Katrs ceturtais autovadītājs regulāri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu 18

17.novembris 2009 11:47

Piedāvājam CSDD veikto aptauju par autovadītāju paradumiem uz ceļa - pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu.

<seesam>Latvijas autovadītāji dalās trīs grupās:

  • - katrs ceturtais regulāri pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, jo ir kaislīgs ātras braukšanas cienītājs;
  • -  1/3 šoferu parasti cenšas ievērot ātruma ierobežojumus;
  • -  bet atlikušie – ievēro atļauto un drošo ātrumu, jo baidās no soda, vai arī pārkāpumus izdara tikai galīgi “ekstremālās” situācijās, kad tas patiesi nepieciešams.

Kā iemesli ātrai braukšanai visbiežāk tiek minēta steiga, neuzmanība un citu satiksmes dalībnieku pārāk lēnā braukšana, tā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas “Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” ietvaros veiktā autovadītāju aptauja. Vēl pie iemesliem regulārai ātruma pārsniegšanai tiek nosaukts arī sacensību gars, kā arī stresa un dusmu izgāšana.

Vīriešu un sieviešu rīcība pie auto stūres ir atšķirīga

VĪRIEŠI-AUTOVADĪTĀJI: brauc ātrāk un regulāri pārsniedz ātrumu.

  • Katrs piektais stiprā dzimuma pārstāvis pārsniedz ātrumu vismaz par 20 km/h.
  • Viņus daudz vairāk sadusmo citu satiksmes dalībnieku „tūļāšanās”.
  • Nereti viņi ceļu jauc ar sacīkšu trasi vai dusmu un negatīvo emociju izlādes vietu.
  • Turklāt viņi vēlētos mīkstināt valstī noteiktos sodus par ātruma pārsniegšanu.

SIEVIETES-AUTOVADĪTĀJAS: ceļu satiksmē ir disciplinētākas un krietni retāk pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu.

  • Viņas uzskata, ka ātrumu virs 20 km/h drīkst pārsniegt tikai galējās situācijās.
  • Sievietes atzīstas, ka viņas ātrumu visbiežāk pārsniedz neapzināti, jo neseko līdzi spidometra rādītājam vai ceļa zīmēm.
  • Bet esošos sodus sievietes ne tikai atbalsta, bet pat iesaka tos pastiprināt līdz vadītāja tiesību atņemšanai, cietumsodam vai automobiļu konfiskācijai.

“Nav iespējams runāt par kādu "tipisko" ātrumpārkāpēju. Tomēr ir iespējams identificēt biežāk sastopamos ātras braukšanas iemeslus – tie darbojas gan individuālā, gan sabiedrības līmenī. Tāpat ir daudzi faktori, kuri veicina ātruma pārsniegšanu. Kā dažus var minēt sabiedrības pozitīvo attieksmi pret ātrumu kā vērtību, toleranto attieksmi pret ātruma pārsniegšanu (tas nav "īsts" pārkāpums), augsto varbūtību izvairīties no sekām (soda vai citām). Lai mainītos braukšanas paradumi, pirmkārt, ir jāmainās autovadītāju attieksmei,” stāsta psihoterapeits, psihologs Ansis Jurģis Stabingis.

Kampaņu cīņai pret ātruma un tā pārsniegšanu “Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, bet atbalsta uzņēmumi SIA “Latvija Statoil”, “ERGO Latvija” un Interneta portāls Delfi. Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
272560. viesis 17.novembris 2009 11:57
0 0 Atbildēt

Man gan liekas, ka ātrumu pārsniedz 80 % vadītaju. Pārējie to neatzīst vai arī to transportlīdzeklis nespēj attīstīt lielāku ātrumu.

272561. viesis 17.novembris 2009 12:07
0 0 Atbildēt

uz dienvidslāvu tilta, zīmes 30 zonā, pārsniedz 99% .. kā jums tāda statistika :D

var jau kaut ko rēķināt, bet tas viss ir auzas, ja netiek runāts par konkrētām vietām, situācijām un skaitļiem.

272572. viesis 17.novembris 2009 14:00
0 0 Atbildēt

Atļautie ātrumi tiek pārsniegti, jo viņi ir stipri par mazu. Ierobežojumus, vajadzētu noņemt vispār, lai katrs vadītājs pats skatās pēc savām spējām, braukšanas prasmēm. Atļauto ātrumu līmenis ir uzstādīts ņemot vērā vis-vis lēnākā šofera iespējas, lai, tā sakot, visi varētu iekļauties.

272574. viesis 17.novembris 2009 14:40
0 0 Atbildēt

Ideot - PĒKŠŅI ir relatīvs jēdziens. Ja skatās uz ceļu, nevis pļāpā pa mobilo vai izklaidē blakussēdētāju, 99% gājēju ir redzami savlaicīgi. Un tevis teiktais paliek spēkā vien izcili retos gadījumos - kad, piemēram, pirms gājēju pārejas stāv fūre vai busiņš - un tajos gadījumos patiešām ir jāsamazina ātrums nevis līdz atļautajam, bet gan reāli nepieciešamajam. Vispārējie ātruma ierobežojumi ir daudz būtiskāki vienmērīgas plūsmas nodrošināšanai, nevis konkrēta ātruma ierobežošanai. Un visuzskatāmāk to var redzēt valstīs, kur CP tā vietā, lai stāvētu ar radaru, ceļ nost "izlēcējus".

272576. viesis 17.novembris 2009 15:06
0 0 Atbildēt

Auni! Vai jūs zinat, ka šīs mašīnas nav domātas lēnai braukšanai!!! Tā ir tikai sava auto dzinēja priekšlaicīga bendēšana!

272579. viesis 17.novembris 2009 17:04
0 0 Atbildēt

Problēma jau nav ātruma ierobežojums 50 km/h vai 90 km/h, bet tas, ka nav ātro maģistrālo ielu, kur atļautais ātrums ir lielāks vai nav un nebūs tuvākajā laikā ātrgaitas ceļu, pa kuriem var šķērsot Latviju.

Ja visi A klases ceļi, nu labi puse no tiem būtu ātrgaitas šosejas, 90 km/h uz pārējiem būtu o.k., jo garos gabalus varētu pa tiem nebraukt.

272580. viesis 17.novembris 2009 19:23
0 0 Atbildēt

Ceturtā daļa pārniedz, haha :D Man liekas ka arī ātrums uz šosejas starp 90 un 100 ir ātruma pārsniegšana :D Bet nu mani uzjautrina daži mani tuvākie radi, kuri manu braukšanas stilu sauc par agresīvu, jo es bez īpašas vajadzības lēnāk par atļauto [vienalga kur] nebraucu un paātrinos tā, lai šo ātrumu pēc iespējas ātrāk sasniegtu :)

272583. viesis 17.novembris 2009 21:10
0 0 Atbildēt

kāds raksts tādi komentāri

272591. viesis 18.novembris 2009 23:57
0 0 Atbildēt

Pēdējais šedevrs ir Ogrē- 50 zīme mijas ar 70 zīmi un tā 4 reizes uz trases. Kas un ar ko domā tie zīmju plānotāji ?

kluuda.. braucot caur ogri 70 ar 50 mijaas 7 reizes..

272593. viesis 19.novembris 2009 9:44
0 0 Atbildēt

******* punkts lv .. Manuprat tiesi vajadzeja uzlikt lielakus atrumus . Igaunija piemer uz cela ar vienu kustibas joslu katra virziena ir 100, bet kur ir pa divam un vel ar atdaloso ir pat 120. Domaju tas ieverojami samazinat so negadijumu skaitu. Cilveki varetu bez lieka stresa braukt atrak. Tie kas baidas tapat vilksies, tikai kapec tas jadara ari parejiem?!

272594. viesis 19.novembris 2009 10:18
0 0 Atbildēt

Pilsētā cenšos braukt ar 55-58 km/h, bet tāpat gadās ka pārskien pāri 60.

Ārpus pilsētas braucot turos pie ~100-105 un tad tāpat visi skrien garām.

Dažos ceļa gabalos jau varēja uzlikt ka var braukt ar 100 (tobiš ar 110) ...

272597. viesis 19.novembris 2009 11:10
0 0 Atbildēt

Visi te mūsu ceļus neatzīst par labiem. Bet pamēģiniet kādreiz pa vācu Bundesstraße pabraukt ar atļauto ātrumu (100), vai vēl vairāk - iekļauties plūsmā, ka iet ar +20. Nu jā - asfalta klājuma kvalitāte ir, bet tas nemazina šaurību un līkumus. Un katrs mazliet lielāks ceļa posms automātiski ir attiecīgi apzīmēts Schnellstraße. Un ieraugot ātruma ierobežojuma zīmi - zini droši, ar lielāku ātrumu bruakt patiešām nav droši. Un tad arī izpaliek ātruma pārkāpumi. Jeb Zivtiņa / Lukstiņa izpratnē - sodu bizness.

272598. viesis 19.novembris 2009 11:15
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt, jo redzot uz Šnēlštrāses zīmi straujš līkums un 50 km/h ierobežojumu - parasts ford mondeo ar parastām riepām iet kaukdams līkumā ar tiem 50 km/h...

272602. viesis 19.novembris 2009 12:39
0 0 Atbildēt

nevaig talu braukt, tepat igaunjiem ja ziime ass liikums, tad liikums arii ir ass... Latvijaa taa ziime tikai informee, ka buus liikums... :)

272604. viesis 19.novembris 2009 13:00
0 0 Atbildēt

Aizmirsa vel vienu iemeslu - ceļazīmju haoss, to neatbilstība reālajiem braukšanas apstākļiem, tā rezultātā tās tiek ignorētas!

272619. viesis 19.novembris 2009 21:55
0 0 Atbildēt

Da paskatieties kaut vai LVC savākto statistiku par VIDĒJO ātrumu uz ceļiem - www.lvceli.lv/traffic/index.php - Tas arī raksturo mūsu ceļu reālo kvalitāti.

Tad nu arī godīgi varētu uzlikt vidējo reālo ātrumu + 20 km/h kā maksimālo.

272625. viesis 20.novembris 2009 10:31
0 0 Atbildēt

Ideot - tomēr NĒ! Landstraße (100km/h) ir vietējās nozīmes ceļi. Savukārt Bundesstraße (100km/h), kas ir valsts nozīmes ceļi (ne autobāņi) ļoti daudzos posmos kļūs par Schnellstraße (110 km/h vai 120km/h ar ātruma zīmēm) - apzīmēti ar autoceļa zīmīti (balts auto uz zila fona) un nedaudz labāk aprīkoti - dažās vietās norobežojošās barjeras, pieejami avārija stāvlaukumi un telefoni. Bet tādēļ nebūt ne izcili plaši vai taisni - tas prieks paliek autobāņiem.

272683. viesis 22.novembris 2009 17:07
0 0 Atbildēt

Kas Tur slikts = braukt ātri :-)

Papļāpāju ar labāko draugu ātrumu pa radio SWH,

šamais dāvanu atstāja priekš mums!

P.S tagd ātrumu pataisījuši par pašu nelabo :-D

ĀTRUMS KĀ TĀDS IR LABAIS

A_P

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Briest jauns rekords - Tesla Model S acīmredzot 20 sekundes ātrāks par Porsche Taycan (+ VIDEO) 1

Tesla Model S gatavojas atņemt Porsche Taycan nesen uzstādīto Nirburgringas apļa rekordu. Pašlaik modernizētais Model S trenējas minētajā trasē, taču vācu jau mediji ziņo, ka amerikāņu elektromobilis esot ievērojami ātrāks. Lasīt vairāk

 

Elektrisks vācu kravas auto par nepilniem 29 000 eiro (+ FOTO) 8

Minhenes kompānija Evum Motors plāno uzsākt daudzfunkcionāla elektriskās piedziņas kravas auto ražošanu. Vācijā tas maksās vismaz 28 900 eiro. Lasīt vairāk

 

Droni pārvērš liesmās pasaules lielāko naftas pārstrādes rūpnīcu; naftas ieguve sarūk uz pusi (+ VIDEO) 14

Pēc uzbrukumiem Saūda Arābijas naftas rūpniecības objektiem, par kuriem atbildību uzņēmušies Jemenas hutiešu nemiernieki, naftas ieguve Saūda Arābija sarukusi par vairāk nekā uz pusi. Lasīt vairāk

 

No 23 150 eiro – Ford atklāj krosovera Puma cenu (+ FOTO) 7

Ford paziņojis kompaktā krosovera Puma cenu. Vācijā tas maksās vismaz 23 150 eiro, kas ir ievērojami vairāk nekā ražotājs prasa par citu savu kompakto krosoveru – Ecosport. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti