Elektriskais vai iekšdedzes auto: nedrīkst vērtēt tikai iegādes cenu 38

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 26.janvāris 2022 12:33

Elektromobiļu tirgus piedzīvo īstu bumu. Ja agrāk elektriskos modeļus piedāvāja tikai daži zīmoli, un tie drīzāk bija nišas produkti, ko iegādājās entuziasti, tad šobrīd elektriskie auto ir atrodami katra ražotāja piedāvājumā.

Par to, ka izvēle mūsdienās ir krietni plašāka, liecina arī tas, ka jauna automobiļa pircējam vairs nav jāakceptē ar dizainu, virsbūves tipu vai praktiskumu saistīti kompromisi. Piemēram, Peugeot, īstenojot savu Power of Choice filozofiju, gandrīz visus savus modeļus piedāvā gan ar iekšdedzes dzinēju, gan elektrisko piedziņu.

Tādējādi vienīgais būtiskais elektromobiļu trūkums pašlaik ir augstāka iegādes cena, ja salīdzina ar tradicionālajiem spēkratiem. Tiesa gan, šajā salīdzinājumā bieži vien netiek ņemts vērā, ka ilgtermiņā elektromobiļa ekspluatācijas izmaksas ir zemākas, tā kompensējot sākotnējo cenas starpību.

Aprēķinot pilna cikla izmaksas, jāņem vērā ne tikai cena

Jaunas automašīnas pirkšanas brīdī nekad nevajadzētu vērtēt tikai iegādes cenu – vienreizēju summu vai ikmēneša līzinga maksājumu. Korektāk ir aplūkot kopējās ilgtermiņa izmaksas (Total Cost of Ownership jeb TCO), kurās ņemti vērā arī ar ekspluatāciju saistītie faktori, norāda Kārlis Mendziņš, uzlādes tīkla Eleport vadītājs.

“Aprēķinot TCO, formulā iekļaujamas visu veidu izmaksas. Viena no lielākajām, protams, būs enerģijas nesējs – degviela vai elektrība, taču nedrīkst aizmirst par tehniskajām apkopēm, apdrošināšanu un automašīnas garantijas perioda garumu,” stāsta Eleport vadītājs.

Visvienkāršākais veids, kā salīdzināt elektriskā un iekšdedzes automobiļa ekspluatācijas izmaksas, ir aplūkot modeļus ar līdzvērtīgu aprīkojumu. Peugeot gadījumā tas ir ārkārtīgi vienkārši, jo lielākajai daļai franču ražotāja modeļu ir arī elektriskā versija. Piemēram, Peugeot 2008 SUV var iegādāties ne tikai ar benzīna vai dīzeļa dzinēju, bet arī versijā ar elektrisko piedziņu – e-2008. Kurš no variantiem galu galā izrādīsies lētāks, ja līzinga periods ir 5 gadi un vidējais gada nobraukums 20 000 kilometru?

Skaitļi runā paši par sevi

Ja raugās uz iegādes cenu vien, izvēle neapšaubāmi nosveras par labu iekšdedzes auto. Vienāda aprīkojuma gadījumā par 96 kW benzīna modeli jāmaksā 21 500 eiro, bet par 100 kW elektromobili – 33 000 eiro, tātad starpība ir 11 500 eiro.

Šeit gan jāņem vērā, ka teju visas Eiropas valstis veicina elektroauto iegādi, un daudzas bankas piedāvā izdevīgākus līzinga nosacījumus elektrificēto transportlīdzekļu iegādei.

“Sākot no 2022. gada, Latvijā ir pieejama elektromobiļa iegādes subsīdija 4500 eiro apmērā. Aprēķinot TCO, tā jāņem vērā, jo atbalsts kompensē ievērojamu daļu cenu starpības,” teic K. Mendziņš.

Pat ņemot vērā subsīdiju, elektromobiļu iegādes cena joprojām saglabājas augstāka, taču, formulai pievienojot arī degvielas izmaksu komponenti, aprēķins atkal nosveras elektromobiļa virzienā.

Peugeot 2008 PureTech 130 benzīna dzinēja vidējais patēriņš ir 5,9 l/100 km, kas nozīmē, ka piecu gadu laikā degvielai, maksājot 1,55 eiro par litru, būs nepieciešami gandrīz 9000 eiro. Elektriskā e-2008 gadījumā enerģijas patēriņš lielā mērā ir atkarīgs no braukšanas stila, ārējiem faktoriem un elektroenerģijas cenas. Ja automašīnu uzlādē tikai mājās un pieņem, ka vidējā elektroenerģijas cena ir 20 centi par kWh, piecu gadu laikā 100 000 km nobraukšana izmaksās aptuveni 1500 eiro. Finansiālais ietaupījums, salīdzinot ar benzīna versiju, tādējādi ir 7500 eiro.

“Aprēķinot “degvielas” izmaksas, elektromobilis vienmēr ir nepārprotams uzvarētājs, pat ja elektroenerģijas cenas paaugstinās,” skaidro  K. Mendziņš. “Vienlaikus jāpatur prātā arī vides saudzēšanas faktors, jo elektromobiļi nerada izmešus. Ja pienāks brīdis, kad automašīnu emisijas apliks ar ievērojamām nodevām, un ekspluatācijas nodoklis jau tagad saistīts ar CO2 izmešiem, TCO vēl vairāk nosvērsies par labu elektromobiļiem.”

Piecu gadu laikā cenu atšķirība izzudīs

Aprēķinot pilna cikla izmaksas, tajās līdztekus iegādei vai līzingam un degvielas izmaksām jāiekļauj arī automašīnas uzturēšana un apdrošināšana. Tā kā elektromobiļiem ir ievērojami mazāk kustīgu detaļu, tiem nepieciešams arī mazāk apkopes darbu.

“Elektromobiļiem nav nepieciešama eļļas maiņa, un to bremzes, pateicoties rekuperācijas režīmam, kalpo ilgāk. Tehniskās apkopes un uzturēšanas ziņā elektromobiļi ir vismazākās rūpes paģērošie transportlīdzekļi, ko pašlaik var iegādāties,” saka Eleport vadītājs.

Tas viss nozīmē, ka gada laikā uz uzturēšanas izmaksu rēķina var ietaupīt 500-1000 eiro. Lai gan šie ietaupījumi katru gadu var nebūt tik lieli, ilgtermiņā tiek izslēgta dārgā un sarežģītā apkope, kas neizbēgami nepieciešama iekšdedzes dzinējiem.

Lai gan elektriskajiem transportlīdzekļiem tehniskās apkopes jau tagad ir lētākas, to cenas dēļ apdrošināšana vēl kādu laiku saglabāsies dārgāka. “Elektrisko automobiļu proporcionāli ir mazāk, taču, pakāpeniski iegūstot aizvien vairāk informācijas un arī krītoties to cenām, samazināsies arī maksa par apdrošināšanu,” prognozē K. Mendziņš.

Tādējādi var secināt – ja elektromobilis nopirkts izmantojot subsīdiju, kopējās izmaksas piecu gadu periodā praktiski izlīdzināsies, bet, ja subsīdijas nav pieejamas, atšķirība tikpat ilgā periodā būs 2000-3000 eiro. Piedevām, ja ir iespēja izmantot līzinga piedāvājumu, kas paredzēts videi draudzīgā transporta iegādei, var ietaupīt vēl 500-1000 eiro.

“Šādos TCO salīdzinājumos jāpatur prātā arī atlikusī vērtība. Tirgū jau vairākus gadus redzams, ka modernie elektromobiļi vērtību saglabā labāk nekā līdzīgi iekšdedzes spēkrati,” piebilst Eleport vadītājs. “Tas nozīmē, ka patīkamāku, modernāku, videi draudzīgāku braukšanas pieredzi iespējams gūt, nemaksājot vairāk, bet tajos gadījumos, kad cenu atšķirība saglabājas, tā būs investīcija, kas vienā vai citā veidā atmaksāsies.”

 

 

 
Visi komentāri
 
MMX 26.janvāris 2022 13:46
16 1 Atbildēt

Lasot šo pārspriedumu rodas iespaids, ka paši dīleri jau vairs īsti nevar pamatot elektroauto priekšrocības. Principā visi plusi balstās uz izmaiņām vadītāja paradumos (lēnāk braucot un lādējot mājās), kā arī faktā ka zaļo mērķu sasniegšanai tiks sisti iekšdedzes auto braucēji. Principā normāls komunisms - uz nodokļu maksātāju rēķina tiek stumts produkts kas ir tehniski vārgāks un dārgāks, tikai tādēl lai iekļautos kaut kādās selektīvi izveidotās vides prasībās. Tipa kuģi var kurināt mazutu, TECi gāzi un ogles, bet sitīsim tos autobraucējus, tā vietā lai pie mūsdienu tehnoloģijām samazinātu to nepieciešamību vispār kaut kur braukt.

spriidiic 26.janvāris 2022 14:26
6 0 Atbildēt

Palasot tekstu, atgriežos pie virsraksta. Nedrīkst vērtēt tikai iegādes cenu. Elektro tiek subsidēti, visādi parkošanās atvieglojumi, braukšana pa sabiedriskā joslām (ja tas nav sab. tr., kas tam tur darāms?) atļauta. Tas viss ir pagaidām... . Dārgie, ekoloģiski kaitīgie, īsām distancēm paredzētie, subsidētie, eauto lādējas stundām ilgi un ziemā buksē. Smagi padevušies, tāpēc vasarās riepas ēd.

Jo 26.janvāris 2022 14:33
12 0 Atbildēt

Bēda tāda, ka lādējot tikai mājās ( ja kādam vispār ir māja), elektriskais nespēj aizvietot dīzeli sniedzamības dēļ, lādējot ceļā - dārgi un ilgi.

"tā būs investīcija, kas vienā vai citā veidā atmaksāsies.”- pamatīga nepatiesība, jo auto kā tāds nav investīcija, tie ir izdevumi.

Damn 26.janvāris 2022 14:45
13 0 Atbildēt

Mendziņ beidz liet ūdeni - cik cilvēkiem ir iespēja lādēt auto mājās?

Krotow 27.janvāris 2022 11:41
0 0 Atbildēt

Privātmājā dzīvojošam hipsterim prāta loceklis līdz tā saprašanai nesniedzas. Novērots arī starp rietumu elektroauto propagandonu pārstāvjiem. Tas pats kāpēc rietumos daļa fano par komunismu.

imzz 26.janvāris 2022 15:03
4 0 Atbildēt

Peugeot 2008 130 ZS ( 1.2l benzīns ) pašmasa 1192 kg Weight-to-power ratio 9.2 kg/Hp, 198 km/h max.ātrums, 0-100 8.9 s

Peugeot e-2008 136 ZS, pašmasa 1548 kg, Weight-to-power ratio 11.4 kg/Hp, 150 km/st max.ātrums, 0-100 8.5 s

Tātad, elektriskais krietni smagāks. Piekare jādomā cita un bremzes arī, to remonts varētu būt dārgāks. Maksimālais ātrums limitēts, lai baterija neizcepas. Kaut kā neredzu tās priekšrocības, atskaitot politiskās, saprotams.

:-) 26.janvāris 2022 15:41
3 1 Atbildēt

Puisis arī apkopju izmaksas sabāzis vienā maisā. No apkopēm var izņemt tikai un vienīgi eļļu, tās filtru un dzinēja gaisa filtru, maiņas izmaksas, pārējais ir tas pats. Par vidi arī pilnīgi garām, jau aprēķināts ka līdzvērtīgu elektro un auto ar iekšdedzes dzinēju "ekoloģiskās pēdas nospiedums" izlīdzinās pie 10 gadu ekspuatacijas ar to pašu 20 t.km nobraukumu gadā.

lynx85 26.janvāris 2022 15:45
3 0 Atbildēt

Lai lādētu mājās, cik man izmaksās palielināt pieslēguma jaudu no 1f 16A uz piemērotu tādam, kas papildus manam ikdienas elektrības patēriņam spēs arī nosegt elektroauto uzlādi? Cik katru mēnesi es maksāšu lielāku elektrības rēķinu, neatkarīgi no tā, lādēju es to auto, vai nē? Vienkārši lai man būtu tas pieslēgums, piemēram 3f 40A? Tur vien jau nesanāk katru mēnesi viena bāka dīzeļa?

Asaris 26.janvāris 2022 21:04
0 1 Atbildēt

Gribi ātrās uzlādes staciju uzstādīt mājās? Vai no jaudām neko nesaproti?

lynx85 26.janvāris 2022 23:36
2 0 Atbildēt

Jā, nesaprotu. Nu cik tas lēnais lādētājs tērē, 7kw? 10kw? Mana māja elektrību tāpat tērē arī naktī, es nevaru savu esošo pieslēgumu rēķināt kā nulles patēriņu laikā, kad plānoju lādēt elektrisko. Tam vajag papildus. Papildus ampēri nozīmē lielāku rēķina fiksēto daļu. CIk tieši - to es šeit arī jautāju. Vari apgaismot, vai tikai gudri uzdirst?

Asaris 27.janvāris 2022 11:52
0 2 Atbildēt

Ar šito pieslēgumu vari lādēt ar lēno lēno lādētāju, kas nāk līdz. Wallbox ir parasti 7kw pietiek ja pārslēgtu uz 3 fāzēm atstātu 16A. Man ir 25A 3F pieslēgums mājās varu mierīgi lādēt 2 auto no Wallbox un darbināt pārējo māju fonā.

imzz 27.janvāris 2022 12:21
3 0 Atbildēt

Tad viņam jau nebija 7 kW, viņam bija 220 x 16 = 3,5 kW, banālais PSRS laika pieslēgums. Jautājums bija finansiāls, cik maksā pāreja no 1F uz 3F kaut vai 16A strāvai, un cik maksā abonēšana mēnesī. No sadales tīkla mājas lapas daudz nevar saprast, tur tikai figurē "jauna pieslēguma" ierīkošana.

Asaris 27.janvāris 2022 23:38
0 0 Atbildēt

Tapēc es saku, ka ar to 1 fāzi viņš var spraust to lēno lādētāju, kas ņem ap 2.6kw.

Es par 3F 25A pieslēgumu maksāju 3eur, tad par 16A varētu būt 2 vai 1.5eur

imzz 28.janvāris 2022 11:33
0 0 Atbildēt

Es par 3F 25A pieslēgumu maksāju 3eur, tad par 16A varētu būt 2 vai 1.5eur -- tiešām tik maz?

Runa ir par pozīciju "pārvades un sadales pakalpojumi" mēnesī elektrum dzīvoklim Rīgā 1F 16A ir 7.44 + PVN, tas būs 9 EUR

Asaris 28.janvāris 2022 15:07
0 0 Atbildēt

Sadales pakalpojumi jau ir tarifs un ir atkarīgs no patērētā daudzuma. Un tiešām paskatijos vecos rēķinus, maksa par strāvas lielumu ir 6,05eur, tagad laikam valdība ir nogriezusi uz pusi. + Jaudas komponente 3eur, dzīvoklī laikam ir ap 1eur.

Lai kā, ja tu lādēsi auto mājās, patēriņš būs simtos kW, un tās jaudas komponentes noēdīs lētāks tarifs kopumā (rēķina summa dalīta ar kW) par patērēto. Es kad notriecu 300kW man sanāca ap 0,16eur bet mēnesī kad bija 600kW sanāca 0,14eur par kW. Pie tādiem apjomiem tu nejutīsi vai jaudas komponente ir 9 eur vai 3

Pļurkt 28.janvāris 2022 8:33
0 0 Atbildēt

Kas tu tups esi vai???

Tak nav viņam pat to 2,6 kW LIEKAS jaudas!! Visa jauda ir aizņemta arī nakti! Jebkurā gadījumā ir jāierīko papildus jaudas saņemšanas iespējas!

Grūti saprast?

Asaris 28.janvāris 2022 15:13
0 0 Atbildēt

Nē, man liekas tu tups esi. Kas viņam 3 tējkanas nepārtraukti strādā? Man māja fonā ar ieslēgtu telvizoru un datoru tērē ap 0,5kw naktī ap 0.25

Tas 1F pieslēgums tur ap 3,5kW, kas tev nepietiek. Ka tik iepļurkščēt

Pļurkt 28.janvāris 2022 21:44
0 0 Atbildēt

Lasīt iemācies, ākst!!

Pagaidām tu tikai dirs, nevis atbildi uz jautāju8mu!!

Kaņepe 28.janvāris 2022 18:39
0 0 Atbildēt

Augu apgaismojums tērē elektrību arī naktī

janka 27.janvāris 2022 23:46
0 0 Atbildēt

un cik ir rēķina ailē "Pārvades un sadales

pakalpojumi"?

JanJan 26.janvāris 2022 15:50
8 0 Atbildēt

"Tas viss nozīmē, ka gada laikā uz uzturēšanas izmaksu rēķina var ietaupīt 500-1000 eiro. Lai gan šie ietaupījumi katru gadu var nebūt tik lieli, ilgtermiņā tiek izslēgta dārgā un sarežģītā apkope, kas neizbēgami nepieciešama iekšdedzes dzinējiem."

Ko?? Kādi 500-1000 eur gadā? Ok, nav eļļas maiņa un attiecīgo filtru maiņa. Tas ir cik? 100 eur? Jā, elektromobiļiem ir rekuperācija utml., bet grozies kā gribi bremzēm tāpat būs nepieciešama apkope. Bremžu škidrumu neviens nav izslēdzis, jāskatās vai vēl tās bremzes vispār nenorūsēs no nelietošanas un tāpat varēsi visu mainīt pēc tam. Jā, nodilums pašiem klučiem būs lēnāks.

Turklāt - ja Tu nopērc jaunu auto no salona, tāpat skaidrs, ka būs obligātās apkopes pie dīlera garantijas laikā. Un es nešaubos, ka viņi uzskrūvēs un iekļaus visādus brīnumus. Ķipa tāda diagnostika un šitāda obligāta pārbaude utt., kur katra pozīcija savi 30-50 eur un tas ikgadējais apkopes rēķins tāpat būs vairāki simti. Naivi tie cilvēki, kuri uzskata, ka vot viņiem tagad dīlerapkopes būs pa 100 eur

Ritošā daļa utml - pa lielam visas tās pašas sāpes, kas parastajiem auto.

Nu galvenā izmaiņa ir mazāk potenciālās problēmas ātrumkārbai, dzinējam, sajūgam utml. - bet cik tad daudz Tev to problēmu ir tos pirmos 5 vai pat 10 gadus, ja nobraukums nav pārāk liels? Atceros radiniekam bija 5.golfs benzīns (pirkts mazlietots savā laikā), viņš pa tiem 10 gadiem dzinēju nebija aizticis ne reizi, ātrumkārbai 1x pa 10 gadiem bija kaut kāda problēma, kuru salaboja par dažiem simtiem, sajūgu nebija mainījis varbūt vēl kas nedaudz bijis, bet nekas īpašs kopumā, savus 200-250k nobrauca. Visi pārējie remonti bijuši saistībā ar bremzēm, amortiņiem utml. Kur tad ir tās mega lielās 1000 eur ikgadējās izmaksas? Nu ok, tagad mūsdienās mazāki motori ar turbīnām, varbūt tur ātrāk pienāks kādi remonti, piemēram, turbīnai. Bet tas taču arī nav visu laiku.

Krotow 27.janvāris 2022 11:38
0 0 Atbildēt

Piekrītu. Ir pieredze gan ar jaunu gan lietotu degvielas auto. Jaunajam 8 gados bez eļļas maiņas tika ražotāja noteiktajā kārtībā nomainītas sveces un vienreiz akumulators un bremžu uzlikas - naudas izteiksmē nekas īpašs. Izmēra un nobraukuma no 1 uzlādes līdzvērtīgs elektriskais auto 30+ k€ cenā vēl nebūtu atpircies. Raksta autoram Latvijas realitātē gali ar galiem nesakrīt. Ir sākuma cenai nozīme un vēl kāda. Kad normāls kompaktklases elektriskais auto maksās zem 20 k€, tad varēs sākt runāt par pāreju uz tiem.

dghdfghdgfj 26.janvāris 2022 16:54
2 0 Atbildēt

Ja es pareizi saprotu, daudzām elektromašīnām ir arī dzesēšanas šķidrums. Vai elektromotoram vai baterijām, nepateikšu, bet nesen skatījos video, kur no Rav4 jauca elektromotoru (Tesla ražojums) un runa kā reiz bija par blīvslēgiem un viņu tecēšanu. Eļļa zobratu pārvadā arī tur ir, ok, varbūt mūžīgā...

Pļurkt 26.janvāris 2022 18:28
2 0 Atbildēt

Da cik var dirst!!!!

Vēl dažas dienas atpakaļ bija rakstiņš, ka ātrā uzlāde BEZ SUBSĪDIJĀM maksā DĀRGĀK kā benzīns tam pašam nobraukumam!!!

Krotow 27.janvāris 2022 11:40
1 0 Atbildēt

Dārgāk varbūt ne, taču līdzvērtīgi gan.

MB 26.janvāris 2022 19:18
1 0 Atbildēt

Es pirms 7 gadiem nopirku lietotu MB geļiku par 18k euro, nobraucu un tagad pārdevu par 25k euro. Praktiski neko neesmu remontējis, pārdevu ar peļnu.

Ar kuru EV mašīnu tā var?

Pupsiks 26.janvāris 2022 19:22
1 0 Atbildēt

Vot šitā ir investīcija!

Asaris 26.janvāris 2022 21:02
0 0 Atbildēt

Eu, nu šitā reizi mēnesī vajag nopirkt un pārdot, nevajadzēs strādāt.

imzz 27.janvāris 2022 12:33
1 0 Atbildēt

Reizi mēnesī neies cauri, viņs jau nopirka geļiku tad, kad cilvēkiem naudas bija mazāk, nekā tagad. Tātad, jāorientējas nevis uz laiku, bet skaitu: pērc kādus 10 uzreiz vismaz ;)

Artūrs 26.janvāris 2022 21:33
2 0 Atbildēt

Neesmu pret elektro-auto, bet nu rakstā šis teikums ir vienkārši augstākā žurnālista pilotāža:

"Peugeot 2008 PureTech 130 benzīna dzinēja vidējais patēriņš ir 5,9 l/100 km, kas nozīmē, ka piecu gadu laikā degvielai, maksājot 1,55 eiro par litru, būs nepieciešami gandrīz 9000 eiro. Elektriskā e-2008 gadījumā enerģijas patēriņš lielā mērā ir atkarīgs no braukšanas stila, ārējiem faktoriem un elektroenerģijas cenas."

Benzīnam patēriņu var nosaukt, elektroauto kaut kāda mistika, pēkšņi nav skaidrs. Netā var redzēt, ka patēriņš ir ap 16kwh/100km. Pēc raksta spriežot, auto patērē ap 8kwh, kas ir pilnīgi nereāli, pie tam cena benzīnam ir nosaukta maksimāli augsta, savukārt elektrībai nereālistiski zema (tikai 0.20 eur kwh). Vēl nesen bija kaut kāds audi apskats, kur bija minēts, ka standartā izmaksas ir 0.70 eur/kwh, bet ar audi atbalstu 0.30 eur/kwh. Plus vēl vairākos youtube video apskatos ir redzams, ka faktiski automašīnā ielaistais kwh apjoms ir lielāks kā baterijā vieta (par šo arī ir bijis raksts), ka faktiski kamēr enerģija aiziet līdz baterijai, tikmēr daļa jau ir aizgājusi zudībā.

Tātad rakstā neatbilst ne patēriņs uz 100km ne arī cena, tātad rakstā norādītos 1500 eur kā minimums var dubultot, ja ne trīskāršot.

Skaidrs, ka lielākā daļa mājās nelādēs.

Pļurkt 27.janvāris 2022 15:55
1 0 Atbildēt

Dzīvojot piecstāvniekā nemaz nevar uzlādēt!

Krotow 27.janvāris 2022 11:33
0 0 Atbildēt

Neskatoties uz it kā atvieglojumiem un to ka elektroauto man patīk, savām parastajām braukšanas gaitām derīgu elektrisko auto nopirkt ar saviem ienākumiem nevaru un dzīvojot dzīvoklī, kur lādēt arī to nav. Parastais Latvijas braucējs ar savu braucamo cenā zem 3000€ ir vēl draņķīgākā situācijā. Sadzīt visus sabiedriskajā transportā tehniski nav iespējams un Covid laikā arī bīstami. No kā secinu ka Latvijā elektrisko auto buma vēl ilgi nebūs. Drīzāk varam sagaidīt kādas rododendra tipa protesta akcijas pret pārsteidzīgu apzaļumošanu.

Latvietis parastais 27.janvāris 2022 13:38
1 0 Atbildēt

Saskaņā ar CSDD statistiku vidējais LV mašīnas vecums ir starp 15-20 gadiem un cenu kategorijā līdz 6000 euro, jo vairāk naudas nav. Pārējie auto ir vairāk vai mazāk uzņēmumu auto parks un ar krutākajiem modeļiem brauc firmu īpašnieki.

Ja nevar vērtēt cenu, tad ko lai vērtē tas vidējais latvijas iedzīvotājs? Kāds EV tur sanāk, ko var izvēlēties?

Krotow 27.janvāris 2022 15:26
0 0 Atbildēt

PARistu elektorātam to nesaprast.

Asaris 27.janvāris 2022 23:43
0 0 Atbildēt

Bet kapēc kaut kas ir jāizvēlas? Brauc tak ar iekšdedzes auto vēl 30 gadus, kur problēma? 2029.gada decembrī notirgos pēdējos jaunos un 20gadus vēl varēs braukt līdz izpūs. 2050.gadā paņems normālu lietotu ūdeņraža vai elektro auto.

Pļurkt 28.janvāris 2022 8:38
1 0 Atbildēt

Šī tehnika pat siltā garāžā vairs nav spējīga nostāvēt 20 gadus, kur nu vēl braucot! Tie vairs sen nav 70-to vai kaut vai 80-to gadu Mersi, kurus ja nopirki, tad visam mūžam pietika un vēl bērniem palika!

Tims 27.janvāris 2022 19:11
2 0 Atbildēt

Par tām lielajām izmaksām iekšdedzes dzinējam kolēģi jau uzrakstīju. Viss pareizi, ja visu normāli apkopj un nav baigi nepaveicies, tādu izmaksu praktiski nav līdz 200000. Bet kā ar eauto baterijas dzīvīgumu pēc 100000km? Un to nomaiņu? Ne vārda, vai ne?

Pļurkt 28.janvāris 2022 8:40
1 0 Atbildēt

Pirkt elektriķi ir tas pats kas līdzvērtīgu auto ar iekšdedzes motoru un degvielu 150 - 200 t km komplektā uz iegādes momentu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 26

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti