21. martā sporta kompleksā „333” tika aizvadīts pēdējais un izšķirošais Subaru Power Club organizētais Enima Auto Ziemas kausa 4. posms. Kaut arī kompleksa trase šķiet visiem labi zināma un pazīstama, šoreiz tika izveidota vēl nepieredzēta konfigurācija, kura sagādāja daudz rūpes gan pieredzējušiem, gan ne tik pieredzējušiem dalībniekiem.
Sacensību dienas rīts iesākās ar lietu un slapju sniegu, un drūmi pelēkās debesis biedēja ar ļoti sliktiem laika apstākļiem visas dienas garumā, tomēr par laimi skatītājiem, kā arī dalībniekiem, līdz startam mākoņi izklīda un dienas otrajā pusē atkal varējām baudīt patīkami saulainu dienu.
Pateicoties tam, ka regulāro čempionātu autosporta kalendārā bija iestājusies neliela starpsezonu pauze, arī šoreiz uz starta stājās kupls dalībnieku skaits. Pavisam kopā 75 dalībnieki demonstrēja savus spēkratus darbībā un, kā jau ierasts, cīnījās par balvām trīs ieskaites klasēs: F-RWD (a/m ar vienas ass piedziņu), AWD (a/m ar visu riteņu piedziņu un motoriem bez turbīnas) un AWD+ (a/m ar visu riteņu piedziņu un turbo motoriem).
Šoreiz sarežģīts uzdevums dalībniekiem izrādījās riepu izvēle. Lai arī 80% trases tika veidota pa asfaltu, atlikušie 20 neļāva izvēlēties slapjā asfalta riepas. Īpaši vienas ass piedziņas automašīnām kā liels pārbaudījums bija uzbraukšana kalnā pēc asa atpakaļejošā līkuma. Šī trases daļa, gan pirms tā, gan pēc, bija pārklāta ar ledu. Arī pilnpiedziņas automašīnas šis līkums bieži vien pārsteidza, jo pamatīgi ieskrienoties pirms tā, bremzējot par vēlu, brauciens beidzās kupenā.
Kā jau tika ziņots kausa sākumā, ikvienam bija iespēja cīnīties par vērtīgām balvām katrā posmā no MOTUL, kā arī par kopvērtējuma galveno balvu – vasaras riepu komplektu uzvarētājam katrā klasē no Enima Auto. Pēc aizvadītiem 3 posmiem, pretendenti uz kausa titulu savā klasē bija vairāki, par ko arī liecināja drudžainā un intriģējošā atmosfēra pirms starta. Arī vietas trijniekā tika sadalītas pēdējos metros, kas ļāva skatītājiem kļūt par lieciniekiem aizraujošai autosporta sacensību dienai.
Par šī posma uzvarētājiem savā klasē tika nominēti: F-RWD - Andris Vovers (BMW 325), AWD – Māris Zālītis (Audi 90 Quattro) un AWD+ klasē – Kristaps Lapsa (Subaru Impreza WRX STi).
Trasē – Andris Vovers, foto – Jānis Spigovskis
F-RWD klasē lielākā intriga bija sagaidāma starp abiem līderiem Andri Voveru un Edgaru Balodi, kuriem jau pirms starta bija skaidrs, ka kopvērtējuma rezultāts būs atkarīgs tikai no pēdējā posmā uzrādītā snieguma. Neskatoties uz to, ka pēc pirmā brauciena E. Balodis uzrādīja labāku rezultātu (2. vieta) nekā A. Vovers, otrajā braucienā Andris uzlika latiņu nepārspējami augstu, uzrādot labāko laiku savā klasē, kuru arī tikai retajam ar pilnpiedziņas automašīnām izdevās apsteigt. Ar to Andrim arī pilnīgi pietika, lai izcīnītu uzvaru posmā, kā arī izrautu uzvaru kausa kopvērtējumā ar 142 punktiem. Otro vietu posmā un attiecīgi arī kopvērtējumā (135 punkti) izcīnīja Edgars Balodis. Ja pēc pirmajiem trīs posmiem likās, ka nekas vairs nevar apdraudēt kopvērtējuma 3. vietas īpašnieku Ringoldu Zanderu (Toyota MR2), tad tomēr stājoties uz starta Mihailam Kvetnim (Ford Puma), brauciena rezultāti uzrādīja citu ainu. Piedaloties trīs posmos no četriem, Mihails kopvērtējumā par vienu (!) punktu spēja apsteigt R. Zanderu, kā rezultātā ar 100 punktiem ierindojās 3. vietā.
Trasē – Ralfs Sirmacis, foto – Jānis Spigovskis
Arī AWD klasē pirms pēdējā posma bija gaidāmas līderu cīņas, jo par pirmo vietu kopvērtējumā droši varēja cīnīties visi trīs – Ralfs Sirmacis (Audi Quattro), Mareks Matvejevs (Subaru Impreza) un Harijs Blicavs (Subaru Impreza). Attiecīgi pirmās trīs vietas šķīra tikai 9 punkti. Tomēr jau pēc pirmā brauciena situācija krasi mainījās, jo ne Mareks, ne Harijs nespēja novaldīt savu spēkratu viltīgākajā trases vietā, kas beidzās ar palikšanu kupenā. Tajā pat laikā R. Sirmacis uzrādīja labāko rezultātu savā klasē un atlika tikai stabili nobraukt otro braucienu, lai kausa kopvērtējumā saglabātu 1. vietu. Tas viņam arī izdevās, un ar izcīnītiem 128 punktiem viņš ir kļuvis par kausa kopvērtējuma uzvarētāju AWD klasē pēc 4 posmiem. Ievērības cienīgu šo faktu padara arī tas, ka šo stabilo sniegumu Ralfs ir uzrādījis 14 (!) gadu vecumā! Uzrādot nedaudz labākus rezultātus otrajā braucienā, H. Blicavs spēja saglabāt 2. vietā kopvērtējumā (122 punkti), bet 3. vietā pēc visu posmu rezultātiem palika Mareks Matvejevs (119 punkti).
Trasē – Gints Ērenbots, foto – Jānis Spigovskis
AWD+ klasē abi kopvērtējuma līderi, Gints Ērenbots (Mitsubishi Lancer EVO IX) un Daniels Baltais (Audi S2), bija noskaņoti ļoti kaujinieciski, jo pēc iepriekšējā posma neveiksmes, Daniels bija atjaunojis savu spēkratu, lai cīnītos tikai par uzvaru. Tomēr pēc neveiksmīgas riepu izvēles viņam pirmajā braucienā nācās samierināties tikai ar priekšpēdējo vietu un 0 punktiem. Lai arī pieļaujot kļūdu, bet tomēr, paliekot 7. vietā pirmajā braucienā, G. Ērenbots stipri palielināja savas cerības uz uzvaru. Ļoti stabilu sniegumu šajā posmā uzrādīja Kristaps Lapsa (Subaru Impreza WRX STi), kurš ar jaunākās paaudzes Subaru automašīnu uzrādīja labākos laikus abos braucienos un ieņēma 1. vietu posmā. Uzreiz aiz K. Lapsas ierindojās G. Ērenbots (2. vieta posmā), kuram ar to pietika, lai izcīnītu uzvaru kausa kopvērtējumā (120 punkti). Ar 9. vietu posmā Daniels Baltais tomēr spēja aizstāvēt 2. vietu kopvērtējumā (115 punkti), aiz kura stabilu 3. vietu kopvērtējumā nosargāja Guntars Bērziņš (6. vieta posmā) ar savu Subaru Impreza GT. (102 punkti). Līdz ar mainīgajiem laika apstākļiem un trases segumu, izcīnot 6. vietu pirmajā braucienā un 8. otrajā, 3. vietu posmā izcīnīja Artis Koroševskis (Subaru Impreza WRX).
Trasē – Artis Koroševskis, foto – Jānis Spigovskis
Pateicoties mūsu atbalstītājam Redline Performance, paralēli kausa izcīņai dalībniekiem ar Subaru Impreza WRX (2001+) bija iespēja cīnīties par papildus specbalvu kopvērtējumā 150 LVL vērtībā - dzinēja vadības bloka programmēšana (remapping). Arī šajā ieskaitē balva tika sadalīta pēdējā posmā un to, ka šāda dzinēja pārprogrammēšana jūtami uzlabo mašīnas sniegumu un jaudu, spēja pierādīt Artis Koroševskis, kura standarta Subaru jau iepriekš ir veiktas izmaiņas, pateicoties šim atbalstītājam. Artis izcīnot 3. vietu savā klasē pēdējā posmā, izcīnīja 1. vietu ieskaites kopvērtējumā.
Tādejādi ir noskaidroti visi „Enima Auto Ziemas kausa 2009” laureāti un specbalvu ieguvēji. Subaru Power Club saka lielu paldies kuplajam dalībnieku skaitam visu 4 posmu garumā. Esam aizvadījuši interesantas sacensības dažādās trasēs. Dalībniekiem bija iespēja pacīnīties ar vairākiem profesionāliem sportistiem, kā arī ar amatieriem un autosporta cienītājiem. Liels paldies MOTUL pārstāvjiem par atbalstu un sagādātajām balvām visa kausa garumā, un Enima Auto par iespēju pasniegt vērtīgu balvu kopvērtējuma uzvarētājiem. Visi kopā mēs esam guvuši lielisku pieredzi gan organizatora, gan dalībnieku lomā.
Andris Vovers (BMW 325) – 45 punkti
Edgars Balodis (Opel Astra) – 44 punkti
Ivars Cīrulnieks (Opel Corsa) – 38 punkti
Jānis Kravalis (Opel Astra) – 37 punkti
Ēriks Ozoliņš (VW Golf III) – 30 punkts
Māris Zālītis (Audi 90 Quattro) – 43 punkti
Ralfs Sirmacis (Audi 90 Quattro) – 38 punkts
Gints Kornets (Subaru Impreza RS) – 36 punkts
Edgars Avens (Subaru Legacy) – 33 punkti
Andris Sniķeris (Subaru Impreza GX) – 32 punkts
Kristaps Lapsa (Subaru Impreza WRX STi) – 50 punkti
Gints Ērenbots (Mitsubishi Lancer EVO IX) – 36 punkti
Artis Koroševskis (Subaru Impreza WRX) – 28 punkti
Dzintars Cālītis (Subaru Impreza WRX Type-RA) – 27 punkti
Zintis Dāvidsons (Mitsubishi Lancer EVO VI) – 27 punkti
Andris Vovers (BMW 325) – 142 punkti
Edgars Balodis (Opel Astra) – 135 punkti
Mihails Kvetnis (Ford Puma) – 100 punkti
Ralfs Sirmacis (Audi 90 Quattro) – 128 punkti
Harijs Blicavs (Subaru Impreza) – 122 punkti
Mareks Matvejevs (Subaru Impreza) – 119 punkti
Gints Ērenbots (Mitsubishi Lancer EVO) – 120 punkti
Daniels Baltais (Audi S2) – 115 punkti
Guntars Bērziņš (Subaru Impreza GT) – 102 punkti
Redline Performance KOPVĒRTĒJUMS (Subaru Impreza WRX)
Artis Koroševskis – 86 punkti
Juris Sproģis – 71 punkti
Aigars Kalnups – 67 punkti
Kopējie rezultāti apskatāmi šeit.
Piedāvājam Jāņa Spigovska foto galeriju no 4. posma.
Vēlamies arī pateikt paldies visiem informatīvajiem atbalstītājiem, un it īpaši iAUTO un Forsāža, kā arī autosport.lv, 4rati.lv, LAF un 333.lv. Paldies arī SABI un SK „333” par aizraujošajām trasēm.
Atlicis vien sadalīt kopvērtējuma balvas jaukā un pavasarīgā atmosfērā, kur vēlreiz mēs visi varētu satikties, lai pakavētos atmiņās par aizvadīto ziemas sezonu autosportā. Informācijai sekojiet forumā www.subarupower.lv.
Te var apskatīt video, kā tad sprauda kupenās tai rakstā pieminētajā ledainajā līkumā:
www.youtube.com/watch?v=n5mgyESMfSs