sarkasms par divričotājiem kam liekas ka var apstāties momentā. Tas ka vainīgs auto tur ir acīmredzams un pat nav ko komentēt.

Ar tālajiem braucot moto ir sliktāk saskatāms pamācies anatomiju.

Pļurkt 27.novembris 2020 11:07
0 3 Atbildēt

Pabraukā ar moci, tad parunāsim!!

Pagaidām no tevis ir tikai tukša diršana par tēmu no kuras tu pilnīgi neko nesajēdz.

Kanibaals 29.novembris 2020 15:53
0 0 Atbildēt

It kā tu jēgtu. Davai petījumu vai mocis ar tālajām retāk iekļūst negadījumos kā ar tuvajām. Reāli tur nav nekādas korelācijas. Kamēr tāda pētījuma nav, nav nekāda pamata pārkāpt CSN tikai tāpec ka liekas ka kļūst kaut kā pamanamāks un var tāpēv maukt ar ručku līdz galam.

ZZZZ 26.novembris 2020 9:23
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka šis ir ļoti daudziem aktuāls

ZZZZ 26.novembris 2020 9:31
0 0 Atbildēt

Labs ksenons nav jau tik dārgi.

ZZZZ 26.novembris 2020 9:39
0 0 Atbildēt

Ir iespēja

650 26.novembris 2020 18:08
8 0 Atbildēt

Viss jau būtu pareizi- šī info ir visnotaļ noderīga un pamācoša.Bet reti kurš spēj pašrocīgi savu to lākturi noņemt,izjaukt un to vajadzīgo detaļu sadabūt.Par esošā reflektora atjaunošanu arī runas klīst, ka privātā krāsnī uzklātais spīdums diezgan atšķiras no oem.Padsmit gadu veciem auto reflektori mēdz būt arī veidoti pat no plastmasas- tad vispār ir auzas.Vienkāršāk ir visur iebīdīt +130 un skaļi deklamēt ,ka viss esot kļuvis "daudzz labāk".

Priekšējie miglaslukturi pēc būtības būtu saucami vnk par papildlukturiem.Noregulētā stāvoklī un ar Standarta spuldzi tie pretimbraucējam nerada nekādas īpašas neērtības.Kā arī, pie Sliktas galvaslukturu gaismas tie var dot acīmredzamu labumu.Turklāt, ja daudzi galvaslukturi maksā jauni 300 un 600eur pat halogēna variantā,tad pie kapeiku nejāšanas miglinieku jaunu var nopirkt pa 30-40/gab.Pie kam, tas ir nomaināms dažu min laikā un neprasa ingeniera dotības.Un tas būs reāli spīdošs, salīdzinot ar esošajiem 8 vai 16 gadus mitrumā un sālsūdenī mērdētajiem reflektoriem plus ar akmentiņu izraibinātajiem stikliem.

Krotow 26.novembris 2020 18:42
1 2 Atbildēt

Migliniekiem jau ir svarīgi lai stars būtu precīzā taisnstūra formā un spīdētu taisni uz priekšu, nevis uz augšu. Par novirzēm CSDD izmetīs laukā. Ar aftermarketa miglas lukturiem uzmanīgi - var sanākt šmuce par lielu naudu. Pirms 10 gadiem pēc 323 mazdas priekšas bampera un lukturu apdauzīšanas sākumā divreiz mēģināju ielikt dažādu ražotāju aftermarketa miglas lukturus. CSDD mani abas reizes izmeta laukā, jo taisnstūra vietā lukturi spīdēja kā trapeces vai spilveni. Beigās atmetu ar roku un izkastrēju tam auto miglas lukturus pavisam.

650 26.novembris 2020 19:14
6 0 Atbildēt

Nu tas drīzāk ir kāda sagadīšanās.Japona mašīnām mēdz visādi brīnumi būt.Bet "citām" parasti ir tā, ka oem miglinieks (hella vai bošs vai visdrīzāk valeo) maksā savus 50/gab, bet piem depo var dabūt pa 25.Stars (stĀrs;)) tiem ir pareizs, augšdaļa uz sienas spīd vienkārši kā --- --- .Ja tas ir pareizi noregulēts augstumā un ja tur nav ieķenerēta (nedrīkstētu būt!) nekāda +xx% spuldze, tad būtu jābūt ok.Ļaunums pretimbraucējam te ir tas vismazākais no iespējamajiem.Staram tālumā uz asfalta ir jāspīd tā, lai būtu skaidri saskatāma gaismas/tumsas robeža- ja tā ir izplūdusi, tātad ir jau par augstu.Ja tas spīž pusotru metru zemē pašā mašinas degungalā- arī nav jēgas.Bet tieši tā lielākajai daļai lohbraucēju tas ir "noregulēts".No šejienes Leģenda- ka tas spožais pleķis degungalā traucē uztvert nokvēpušo/blāvo tuvo gaismu.

Ja tiek izprasts stāvoklis un saprātīgi izvērtēta vajadzība- ievērojot cilvēcības likumus, būs ok.Bet reāli nav nedz kultūras, ne sajēgas.Jo sen nav neviens neko izskaidrojis.Jo mazāk cien.Lohi zinās, jo labāka augsne priekš mārketinga un demagoģijas.

Krotow 27.novembris 2020 11:45
0 0 Atbildēt

Man toreiz nederēja ne Depo ne laikam Bosch (vairs neatceros, kurš brends) lukturi. Oriģinālo miglinieku komplekts maksāja ap 250 Ls. Krīzes laikā bija kā bija.

ak 27.novembris 2020 9:06
7 1 Atbildēt

Biju pārsteigts par dažiem pieredzējušiem lietotātjiem, kuri saka, ka no miglinieka neesot jēgas, jo tāpat nobrauksi to, kurš izskries. Es lietoju naktī papildus migliniekus, un man tie ļoti palīdz. Ļoti. Viņi dod platu staru uz sānu, uz grāvi, bet ne uz priekšu. Daudzas reizes redzējis esmu stirnas, kuras skrien pa pļavu ceļa virzienā, jau laicīgi, pateicoties šai papildus gaismai. Viss man ir noregulēts, apskatē nav aizrādījumu, bet dažreiz mani presē priekšā braucošais par maniem migliniekiem. Nesaprotu, par ko? Mani aizmugurē braucošais lai varētu apžilbināt, tam ir jābrauc ar tālajiem 2 m aiz manis un vēl nedaudz novirzītam tieši manā spogulī. PIlsētā izslēdzu, jo nav vajadzības. Par tiem tirgus trikiem ar it kā papildus jaudām, parastajam halogēnam esmu licis agrāk Osram Nightbraker, vienu reizi pamēģināju, labāk neko daudz neredz, bet izdeg 2x ātrāk. Nav vērts.

Pļurkt 27.novembris 2020 17:55
2 1 Atbildēt

Vislielākie brēcēji un miglinieku noliedzēji kā likums ir tie kam tādu nekad nav bijis, un ja arī bija, tad nekad nebija ieslēguši!

Tas man atgādina vecpuišu izteicienu, ka nekā tur tai sievietē nav, kaut gan pats NEKAD to sievieti nav provējis!!

Miglinieks 27.novembris 2020 20:57
3 0 Atbildēt

Piekrītu.

Izņemot par vecpuišiem, parasti vecpuisis ir tieši tas kurš ir "pārdrāzies" bezjēgā, pēc tam ir grūti īsti nevar saprats, kādu gribās, nu labi par kaut kādiem resniem neglīteņiem es nerunāju, tiem varētu būt tā, kā tu pieminēji.

650 27.novembris 2020 14:01
4 0 Atbildēt

Osram nightbreaker un silverstar it kā jau nav slikts,taču izdeg ātri par savā "uzlabotajā" variantā.Bet vispār esmu stipri pārliecināts ka visātrāk izdeg tieši kratoties pa nelīdzeniem ceļiem.Ir tāds zaļā kastē osram ultra life- bet pat tas suuds netur kratīšanos.

Par šo pilnībā piekrītu ak- ne vienmēr ir svarīgi redzēt tieši tālumā.Kā arī (mēdz būt..) otrādi.Bet galvenais būtu godīgi iztirzāt jebkuru "pieredzi" un lieki neblatot ar vispārējiem saukļiem.Ja tev ir jauni miglas lukturi un tu "māki" tos lietot- tad nu vismaz vienu problēmu (redzēt uz/sāniem) vari skatīt par samērā atrisinātu.

Bet- Ne visiem auto tie ir.Lūk viens tipisks - c7, konkrēti šis ir par ne xenons, bet 1mās paaudzes led- var teikt, ka gaismas tur nav vispār.Šajā situācijā bija kasko un skāde vairākos tūkstošos, bet viņš noteikti "Ļooooti" priecātos, ja tobrīd būtu bijuši ieslēgti miglinieki (kuru tam modelim nav principā...).

Piem tādā Zviedrijā ārpus pilsētas normāli braucēji (īpaši ne-jauniem auto) teju visi lieto papildlukturus- bet par to ir aizmirsuši mūsu vietējie xuexperti un suudademagogi.

Pļurkt 27.novembris 2020 18:00
4 0 Atbildēt

Par Osram nezinu, bet Filips esmu paprovējis! Vienā lukturī ieliku 125%, otrā atstāju veco (jaunu lampu). Tas 125% reāli labāk izgaismoja un galvenais drusku tālāk bija viss saskatāms. Provēju stāvot uz vietas un aizklājot katru lampu.

Bet izdeg krietni ātrāk - nevis 2 reizes ātrāk, bet vismaz 4 reizes ātrāk!

Pļurkt 27.novembris 2020 18:03
3 0 Atbildēt

Bet par migliniekiem un meža zvēriem ir pilnīga taisnība - uz savas ādas esmu izbaudīs!

Pie kam ja ir mitrs asfalts, tad miglinieki ļoti palīdz orientēties arī pilsētā ar kaut kādu ielu apgaismojumu.

650 28.novembris 2020 0:09
1 0 Atbildēt

Jā,lieliski.Jo Taisnību uzzināsim tikai normāliem braucējiem savstarpēji godīgi padaloties.Ne no lohiem un ne no reklāmas.Pilips pa visu vari gribēja osrāmu pārspēt halogēnā.Ar ķīniešiem iztirgoto xenonbrīnumu tam bij par maz. Sanāca gan čiks- atrāviens izdevās vienīgi smukā iepakojumā un pusotrkārtīgā cenā.Bet "mēs" par to visu xperimentu dāsni samaksājām.Iesākumā gan bija "atrāvušies" daži japona ķeneri.Kā tiesvedību Asv piedzīvojušais catz un pašlaik vēl izdzīvojušais piaa -tie jau pirms 20g gribēja no halogēn suuda radīt xenonu atdarinošu konfekti.Par 2x osrāma cenu sanāca 2x lielāks meesls.

Kā var tapt 20m garāks stars- taču skaidrs, ka kādreizējās prastās 100w lohjaudas vietā iepildīja kolbā cēlāku gāzi un uztina kvēldiegu no modernākas drāts.Un skaļi deklamēja, ka reku tagd ir "atbilstošie" 55w.Vai atbilst spožums,vai tika ieteikts "izjust papildu atbildību" par savu to pagarināto krānu- nu protams ka nee.Nav ko lohiem līst nemērāmās matērijās- gluži kā TA dīzeļstendā,kur visi visam atbilst.Citi vēl pašu kolbas stiklu nokrāsoja- kurš galā, kurš abos,kurš visu- lai pasaule taptu xenon-balti-zilāka.

Vecajos auto ar dzidriem stikla lukturiem- to iekšpuse bija rievota,katram mazajam stariņam savs uzdevums.Šodien ko- viss tas godpilnaiss uzdevums ir nodots blāviem plastmasas stikliem un apdegušiem reflektoriem.Ir lohpieprasījums- ok, lūdzu jums +130.Jā.

Lūk te vēl 1 igaunis brauca- šoreiz ar gana normālu gaismu.Diametrāli pretēja situācija.Kā diez viņš ieredzēja to, ko (šoreiz) bij jāredz?? Varbūt vnk paredzēja, zināja kur skatīties, kko sajuta?

Pļurkt 28.novembris 2020 9:53
0 0 Atbildēt

Ja tie ceļa stabiņi ir ik pa 100 metriem, tad šim auto tuvās gaismas ir krietni par augstu! Ar savām tuvajām šis izgaismo gandrīz 200 metri, a vajag 50 - 100 m!

Krotow 28.novembris 2020 14:32
0 0 Atbildēt

Izskatās ka drīzāk brauca ar tālajiem un lika mīksto uz pretīm braucošajiem. Tiesa pareizi noregulētiem tālajiem arī nav ļoti jāžilbina. Tas tā pie mums pierasts labāk tālso izslēgt pamanot pirmo pretīmbraucošo un tad tumsā nonest visus ceļmalā stāvošos.

650 28.novembris 2020 19:03
0 0 Atbildēt

Šim ir normālas gaismas,tās nav par augstu.Aptuveni kā tipiskam c7 ar daudzmaz nenojātiem lukturiem.Jāņem vērā, ka jebkurš daškams pa lielam nerādīs patieso gaismas/tumsas attiecību- uz video gaisma izskatīsies spilgtāka.Paskatat kaut vai pretimbraucēju gaismas- tās arī liekas diezgan spilgtas.

Otra īpatnība jebkuram tā laika bixenon lukturim- tālie ir tizli, tie nav fokusēti tālumā un vienkārši truli spīd telpiskā lokā pa visurieni.Vizuālā atšķirība tālumā uz asfalta ir samērā neliela,un uz sāniem pa lauku vispār fufelis.Kokos virs brauktuves- jā, tur gan ir..

Stabiņu saredzamība ir attālumā normāla,gaisma uz asfalta arī. par augstu viņam nekas nav.Cita lieta ka braucot ar tuvajiem pilnīgā tumsā,stabiņu un dažu zīmju atspīdumu var saskatīt krietna puskilometra attālumā- kas liecina, ka to stĀru nemaz nav tehniski iespējams tik strikti apgraizīt,lai tiešām "nekas" nepaliktu pāri.Pretimnācējam acis var izdedzināt, ieliekot 5w vietā pārspīlētu 130kWh spuldzi kaut vai gabarītos.

Šeit viņš nebrauc pofigā ar tālo- sākumā ir tuvie, 9jā sek ieslēdz tālos(skat tikko jaušamo atšķirību- kreisajā ceļmalā top saredzami tikai kādi 3-4 "tālāki" stabiņi),no 9līdz35sek ir tālie,35jā laicīgi pārslēdzas uz tuvajiem,kā arī Mežalopu viņš sajūt tieši ar tuvajiem,41jā sek strauji piebremzējot (tikai 42jā uz mirkli ieslēdz tālos, lai pilnībā apskatītu jauko kustonīti...cipcipcip, buļbuļ bļ, oi kāds smukiņš...;).

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti