Kampaņā “Stūrē? Izkāp no telefona!” – paraksties pret zombijiem uz Latvijas ceļiem 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 2.novembris 2020 14:03

Neko neredzoši un nedzirdoši zombiji uz ceļa apdraud gan sevi, gan pārējos satiksmes dalībniekus. Tieši tā raksturojami autovadītāji, kuri pie stūres lieto mobilās ierīces, nemanot uz ceļa notiekošo.

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) turpina pērn uzsākto kampaņu “Stūrē? Izkāp no telefona!”. Akcijas rīkotāji – CSDD, apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) un Valsts policija – šā gada kampaņā aicina autobraucējus vienoties kopīgam mērķim: stingri iestāties pret mobilā telefona lietošanu pie stūres un “izkāpt” no telefona, kā arī parakstīt sadarbības memorandu pret tālruņu zombijiem.

Satiksmes drošības eksperti Latvijā un pasaulē ir apkopojuši datus, ka aptuveni 20–30% no visiem satiksmes negadījumiem saistīti ar mobilā telefona lietošanu automašīnas vadīšanas laikā. Tāpat pētījuma* rezultāti liecina, ka tendence lietot mobilo telefonu gadu no gada turpina pieaugt. Divas trešdaļas aptaujāto autobraucēju atzinuši, ka braukšanas laikā runā pa telefonu bez brīvroku sistēmas. Lielākā daļa autovadītāju norāda, ka telefona lietošana pie stūres ir problēma, taču tā ir kļuvusi par ieradumu, no kura grūti atturēties. Tāpēc kampaņas rīkotāji rosina parakstīt sadarbības memorandu, aicinot Latvijas autobraucējus apņemties paust rūpes ne tikai par sevi, bet arī par apkārtējiem, jo Latvijas ceļiem ir jākļūst brīviem no zombijiem!

“Lai izrādītu atbalstu iniciatīvai un atturētos no mobilā telefona lietošanas automašīnas vadīšanas laikā, aicinām visus braucējus Latvijā ar savu parakstu apliecināt labo gribu mainīt bīstamo paradumu. Pirms pastiept roku pēc tālruņa, padomā, vai risks attaisnojas,” pauž CSDD pārstāve Ieva Bērziņa. “Aicinām ar šo informāciju dalīties un mudināt parakstīties arī apkārtējos – draugus, radus un kolēģus.”

“Autovadītājiem ir jāatceras, ka viedierīču lietošana braukšanas laikā nav tikai laika kavēklis, šāda darbība var rezultēties ar kontroles zaudēšanu pār spēkrata stūri vai uzmanības novēršanu no apkārtējās ceļu satiksmes, kas rada lielu bīstamību uz ceļa. Policijas pieejamie statistikas dati liecina, ka šī problēma aizvien ir aktuāla – šogad deviņos mēnešos ir pieķerti vairāk nekā 3000 autobraucēji, kuri lietojuši viedierīces braukšanas laikā, tādējādi klaji ignorējot ceļu satiksmes noteikumus un kopējo drošību uz ceļa. Tāpat laikā no 2019. gada 21. oktobra līdz šī gada 30. jūnijam ar policijas 360 grādu kameru sistēmu ir fiksēti 108 šādi pārkāpumi,” uzsver Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka pienākumu izpildītājs Juris Jančevskis.

Kā liecina pētījumā izmantotās aptaujas rezultāti, teju puse autovadītāju braucot lasa ziņas telefonā, bet 25% apmeklē sociālos tīklus un citas interneta platformas. Tie, kuri runā pa telefonu bez brīvroku sistēmas, atzīst, ka šis ieradums rosina arī uz citu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu, visbiežāk – steigas, nevērības un izkliedētas uzmanības dēļ. Kopumā 75% autovadītāju Latvijā piekrīt, ka mobilā telefona lietošana novērš uzmanību no ceļu satiksmes.

“Psihoterapeiti uzsver, ka multitāskings ir ilūzija – bez problēmām apvienot telefona lietošanu ar automašīnas vadīšanu nav iespējams. Mēs nespējam darīt vairāk lietas vienlaikus, bet tā vietā mēdzam ātri pārslēgties no vienas darbības veikšanas uz citu – ja koncentrējamies uz mobilā telefona sarunu braukšanas laikā, auto vadīšana paliek vien fona režīmā. Tādēļ memorandā aicinām Latvijas autobraucējus ar savu parakstu apliecināt apņemšanos telefonu pie stūres nelietot un gadījumā, ja satiksmes negadījums noticis tāpēc, ka esat lietojis telefonu auto vadīšanas laikā, šo faktu neslēpt no policijas un sava apdrošinātāja,” aicina BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks. “Šī atzīšanās nenozīmē juridisku atbildību vai lielāku sodu, taču var kļūt par vērtīgu mācību neatkārtot vecās kļūdas un turpmāk apzinīgāk rūpēties par savu un pārējo satiksmes dalībnieku drošību.”

Ja atbalsti iniciatīvu un piekrīti savu rīcību uz ceļa kontrolēt pats, atsakoties no mobilā telefona lietošanas pie stūres neatkarīgi no tā, vai par to tiksi sodīts vai nē, paraksti šo sadarbības memorandu www.izkapnotelefona.lv! Aicini to darīt arī apkārtējos! Iekāpjot automašīnā, “izkāp” no telefona! Neesi zombijs!

Satiksmes drošības kampaņu “Stūrē? Izkāp no telefona!” atbalsta Latvijā lielākais degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums “Circle K”. Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
Šļurkt 2.novembris 2020 21:14
5 2 Atbildēt

Tā vietā, lai tērētu naudu bezjēdzīgām kampaņām (cik tā šļura izmaksāja man un citiem nodokļu maksātājiem?), būtu ieviesuši sistēmu, kas filmē braucošus auto, analizē attēlu un uzreiz izraksta sodus. Neapstrīdēts sods nav apmaksāts? Konfiscē auto. Apstrīd sodu, bet nevinnē? Konfiscē auto. Pusgada laikā visi telefona spaidītāji braucot to turētu taisnajā zarnā, lai nebūtu kārdinājuma braucot palūrēt kas jauns.

pak 2.novembris 2020 21:30
2 0 Atbildēt

Maskavā ieviesta sistēma, kas ar kamerām ķer drošības jostu nelietotājus.

Latvijā izķēza naudu (radoši apgūst) kampaņām, kas dublē noteikumos teikto, turklāt pārkāpēji tik paņirdz par šādiem video.

darklight 2.novembris 2020 22:34
6 2 Atbildēt

teju puse autovadītāju braucot lasa ziņas telefonā, bet 25% apmeklē sociālos tīklus un citas interneta platformas.

Vienkārši psc! Es laikam esmu tizls un nekam nederīgs braucējs, jo nestādos priekšā, kā braucot varētu lasīt ziņas vai brovsēt iauto forumu. Agrāk, kad mēdzu smēķēt mašīnā, arī to darīju tikai sēžot korķī vai braucot pa tukšu šoseju. Nenormāli traucē tak tā cigarete! A te vēl ziņas lasa...

viencexperc 3.novembris 2020 9:26
3 2 Atbildēt

Nezinu, kur tāda statistika ņemta. Domāju, ka aptauju taisīja kāds no šarlatānu kantoriem, ar jautājumu - Vai esi KĀDREIZ lasījis ziņas telefonā, vadot auto?

Jo situācijas ir daudz. Varbūt stāvi korķī, vai pie sarkanā, un apskaties vai tev ir sms... vai brauc pa bāni un lasi kādu propogandas portālu. Ir taču atšķirība.Un vai to dari regulāri, vai reizi 5 gados.

Es, personīgi, bieži runāju pa telefonu, bet ziņas praktiski nekad nelasu. Varbūt stāvot, vai lēni braucot kādu īsziņu.

viencexperc 3.novembris 2020 9:29
4 4 Atbildēt

Es pat teiktu, ka runāt pa telefonu nav bīstamāk par runāšanu ar blakussēdētāju. Jo runāt ar blakussēdētāju ir tik pat "bīstami" un pat pēc statistikas, avārijas ir daudz biežāk. Lasīt, kaut ko - jā, bīstamāk. Vai meklējot kontaktu telefonā. Bet runāšana neatšķiras.

Gints 3.novembris 2020 11:11
1 1 Atbildēt

Pēc kādas statistikas tas ir bīstamāk?

Atsauci studijā!

Citādāk kārteijais tevis izmestais fufelis....

P.s.

Turklāt neviens naizliedz pie stūres izmantot telefona sakarus runāšanai!

viencexperc 3.novembris 2020 15:53
1 0 Atbildēt

Pēc jebkuras.

Atvēru pirmo, kas trāpījās pa rokai.

m.health24.com/Lifestyle/Tra...-time-20180327

To var apšaubīt tikai muļķis. Kad tu brauc un seko kas notiek apkārt, loģiski, ka tev Max koncentrācija. Bet sarunas laikā cilvēks domā, kaut ko strīdas, kaut ko mēģina saprast, utt un uzmanība zūd.

Ir tādi indivīdi, kuri pat runas laikā mēdz skatīties uz sarunas biedru, žestikulēt, utt.

Freijers 3.novembris 2020 11:32
0 0 Atbildēt

Varēja pie viena piemest zombijus uz K2, kas bakstās ķeļefonos arī pāri pārejām brienot, pat ar velo braucot reizēm - nu nav viena autovadītāju atbildība satiksmē par visām lietām !

Meijers 3.novembris 2020 16:00
1 0 Atbildēt

Kad zombijs ar ķeļeponu iet pāri pārejai, tu jau sen esi nobremzējis (vai pilnībā apstājies), un stabiņi blakus ir domāti lai autozombijs nemauktu tev garām nebremzējot.

iJuris 3.novembris 2020 21:27
0 0 Atbildēt

Neko neredzoši un nedzirdoši zombiji uz ceļa apdraud gan sevi, gan pārējos satiksmes dalībniekus.

Tas par gājējiem un citu sīko transportu lietotājiem?

14 gadi pie stūres, lielākā daļa ar telefonu, sarunas, sarunas sarunas, un sastrēgumā var arī kādu ziņu izlasīt, jo senosri neļaus ieskriet citā auto.

darklight 4.novembris 2020 0:26
0 0 Atbildēt

Nu tad vajadzētu opreģeļitsa - lasa ziņas braucot vai tomēr stāvošā mašīnā? Es arī kādreiz esmu pie sarkanās gaismas īsziņu apskatījies, ja telefons stāv priekšā turētājā. Tad tas arī skaitās "lasa ziņas braucot"?

nutak 4.novembris 2020 8:18
0 0 Atbildēt

Juridiski - jā. Braukšana ir process, kas sākas ar iekāpšanu auto un tā iedarbināšanu un beidzas ir auto izslēgšanu un izkāpšanu. Apstāšanās pie luksofora ir braukšanas elements, auto joprojām piedalās satiksmē.

No praktiskā viedokļa, protams, tavs lasīšanas veids ir krietni mazāk bīstams kā lasīt braucot. Bet tikpat labi tu vari palaist garām, ka tev kāds brauc virsū, nenoreaģēt. Vai nepamanīt, ka tavs auto ripo pa nogāzi. Ir daudz visādu sīkumu, uz kuriem var iekrist pat pieredzējis vadītājs, ja ir citi faktori - piem. nogurums, emocionāls pārdzīvojums. Tu izlasi ziņu, uz sekundi aizdomājies un - hujaks, nākamā doma ir "kā es to nepamanīju?".

P.S. es pats pie sarkanā esmu skatījies trubā, bet neuzskatu ka tas vienmēr paiet bez sekām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 21

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti