AVĀRIJAS. Saruna veido algoritmus 37

Didzis Kalnietis | 20.jūnijs 2013 20:22

Didzis Kalnietis: - Komentāros kļūst jautrāk! Tas ir labi. Tas nozīmē, ka mums ir sabiedrotie, kurus interesē, kas notiek uz ceļa, kādi tam ir cēloņi. Ir vērts parunāties!

Didzis Kalnietis:

„Kā jau pie letiņiem pieņemts - ir jāatrod vainīgais un tas arī jānogāna, lai nelien tur, kur īstie "veči" sarunājas, bet aiziet uz CSDD, RD Satiksmes departamentu, Saeimu utt. Atliek tikai piekrist, jo baidos, ka ne CSDD, ne likumdevējs, un pat ne autoskolu direktosrs šo diskusiju nelasa.

"Stūres klubs", uz kuru cienījamais Atis Jansons šad  tad ir atsaucies, savu iespēju robežās ir paudis kopējo tajā izdiskutēto viedokli gan CSDD, gan Saeimas atbildīgajās komisijās, gan presē. Rezultātu ir maz, jo kustības drošība, apmācību kvalitāte, autovadītāju kvalifikācija utt. atbildīgās personas un institūcijas īpaši neinteresē - ir valstiskākas lietas, par ko domāt!

Par tiem "ekspertiem". Arī es uzskatu, ka šis "nosaukums" ir jānopelna. Mani šajā kārtā ir iecēlis Atis, bet - ne viņš vienīgais. Mana ikdienas darbība nekādi nav saistīta ar autovadītāju apmācību, tomēr esmu iemācījis braukt un domāt, redzēt diezgan daudziem. Daru to pēc šo cilvēka lūguma un nevienam neesmu atteicis. Cik zinu - viņi brauc labi, jūtas droši, avārijās neiekuļas un piemin mani ar labu vārdu. Mācu tikai tos, kuri paši vēlas, jo neko daudz iemācīt tiem, kas ir "pašpārliecināti asi" nevar – tie paši zinot labāk.

Šis ir mans ieguldījums drošībā uz ceļa. Pagaidām lielāks kā komunikācija ar valstiskajām organizācijām.

Kas attiecas uz kilometru miljoniem un vērtīgajiem padomiem - lai cik smieklīgi tas arī neizklausītos, savu apmācības kursu sāku ar pareizu vadītāja sēdekļa un pozas iestatīšanu, spoguļu pareizu regulēšanu, jo 70% vadītāju pie stūres sēž nepareizi, spoguļus nepareizi noregulējuši apmēram 95% (par to nelietošanu ikdienā es nemaz nerunāju!). Tad vēl pieliekam klāt domāšanu, situācijas vērtēšanu, dažas praktiskas lietas, kas ļauj būt paredzamam pašam un paredzēt pārējo kustības dalībnieku aktivitātes, un pirmais solis ir sperts - šis autovadītājs jau būs drošāks sev un citiem!

Miljons kilometru ar astīti patiesi ir noripots. Nevaru lielities, ka bez avārijām, kas, manuprāt, ir teju neiespējami, ja daudz un aktīvi brauc, taču lielākā daļa manu negadījumu noticis rallija trasēs. Bet kas es par "ekspertu", ja nebūšu dzirdējis virsbūves sauso būkšķi un stiklu šķindu :-) Katrā gadījumā - arī tā ir pieredze.

Tad vēl gribu drusku pakomentēt diskusijā pavīdējušo tēzi par līdzīgajiem "ekspertu" viedokļiem. A’ ko darīt, ja tā tas ir, un mūsu pieredze saka vienu un to pašu - nu guļat jūs "veči" pie stūres. Un jūs paši zinat, ka bieži tas tā arī ir.

Svētdien vakarā braucu aiz viena Mercedes, kura vadītājs ne tikai runāja pa mobilo tālruni, bet vēl aizrautīgi (!) kaut ko darbojās pa datoru! Galvu uz augšu pacēla tikai retumis, bet pa ielu pārvietojās ar saviem 40 km/h (pa visām iespējamajām joslām)! Lieki piebilst, ka aiz viņa braukt bija pagrūti, bet ja būtu pagadījies kāds gājējs vai cits "telefonists"...

Nu tad atliek vēl padalīties ar savām domām par bremzēšanu un manevrēšanu 2. un 3. avārijas simulācijās. Piekrītu, ka taisna bremzēšana 90% gadījumu var pasargāt no negadījuma, vai vismaz mazināt tā sekas. Ja jūsu smadzenes strādā kā NASA dators, iespējams, ka paspēsiet izskaitļot, vai manevrs pa labi varētu glābt situāciju. Tas bija jautājums arī par pirmo "multeni". Taču instinkti dara savu, un jebkurš netrenēts autovadītājs muks prom no briesmām, gan gadījumā ar gājēju, gan 1. avārijā.

Normāla darbība būtu strauji piebremzēt taisni, kas dos manevra iespējas, pa to laiku izvērtēt, vai var paspēt glābties. Ja glābties - tad pa labi. Tikai gadījumos, kad jūs redzat "kaulaino" mājam ar izkapti taisnvirzienā un pa labi, ir vērts apsvērt manevru pa kreisi, ar nosacījumu, ka tajā pusē neviena nekur nav!!! Tam vajag trenēt redzi, reakciju un koordināciju, jo lēmumu pieņemšanai atliek kādas sekunde daļas, bet jāpaspēj izdarīt visu. Ārsti apgalvo, ka šādos brīžos netrenēti cilvēki nemaz neredz apkārt notiekošo - tātad nav spējīgi adekvāti novērtēt visu, kas notiek ap avārijas vai briesmu vietu. Ja tā -  nedrīkst darīt neko citu, kā bremzēt taisni.

Jau iepriekšējā savā komentārā teicu - ja gribi būt labs un drošš autovadītājs, tam jāgatavojas ikdienā, jāmācās un jāanalizē savas darbības nemitīgi, galvā jāizspēlē dažādi scenāriji. Tad, kad jau ir briesmas, jūs rīkojaties pēc algoritmiem, kādi ir pieejami jūsu „cietajā diskā”, domāšanai nav laika - tā atslēdzas.

 Jūs jautāsiet, kur tad iemācīties veidot tos algoritmus? Ir divi piemērotākie varianti - drošas braukšanas skolās, kur „dzīvajā” tiek imitētas briesmas, vai mājās, sēžot pie kafijas tases un datora - kas labāk patīk!

Sanāca tā pagarāk, bet ko darīt, ja vēl jātaisnojas, ko es, „necienīgais",  te vispār daru :-) 

 
Visi komentāri
 
vm.. 20.jūnijs 2013 21:41
2 0 Atbildēt

par virtuvi maz interesē,

bet to ka šie raksti palīdz modelēt savu rīcību pīķa situācijās, vismaz man, tas ir fakts.

solaris 20.jūnijs 2013 23:00
6 2 Atbildēt

Manuprāt, nevienam nevajag taisnoties, izsakot savu viedokli. Ja kādam komentētājam šķiet, ka iAuto nepamatoti kādu ir nosaucis par ekspertu un aicinājis izteikties, tad lai tas komentētājs, pirmkārt, ar jēdzīgiem argumentiem pierāda, ka to nevajadzēja darīt, otrkārt, ar konkrētiem faktiem pierāda, ka pats ir vērā ņemams.

DekstersFF 21.jūnijs 2013 12:49
1 0 Atbildēt

Kas ir eksperts? Vari definēt?

Lng 21.jūnijs 2013 13:37
0 1 Atbildēt

Nodefinee pats, ja jau aizsaaki sho teemu :)

Krix 21.jūnijs 2013 7:16
1 1 Atbildēt

Eksperts ir savu jomu zinošs speciālists, kam ir pieredze un zināšanas, lai varētu pamatoti izskaidrot notikušā apstākļus un vēlamo rīcību līdzīgās situācijās.

Autors ir izteicies kā zinošs speciālists, raksts bija labs, bet...

Kāda mārrutka pēc ir jāveic slēpto reklāmu drošas braukšanas skolām šādā veidā?

Es par to izvēli, kafija vai piķot par apmācību?

Jūs, pieaicinātie eksperti, par meistariem nepiedzimāt. Lielākā daļa sākāt ar pavisam vienkāršām lietām amatieru līmenī.

Man nepavisam negribas atgriezties CCCP, bet kur Jūs, šīs sistēmas produkti, esat aizmirsuši savus pamatus?

Nebija drošas autobraukšanas skolas, bet bija tāda pati vēlme būt spicajiem džekiem. Bija iesācēji amatieri un sportisti profesionāļi.

Un visi piedalījās vienos sētas mačos - autoveiklībā. Rezultāts? Zināji ko vari un cik tālu esi atpalicis no Asiem.

Kas ir šodien? Tikai burgeristu šovi, kur atļauta dalība sponsorētiem izredzētajiem. Protams vajag ralliju, dragu, driftu u.c. Jo tā rodas elki kam sekot.

Bet ir pazuduši sētas mači, kur parādīties jaunām zvaigznēm.

Tā kā padomājiet, varbūt vairāk klientus piesaistīsiet organizējot tusus autoveiklībā. Ar zvaigznēm, šoviem un demo ...

Varbūt arī ielu kustībās nomainīsies riepu svilināšanas virziens.

Aigarcix 21.jūnijs 2013 23:06
0 0 Atbildēt

Nu veci,CCCP.Jā bija tādas lietas ,galvenais,ka baigi labvēlīgs pret tavu budžetu.Skaidrs,ka aug cenas,visādas drošības,bet ir tajā ar daudz pretrunu,kaut vai,visādās pārbūvēs,bet tas tā.

es 21.jūnijs 2013 9:44
4 1 Atbildēt

Gandrīz visas brīvās vietas (laukumi, poligoni, lidostas) tagad ir slēgtas vai pārbūvētas par stāvvietām u.c. objektiem. Iespēja vadītājam pašam patstāvīgi trennēties par brīvu līdz ar to gandrīz izslēgta. Atliek tikai lielveikalu stāvvietās, ielās...

Agrāk tā nebija. Kādreiz pirms katras ziemas aizbraucu uz kādu laukumu kārtīgi izslidināties, pierast pie jaunajiem apstākļiem. Tagad tikai piķo. Un tad vēl jāpakļaujās visādiem stulbiem noteikumiem, tādiem kā, liegums izbraukt zālītē u.c.

Šajā ziņā apskaužu amerikāņus, viņiem ir milzīgi slēgti poligoni ar dažādiem segumiem, kuros par smieklīgu samaksu var vienlaicīgi trennēties vairāki simti auto viens otram netraucējot.

Aigarcix 21.jūnijs 2013 23:00
2 0 Atbildēt

Nu nav tik traki,ir nomaļi ceļi,meža ceļi.Sāc ar nelielu ātrumu,pieradīsi pie blakus esoša grāvja vai koka,sāksi savādāk domāt.Ar poligonu ir vienkāršāk,jo zemapziņā tur jūties droši,bet tikko stresa situācija,jau var būt problēma.labāk jau ir to vispār darīt,viena alga kur,rezultāts jau būs k-kad,bet pats mēģinu variantus braucot jebkur,nu attiecīgi ātrums pēc attiecīgā brīža izjūtām.Tas pats pilsētā ,izspēlē loša testu apdzenot kādu kas griežas,kaut pie nelieliem ātrumiem.Lēnām ,bet aizies tas refleks.Un par tuvām distancēm,lai kā tas nepatīk kādam,nu skaties pāri,vai cauri otra auto stiklam,brauc pamīšus lai redzētu kādus divus priekša,ja kas paspēsi noreāģēt ātrāk kā priekšā maucošais.Nu es tā skatos uz lietām.Ok varbūt kās k-kur ko izmet labu,pamēģinu vai tas der,ja ne var parunāties ar citiem draiveriem.Nu nav viennozīmīgi rīkojumi ko darīt.A par ziemu ,cik daudzi pirms sākt maukt pārbauda ar bremzēšanu kādas ir sajūtas?Nu to vajag ik pa laikam,ir nav melnais ledus utt,un tad mauc.Tā var te sazin ko sarakstīt,bet forši ir ,ka diskutējam par to.Tā ar rodas pieredze.

EcoA 21.jūnijs 2013 9:49
3 2 Atbildēt

Didzi!

Viss ir ļoti labi un pareizi uzrakstīts. Šajos komentāros diemžēl bieži vien sēž troļļi un zombiji, kuriem VIENMĒR un par visu ir savs "pareizākais" viedoklis un šie indivīdi uzskata par pienākumu pateikt kaut ko sliktu par rakstu un tā autoru.

Bet tāda diemžēl ir mūsu interneta komentāru kultūra, kurai līdz normālam līmenim vēl tāls ceļš ejams. Tā vien liekas, ka šādu komentāru autori ikdienā izteikties nevar un tad visu sāpi izgāž "anonīmos" komentāros.

Paldies par viedokļiem un analīzi!

Starp citu par briesmām un algoritmiem runājot.

Pilotiem speciāli trenažieros un dzīvē māca avārijas situācijas, lai tiem iestrādātos automātiski algoritmu, kuri briesmu gadījumā izpildās nekavējoties. Un māca to drošā vietā, nevis uz "ceļa" ar cerību, ka viss beigsies laimīgi.

Autovadītājiem diemžēl tā ir tikai paša izvēle, darīt to vai nē.

es 21.jūnijs 2013 10:06
2 0 Atbildēt

Tikai tajā "drošajā" vietā šķērslis ir konuss, joslas ir "10 m" platas un vide ir mākslīgi radīta.

Bet dzīvē šķērslis var būt fūre, šķērsām uz slidena ceļa nākoša ārā no nepārredzama līkuma uz šaura ceļa, kam 1,5 metru grāvji abās pusēs. Un tad var visus tos iedzītos refleksus, algoritmus satīt un iebāzt tumšā vietā...

Es neapšaubu drošo skolu vajadzību (nauda kautkā ir jāpelna), bet nevajag šo lietu uzspiest, vēl jo vairāk - padarīt par obligātu, kā tas šajos rakstos zemtekstā tiek tendēts.

as to es 21.jūnijs 2013 10:35
3 1 Atbildēt

Vai Ls 5, ko par stundas pabraukāšanos prasa 333 trase ir daudz? Vai Ls 10-20, ko prasa dažādi amatieri entuziasti, kas nomā BKSB un ļauj braukt jebkuram ir daudz? Ziemā LV ir vismaz 20 privātas trases par Ls 4-6/h, kur trennēties.

Vajag, protams laiku un vēlmi trennēties. Čīkstēšana ir vienkāršākais un lētākais veids, kā nedarīt.

Njā, bet diemžēl jāsaka, ka tas rakstā minētais mersis un 90% citu "nemākuļu" pat neaizdomājas par iespēju trennēties dajebkur. Tos nepispiedīsi nekad. Un viņi arī te nekomentēs un rakstu nelasīs:(

es to as 21.jūnijs 2013 11:01
1 0 Atbildēt

Kur Rīgā ir trases par 4-6, kaut 20 Ls stundā? Biķernieki neiekļaujās šajās cenās.

Palaidniex 21.jūnijs 2013 11:38
0 0 Atbildēt

Kā neierakstās???

Tad, kad ir brīvie treniņi Biķerniekos - ņem un brauc!

Kur problēma?

Nu jā, ja kundziņš grib noīrēt visu trasi sev vienam vai slēgtam pasākumam, tad gan neierakstās...

iAuto 21.jūnijs 2013 11:06
0 0 Atbildēt

Lūk ir trases www.iauto.lv/trases.php

Ziemā pats izbraucu pa trasi uz Liepājas šosejas "Brīvkalni", samaksa bija pat ļoti simboliska

algoritms 21.jūnijs 2013 11:11
4 1 Atbildēt

vai šūmahers trasēs nebija trenējies, ka cilvēku uz ielas notrieca?

mazdels 21.jūnijs 2013 21:28
1 0 Atbildēt

mans opis nevienu trasi nav redzejis, ar ziguli brauc ka sumahers, bet avarijas ieklust tikai, kad visadi nejegas vinam virsu uzbrauc

Juris Knāķis 21.jūnijs 2013 11:27
0 1 Atbildēt

:-) krix'am jāatgādina, ka NE VISI piedalījās sētas mačos, kā

viņš tos sauc, bet ļoti daudzi, tostarp es, pēc pirmā sniega

uzsnigšanas rokas / kājas izvicinājām gan :-) Gan tolaik

pieejamajos lidlaukos, gan pa aizsalušiem dīķiem, kaut pa

lauku, sarunājot ar saimnieku. Un tur nebija nekāda sakara ar krix'a piesaukto PSRS, vienkārši loģika, sak, ir kas jauns, kā tagad darīsim. Principā jau nekas jauns nav jāizdomā, vienkārši jādomā kaut dažas sekundes uz priekšu! Tā es

te ziemā skatos uz vietējiem "huligāniem" iekškvartāla celiņos - izliek "cerberus" un trenē kaut elementāras sānslīdes utt.. No malas izskatās varbūt padumji, bet tie puišeļi vismaz kaut ko iemācās, kaut vai , ko darīt ar "huļiganku" sānslīdē :-) Un nezūd tie algoritmi nekur, nezūd, un , ja ir cilvēks, kā DBS, kurš šo to pasaka priekšā,

tad ir vispār ideāli!

Kopumā Didzis ir pareizi uzrakstījis, visu cieņu!

DekstersFF 21.jūnijs 2013 12:48
0 0 Atbildēt

Nu re, izrādās runāja , bet ne pietiekami, lai sadzirdētu. Cik klasiski. Tātad runāt vajag tā, lai Saeima sadzird. Jo esat tak eksperti !

DekstersFF 21.jūnijs 2013 12:51
1 0 Atbildēt

Un atkārtošu vēlreiz manu redzējumu par Priednieku no braukšanas Skolas. Kad uz ielas tika pieķerts auto, braucam tizli, uz kura bija DBS uzlīmes, tad Priednieks nevis,kā būtu normālam ''ekspertam'' piedienīgi, solīja to noskaidrot, bet uzreiz iestājās āža pozā un baisi aizstāvēja tizleni pie viņa mašīnas stūres.

Tas, lūk, ir tizli.

Aigarcix 21.jūnijs 2013 23:12
0 0 Atbildēt

Nu labi jau,bet ir vismaz pāris reizes nācies ar šadu tipāžu saskarties,nu nez,nekomentēšu.Tomēr k-kāda atpazīstamība uzliek ar k-kādu atbildību.

Kanibaals 22.jūnijs 2013 2:15
0 0 Atbildēt

Pāris video iz dzīves ar un bez mēģinājumiem izvairīties- youtu.be/iLgHS_-Eqls?t=1m33s

kalfonso 22.jūnijs 2013 2:45
0 0 Atbildēt

izņemot vienu, kur izvēlējās nevis iebukņīt samaru dupsī, bet pretējā ieraut, lielākoties bija iespēja izstūrēt

kalfonso 22.jūnijs 2013 2:50
0 0 Atbildēt

bet vismaz puse no tavā video redzētajām avārijām ir vnk brutāli csn pārkāpumi :)

kalfonso 22.jūnijs 2013 2:48
0 0 Atbildēt

kaut gan - muļķības runaju - bija arī gana daudz epizožu, kur (piemēram) labāk lēnām kamazu nobučot, nevis iespēja frontālo no pretejās joslas dabūt.

DekstersFF 22.jūnijs 2013 10:55
1 0 Atbildēt

Vēlreiz paskaidrošu sīkāk.

Es iestājos pret skaļu saukļu lietošanu ikdienā. Vārds ''eksperts'' ir jānopelna un nevajag katru izbijušu rallistu par ekspertu tāpēc uzreiz saukt. Ir ļoti daudz pieredzējušu un dzīves gudru braucēju un cilvēku vispār, ne tāpēc viņi visi ir eksperti.

Un, kā jau minēju iepriekš, ja nu reiz esi tāds eksperts, tadlūdzu dari visu iespējamo visaugstākajā līmenī, palīdzi CSDD ieviest un valsts līmenī pieprasīt, lai jaunie un jau esošie vadītāji apgūtu tādas prasmes, kas maksimāli garantē drošību uz ceļa. Lai es zinu, ko varu sagaidīt no tā otra, kas brauc pretī. Lai nav tā, ka es braucu, trenēju savas prasmes, bet pretī braucošais truli uzmauc man virsū un viņa rīcība nav prognozējama, jo viņš neko nezin.

Ja jūs esat tik ''svarīgi'' cilvēki,tad jūs sadzirdēs. Runājiet skaļāk, pievērsiet uzmanību šim jautājumam. Jo jūs esat ''eksperti'' un zināt, kā vajag. Es neesmu eksperts, es varu nezināt, bet pilnīgi noteikti es redzu, ka kaut kas nav labi pilnīgi noteikti. Pilni ceļi ar idiotiem, kuri acīm redzami nav sagatavoti braukšanai satiksmē.

Un tad visu cieņu jūsu veikumam. A tā paļurināt pagalmā visi prot.

DekstersFF 22.jūnijs 2013 11:04
0 0 Atbildēt

Nav kur trenēties,kā te daži teic? Muļķības. Ir tik daudz vientuļu ceļa posmu, kur braukt. Bauc ziemā, kad tumšs, ap 23-1 naktī, vienkārši ekselents pasākums, tumsā labi redzams, vai kāds brauc pretī. Piemēram ceļš no uz Skultilidostā no Jaunmārupes kapu puses. Brauc uz ziemas ledus trasēm. Brauc uz Biķerniekiem.

2 gadus nobraukāju ar motociklu pa Biķerniekiem, speciāli tiek rīkoti pasākumi čaiņikiem ( kā es) motobraukšanā.

Tas pats ar mašīnām notiek. Ej uz kartingu trasi, tas arī daudz palīdz saprast.

Iemācies trajektorijas, tas ekstrēmā situācijā ļaus izbraukt pareizāk līkumus un virāžas. Mācies bremzēt jebkurā vietā, mācies ievadīt auto sānslīdē tīši un izvest no tās. Uzbraucot ziemā uz ceļa, pirms ātruma attīstīšanas pabremzē, palūkojies ik pa laikam, vai ceļš nav ar melno ledu.

Uudensputns 22.jūnijs 2013 12:23
0 0 Atbildēt

Labi,diskusija ir šeit,komentāros.Tie,kas te raksta un tie,kas šo lasa,kaut ko arī ielāgo, pieprot,nu vismaz ziemā vai vasarā pēc sausuma nedēļas lietū uz svaiga asfalta,zinās,kas var notikt un pratīs rīkoties.

Kas tālāk?Nekas.

DBS auto turpina čunčināt pa krasteni pa otro joslu.

Autoskolas turpina ražot dārzeņus,jo nav mehānisma un intereses vēl papildus ņemties ar kursantiem.

Csdd izliekas,ka viss ir kārtībā un pat nav vai vismaz neesmu neko dzirdējis par vēlmi risināt jautājumu par kādu papildus stundu,kura tiktu veltīta rīcībai kritiskās situācijās.

Cp atskaitēs par avārijām joprojām nav analīzes par elementāro - ar kādām riepām auto braucis...

DekstersFF 22.jūnijs 2013 14:58
1 0 Atbildēt

Autoskolas ražo tādus dārzeņus, kādus visvarenais CSDD pieprasa, neko jau citu.

Tā kā atbildība ir CSDD un nozares speciālistiem, citiem vārdiem sakot ''ekspertiem'' . Tieši no tiem cilvēkiem sagaidāma aktīva rīcība.

Krix 25.jūnijs 2013 0:41
1 0 Atbildēt

Nosauc kaut vienu pasākumu kur piedalās visi.

Nav tādu.

Un negāja runa par PSRS labumiem. Iet runa par principu, kad tie, kuri spēj skaidrot un mācīt, var sākt sevi reklamēt ar darbiem un uz izklaides pamata.

personīgi man eksperts asociējas tikai ar personu, kas spēj analizēt sekas - veikt ekspertīzi jeb ķidāt līķus.

Cilvēks, kurš jāuzklausa, lai iemācītos, ir Skolotājs vai Meistars.

Sekas analizēt mums visi ir veikli piekabināt sev šilti - eksperts.

Ieguldīt darbu, lai Tavi sekotāji(skolnieki), Tevi sauktu par Meistaru, tur mūsu valstī ir zināmas problēmas...

DekstersFF 25.jūnijs 2013 9:21
0 0 Atbildēt

Precīzi. Tieši tā es arī to saprotu, ka mums ir kaudzēm ''ekspertu'', kuri nav Eksperti.

Uudensputns 25.jūnijs 2013 9:27
0 0 Atbildēt

Pavisam svaigs pirmssvētku notikums pie Ķeguma.Tur ir taisns posms,BET apdzīt aizliegts,ir zīme un nepārtrauktā līnija.It kā viss skaidrs.Bet ne visiem.Tālāk no ziņu portāliem.

Viens(ar subaru) vietā,kur ir nepārtrauktā līnija,tai pārlien pāri,lai"pārliecinātos,ka ceļš brīvs".Pretimbraucējs(ar ford) tā vietā,lai pakāptos nost no kolonas,kurā braucošie neko sev priekšā neredz,spītīgi turas pie ass līnijas,ko piekopj ļoti daudz stūrētāji LV,tiek aizķerts.Tālāk lavīnas efekts.Vainīgais,izsists no ritma,ielido krūmos.Sliktāk ar nevainīgo.Tas,saņēmis negaidītu tesienu,tiek samests un sāniski purnā smagajam(daf).Bez variantiem.Beigts.

Kuru saukt par vainīgu?Formāli,protams,subāristu.Tiešām?

Palaidniex 25.jūnijs 2013 10:29
0 0 Atbildēt

"Pretimbraucējs(ar ford) tā vietā,lai pakāptos nost no kolonas,kurā braucošie neko sev priekšā neredz,spītīgi turas pie ass līnijas..."

Neko no šita saprast nevar. Vari kaut kā skaidrāk...

Un jā - Subaru iet vienā virzienā ar DAF (kas brauc gabalu aiz Subaru), bet fords brauc pretī - vismaz šis ir pareizi saprasts?

DekstersFF 25.jūnijs 2013 10:44
2 0 Atbildēt

Ja ir nepārtrauktā līnija, kāpēc subāristam kretīnam kaut kur jālien pretējā joslā? Šādi jau var jebkurā gadījumā apsūdzēt jebkuru, ka vainīgs, jo nepalaida džigitu, neapstājās pie zaļā un nepalaida pie sarkanā braucošo utt.

Ja skatās no viedokļa, ka labāk pabraukt malā un palikt dzīvam, tad jā, bet tas nekādi neattaisno morālo kropli ar subaru.

Uudensputns 25.jūnijs 2013 23:59
1 0 Atbildēt

To palaidniex.

Tu visu esi ļoti pareizi sapratis.Tālāk ieslēdz iztēli.Papildus info ogrenet.lv

To dekstersff.

Te jau ir sarunas iemesls - nepārtrauktā līnija nozēmē to,ka tai pāri braukt nedrīkst,bet ne visi to saprot un vismazāk CP

Palaidniex 5.jūlijs 2013 17:38
0 0 Atbildēt

klau - ja tai pāri pārbrauc STULBENIS, tad laikam tomēr nevajag ļaut.

Un kakova hrena jāšķērso tā līnija lai ievilktu tur braucošajiem purnā??? Ja nejūti, nezini, vai un kas nāk pretī - NELIEN!

Un kāpēc jālasās no ceļa nost tiem, kas ievēro, jo lūk kādam drīkst neievēroties???

Lielāka distance līdz apdzenamajam rada krietni labāku pārredzamību uz priekšu un nevajag tik tālu raut pretējā joslā lai zinātu kas notiek aiz apdzenamā... Kā arī var laicīgi uzsākt paātrinājumu, nevis tikai tad, kad pēkšņi esi izlīdis aiz apdzenamā...

Palaidniex 5.jūlijs 2013 17:41
0 0 Atbildēt

P.S.

interesanti gan - kam tad ir domāta nepārtrauktā līnija, ja ne aizliegšanai to šķērsot?

Es pats 30.jūnijs 2013 1:41
0 0 Atbildēt

bet kas traucē aizbraukt pie omes uz laukiem un pa grantinieku kaut vai 3-5 līkumus vienā virzienā izbraukt?, sliktākajā variantā kaut vai sarunā vēl 2 cilvēkus un kaut kādu ceļa posmu nosacīti noslēdz lai var izgāzst uz pilnu klapi. Tapat notiek arī treniņi pirms rallijsprintiem, nav jau obligāti jāpiedalās rallī, bet tas treniņš slēgtā trasē noteikti palīdzēs, un vari kaut pa krūmiem braukt :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto apskata elektrisko mopēdu no Citroen (+ VIDEO) 11

Ja elektrisko transportlīdzekli piereģistrē pareizi, Latvijā ar to var braukt no 14 gadiem. Lasīt vairāk

 

Pat 190 km/h: Par ātruma pārkāpšanu vairāki luksusa klases automašīnu vadītāji Rīgā paliek bez tiesībām (+ VIDEO) 6

Aizvadītajās brīvdienās, kad Latvijā starptautiska pasākuma norises laikā bija ieradušās dažādas luksusa klases automašīnas, Valsts policijas (VP) darbinieki gan Rīgā, gan Zemgales reģionā fiksēja vairākus īpaši steidzīgus šī pasākuma dalībniekus un sodīja tos, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Valsts policija Liepājā aiztur ātrumpārkāpēju, kurš bija uzsācis bēgšanu 1

Naktī no 27. uz 28.jūniju likumsargi Liepājā fiksēja automašīnu, kuras vadītājs pārsniedza atļauto braukšanas ātrumu. Noskaidrots, ka automašīnu vadīja nepilngadīgs jaunietis, kurš, ieraugot policistus, kuri lika viņam apstāties, uzsāka bēgšanu. Lasīt vairāk

 

ES dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80%

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm gāzes krātuves līdz novembrim būs jāuzpilda līdz 80% no ietilpības, bet turpmākajos gados - līdz 90%, paredz Eiropas parlamenta pieņemtā Gāzes uzglabāšanas regula. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti