Kā saglabāt automašīnas vērtību pat pēc ceļu satiksmes negadījuma? 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller | 25.marts 2021 10:54

Latvijā ik dienas satiksmē piedalās vairāki simti tūkstoši automašīnu. Diemžēl Latvijas statistika liecina, ka vidēji viens auto vadītājs iekļūst ceļu satiksmes negadījumā reizi septiņos gados.

Šis fakts arī apliecina, kādēļ klāt obligātajai civiltiesiskajai apdrošināšanai (OCTA) būtu vērts domāt par KASKO vai citu labu papildu apdrošināšanu, kas šādos gadījumos var pasargāt no negaidītiem izdevumiem. Papildus tam, ja izvēlamies labu apdrošināšanu, kas gādā par augstākās kvalitātes remontu automašīnai pēc ceļu satiksmes negadījuma, iespējams arī saglabāt nemainīgu automašīnas tālākpārdošanas vērtību. Kādām niansēm pievērst uzmanību, izvēloties papildu apdrošināšanu un ko ņemt vērā, stāsta Volkswagen un Audi automašīnu importētāja Virsbūves remonta ekspertu programmas vadītājs Pēteris Rubulis.

Izvēloties papildu apdrošināšanu, ir jāizvērtē ne tikai cena, bet piedāvājums kopumā

KASKO un cita veida papildu apdrošināšanas tiek iegādātas pēc pašu iniciatīvas vai to pieprasa finansētājs, ja automobilis tiek pirkts ar līzinga palīdzību, savukārt OCTA ir obligāta un tās izvēlē bieži noteicošā būs cena. Ja auto vadītājs ir lēmis par labu KASKO apdrošināšanai un vēlas iegūt pēc iespējas labāko piedāvājumu, tad ir svarīgi papildus cenas piedāvājumam pievērst uzmanību konkrētām detaļām. Auto vadītājam ir būtiski kopā ar cenu novērtēt arī piedāvātā pakalpojuma klāstu, tostarp iekļautos riskus (bojājumi, laupīšana, hidrotrieciena risks un daudzus citus) un seguma apmērus, kas potenciāli automašīnas remonta nepieciešamības gadījumā sniegs papildu ieguvumu auto īpašniekam. Apdrošinātāju piedāvājumi ierasts ir ļoti plaši un konkrēti definēti, tieši tādēļ nebūs nekādu grūtību polises lapā uzzināt visu nepieciešamo informāciju un izvērtēt papildu ieguvumus pret cenu.

Iepazīstoties ar bojājumu remonta kārtību, jāpārliecinās, ka servisa loks ir gana plašs

Svarīgākais faktors ir pārliecināties, kādā kārtībā un pēc kāda principa var izvēlēties automašīnas servisu, kas pēc negadījuma veiks virsbūves remontu un kādas detaļas ir paredzēts izmantot šajā procesā. Lai arī nosacījums, ka automašīna pēc remonta ir jāatgriež līdzvērtīgā stāvoklī kā pirms negadījuma, šķiet pašsaprotams, ir svarīgi izvēlēties apdrošināšanu, kas ietvers automašīnas virsbūves labošanu ar orģinālām, jaunām rezerves daļām.

Piemēram, nereti apdrošinātāji jaunākām automašīnām līdz noteiktam gadam piedāvā tādu vērtīgu papildinājumu kā dīlera servisu, kas būs viens no svarīgākajiem ieguvumiem, lai garantētu, ka automašīna pēc negadījuma tiek saremontēta atbilstoši ražotāja remonta tehnoloģijai un necietīs automašīnas tālākpārdošanas vērtība nākotnē.

Saskaņā ar Auto asociācijas veikto anonīmo pētījumu virsbūves remonta servisu vidū var secināt, ka apdrošinātāju vēlme ietaupīt uz izmaksām ir saprotama, taču iespējas ir visai ierobežotas, bet tieši rezerves daļu cenas ir viena no šādām iespējām. Sevišķi aktuāli tas ir jauniem auto, kuriem dažādu elementu cenas ir salīdzinoši augstas, piemēram, lukturi, drošības spilveni un atsevišķas virsbūves daļas, kā arī dažādas dārgas tehnoloģijas. Šo iespēju cenšas izmantot visas apdrošināšanas kompānijas un visai aktīvi veicina izmantot neorģinālās, nezināmas izcelsmes un kvalitātes rezerves daļas.

Šāds fakts ir patiesi satraucošs, jo tas ietekmē ne tikai automašīnas vērtību, bet arī drošību. Tieši tādēļ izvēlēties apdrošināšanas piedāvājumu, kurā iekļauti augstākās kvalitātes servisi, tostarp tādi, kas ir oficiāli specializējušies konkrētu zīmolu automašīnu izplatīšanā reģionā un nevar pieļaut nekādas atkāpes no orģinālo detaļu izmantošanas, ir ļoti svarīgi.

Papildus tam ir svarīgi atcerēties, ka ne visi servisi, kas minēti pie apdrošinātāja, ir vienīgie, kuros veicams remonts. Ja klientam ir padomā serviss, kurā viņš vēlas labot automašīnu un ir pārliecināts par tā darba kvalitāti, klients sarunu laikā ar esošo apdrošinātāju var vienoties par konkrētā servisa izvēli un nereti tas būs īstenojams. Vai arī sazināties ar savas markas automašīna izplatītāju, kas varēs piedāvāt labāko servisu konkrētā zīmola automašīnai. Tālāk saziņā ar konkrēto servisu jau var precizēt, vai tiek īstenota sadarbība ar konkrēto apdrošinātāju. Ja atbilde būs pozitīva, tad servisa pārstāvji noteikti varēs palīdzēt saziņas un saskaņošanas procesā ar apdrošinātāju.

Automašīnas ražotāja servisa partneri ir uzticama izvēle

Katram automašīnu ražotājam reģionā ir servisa partneris, kas ir investējis pilnveidē, lai atbilstu augstākajiem kvalitātes standartiem un automašīna pēc remonta saglabātu 100% nemainīgu vērtību. Šādos servisos ne tikai tiek augstākajā mērā izpildītas pamata kvalitātes prasības, bet arī tiek rūpīgi sekots zīmola standartiem, kas attiecas gan uz remontdarbu aprīkojumu, meistaru kvalifikāciju, papildu zināšanām par modeli un jaunākajām tehnoloģijām. Papildus tam servisa partneriem ir ļoti svarīga ciešā sadarbība ar klientu un viņa viedoklis, līdz ar to pakalpojums regulāri tiek attīstīts, lai sniegtu labāko klientiem.

Ieguldot labākā apdrošināšanā, ir lielāka iespēja saglabāt nemainīgu automašīnas vērtību

Automašīnas iegāde ir teju otrs dārgākais pirkums cilvēka dzīvē aiz nekustamā īpašuma, tieši tādēļ domāt par labu apdrošināšanu kā ieguldījuma nosargāšanas garantu ilgtermiņā ir ļoti būtiski ikvienam. Pat automašīnas, kas iegādātas lietotas, ir nepieciešams apdrošināt. Jo skaidrs, ka iegādājoties auto, tās īpašnieks plāno to pārdot pēc gadiem, vai arī auto ir iegādāts operatīvajā līzingā un būs jāatgriež pārdevējam līzinga termiņa beigās.  Tieši tādēļ ir svarīgi, ka auto ir labā stāvoklī, jo tad to būs vieglāk un izdevīgāk pārdot. Piemēram, ja automašīna labota oficiālā dīlera servisā, tas nozīmē, ka automašīnas vērtības paliek nemainīga un auto pircējam būs iespēja par to pārliecināties. Papildus tam, jo caurspīdīgāka ir servisa vēsture, jo labāk. To mūsdienās var ļoti viegli pārbaudīt, jo informācija par Latvijā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir pieejama publiskās datubāzēs, kā arī ir pieejas dažādām starptautiskām datubāzēm, kurās iegūt pārliecinošu informāciju par interesējošo automašīnu.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 26.marts 2021 2:27
4 1 Atbildēt

Vajag aizvest leišiem, lai tie saremontē. Tad pārdot Latvijā ar vārdiem - "tikko no Vācijas, kā jauna"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti