Elektromobilis tik ļoti atšķiras no parastā automobiļa ar iekšdedzes dzinēju, ka jautājumus par aktīvo un pasīvo drošību tajā ir jāsāk risināt gandrīz no nulles, raksta Deutsche Welle.
Autokoncerna Daimler speciālists Markuss Fahs (Markus Fach) ir nosaucis vairākus aspektus, kurus autoražotāju drošības speciālistiem nedrīkst neievērot. Pirmkārt, elektromobilim ir savādāki dinamikas rādītāji, jo gan auto masas sadalījums ir savādāks, gan dzinēja darbības princpis ir cits. Otrkārt, elektromobilis savādāk „uzvedās” pie sadursmes ar šķērsli, līdz ar to aktuāls kļūst jautājums par pasīvo drošību. Un, treškārt, pavisam jauns un ļoti svarīgs aspekts – tā ir elektrodrošība.
Pēc speciālista domām, var gadīties tā, ka ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, kurā ir iesaistīts elektromobilis, pats elektromobilis gandrīz necietīs, bet strāvas vadītāju elektroizolācijas bojājumu dēļ virsbūve paliks zem sprieguma. Tas ir bīstami gan elektromobiļa salonā esošajiem cilvēkiem, gan arī rada nopietnas problēmas glābējiem. Tiesa, elektromobiļa konstrukcijā ir paredzēti speciālie sensori, kuriem ir jāreaģē uz sitienu un uzreiz jāastlēdz strāvas padeve un jāiezemē automobilis. Tomēr nelabvēlīgu apstākļu sakritības dēļ šī sistēma var arī nenostrādāt.
Neskatoties uz to, ka, palielinoties elektromobiļu skaitam uz ceļiem, esošās starptautiskās elektrodrošības normas – Protection against electric shock, ar katru gadu paliek arvien stingrākas, daudz kas šajā jomā vēl ir jāizpēta.
Uz tik nopietnas problēmas fona cita problēma, kas saistīta ar elektromobiļa pārāk kluso darbību, paliek otrā plānā. Taču šī problēma arī rada bažas, tikai nevis autovadītājiem un glābējiem, bet gan gājējiem. Šīs problēmas risināšanai jau ir radies priekšlikums uzstādīt elektromobilim speciālus skaļruņus un caur tiem translēt parastā automobiļa skaņas. Pēc ekspertu domām, tas reāli palielinās elektomobiļa un arī gājēju drošību.
lētāko elektromobīļu īpašniekiem būs obligāts nosacījums ar muti radīt auto skaņu - brummbrummeņņeņeņņņņ..