Vācu vai franču: kā laika gaitā mainīt auto marku uztveri? 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 28.aprīlis 2021 10:56

Pērkot jaunu auto, ikviens vēlas, lai tas atbilstu viņa gaumei un vēlmēm. Auto ražotāji un jauno spēkratu tirgotāji nopūlas, lai radītu spēcīgu pirmo iespaidu, taču, kā zināms, reālā dzīve sākas aiz spožo tirdzniecības zāļu durvīm.

Atkarībā no auto markas un modeļa ekspluatācijā var atgadīties pa ķibelei, un automobiļi, tāpat kā viss cits šajā dzīvē, nolietojas. Tomēr ir atšķirība starp atsevišķiem sīkumiem, vai tie būtu tehniski vai saistīti ar lietošanas īpatnībām, un hroniskām problēmām, kuru dēļ servisā jāatgriežas vēl un vēl.

Lai palīdzētu viest skaidrību, populārais britu auto izdevums Carbuyer katru gadu veic plašu automašīnu īpašnieku aptauju nolūkā uzzināt tos ražotājus un modeļus, ar kuriem klienti ir visapmierinātākie.

Šādi pētījumi mēdz atklāt interesantus datus un likt mainīt domas par šķietamo status quo. Tā, piemēram, pirms četriem gadiem Carbuyer reitingā Peugeot ierindojās tikai 17. vietā, taču jaunākā aptauja parāda, ka franču autoražotājs ir spējis ievērojami mainīt cilvēku domas. Pērn Peugeot sasniedza daudz labāku rezultātu nekā pirms četriem gadiem un īpašnieku apmierinātības indeksā ieņēma 8. vietu, aiz sevis atstājot Audi, BMW un Volkswagen.

Ir grūti mainīt jau iesakņojušos viedokli

Automašīnas turēšana neaprobežojas ar līzinga maksājumiem un degvielas uzpildīšanu. Apmierinātība ar transportlīdzekli ir atkarīga no daudziem faktoriem, un bieži vien patiesā aina atklājas tikai garākā ekspluatācijas periodā.

Pēc Auto Bild Latvija redaktora Toma Timoško teiktā, stereotipiem ir milzīgs spēks un pat īstu auto entuziastu vidū klīst auto mīti, kas 2021. gadā šķiet komiski vai pat muļķīgi.

“Tas ir dzīves fakts. Cilvēkiem ļoti patīk vispārināt. Cik nav dzirdēts, ka visas franču mašīnas vajā defekti un tikai vācieši spēj izgatavot izturīgus, uzticamus automobiļus. Ja tā būtu tiesa, visi cilvēki brauktu tikai ar vācu spēkratiem,” teic pieredzējušais autožurnālists.

To, kā rodas aizspriedumi, cilvēciski var saprast. Ja automobilists nopērk braucamo un viņam ar to ir problēmas, visdrīzāk viņš to saviem draugiem neieteiks, un vilšanās iespaidā var rasties uzskats – ja ar konkrētu marku ir problēmas, tad uzticams nav neviens tās modelis.

Tomēr šāds redzējums neatbilst tam, kā ar savas produkcijas uzlabošanu nodarbojas ražotāji. Populāros modeļus izgatavojot desmitiem un pat simtiem tūkstošu lielās partijās, atkārtotas problēmas drīz tiek novērstas.

Katrs autoražotājs vēlas savus jaunos modeļus padarīt labākus

Tāpat kā katrs mākslinieks ļoti vēlas, lai viņa nākamais albums vai dziesma būtu labāka par iepriekšējo, autoražotāji pastāvīgi strādā, lai automobiļu jaunā paaudze būtu vēl izturīgāka, ērtāka un tehniski progresīvāka.

“Kad ražotājs strādā ar modeļa jauno paaudzi, tas parasti patur visas labās lietas, kas klientiem patikušas priekšgājējā, savukārt kļūdas tiek novērstas, vai nu konstrukciju pilnveidojot vai radot jaunu. Inženieri un dizaineri pastāvīgi meklē risinājumus, kā jauno modeli padarīt labāku visos iespējamajos veidos, un neaprobežojas, vienkārši uzstādot glītākus lukturus,” norāda T. Timoško.

Jauna modeļa vai paaudzes izstrādes laikā katra automašīnas daļa tiek pakļauta vairākiem testiem, kuru mērķis ir noteikt, vai transportlīdzeklis kopumā un atsevišķas tā daļas spēs nodrošināt vēlamo sniegumu reālos apstākļos. Tāpēc speciālistu grupas bieži vien pavada vairākas nedēļas vai pat mēnešus, izmēģinot automašīnas dažādās valstīs, tostarp testējot gan ārkārtīgi karstumā, gan aukstumā.

Šāda pārbaudes procesa rezultāts ir modelis, kas ir izturīgāks un uzticamāks nekā iepriekšējā gada automašīna, nemaz nerunājot par iepriekšējo paaudzi. Tomēr ražotāji zina, ka par spīti šīm pūlēm nav viegli mainīt viedokļus, kas jau iesakņojušies cilvēku uztverē.

Tipisks piemērs ir Peugeot 3008, kura aktuālā paaudze tirgū ir kopš 2016. gada. Ja 2019. gadā Carbuyer klientu apmierinātības reitingā 3008 ierindojās septītajā vietā, tad pērn Peugeot populārais SUV ieguva sudraba godalgu. Tas skaidri parāda, ka izmaiņas ne vienmēr var notikt ātri, taču, pastāvīgi uzlabojot kvalitāti un komfortu, cilvēku viedokļi mainīsies.

Vairāki citi autoražotāji ir guvuši līdzīgus panākumus. Piemēram, Toyota un Honda ir ierindojušies līdzās Peugeot, un abi ir pazīstami kā lieli masu ražotāji.

“Katram ražotājam ir sava politika un prakse, taču, saņemot atsauksmes no klientiem un pārstāvjiem, ar savas produkcijas pakāpenisku uzlabošanu nodarbojas pilnīgi visi, nemaz nerunājot par to darbu, kas tiek ieguldīts katras jaunas paaudze izstrādē. Tāpēc, ja ražošana ir turpinājusies ilgāku laiku, pircējs var būt diezgan drošs, ka t.s. “bērnu slimības” ir novērstas. Un, jo populārāka produkcija, jo drīzāk tiks risinātas problēmas, kas savukārt pie nopietnas ražotāja attieksmes vēl vairāk stiprinās produkta un zīmola reputāciju,” rezumē Auto Bild Latvija redaktors.

 
Visi komentāri
 
Jumu 28.aprīlis 2021 17:35
3 0 Atbildēt

Šinī konkurences cīņā vinnē tie, kuri neskrien lokomotīvei pa priekšu un ļoti uzmanīgi pieiet inovācijām un jauninājumiem, kas pircējus atbaida.

Billythekid 28.aprīlis 2021 19:11
3 2 Atbildēt

tukšs sviests - kam tas virsraksts, ja tam nekas neseko

darklight 29.aprīlis 2021 9:34
8 1 Atbildēt

autoražotāji pastāvīgi strādā, lai automobiļu jaunā paaudze būtu vēl izturīgāka, ērtāka un tehniski progresīvāka.

Nu dajot! No izturības jaunajām tačkām nav ne vēsts, ērtības - kā nu kuro reizi, tehniskais progress... Ja par progresu sauc planšeti pogu vietā, kaudzi ar elektroniskiem mēsliem, kas dažreiz palīdz, bet biežāk traucē, vienlitrīgu motoru, kurš brīnumainā kārtā pat cik necik kustās uz priekšu... Nē, paldies, šādu progresu man nevajag!

Mārtiņš 29.aprīlis 2021 16:38
0 0 Atbildēt

Ļoti piekrītu šī komentāra autoram. Visi šie "pārbāztie" auto ar dažādām fīčām, sadārdzina a/m uz kādiem 10-30%, bet lielāko daļu šo fīču daudzi vadītāji pat neizmanto, iepējams pat nezin kā to darīt, bet..... maksā ragā. Un no dažām šīm fīčām klients pat nevar atteikties, jo esot it kā a/m komplektācijā, bet ja vadītājam tas nav vajadzīgs, tad šādu a/m varētu iegādāties par vairākiem tūkstošiem lētāk. Kā piemēru var minēt LED gaismas. LED gaismas vairs nav tikai premium auto komplektācijā, ar LEDiem tiek aprīkoti mazbudžeta a/m. Bet ja a/m īpašnieks dzīvo lielpilsētā, kur nakats laikā ielas ir apgaismotas, tad no dārgājiem LED lukturiem jēga ir maza, bet patērētājam vairs nav nekādu iespēju izvēlēties un iegādāties a/m ar halogēnspuldzēm, vai HID. Uz lukturu komplektācijas vien varētu ietaupīt ap 1500-2000 eur.

Mārtiņš 29.aprīlis 2021 16:51
0 0 Atbildēt

Jā, par franču spēkratiem neko sliktu nevru pateikt. Pats 3 gadus (150000km) biju pie stūres Renault Talisman un biju ļoti apmierināts ar šo a/m. Ģimenes otrs auto ir 2015 gada Peugeot 308 1,6 dīzelītis, esam ļoti apmierināti. Vienīgais mīnus "ne vācu" autoražotāju a/m, tas ka ir lielāks kritums atlikušās vērtības cenai.

s 29.aprīlis 2021 23:45
0 0 Atbildēt

Tici man tas NAV vienīgais mīnuss..

spurziks 30.aprīlis 2021 9:29
0 0 Atbildēt

Galvenais slēpjas komplektējošo detaļu materiālu izvēlē, ne ārējā izskatā. Frančiem visas gumijas sāk izčabēt jau trešajā gadā. Ātrumkārbā alumīnija sinhronizātori.... u.t.t.

darklight 30.aprīlis 2021 11:33
0 0 Atbildēt

Pieļauju gan, ka augstāk minētajam Talismanam uzbūves kvalitāte varētu būt labāka, nekā kaut kādam Clio.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 5

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti