Nākamgad ceļu būves apjomi strauji pieaugs 10

 
21.augusts 2008 11:23

Nākamajā gadā ceļu būvniecība būs vismaz trīs reizes plašāka, salīdzinot ar šo gadu. Tas garantēs kvalitatīvu ceļu infrastruktūru Latvijas iedzīvotājiem paredzamā nākotnē.

Tā teica satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, vadot kārtējo Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmas risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēdi.

Ministrs norādīja, ka „mums ir vajadzīgs dinamisks attīstības plāns, lai, vēlākais, četru gadu laikā realizētu jaunus, vērienīgus ceļu būves projektus, garantējot arī kvalitāti.” Līdz ar to ceļu būvniecībā tiks ieguldītas ievērojamas investīcijas, tai skaitā ieņēmumi no eirovinjetes*.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Māris Pēkalis pastāstīja, ka plānotie ieņēmumi no eirovinjetes piemērošanas būs 12 līdz 15 milj. latu. Tie paredzēti galveno valsts autoceļus sakārtošanai, jauna kravu stāvlaukuma iegādei un uzturēšanai Latvijas Krievijas pierobežā, kā arī atpūtas laukumu ierīkošanai pie ceļiem.

Lai samazinātu slogu autopārvadātājiem, SM plāno ieviest eirovinjeti 75% apmērā no direktīvā paredzētās maksas, t.i. apmēram 6 Ls dienā, norādīja M.Pēkalis. Līdz ar to plānotā eirovinjetes maksa nedēļā būs 30 Ls, mēnesī 78 Ls, savukārt, gadā 480 Ls.

Satiksmes ministrs kā prioritāti nosauca valsts galveno autoceļu sakārtošanu, jo iedzīvotāji jau šodien vēlas braukt pa labiem ceļiem. Viņš piebilda, ka arīdzan straujas ostu attīstības rezultātā autoceļu loma pieaugs, tādēļ ceļu infrastruktūras būvniecību uz vēlāku laiku atlikt nedrīkst. „Pēc iespējas straujāka ceļu infrastruktūras sakārtošana, garantē nopietnu kravu plūsmu, komercdarbības attīstību, līdz ar to arī valsts ekonomisko augšupeju,” teica A.Šlesers

Sēdes laikā ministrs tikās ar transporta nozares pārstāvjiem un uzklausīja viedokli par situāciju autopārvadātāju nozarē. Vēlāk notika diskusija par starptautisko autopārvadājumu nozares un loģistikas attīstības tendencēm un problēmām.

Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas problēmas risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēdes notiek vismaz divas reizes gadā. Iepriekšējā sēde notika šā gada 18. jūnijā.
 
Visi komentāri
 
260915. viesis 21.augusts 2008 11:43
0 0 Atbildēt

Skan jau skaisti, bet parasti pie mums viss notiek mazliet savādāk.

Tad kad parādījās Eiropas līdzfinansējums ceļu būves projektos, tad nevis proporcionāli finansējumam palielinājās ceļu remonta/būves apjomi, bet gan ceļu/remonta būvju tāmes. Jo diemžēl visai slikti finansētā, un līdz ar to būtiski novājinātā Ceļu būves firmu kopiena nebija spējīga "pacelt" lielākus apjomus. Nepietika nedz tehnikas nedz cilvēku, kā arī pamanījās uzprasī lielāku peļņu par tukšo gadu pusbada dzīvi. Tiesa ir jau jocīgi, ka Lietuvā ceļu remonta/būves izmaksas ir jūtami mazākas...

Šeit ož pēc tā paša - būš jauns finansējums, tik kvantitatīva rezultāta - patiesi saremontēto, jaunizbūvēto vai ceļa seguma nomaiņās darbu kopplatība atkal nepieaugs, jo nav tehnisku un fizisku spēju pēkšņi dubultot darbu apjomu, toties cenas var pacelt vienmēr...

260918. viesis 21.augusts 2008 12:40
0 0 Atbildēt

Tukši salmi tiek kulti joprojām...bet nu, labāk jau pakult tukšus salmus nevis slapju rapsi...

260919. viesis 21.augusts 2008 12:41
0 0 Atbildēt

Cik var saprast, ceļu būve ir tikai tranzītam no ostas uz Krieviju :) Kkā naivi cerēju izlasīt, ka labos pilsētu ielas un sakārtos kko, bet ...

260920. viesis 21.augusts 2008 12:45
0 0 Atbildēt

No leišu robezas līdz Rīgai nav nevienas pieturvietas, nav nevienas tualetes...tikai benzīntanki...kāpēc tas netika izdarīts jau senāk?? Vai tad kādi nenormālie ļimoni vajadzīgi,lai izbūvētu 4 laukumus ar tualeti un miskastes konteineru, kā tas ir tajā pašā Lietuvā??

Ainār Šleser, ko vari pateikt par šo?

260922. viesis 21.augusts 2008 14:50
0 0 Atbildēt

4 laukumi starp Rīgu un Lietuvas robežu nebūtu pārāk bieži?

260923. viesis 21.augusts 2008 14:53
0 0 Atbildēt

to 260920. viesis

Nu nu nu! Kur tad tur ir tās pieturvietas ar tualetēm? Cik braukāju cauri LT, nevienu tādu neatceros.

Turklāt visi autobusi un fūres tādās vietās nemaz nestātos, jo parasti ir vajadzīga ne tikai tualete, bet arī kāds paikas veikals un duša arī bieži vien ir pieprasīta lieta. No Leišu robežas līdz Rīgai ir pietiekami daudz tankštellu, kurās var gan aiziet uz WC, gan dušu, gan normāli iepirkties! Bet sēņotāji tāpat var apstāties, kur vēlas!

260929. viesis 21.augusts 2008 16:28
0 0 Atbildēt

Nu, būs vairāk ko iebāzt kabatā........ un nesaceraties, ja finansējums pieaug par 70%..... tad reāli padarītā darba apjoms pieaug, labi ja, par 5%....... pārējais tiek sadalīts....oiiii, ..... pieaug darbu izmaksas ;)

pats ineresantākais, ka par tām shēmām visi zina..... bet nekas, nekas netiek darīts lai izbeigtu šo valsts izzagšanu....

260937. viesis 21.augusts 2008 20:56
0 0 Atbildēt

nu beidz veleshanas laikam tuvojas un ja kads spes atri celus sakt buvet tam ari veleshanas var paveikties ...

260961. viesis 22.augusts 2008 16:40
0 0 Atbildēt

vismēr tā tiek spaštīts...un nekad tas nav piepildījies..ceļi arvien sliktāki un sliktāki...

260973. viesis 23.augusts 2008 11:12
0 0 Atbildēt

Labdien! Šeit Jūsu Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Ir pienācis patiesības mirklis, tāpēc vēlos Jums paziņot sekojošo.

Kā jau lielākā daļa lasītāju būs pamanījuši, tuvojas pašvaldību vēlēsanas, arī 11. Saeimas vēlēšanas nav aiz kalniem, tāpēc mūsu partijai ir nepieciešams izstrādāt stratēģiju nākamajiem gadiem. Tai jābūt vismaz uz papīra, jo latvju tauta bija, ir un būs lētticīgi bāleliņi, kuriem vienmēr var solīt zelta kalnus un ielejas un viņi tam noticēs. Tā kā Latvijas ceļi diemžēl ir vieni no sliktākajiem Eiropā, tad to stāvokli mums ir lieliska iespēja izmantot, lai bruģētu sev ceļu uz nākamo parlamentu. Protams, pēc vēlēšanām nekas nemainīsies, bet mums atkal būs iespēja šo ceļu stāvokli izmantot, reklamējoties aiznākamajām vēlēšanām. Un ne tikai solījumus par ceļiem, bet arī par pensijām, mediķu algām, inflāciju un visām citām sasāpējušām problēmām.

Tauta, kāpēc Jūs visi esat tik skaudīgi? Vai tiešām Jums ir tik žēl, ka kāda tautas daļa ir nodrošinājusi sev pārtikušu dzīvi? Priecājieties taču par katru Mercedes vai Bentley, ko ieraugat mūsu ielās. Tas nozīmē, ka Jūs esat palīdzējuši kādai nabaga dvēselītei piepildīt savu sapni. Vai tas nav brīnišķīgi? Arī mana ģimene, pateicoties Jums, ir laimīga un nodrošināta. Paldies Jums par to.

Nobeigumā vēlos Jums teikt. Dārgā latviešu tauta, atcerieties, nekad nav tik slikti, lai nebūtu vēl sliktāk.

Ar cieņu,

Jūsu Ainārs

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti