Atjaunotais Karostas tilts, kura svinīga atklāšana notiks šodien, 28. augustā, kā Liepājas ostas pievadceļu rekonstrukcijas projekta sastāvdaļa, palielinās ostas kravu apgrozījumu un veicinās tās konkurētspēju Baltijas jūras reģionā.
Foto: Ģirts Gertsons, liepajniekiem.lv
Karostas tilta rekonstrukcijas mērķis ir nodrošināt operatīvu kuģu satiksmi Liepājas ostā. Tilta renovācijas ietvaros tika atjaunoti tilta balsti un konsoles, apskates estakāde, tilta mehāniskās daļas, tika automatizēta tilta izgriešanas un atgriešanas vadība, nodrošinātas procesu vadībai un kontrolei, kā arī operatoru darbam atbilstošas telpas. Kopējais tilta rekonstrukcijai piesaistītais Kohēzijas fonda finansējums ir 1,9 miljoni eiro, bez tam projektam tika piesaistīts arī valsts budžeta līdzfinansējums.
Tilta rekonstrukciju gan finansiāli, gan termiņu ziņā būtiski ietekmēja 2006. gada vasarā notikušais negadījums, kad tankkuģis „Anna”, bojātas stūres iekārtas dēļ, ieskrēja izgriežamā tilta ziemeļu daļā. Negadījuma rezultātā divkārt pieauga projekta izmaksas. Papildu finansējumu tilta konstrukcijai nodarīto bojājumu novēršanai un bojātās daļas atjaunošanai nodrošināja Liepājas SEZ pārvalde.
Karostas tilta atjaunošana ir jau otrā Kohēzijas fonda projekta „Liepājas ostas pievadceļu rekonstrukcija Latvijā” aktivitāte. Pirmā projekta daļa, kas pabeigta 2008. gada sākumā, ir Ziemeļu parku un Rietumu parku savienojoša dzelzceļa posma būvniecība. Savukārt trešā un pēdējā daļa – jauna ostas pievadceļa būvniecība – tiks uzsākta šogad un pabeigta 2010. gadā. Visu projekta pārraudzību, kā arī Kohēzijas fonda un valsts budžeta līdzekļu piesaisti būvdarbu realizācijai veic Satiksmes ministrija.
Priecīga ziņa, bet prasījās kāda bilde, kautno projekta izkopēta vai kā tilts izskatījās pirms un uzreiz pēc avārijas