Auto pārbaudēs atklāj kļūdas, kas ietekmē drošību uz ceļa 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Circle K | 23.decembris 2021 12:21

Apsekojot 300 spēkratus auto pārbaužu laikā, Circle K un Drošas Braukšanas Skola noskaidroja, ka autovadītāji nepievērš pienācīgu uzmanību lukturu tehniskajam stāvoklim, pirms sagatavo mašīnu ziemai.

Vairāk nekā 80% akcijas dalībnieku lukturu gaismas staru spožums bija nepietiekošs, lai laikus uz ceļa pamanītu gājējus un citus satiksmes dalībniekus.

“Ņemot vērā pārbaužu laikā redzēto un to, ka auto tehniskā apskate neparedz lukturu spožuma mērījumus, katram autovadītājam ir jāatceras, ka ziemas sezonā būtiski ne tikai nomainīt riepas uz ziemas riepām, bet obligāti pārbaudīt arī lukturu tehnisko stāvokli. Vairumā gadījumu lukturu spuldzītes nebija pietiekoši spožas un atsevišķos gadījumos gaismas bija pareizi jānoregulē,” stāsta Jānis Vanks, Drošas Braukšanas Skolas direktors.

Straujā ziemas iestāšanās autovadītājiem lika savlaicīgi sagatavot savas mašīnas. “Lielākajai daļai apsekoto auto jeb 60% akcijas dalībnieku ziemas riepu protektora atlikums bija 6-7 mm, kas šai sezonai vēl ir atbilstoši, bet nākamajā – ziemas riepas būs jāmaina,” stāsta Jānis Vanks. “No pārbaudītajām automašīnām vecākās riepas bija 2006. gada ar protektora atlikumu 3,5 mm, kas šādos aukstuma un sniega apstākļos obligāti ir jāmaina”.

Akcijas laikā bija tikai daži gadījumi, kad autoīpašnieki vēl nebija parūpējušies par logu šķidrumiem, kas paredzēti lietošanai ziemā. Arī logu tīrāmās slotiņas vairumam dalībnieku bija atbilstošā kvalitātē un autovadītāji atzina, ka slotiņas maina regulāri – vismaz reizi gadā, visbiežāk pavasarī.

Visvecākais pārbaudītais auto šogad bija 1992. gada izlaiduma Audi 80. “Audi saimniekam akcijas laikā norādījām uz problēmām lukturos, kā arī ieteicām nomainīt logu tīrāmās slotiņas. Gandrīz 30 gadus vecajam spēkratam riepas gan bija darba kārtībā, ar likumā atļauto protektora atlikumu,” stāsta Jānis Vanks.

Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs atgādina, ka ziemas sezonā, īpaši tagad, kad prognozē lielu salu, ne tikai jārūpējas par auto tehnisko stāvokli, bet kvalitatīvu degvielu, kas pasargā auto dzinēju un optimizē tā veiktspēju. “Lai ūdens degvielas sistēmā nesāktu veidot koroziju, ziemā nesasaltu un neapturētu dzinēja darbību, bākā degvielai jābūt vairāk par pusi. Papildus tam vēsā laikā dzinēja iedarbināšanu atvieglos degvielas kvalitāti uzlabojošas piedevas, piemēram, cetāna uzlabotāji,” skaidro Gatis Titovs.

Par ikgadējām bezmaksas auto pārbaudēm

Rūpējoties par satiksmes drošību, Drošas Braukšanas Skola (DBS Autoskola) sadarbībā ar Circle K degvielas uzpildes stacijām ik gadu piedāvā bezmaksas automašīnu pārbaudes, lai autovadītāji varētu pārliecināties par mašīnu gatavību ziemas ceļiem.

Pārbaužu laikā:

·         Tiek noteikta ziemas riepu atbilstība likumam un drošas braukšanas pamatprincipiem - tās ir darba kārtībā, ja nav vecākas par pieciem gadiem, kā arī riepu protektors seklākajā vietā nav mazāks par 4 līdz 5 milimetriem;

·         Apsekoti automašīnas lukturi, lai noskaidrotu, vai tie ir atbilstoši noregulēti un neapžilbina pretim braucošos;

·         Pārbaudīta logu slotiņu kvalitāte, lai nepieciešamas gadījumā tās varētu nomainīt;

·         Tiek sniegtas konsultācijas par drošu braukšanu ziemas sezonā un veicamajiem priekšdarbiem, lai auto būtu gatavs ziemai.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jo 23.decembris 2021 18:54
2 0 Atbildēt

“Lielākajai daļai apsekoto auto jeb 60% akcijas dalībnieku ziemas riepu protektora atlikums bija 6-7 mm, kas šai sezonai vēl ir atbilstoši, bet nākamajā – ziemas riepas būs jāmaina,” stāsta Jānis Vanks.

Ko nu stāsti basņu - man gan pietiks pat trim sezonām, atkarīgs no nobraukuma.

Ko Tu neteiksi - Circle degvielai vajagot papildus cetānu!

Papildus tam vēsā laikā dzinēja iedarbināšanu atvieglos degvielas kvalitāti uzlabojošas piedevas, piemēram, cetāna uzlabotāji,” skaidro Gatis Titovs. Pārsmieties var! Humora raidījumu jau mums vairs nav

ryryurtyurtyu 27.decembris 2021 10:30
1 0 Atbildēt

195/65 Hakkapelitta 7 ar radzēm, pirktas jaunas 2013 gadā (tātad 8arpus gadus vecas), nobraukti ~55tkm, atlikums ~5mm. Pagaidām vienīgā vieta, kur nevarēju uzbraukt ar priekšpiedziņu bija ~9% slīpumā ~20cm svaiga sniega.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti