Brauciens pa vecpilsētu ar vecu dīzeļa universāli var izmaksāt ļoti dārgi 34

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 4.novembris 2021 11:56

Laiki, kad ar jebkuru auto, kam bija dzinējs un četri riteņi, varēja braukt, kur vien acis rāda, pamazām tuvojas beigām. Stingras lokālā piesārņojuma kontroles iespaidā Eiropas pilsētās aizvien izplatītākas kļūst zemu izmešu zonas, kurās bez nodevām vai soda var iebraukt tikai videi draudzīgi automobiļi.

Barjeras vēl nav uzbūvētas, taču brauciens pa vecpilsētu ar vecu dīzeļa universāli var maksāt ļoti dārgi.

Iebrauc ar vecu dīzeli – maksā

Autovadītāju iecienītā lietotne Google Maps par šādām zonām brīdina jau tagad, un tas ir svarīgi, jo gan tūristi, gan vietējie mēdz saskarties ar problēmu, ka zaļo zonu robežas dabā ne vienmēr ir skaidri atzīmētas. Te ļoti palīdz navigācijas lietotnes, kuru paziņojumi darbojas Amsterdamā, Barselonā, Berlīnē, Londonā un Parīzē.

Īpaši ērti šo funkciju var izmantot autovadītāji, kuru auto multimediju sistēma atbalsta Android Auto un Apple CarPlay. Šāda saderība ir nodrošināta, piemēram, visos jaunajos Peugeot modeļos, un uzlādējamā hibrīda un elektriskās versijas gadījumā tā ir standarta aprīkojumā. Google Maps lietotne un ziņojumi tādā veidā tiek parādīti automašīnas centrālajā ekrānā, un vadītājam nenākas novērsties no ceļa.

Informācija par zonām aiztaupa nevajadzīgus pārsteigumus un izdevumus, jo, piemēram, vienā no Londonas zaļajām zonām par braukšanu ar prasībām neatbilstīgu auto jāmaksā 12,50 sterliņu mārciņu (14,60 eiro) nodeva. Parīzē šādās vietās nepieciešama vējstiklā ielīmēta uzlīme. Ja tās nav, vadītājam jāmaksā 68 eiro sods, bet kravas automašīnu vadītājam nākas atvadīties no 135 eiro.

Padzen no vecpilsētām

Žurnālists, raidījuma TV Auto ziņas veidotājs Aldis Zelmenis norāda, ka daudzi Latvijas autotūristi jau ir informēti, ka vairākas Eiropas valstis, to skaitā Vācija, Francija, Lielbritānija un Beļģija tradicionālajiem iekšdedzes automobiļiem ieviesušas bargus ierobežojumus.

“Tas ir dzīves fakts. Pat dīzeļu cienītāju lielvalstis Vācija vai Francija ir “uzgriezušas muguru” vecajiem pašaizdedzes motoru auto. Piemēram, Parīzē, Berlīnē, Hamburgā un Štutgartē veciem dīzeļiem ir aizliegts iebraukt. Nīderlandes pilsētās Amsterdamā, Roterdamā, Hāgā un citviet aizliegums skar ne tikai vecus dīzeļus, bet arī vecus benzīna auto. Grozi, kā gribi, zaļā transporta vilnis aptver arvien vairāk Eiropas valstu, un pirms došanās tālākā ceļojumā būtu prāta darbs izpētīt iespējamos aizliegumus un ierobežojumus, lai to fakts neatklājas pēdējā brīdī. Sodi, starp citu, nav nekādi mazie, un aizbildināšanās ar nezināšanu informācijas laikmetā būs vien neizdevies joks,” stāsta A. Zelmenis.

Viņš atzīst, ka pilsētās patiešām ir problemātiskas vietas, kur reljefa un ēku izvietojuma dēļ piesārņojums izkliedējas ļoti lēni. Pārsvarā tās ir šauras ieliņas vecpilsētās, tāpēc Eiropas pilsētas ierobežo vidi piesārņojošo transportlīdzekļu kustību, un dažos gadījumos braukšana ar iekšdedzes auto ir aizliegta pilnībā.

Pēc žurnālista teiktā, autovadītājus no iebraukšanas pilsētas centrā cenšas atturēt ar dažādiem paņēmieniem. Paaugstināta maksa par stāvvietām un ielu sašaurināšana galu galā tiešām liek nopietni pārdomāt, vai ir vērts uz pilsētu braukt ar savu auto.

“Kā zināms, Latvijā ierobežojumu iebraukšanai Rīgā vai jebkurā citā pilsētā nav. Pat mūsu kūrortpilsētā Jūrmalā, kur jāmaksā par iebraukšanu, motora tipam un izmešu klasei nav nozīmes. Tomēr agrāk vai vēlāk ierobežojumi nonāks arī līdz mums,” komentē A. Zelmenis.

Apbraukšana nav nepieciešama

Pamatojoties uz informāciju no Google Maps, autovadītāji tagad var pielāgot sākotnējo maršrutu vai izvēlēties alternatīvu pārvietošanās veidu, piemēram, sabiedrisko transportu. Tajā pašā laikā lielākajā daļā pilsētu no nodevām un satiksmes ierobežojumiem var izvairīties, braucot ar elektroauto.

Autovadītājiem, kuri joprojām nav apmierināti ar elektroauto sniedzamību, pievilcīgākā alternatīva ir un paliek uzlādējamie hibrīdi. Piemēram, Peugeot 3008 Hybrid4 ir četru riteņu piedziņa, un elektriskajā režīmā tas var nobraukt gandrīz 60 kilometru. Tas ir pilnīgi pietiekami, lai, plānojot apskates maršrutu, apmeklētu jebkuras Eiropas pilsētas vēsturisko daļu.

Ceļojumu plānošanu atvieglo arī Peugeot uzlādējamajos hibrīdos ieviestā eSave funkcija, kas ļauj baterijā uzkrāt enerģiju un to izmantot vēlāk, kad maršrutā ir zemo emisiju zona.

Svarīgi, ka pēdējos gados spraudņa hibrīdu piedāvājums ir ievērojami paplašinājies. Piemēram, kompaktais SUV Peugeot 3008 Hybrid pilnvērtīgi nodrošina visas ģimenes auto funkcijas. Savukārt klāsta otrā flangā ir modeļi, kas garantē spilgtas emocijas, piemēram, sportiskais sedans 508 vai Peugeot Sport Engineered universālis ar 360 ZS jaudu.

 
34 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
atrabotka 4.novembris 2021 13:21
12 2 Atbildēt

Ja man ir sedans, tad nekas?

Lietotājs 4.novembris 2021 13:18
10 0 Atbildēt

Aizvest restorānam kartupeļus.

Raksts ir reklāma Pežo, kuram joprojām navigācijā jāievada precīza adrese, nevis objekts, uz kuru gribi aizbraukt, kā to ļauj Vāze.

Pļurkt 4.novembris 2021 13:14
8 1 Atbildēt

Atveda īpašos pīrādziņus šikajam un dārgajam restorānam!!

Vismaz Latvijā ražotājs ir vistīrākā pabērna lomā nostādīts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti