Arī sarežģītajos tirgus apstākļos Volkswagen Grupa saglabā savu vietu

5.maijs 2009 11:33

2009. gada pirmajā ceturksnī, dziļas recesijas laikā, Volkswagen jau atkal demonstrē spēcīgas pozīcijas tirgū. „Pirmajā ceturksnī mēs esam vēl vairāk palielinājuši savu daļu globālajā tirgū, pateicoties mūsu jauno modeļu ieviešanai un veiksmīgai darbībai galvenajos piegādes tirgos”, trešdien starpperiodu atskaites prezentācijā teica Volkswagen Aktiengesellschaft valdes priekšsēdētājs profesors Dr. Martins Vinterkorns (Martin Winterkorn).

„Protams, arī mēs neesam imūni pret ekonomisko krīzi. Taču ar deviņiem spēcīgiem zīmoliem un stabilu finansiālo stāvokli mūsu Grupa saglabā savu spēku. Tas ir ļāvis Volkswagen Grupai pirmajā ceturksnī palielināt savu tirgus daļu, un tas paliek mūsu mērķis arī visa gada izteiksmē”, viņš piebilda. Volkswagen ir spējis ievērojami samazināt nepārdoto automobiļu skaitu. „Tas bija nozīmīgs faktors naudas plūsmas un likviditātes uzlabošanai”, atzīmēja Hanss Dīters Pečs (Hans Dieter Pötsch). „Pašreizējos sarežģītajos globālās ekonomikas apstākļos disciplinētai izmaksu vadībai un pārdomātiem ieguldījumiem ir lielāka nozīme kā jebkad iepriekš. Mūsu lielākā prioritāte joprojām ir finansiālās elastības saglabāšana”, apgalvoja Pečs. 

Gada pirmo triju mēnešu laikā Volkswagen Grupa ir piegādājusi 1,4 miljonus (1,57 miljoni) transportlīdzekļu visā pasaulē. Kaut arī kopējais tirgus ir samazinājies par vairāk kā 20 procentiem, Volkswagen Grupa piedzīvoja samazinājumu tikai par 10,7 procentiem, tādējādi palielinot savu daļu globālajā tirgū līdz 11,0 procentiem (9,7 procenti). Kā jau tika plānots, ražošanas apjomi salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā ir samazinājušies par 24,1 procentu līdz 1,25 miljoniem (1,65 miljoni) transportlīdzekļu. Ar šo soli Volkswagen ir ievērojami samazinājis nepārdoto automobiļu skaitu. Pārdošanas ieņēmumi pirmajā ceturksnī ir samazinājušies par 11,2 procentiem, sasniedzot 24,0 miljardus eiro (27,0 miljardi eiro), šis samazinājums ir saistīts ar mazākiem pārdošanas apjomiem. Peļņa no pamatražošanas sastāda 312 miljonus eiro (1311 miljoni eiro). Brazīlijas komercautomobiļu ražotnes pārdošana palielināja peļņu par aptuveni 600 miljoniem eiro. Volkswagen Grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas veido 243 miljonus eiro (929 miljoni eiro).

Volkswagen paliek uzticīgas saviem galvenajiem projektiem

Neskatoties uz dramatisko kritumu vairākos nozīmīgos automobiļu tirgos, Volkswagen Grupa paliek uzticīga saviem galvenajiem projektiem. Piemēram, 1,2 miljardi eiro (1,0 miljardi) pārskata periodā tika investēti jaunu ražošanas iekārtu iegādē un jaunu modeļu izstrādē, kuri tiks prezentēti 2009. un 2010. gadā. „Mūsu unikālo, videi draudzīgo modeļu klāsts ir mūsu panākumu atslēga. Šajā jomā mēs neiesim uz kompromisiem, jo izstrādes stadijā ir vēl liels skaits daudzsološu modeļu. Un mums ir finanšu resursi, lai savu nākotni spētu veidot paši”, teica Vinterkorns.

Likviditāte palielinās līdz vairāk kā 10 miljardiem eiro

Salīdzinājumā ar pagājušo gadu automobiļu nodaļas neto naudas plūsma pirmā ceturkšņa laikā ir ievērojami pieaugusi, sasniedzot 2,6 miljardus eiro (0,9 miljardi eiro). Palielinājusies arī automobiļu nodaļas neto likviditāte, veicot strauju lēcienu par 33,6 procentiem un uz 2009. gada 31. martu sasniedzot 10,7 miljardus eiro, salīdzinājumā ar 8,0 miljardiem eiro 2008. gada beigās.

Galvenais mērķis joprojām ir Grupas konkurētspējas palielināšana

Koncerna valde uzskata, ka perspektīvas atlikušajam gadam joprojām ir neskaidras un globālā ekonomiskā situācija ir sarežģīta. Globālās ekonomikas izaugsme 2009. gadā visticamāk būs negatīva. Pasaules automobiļu tirgus šī situācija īpaši ietekmēs un to darbības rezultāti salīdzinājumā ar pagājušo gadu ievērojami pasliktināsies.

Volkswagen Grupa nespēs izvairīties no šīs lejupejošās tendences, bet, tāpat kā gada pirmajos trīs mēnešos, tās sniegums būs labāks kā tirgum kopumā un tā spēs krīzes laikā iegūt papildu tirgus daļu. „Kā veiksmīgai daudzzīmolu grupai mums ir ne tikai spēks, lai to panāktu, bet arī ekonomiskais un ekoloģiskais potenciāls, kuru nevar salīdzināt ar nevienu citu autoražotāju”, teica Vinterkorns. Sakarā ar pārdoto vienību skaita samazinājumu, Volkswagen Grupas pārdošanas ieņēmumi būs zemāki kā iepriekšējā gada rezultāti. Pieaugošās refinansēšanas izmaksas un stāvokļa pasliktināšanās dažādās valstīs būs papildu bremzējošs faktors uzņēmuma ienākumiem. Šādā situācijā Volkswagen Grupa nespēs sasniegt tādu augstu ienākumu līmeni, kādu tā sasniedz iepriekšējos gados. Mēs paredzam, ka Volkswagen Grupa noslēgs 2009. gadu ar peļņu.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais ,,Volvo V60" Cross Country 3

Jaunais ,,Volvo V60" Cross Country nāk vecā XC70 vietā Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 

Brabus īpašie piedāvājumi – grīdas paklājiņi par 2000, sēdekļi par 35 000 eiro (+ FOTO) 3

Frankfurtes autoizstādē vācu Brabus ir plaši pārstāvēts, tostarp ar īpaši dārgām ekstrām, kas “pieri liks saraukt” pat arābu šeihiem. Lasīt vairāk

 

Jānis Skutelis par elektrisko skūteru krīzi (+ VIDEO) 6

Ja teiksim vēl pavasarī tu biji ārkārtīgi stilīgs, jo tu brauci ar to elektro skūteri pa ielām. Nu tagad tu esi vienkārši kretīns, kas brauc pa ielām," tā Janis Skutelis izsakās par elektrisko skūteru krīzi un piedāvā tai risinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti