Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Ziema tuvojas: 7 eksperta padomi atbilstošāko ziemas riepu izvēlei 11

 

Foto: Publicitātes foto

UP PR | 29.oktobris 2024 16:10

Ziemas riepu izvēle neaprobežojas vien ar to vien, ka konstatējam jau zināmo kalniņa un sniegpārsliņas simbolu marķējumu uz riepas. Nozares eksperts Gundars Liekne skaidro, kā izvēlēties sev viss atbilstošākās riepas un kā tās kopt, lai garantētu drošību un komfortu pie stūres pat visstindzinošākajās ziemas dienās.

Eiropas vai Skandināvijas tipa riepas? Izvēlies gudri

Izvēloties riepas ir vērts ņemt vērā - pa kādiem ceļiem nāksies braukt ziemas apstākļos. Autobraucējiem jāatceras – pastāv dažādi ziemas riepu veidi. "Eiropas tipa ziemas riepas ir ar cietāku gumijas sastāvu, tās ir vairāk piemērotas pilsētas braucieniem un šosejām. Savukārt, Skandināvijas tipa riepas ir mīkstākas, tās būs ideāli piemērotas arī netīrītiem ceļiem un ziemīgākiem apstākļiem," skaidro G. Liekne, Inter Cars Latvija vieglo riepu pārdošanas vadītājs. Viņš atgādina, ka izvēloties nepareizās riepas, pastāv risks, ka uz slidena vai netīrīta ceļa auto zaudēs saķeri, tāpēc drošai braukšanai katram šoferim jāizvērtē savas vajadzības.

Eksperts skaidro, ka ar radžu riepām ir atļauts braukt no 1. oktobra līdz 1. maijam. Ja agri braukt agri no rītiem vai vēlu vakaros, kad ir liela iespēja sastapties ar tā saukto "melno ledu", tad vērts aizdomāties par radžu riepu iegādi: “Radžu riepas vairāk paredzētas ledus apstākļiem un skarbai ziemai.”

Riepu nodiluma pārbaude – vienkāršs solis drošībai

Vecās riepas no iepriekšējās ziemas ir vērts pārbaudīt pirms montāžas. "Ja riepas ir tuvu nodiluma indikatoram vai zem tā, to veiktspēja ziemas apstākļos vairs nebūs pietiekama," uzsver eksperts. Lai gan minimālais dziļums ir 4 mm, nozares eksperti tomēr iesaka ziemas riepas ar protektora dziļumu zem 5 mm vairs neizmantot smagos ziemas apstākļos, jo tas tieši ietekmē saķeri un vadāmību uz sniega un ledus.

Elektroauto savas riepas!

Elektroauto īpašniekiem, izvēloties ziemas riepas, būtu jāizvēlas tie riepu modeļi, kuri ir speciāli ražoti priekš elektroauto, vai arī jāpievērš uzmanību slodzes indeksam lai tas būtu augstāks, jo elektroauto ir smagāks un griezes moments, jeb slodze uz riepu paātrinoties arī ir lielāka. Piemērām ja nepieciešamajā izmērā ir 91 un 94 slodzes indeks izvēlamies augstāko.

Riepu uzglabāšana: vai tavi “ziemas draugi” tiek pareizi uzglabāti?

Pareiza riepu uzglabāšana būtiski paildzina to kalpošanas laiku un drošību. G. Liekne  iesaka: "Riepas jāuzglabā sausās, slēgtās telpās, prom no tiešiem saules stariem un lielas mitruma ietekmes." Nepareizi glabātas riepas var deformēties, kas negatīvi ietekmē braukšanu, tāpēc svarīgi starpsezonā tās parotēt, lai novērstu karkasa iespiedumus.

Troksnis salonā: kā riepu izvēle to ietekmē?

Kaut arī riepu skaļums nav galvenais kritērijs ziemas riepu izvēlē, tas ietekmē braukšanas komfortu, it īpaši garu pārbraucienu gadījumā. Mīkstākas riepas ir klusākas, bet radžu riepas – skaļākas. “Ja vēlies minimālu troksni salonā, ir iespējams arī izvēlēties riepas ar ražotāja iestrādātu skaņu slāpējošu materiālu. Tas absorbē riepu radīto troksni, nodrošinot būtiski klusāku braukšanu,” skaidro eksperts.

Spiediena loma un temperatūras svārstības

Ziemā svarīgi sekot riepu spiedienam, kas mainās temperatūras izmaiņu ietekmē. “Temperatūras maiņa ietekmē spiedienu riepās. Piemēram, uzstādot riepas servisā, kad ārā ir jau, piemēram zem nulles, izbraucot no iekštelpām uz ielu varam drīz konstatēt, ka  spiediens riepās ir mazinājies,” norāda eksperts. Viņš atgādina, ka spiediens katrai automašīnai ir savs un ražotāja noteiktais spiediens parasti atrodam uz uzlīmes vadītāja durvju ailē vai uz degvielas tvertnes vāciņa – šo spiedienu vēlams regulāri pārbaudīt, piemēram, benzīna uzpildes stacijās, un pielāgot, it īpaši pie gaisa temperatūras izmaim.

Drošība pirmajā vietā: kad mainīt riepas?

Ziemas riepas jāuzstāda savlaicīgi, jo vasaras riepu veiktspēja būtiski krītas, kad temperatūra ir zem +7°C. "Kad sākas saltie rīti ar aptuveni +4...+5°C, pilnīgi droši jau var pāriet uz ziemas riepām," iesaka eksperts. Drošībai vienmēr ir jābūt primāri – ziemas riepas nodrošina optimālu saķeri un palīdz izvairīties no nelaimes uz ceļa.

Vēlamies atgādināt, ka saskaņā ar CSDD prasībām ziemas un vissezonas riepas ar M+S apzīmējumu  un "kalniņa un sniegpārsliņas simbolu"  ir obligātas no 1. decembra līdz pat 1. martam. Šajā periodā riepu protektora dziļums arī nedrīkst nedrīkst būt mazāks par 4mm. Šīs ziemas sezonas jaunums ir "kalniņa un sniegpārsliņas simbols", šis apzīmējums tiek likts uz riepām kuras ir izturējušas pārbaudes un atbilst braukšanai reālos ziemas apstākļos. 

 
Visi komentāri
 
650 29.oktobris 2024 17:00
2 0 Atbildēt

Tiešām LABU vasaras riepu veiktspēja nekrītas ne pie kādiem te +7 , tie ir meli, no konteksta izrauta demagoģija. Kura prasītu kādu kā minimums smalkāku papildskaidrojumu.Ja beznosaukuma draņķu vietā lietot jebkura (zināma, ne "vienasdienas" ražotāja) kādus pāris/trīs "augstākos" vasaras riepu modeļus, šī te izkladzinātā +7 problēma reāli nepastāv!

Lai pieņemtu to apgrūtinošo lēmumu mainīt agrāk vai vēlāk,katram būtu visupirms objektīvi jānovērtē savu ESOŠO vasaras riepu nodiluma pakāpe un to modelis.Vasaras riepas būtu vislabāk pirkt/mainīt jaunas tieši septembrī.Jo ar tām parasti mēdzam braukt pa tiem pirmajiem iespējamajiem rudens meesliem! Kā arī, jāņem vērā plānoto ziemas riepu veids un modelis! 

Tu nevari "ieteikt" nedz pie +12 grādiem uzmainīt tagad tūliņ radžotas riepas, ne arī īsti "atļaut" turpināt vēl mēnesi braukt pa rudens slapjumu ar "atļautajiem" 1,5mm.Jo PLATĀKA riepa, jo kritiskāk ir jāizvērtē tās nodilums!!!

anonimikis 29.oktobris 2024 17:59
1 0 Atbildēt

Kāds no tiem (ne)lohiem ekspertiem varētu parādīt kurā vietā tam parastajam loham ,kurš nu tagad grib izvēlēties gudri, riepas parametru aprakstā var atrast norādi vai loha noskatītā riepa ir Eiropas vai Skandināvijas tipa? Nu tā, lai pat loham tas būtu skaidrs, ka ražotājs garantē atbilstību šim pieminētajam gudrajam riepas tipam.

650 29.oktobris 2024 18:59
1 1 Atbildēt

Lohiem derētu paaugstināt savu izpratni/Par!, taču priekš ne-lohiem tas nav tā īsti izdevīgi.Ja tu nespēj nevienu (lohu) apmānīt, tātad tu pats esi ....

Lūk jaunākais ,ko (atseviški EX perti) Jums īstenībā "piedāvā": www.tyrereviews.com/Article/2024-...aking-Test.htm

Ja pat samērā "dzirdētu" (zināmu) riepu bremzēšanās ceļš uz mitra assfalta variējas PADSMIT metru robežās (garumā tie ir vidēji 3gab lohauto korpusi), tad ko diez "spēj" būvmatteriālu plačios nopērkamās nezināmās izcelsmes kalošas? Vai (jo projām!) kādā vispopulārākajā sludinājumu vietnē massveidīgi nopērkamie no skandināvijas miskastēm speciāli ievestie 5-6g vecie suuudi ar "5,6mm atlikulikām" ?

Kāpēc diez tos suudus tie skandināvi nepērk LVijā un neved uz savu Dzimteni??

Onsis 29.oktobris 2024 19:05
0 0 Atbildēt

Normāli veči ziemā brauc ar slikiem, riepas ar radz;em liek nūģi!

felix65 29.oktobris 2024 19:11
1 3 Atbildēt

Kaut ko glupāku neesu dzirdējis, ka pret melno ledu palīdz naglas. Pret to nepalīdz ne naglas, ne lameļotās riepas. Tikai braucēja pieredze un meistarība. Tev saķere ir tuvu nullei. Radzei nav aiz kā aizķerties un iespējams ka lameļotās riepas tur būtu efektīvākas, jo pastiprināti šļurbā tos ledus mikrometrus.

650 29.oktobris 2024 19:42
0 0 Atbildēt

Kā tā, vai tad radzes ir Inteliģentas (inteliģeniālas) un ķeras tikai aiz ledus? Jeb aiz assfalta tās ķeras tikai Demagog versijā, kuri brēc par asfalta bojāšanu? Radžotām riepām ir tikai radzes, gumija ar lamelēm tur nav? Kur tad Conti pārstāvji ar savām gumijas radzēm? Lohi slikti pirka pa 300eur/gab, vai kāa?

ZZZZ 29.oktobris 2024 20:09
0 0 Atbildēt

650 ir tā jā, kā stāsti. BET arī pats auto ļoti ietekmē konkrēti riepas uzvedību. Piemēram iz dzīves, EV priekšpiedziņas ir sliktāka saķere jo auto izsvarojās vienmērīgāk. Tajā pašā kādreizējā Audi 100 kur dzinējs praktiski novietots uz priekšu no dzenošo riteņu ass līnijas. Ar to audinieku, tikai prikšējās piedziņas izpildījumā, kupenas varēja forsēt kapota līmenī! Izveidoju špūres aizputinātā ceļā un nācās atgriezties, lai jau tajā izpestītu līdzbraucošo Corolla...

650 29.oktobris 2024 22:17
0 0 Atbildēt

Kupenas forsējot ar to c3 diemžēl bija īpatnība.Tas (pat neatkarīgi no piedziņas) mēdza sablietēt zem sevis sniegu un pašā nepiemērotākajā brīdī "uzkārties uz vēdera".Nekustīgi kā betona klucis,rakt nācās ilgi (ja bija ar ko) ;p Principā, drošs un nenokaujams auto.Uz saviem 195 spēja pabraukt praktiski uz jebkura seguma un jebkādā teh stāvoklī būdams.Taču daudzi tolaik apsitās aiz pārgalvības un nezināšanas - reāli bīstams loha rokās un ja ar nepiemērotām riepām.Itin jo īpaši, ja "sliktākās" aizmugurē.Starp citu, tieši par TO drošībai svarīgo "kombināciju" gadiem ilgi no x-pertiem nedzirdam praktiski neko.Tak neies fantāziju tērēt un ar lohiem lieki runāt, labāk lai populācija dabiski atlasās. 

Tagad jau mēs arī īsti nezinam- vai lietojam tiešām ziemas riepas, vai (visdrīzāk) ka rudens.Ja tiem "toreizējiem" auto piemērotu tagadējos pārspīlētos riepu platumus,arī diez vai kas labs sanaktu.Ja kāds tāds elektroauto izsvarojas vienmērīgi,bet vienlaikus jūtās slideni- nu tad jau tiešām būs riepu modelis pie vainas.Kuras drošvien kāds izgudrojis nobraukuma palielināšanas nolūkā, par saķeri noklusējot.

W12 29.oktobris 2024 22:43
1 0 Atbildēt

Domāju, ka vissliktākā kombinācija uz ceļa mainīgajos ziemas laikapstākļos ir nepieredzējis autovadītājs, kurš vēl iemanījies uzaut savam auto lētās ķīniešu no-name ziemas riepas. Tā ir katastrofa…

ZZZZ 30.oktobris 2024 7:41
1 0 Atbildēt

650 būtu interesants sižets kādam video Āžurnālistam. No populārāko lielveikalu un citu zīmīgu tirgotavu ripuļiem. Neticās, ka te tādu var atļauties, drīkst?!

 Un kā jau teicu, vari būt super ar visu visu, tik tas vājais posms, kas saklausās tādus, redzu priekšā apdzenu un ++ ar parastām šaibām pie tā krusta tevi var piebeigt.

iciks 31.oktobris 2024 10:14
0 0 Atbildēt

Varētu pastiprināti pievērsties punktam par pareizu uzglabāšanu.

Vai TU, servisa izmantotāj, zini, kur tās tiek uzglabātas? Vai 3x sezonas laikā tiek čubinātas un grozītas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais tests VOYAH FREE elektroauto no Ķīnas. 4.4 sek līdz 100 km/h, 100 kW baterija, ap 85000 EUR (+ VIDEO) 1

iAutolv iepazīstas ar Ķīnā ražoto elektrisko krosoveru Voyah Free, kas drīzumā kļūs pieejams arī pircējiem Latvijā. Lasīt vairāk

 

VOLKSWAGEN GOLF auto tests 8 paaudzes face-lift! 1.5L, 150 Zs, patēriņš 5.4L, no 0-100 km/h 8.4 sek (+ VIDEO) 10

iAutolv apskata Volkswagen Golf 8 modernizēto versiju, ko vācu ražotājs laida klajā šogad. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" Vācijā slēgs vismaz trīs ražotnes un likvidēs desmitiem tūkstošu darbavietu 23

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" plāno valstī slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu, pirmdien paziņoja uzņēmuma komiteja, kas pārstāv darbinieku intereses. Lasīt vairāk

 

Uz Lubānas ielas par vienu neregulētu gājēju pāreju uz 4 joslu ceļa mazāk, kāpēc atstāja vēl divas? (+ VIDEO) 14

iAutolv konstatē, ka Lubānas ielā pēc remontdarbiem ir likvidētas divas no trim bīstamajām neregulētajām (bez luksofora) gājēju pārejām. Jautājums, kāpēc tās divas vēl ir atstātas? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti