Eksperti norāda: autovadītāji riskē, liekot priekšējos lukturos nepiemērotas spuldzes 2

 
Philips | 15.decembris 2015 6:35

Eksperti brīdina, ka šāda prakse var būt ļoti bīstama, jo tādējādi ir iespējams ne vien pasliktināt ceļa apgaismojumu, bet arī apžilbināt citus autobraucējus. Eksperti norāda, ka nav jāmaina priekšējo lukturu sistēma, lai uzlabotu priekšējo lukturu sniegumu. Ir dažas vienkāršas lietas, kas var palīdzēt rast risinājumu.

Efektīvu apgaismes risinājumu piegādātāja Philips pārstāvis Tareks Hameds paskaidro, ka pašlaik tirgū ir trīs pamatveidu priekšējo lukturu spuldzes: halogēna, ksenona (pazīstamas arī kā HID) un gaismas diodes (LED). Lielākajā daļā automašīnu tiek izmantotas halogēnspuldzes, jo tas ir visekonomiskākais risinājums. Ksenona spuldzes izstaro daudz spilgtāku gaismu, bet var būt līdz pat desmit reižu dārgākas par halogēnspuldzēm, turklāt ir vajadzīgs īpašs aprīkojums, lai tās uzstādītu. No otras puses, halogēnspuldžu ražošana mūsdienās ir diezgan attīstījusies, tāpēc ir iespējams atrast spuldzes, kuru spilgtums līdzinās ksenona spuldzēm. Savukārt LED gaismas avoti to lielo izmaksu un sarežģītās konstrukcijas dēļ parasti tiek uzstādīti tikai jaunās automašīnās.

Foto: iAuto.lv

Autovadītāji, kuri grib spilgtāku apgaismojumu, halogēnspuldžu vietā izvēlas HID. Ir jāņem vērā, ka ksenona spuldzēm ir nepieciešama īpaša priekšējo lukturu sistēma. Ir vajadzīgi īpaši gaismas atstarotāji, kas staru kūlim piešķir pareizo virzienu. Ir vajadzīgi arī lukturu mazgāšanas smidzinātāji un automātiskās regulēšanas sistēmas. Lai ietaupītu, dažkārt autovadītāji mēdz uzstādīt HID pārbūves komplektus, kas ir paredzēti ar standarta halogēnapgaismojumu aprīkotām automašīnām, bet tas neietver atbilstošus automašīnas pārveidojumus. Tas ir gan nelikumīgi, gan tādējādi autovadītāji ne tikai nevar izmantot savu spuldžu patieso apgaismes potenciālu, bet arī žilbina citus autobraucējus, kas ir visai bīstami.

Philips pārstāvis pastāstīja, ka nav nepieciešams ieguldīt līdzekļus jaunā priekšējo lukturu sistēmā, lai uzlabotu braukšanas drošību, jo īpaši diennakts tumšajā laikā. Bieži vien pilnīgi pietiek ar spuldzīšu nomaiņu. “Kad halogēnspuldzes ir lietotas ilgāku laiku, to gaismas atdeve mēdz samazināties un tās zaudē sākotnējo spožumu. Tāpat ir jāpatur prātā, ka sākotnēji uzstādītās spuldzes ir domātas ilgāka darbmūža, nevis paplašinātu apgaismes funkciju nodrošināšanai, tāpēc to aizstāšana ar paaugstināta spilgtuma spuldzēm no rezerves daļu tirgus var ievērojami uzlabot priekšējo lukturu nodrošināto redzamību,” paskaidroja T. Hameds.

Izvēloties spuldzes, ir svarīgi ņemt vērā ne vien to spilgtumu, bet arī vidējo darbmūžu. Turklāt ir ieteicams skaidri novērtēt savas vajadzības. Halogēnspuldzes vidējais darbmūžs ir līdz 500 stundām, lai gan rezerves daļu tirgū ir spuldzes, kas darbojas līdz 1000 stundām. Autovadītājiem vajadzētu to paturēt prātā, jo īpaši tad, ja galvenokārt tiek braukts pa pilsētu, kur ielas jau ir apgaismotas. Šajā gadījumā labākā izvēle ir mazāk spilgtu spuldžu iegāde, jo tā var ietaupīt gan enerģiju, gan naudu. Turklāt, braucot pa labi apgaismotām vietām ar ļoti spilgtām spuldzēm, var nepamanīt, ka viena spuldze ir izdegusi, tāpēc var būt bīstami iebraukt tumšākās vietās. Lai no tā izvairītos, visiem autovadītājiem ir regulāri jāpārbauda automašīnas priekšējie lukturi.

Visbeidzot, priekšējo lukturu gaismas atdevi ietekmē ne vien spuldzes jauda, bet arī ietvars. Laika gaitā priekšējo lukturu plastmasas virsma kļūst blāva, tāpēc spuldžu nomaiņa nepalīdzēs. Ja priekšējo lukturu ietvara virsma ir saskrāpēta, kļuvusi blāva vai dzeltenīga, ir ieteicams to nopulēt. To var vienkārši izdarīt automašīnu remontdarbnīcās vai izmantojot dažādus atjaunošanas komplektus.

 
Visi komentāri
 
Ervīns 15.decembris 2015 11:49
3 2 Atbildēt

Daudzi liek ksenonu parastajos reflektoros un gaismas stars plust galigi aplami

ak 17.decembris 2015 14:44
0 1 Atbildēt

Kad man pretī brauc kāds ar ksenonu parastajos lukturos, es ielēdzu savus tālos pretī. Ne jau lai ieriebtu, bet savādāk pats ceļu neredzu, jo tie spīd uz visām pusēm un augstumiem. Kas ir dīvainakais, ne jau kaut kādi nabagu vāģi šādi brauc, bet, piemēram, Volvo S80. Uz Ventspils šosejas kādi 2 gab katru rītu pretī nāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti