Kurš taupa uz savu tuvinieku veselības rēķina? 2

23.novembris 2009 13:25

„Taupīšana uz satiksmes drošības stiprināšanu ir taupīšana uz savu, tuvinieku un draugu veselības un pat dzīvības rēķina. Pasaulē katru gadu bojā iet 1 300 000 cilvēku.

Lai gan Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitam ir tendence samazināties, mēs nevaram būt apmierināti, kamēr kaut vai viena cilvēka nāvi ir iespēja novērst. Tajā pat laikā 21. gadsimta Eiropas Savienības pilsoņiem ir jāizjūt atbildība ne tikai par savās mājās, bet arī starptautiskajā mērogā notiekošo”, uzskata Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis, kurš nesen atgriezies no Pirmās globālās satiksmes drošībai veltītās konferences, kas notika Maskavā 19. novembrī.

Tajā piedalījās ministri, starptautisku, reģionālu un nevalstisku organizāciju, kā arī privātā sektora pārstāvji no 140 valstīm, arī Latvijas. Konferences laikā tika pieņemta kopēja deklarācija, kas aicina Apvienotās Nācijas izsludināt laika posmu no 2011. – 2020. gadam kā „Satiksmes drošības desmitgadi”. Tās laikā tiktu aktivizēti pasākumi, kas veicina satiksmes drošību gan no valstu ekonomikas,  gan likumdošanas viedokļa. Deklarācijā tika izteikts aicinājums starptautiskajai sabiedrībai palielināt finansējumu satiksmes drošībai, lai līdz 2020. gadam  par 50 procentiem samazinātu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu. Kopēji īstenotie pasākumi dekādes laikā varētu izglābt piecus miljonus satiksmes dalībnieku un novērst piecdesmit miljonus nopietnu ievainojumu satiksmes negadījumu laikā.

Starptautiskā Auto federācija (FIA) kopā ar savām dalīborganizācijām, tajā skaitā Latvijas Automoto biedrību (LAMB), aktīvi atbalsta satiksmes drošības stiprināšanu gan nacionālā, gan globālā līmenī un aicina ANO izsludināt satiksmes drošības dekādi. Latvijā LAMB regulāri organizē pasākumus, kuru mērķis ir stiprināt satiksmes drošību. Kā FIA biedroganizācija LAMB piedalās arī šim mērķim veltītos starptautiskos projektos.

Ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits pasaulē jau pielīdzināms no malārijas un turekulozes bojā gājušo skaitam. Ja netiks veikti pasākumi satiksmes drošības veicināšanai, 2030. gadā bojā gājušo skaits varētu dubultoties. 

Arī šogad bojāgājušo skaits pasaulē varētu sasniegt 1,3 miljonus. Tieši ceļu satiksmes negadījumi ir galvenais iemesls piecpadsmit līdz deviņpadsmit gadīgu jauniešu bojāejai. Latvijā 2008. gadā satiksmes negadījumos bojā gāja 316 cilvēki. Smagi ievainoti bija 5408 cilvēki.  LAMB aktīvi aicina nežēlot spēkus un līdzekļus satiksmes drošības stiprināšanā. Strādājot kopīgi un apvienojot valsts, nevalstisko organizāciju un privātā sektora pārstāvju spēkus iespējams gūt vērā ņemamus panākumus. Uz to aicina arī Maskavas konferences deklarācija. 

„Satiksmes drošības stiprināšana ir prioritāte arī Eiropas Savienības mērogā. Varbūt varētu būt kāda joma, kurā mēs būtu piemērs citām ES dalībvalstīm”, aicina LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

 
Visi komentāri
 
272707. viesis 23.novembris 2009 14:07
0 0 Atbildēt

Tad jau tuvākajās dienās atkal būs Zvirbuļa raksts par e-zvanu...

272745. viesis 24.novembris 2009 13:00
0 0 Atbildēt

drošvien :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 starts var aizkavēties – 10 000 tehniķu cenšas novērst problēmas 3

Volkswagen pirmā plašām masām paredzētā elektromobiļa starts var aizkavēties, kas vācu koncernam var draudēt ar milzu izmaksām un nopietnām soda naudām. Lasīt vairāk

 

Par šo manevru vadītājs saņēma cietumsodu (+ VIDEO) 12

Par šo bīstamu manevru kravas auto vadītāju Lielbritānijā notiesāja, piespriežot cietumsodu uz sešiem mēnešiem un atņemot tiesības uz 15 mēnešiem. Lasīt vairāk

 

Polestar piesaka konceptu ar salonu no pārstrādātām plastmasas pudelēm un zvejas tīkliem (+ FOTO) 4

Agrāk cieši ar Volvo saistītā zviedru marka Polestar uz Ženēvas autoizstādi ved konceptu Precept, kura konstrukcijā izmantoti vairāki netradicionāli risinājumi. Lasīt vairāk

 

Varēja būt, bet nebija – Bugatti sedans nepatika Volkswagen vadībai 6

Bugatti Galibier varēja kļūt par vienu no greznākajiem, ātrākajiem un dārgākajiem sedaniem pasaulē, taču projekts tika apturēts. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti