Kā brits žiguli par mašīnu pārtaisīja 12

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 18.marts 2016 20:01

Vorvikas (Lielbritānijā) auto pārbūves darbnīcas „Retro Ford” īpašnieks Deivs Kolledžs nolēma piešķirt nedaudz „asuma” krievu žigulītim – „VAZ 2101”.

Lieta tāda, ka Kolledžs ir ne tikai auto darbnīcas īpašnieks, bet talantīgs inženieris – viens no labākajiem „Ford” sacīkšu automobiļu būvētājiem Lielbritānijā. Viņa firma projektē un izgatavo „Zetec” un „Duratec” dzinēju tūninga detaļas.

Taču vienā jaukā dienā kaut kādas apmātības pārņemts viņš nolēma nedaudz uztūnēt „VAZ” pirmdzimto žigulīti, kas Lielbritānijā pazīstams ar nosaukumu „Lada 1200”.

Foto: Ekrānšāviņš

Pēc pāris mēnešus ilgušiem meklējumiem viņš atrada krietni sarūsējušu 1981.gadā ražotu auto ar stūri labajā pusē, ko iegādājās par 500 Sterliņu mārciņām (645 eiro).

Visupirms Deivs demontēja aizveda uz metāllūžņu kaudzi „VAZ” ražotos agregātus un mezglus. Oriģinālā 1,2 l pukšķinātāja vietā viņš automobilim uzstādīja „viegli forsētu” 2,3 l „Cosworth Duratec” dzinēju, kurš, pateicoties dažādām modifikācijām (divkomponentu kloķvārpsta, atvieglots spara rats u.tml.) attīstīja līdz 235 ZS jaudu. 40 stundas nācās ziedot, lai tam izveidotu piemērotu izplūdes sistēmu.

Foto: Ekrānšāviņš

Sajūgs automobilim tika pielāgots no „Ford Pinto”, bet sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba – no „Mazda MX-5”. Bez tam žigulītis ieguva „Ford Escort Mk2” aizmugurējo tiltu un „Salisbury” ierobežotas slīdes diferenciāli.

Veidojot balstiekārtu, Deivs bija apņēmies padarīt auto tik zemu, cik vien tas iespējams. Priekšā ir uzstādītas „McPherson” stutes ar „Bilsein” sporta amortizatoriem, bet aizmugurē – četru sviru piekare un „AVO” amortizatori.

Foto: Ekrānšāviņš

Bremžu sistēma ir īsts savārstījums: priekšā uzstādītas „AP Racing” bremzes no „MG TF”, bet aizmugurē – „Peugeot 406” priekšējie diski un „Lotus Exige” skavas.

Oriģinālajiem līdzīgi 15-collīgi riteņu dzelzs diski ir aizlienēti no „Ford Mondeo”, bet nosegti ar žiguļa disku dekoratīvajiem vākiem.

Foto: Ekrānšāviņš

Auto virsbūves detaļas Kolledžs lasīja kopā kā mozaīku. Aizmugurējos spārnus pasūtīja Čehijā. Savukārt oriģinālie priekšējie spārni – tos sameklēja tur pat Lielbritānijā – īsti nederēja. Sakarā ar to, ka mašīna tika gatavota driftam, vajadzēja pagarināt un paaugstināt riteņu arkas, un līdz ar to spārnus diezgan pamatīgi pārtaisīt.

Žiguļa oriģinālo oranžo krāsu izdevās samaisīt no Deiva darbnīcā pieejamās „Ford” krāsu paletes.

Foto: Ekrānšāviņš

Auto pārbūves eksperti vērtē, ka Deiva Kolledža veiktās dizaina modifikācijas ir minimālas un veiktas ļoti meistarīgi, nesabojājot auto oriģinālo veidolu. Buferu forma ir nedaudz modificēta, turklāt tie piestiprināti, izmantojot saīsinātus stiprinājuma kronšteinus, lai cieši piegulētu virsbūvei. Salonā ir saglabāts „VAZ 2101” priekšējais panelis un mērinstrumentu bloks, bet uzstādīta „Springlex” trīsspieķu stūre un „Momo” sēdekļi no „Alfa Romeo 156”.

Kopumā šī pārbūve Deivam aizņēma pilnus septiņus mēnešus, un rezultātā žigulis pārtapa par ļoti simpātisku „šovkāru”. 

Foto: Ekrānšāviņš

 
Visi komentāri
 
Whatever 18.marts 2016 23:18
2 0 Atbildēt

Sis brinums tika redzets dzivaja, tiri neko ta izskatijas !

Tiks 19.marts 2016 8:56
0 0 Atbildēt

Esot mēģinājis padarīt tik zemu, cik vien iespējams..

Laikam nav zemu auto redzējis:))

www.youtube.com/watch?v=iLrRfZK9q3U

rt 19.marts 2016 9:43
4 4 Atbildēt

Sačakarēja normālu auto! Tagad viņš nav derīgs nekam.

eseris 19.marts 2016 18:50
2 0 Atbildēt

Nu jā, mežā sēnēs un ogās braukt ar to nevar, arī cope izpaliek un par kartupeļu maisiņu vizināšanu nevar pat sapņot . . .

rt 14.decembris 2016 14:25
0 0 Atbildēt

Ja lasīji , tad šis VAZ auto tika būvēts - driftam - !!!

Janozaurs 19.marts 2016 9:47
9 0 Atbildēt

Bieži šis autiņš (vaz kaut kāds tur) tiek apsmiets, kritizēts.... BET jāatceras, ka tas jau nav nemaz krievu autiņš. Tas ir itāļu fiats. Tas pat ir bijis Eiropas gada auto kaut kādā gadā. Cita lieta ka kaut kādos 70-80.ajos gados. Bet krievi to ražo vēl šobrīd. Un auto ir sabojājuši ar savu slaveno "kvalitāti".

mici 20.marts 2016 20:19
1 0 Atbildēt

Fiat 124 bija gada auto tālajā 1967. gadā.

Palaidniex 19.marts 2016 11:35
9 1 Atbildēt

Daudz interesantaka viela pārdomām ir sits fakts par šo auto - to TUR - LIelbritānijā - ir iespējams piereģistrēt.

Pamēģiniet ko šādu piereģistrēt šeit...

Vova 19.marts 2016 18:11
1 0 Atbildēt

Mmm jā, Lielbritānijā ir monarhija, bet pie mums plosās demokrātija :)

JANOZAURS 20.marts 2016 9:54
0 0 Atbildēt

Jēga reģistrēt, ja var būt šita:

spi4.itvnet.lv/upload2/artic...

[email protected] 21.marts 2016 10:21
1 0 Atbildēt

Janozaurs

Bieži šis autiņš (vaz kaut kāds tur) tiek apsmiets, kritizēts.... BET jāatceras, ka tas jau nav nemaz krievu autiņš. Tas ir itāļu fiats. Tas pat ir bijis Eiropas gada auto kaut kādā gadā. Cita lieta ka kaut kādos 70-80.ajos gados. Bet krievi to ražo vēl šobrīd. Un auto ir sabojājuši ar savu slaveno "kvalitāti".

==============

Gana daudz sapasakoji. :-) Nezināšana ir spēks! :-)))))))))))

Janozaurs 21.marts 2016 10:37
1 0 Atbildēt

Kas tav nepatīk. Palasi par fiat 124. ....

"the 124 won the 1967 European Car of the Year."

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātri braucošs motocikls un auto kreisais pagrieziens (+ VIDEO) 8

Divu komponentu savienojums, kas arī šoreiz noved pie smagas avārijas. Lasīt vairāk

 

No 22 645 eiro - jauno Opel Astra jau var pasūtīt (+ FOTO) 3

Jaunais Opel Astra kļuvis pieejams pasūtīšanai. Vācijas tirgū tas maksās sākot no 22 465 eiro, kas ir tieši tikpat, cik prasīja par iepriekšējās paaudzes modeli. Lasīt vairāk

 

Automašīnu tirgotāju “ērkšķi”: kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties lietotu automašīnu 1

Uzticīgā spēkrata iegāde vienmēr ir ilgi gaidīts un priecīgs notikums, pat ja runa ir par lietotas automašīnas iegādi. Gjensidige Latvija skaidro, kam jāpievērš uzmanība, iegādājoties automašīnu “no rokām” un kā neiekrist tirgotāju maldos par automašīnas tehnisko stāvokli. Lasīt vairāk

 

Kalvītis: Pie tik augstām dabasgāzes cenām ekonomika nevarēs funkcionēt 15

Latvijā nebūtu jāsatraucas par dabasgāzes krājumiem vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") Inčukalna pazemes gāzes krātuvē, bet gan par to, kā pie tik augstām gāzes cenām spēs izdzīvot Latvijas ekonomika, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja AS "Latvijas gāze" (LG) valdes priekšsēdētājs Aigars Kalvītis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti