Kā brits žiguli par mašīnu pārtaisīja - iAuto

Kā brits žiguli par mašīnu pārtaisīja 12

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 18.marts 2016 20:01

Vorvikas (Lielbritānijā) auto pārbūves darbnīcas „Retro Ford” īpašnieks Deivs Kolledžs nolēma piešķirt nedaudz „asuma” krievu žigulītim – „VAZ 2101”.

Lieta tāda, ka Kolledžs ir ne tikai auto darbnīcas īpašnieks, bet talantīgs inženieris – viens no labākajiem „Ford” sacīkšu automobiļu būvētājiem Lielbritānijā. Viņa firma projektē un izgatavo „Zetec” un „Duratec” dzinēju tūninga detaļas.

Taču vienā jaukā dienā kaut kādas apmātības pārņemts viņš nolēma nedaudz uztūnēt „VAZ” pirmdzimto žigulīti, kas Lielbritānijā pazīstams ar nosaukumu „Lada 1200”.

Foto: Ekrānšāviņš

Pēc pāris mēnešus ilgušiem meklējumiem viņš atrada krietni sarūsējušu 1981.gadā ražotu auto ar stūri labajā pusē, ko iegādājās par 500 Sterliņu mārciņām (645 eiro).

Visupirms Deivs demontēja aizveda uz metāllūžņu kaudzi „VAZ” ražotos agregātus un mezglus. Oriģinālā 1,2 l pukšķinātāja vietā viņš automobilim uzstādīja „viegli forsētu” 2,3 l „Cosworth Duratec” dzinēju, kurš, pateicoties dažādām modifikācijām (divkomponentu kloķvārpsta, atvieglots spara rats u.tml.) attīstīja līdz 235 ZS jaudu. 40 stundas nācās ziedot, lai tam izveidotu piemērotu izplūdes sistēmu.

Foto: Ekrānšāviņš

Sajūgs automobilim tika pielāgots no „Ford Pinto”, bet sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba – no „Mazda MX-5”. Bez tam žigulītis ieguva „Ford Escort Mk2” aizmugurējo tiltu un „Salisbury” ierobežotas slīdes diferenciāli.

Veidojot balstiekārtu, Deivs bija apņēmies padarīt auto tik zemu, cik vien tas iespējams. Priekšā ir uzstādītas „McPherson” stutes ar „Bilsein” sporta amortizatoriem, bet aizmugurē – četru sviru piekare un „AVO” amortizatori.

Foto: Ekrānšāviņš

Bremžu sistēma ir īsts savārstījums: priekšā uzstādītas „AP Racing” bremzes no „MG TF”, bet aizmugurē – „Peugeot 406” priekšējie diski un „Lotus Exige” skavas.

Oriģinālajiem līdzīgi 15-collīgi riteņu dzelzs diski ir aizlienēti no „Ford Mondeo”, bet nosegti ar žiguļa disku dekoratīvajiem vākiem.

Foto: Ekrānšāviņš

Auto virsbūves detaļas Kolledžs lasīja kopā kā mozaīku. Aizmugurējos spārnus pasūtīja Čehijā. Savukārt oriģinālie priekšējie spārni – tos sameklēja tur pat Lielbritānijā – īsti nederēja. Sakarā ar to, ka mašīna tika gatavota driftam, vajadzēja pagarināt un paaugstināt riteņu arkas, un līdz ar to spārnus diezgan pamatīgi pārtaisīt.

Žiguļa oriģinālo oranžo krāsu izdevās samaisīt no Deiva darbnīcā pieejamās „Ford” krāsu paletes.

Foto: Ekrānšāviņš

Auto pārbūves eksperti vērtē, ka Deiva Kolledža veiktās dizaina modifikācijas ir minimālas un veiktas ļoti meistarīgi, nesabojājot auto oriģinālo veidolu. Buferu forma ir nedaudz modificēta, turklāt tie piestiprināti, izmantojot saīsinātus stiprinājuma kronšteinus, lai cieši piegulētu virsbūvei. Salonā ir saglabāts „VAZ 2101” priekšējais panelis un mērinstrumentu bloks, bet uzstādīta „Springlex” trīsspieķu stūre un „Momo” sēdekļi no „Alfa Romeo 156”.

Kopumā šī pārbūve Deivam aizņēma pilnus septiņus mēnešus, un rezultātā žigulis pārtapa par ļoti simpātisku „šovkāru”. 

Foto: Ekrānšāviņš

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Janozaurs 19.marts 2016 9:47
9 0 Atbildēt

Bieži šis autiņš (vaz kaut kāds tur) tiek apsmiets, kritizēts.... BET jāatceras, ka tas jau nav nemaz krievu autiņš. Tas ir itāļu fiats. Tas pat ir bijis Eiropas gada auto kaut kādā gadā. Cita lieta ka kaut kādos 70-80.ajos gados. Bet krievi to ražo vēl šobrīd. Un auto ir sabojājuši ar savu slaveno "kvalitāti".

Palaidniex 19.marts 2016 11:35
9 1 Atbildēt

Daudz interesantaka viela pārdomām ir sits fakts par šo auto - to TUR - LIelbritānijā - ir iespējams piereģistrēt.

Pamēģiniet ko šādu piereģistrēt šeit...

rt 19.marts 2016 9:43
4 4 Atbildēt

Sačakarēja normālu auto! Tagad viņš nav derīgs nekam.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti