Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

PTAC: kas jāņem vērā, lai elektroskrejriteni un elektrisko velosipēdu varētu reģistrēt CSDD 8

 

Te autors sajaucis zīmes, pareizi.ir mazāks Foto: Publicitātes foto

PTAC | 27.augusts 2024 10:32

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC), veicot tirgus uzraudzības aktivitātes, ir secinājis, ka tirgū pieejami daudz un dažādi mikromobilitātes līdzekļi, piemēram, elektroskrejriteņi un elektriskie velosipēdi, turklāt daļa no tiem nav izmantojami uz koplietošanas ceļiem un nav reģistrējami VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (turpmāk – CSDD).

Savukārt patērētāji ir izteikuši neapmierinātību un sūdzības par ierobežotām iespējām izmantot iegādātos elektriskos skrejriteņus.

Vēršam uzmanību, ka 2024. gada 1. aprīlī notika būtiskas izmaiņas Latvijas Republikas normatīvajos regulējumos saistībā ar elektroskrejriteņu (t.sk. kas ir aprīkoti ar noņemamu vai neizjaucamu sēdvietu) un elektrisko velosipēdu (turpmāk abi kopā – Transportlīdzekļi) lietošanu. Atbilstoši šo normatīvo regulējumu prasībām Transportlīdzekļu īpašniekiem ir nepieciešams veikt šo Transportlīdzekļu reģistrāciju CSDD, lai varētu turpināt tos lietot un pārvietoties pa koplietošanas ceļiem.

PTAC ir identificējis 13 interneta veikalus, kuros kopumā tirgo vairāk nekā 100 Transportlīdzekļu modeļu, kuru maksimālais ātrums ir lielāks nekā pieļaujamais transportlīdzekļa reģistrācijai CSDD. Šobrīd tiek veiktas padziļinātas pārbaudes. Savukārt CSDD ir konstatējusi gadījumus, kad tirgotāji izvieto savās tīmekļvietnēs CSDD logotipu bez saskaņošanas, līdz ar to šaubu gadījumā par elektroskrejriteņa atbilstību normatīvo aktu prasībām aicinām par to pārliecināties, zvanot uz CSDD klientu apkalpošanas tālruni 67025777.

PTAC ir saņēmis vairākas patērētāju sūdzības saistībā ar Transportlīdzekļu  reģistrācijas atteikumiem, tādēļ ka attiecīgais transportlīdzeklis nav bijis nodrošināts ar nepieciešamo dokumentāciju un marķējumiem. PTAC, veicot tirgus izpēti, ir konstatējis, ka patērētājiem tirdzniecības vietās netiek sniegta pilnīga informācija saistībā ar Transportlīdzekļu lietošanas ierobežojumiem, t.sk. to reģistrācijas prasībām.

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 4. pantu patērētājam jāsaņem pilnīga informācija par preci, t.sk. tās lietošanas ierobežojumiem. PTAC aicina komersantus, kuri tirgo mikromobilitātes līdzekļus:

1.      savās tirdzniecības vietās pie katra transportlīdzekļa apraksta izvietot informāciju par attiecīgā transportlīdzekļa lietošanas ierobežojumiem, t.sk. saistībā ar piedalīšanos ceļu satiksmē (ja tādi ir attiecināmi);

2.      pārliecināties, ka pie katra transportlīdzekļa apraksta izvietota informācija par tā ražotāju (preču zīmi), modeli un būtiskie tehniskie raksturlielumi - motora jauda, maksimālais ātrums, sēdvietas augstums (ja ir attiecināms); 

3.      pārliecināties, ka komersanta piedāvātajiem Transportlīdzekļiem ir veikta atbilstības novērtēšana saskaņā ar piemērojamo normatīvo aktu prasībām.

PTAC aicina patērētājus būt vērīgiem un iegādāties tādus mikromobilitātes līdzekļus, kas atbilst visām prasībām, lai tos reģistrētu CSDD. Jāņem vērā, ka tirgū ir pieejami arī tādi mikromobilitātes līdzekļi, kuru tehniskie parametri ir reģistrācijai neatbilstoši, tāpēc pirms iegādes pievērsiet uzmanību to ātruma, jaudas un sēdvietas augstuma parametriem, CE zīmes vai tipa apstiprinājuma marķējuma un atbilstības deklarācijas vai sertifikāta esamībai, kā arī identifikācijas elementiem.

Pirms iegādāties Transportlīdzekli, atcerieties: lai varētu to reģistrēt CSDD, tam jāatbilst šādiem parametriem:

1)      maksimālais ātrums mazāks vai vienāds ar 25 km/h;

2)      motora jauda mazāka vai vienāda ar 1000W;

3)      sēdvietas augstums līdz 54 cm;

4)      CE zīme;

5)      EK atbilstības deklarācija;

6)      identifikācijas elementi: sērijas/tipa numurs (ja tāds ir), modeļa nosaukums/numurs, ražotājs, ražošanas gads.

Jāņem vērā, ka tādu Mikromobilitātes līdzekļu, kuriem nav atbilstības marķējuma, EK atbilstības deklarācijas, identifikācijas elementu (sērijas/tipa numurs, modeļa nosaukums/numurs, ražotājs, ražošanas gads), reģistrācija CSDD nav iespējama.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 27.augusts 2024 11:07
0 0 Atbildēt

Kaut kādu sūdu jūs te kārtējo reizi publicējat. Elektrovelosipēds nav jāreģistrē.

mnde 27.augusts 2024 12:57
0 0 Atbildēt

un ko darīt ar to, kam ātrums ir virs 25, jauda virs 1kW un līdz 4kW, vai vēl labāk 7 kw?

hue 27.augusts 2024 13:33
0 0 Atbildēt

Ja ātrums ir līdz 45kmh, tad reģistrē kā mopēdu, ja ātrāks - tad kā motociklu.

BMW 27.augusts 2024 13:45
0 0 Atbildēt

Tad kāpēc raksta, ka tādu nevar reģistrēt?

msh 27.augusts 2024 21:46
0 0 Atbildēt

Gan jau arī nevar, jo droši vien neizpilda kaut kādas prasības

BMW 28.augusts 2024 14:02
1 0 Atbildēt

Kaut gan ceļu satiksmes likumā nav soda par braukšanu ar nereģistrētu stāvdrāzi! Tā kā es to reģistrēšanu vairāk uztveru kā brīvprātīgu iniciatīvu.

0pis 27.augusts 2024 13:47
0 0 Atbildēt

sēdvietas augstums līdz 54 cm;

Khm, khm. Jautājums. Mēra no kurienes? Līdz sēdvietas kurai daļai? Visbeidzot, kas ir sēdvieta (vai tā, uz kuras sēž un no kuras aug kājas 2 gab.?).

iAuto 27.augusts 2024 17:10
1 1 Atbildēt

Tāds autors

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 4

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti