Paaugstinājusies ceļu satiksmes drošība Latvijā 11

 
27.novembris 2009 9:55

Šogad desmit mēnešu laikā ceļu satiksmes negadījumos Latvijā bojāgājušo ir par 49 mazāk nekā 2008. gadā. Līdz ar to situācija satiksmes drošības jomā ir uzlabojusies.

„Tas liecina, ka ar uzviju esam izpildījuši Veronas deklarācijā nosprausto mērķi jau šogad,” Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē teica satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. Viņš uzsvēra, ka šie rādītāji ir Satiksmes ministrijas (SM), Iekšlietu ministrijas (IeM), Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), kā arī Valsts policijas un citu institūciju pozitīvās sadarbības iznākums.

Arī CSDD Informātikas daļas priekšnieka vietnieks Aldis Lāma apstiprināja, ka provizoriski Latvijas ceļu negadījumu statistikas dati liecina, ka jau šogad pastāv iespēja izpildīt starptautiskās deklarācijas mērķi – 2010. gadā bojāgājušo skaitu valstī samazināt līdz 279.

Gerhards vērsa uzmanību, ka satiksmes dalībnieku drošība ir svarīgs jautājums visā pasaulē, jo tas skar katru iedzīvotāju. „Tāpēc nedrīkst apstāties pie sasniegtā un ar dažādiem ceļiem – preventīviem un administratīviem - jāuzlabo satiksmes drošības situācija mūsu valstī,” sacīja satiksmes ministrs.

CSDD direktors Andris Lukstiņš prognozēja, ka papildus jau stingrākiem sodiem par auto vadīšanu reibumā, tuvākajā laikā tiks palielinātas sankcijas gājējiem par atstarotāju nelietošanu diennakts tumšajā laikā. Statistikas dati liecina, ka katrs trešais ceļu negadījumā mirušais ir gājējs.

Lukstiņš informēja sēdes dalībniekus, ka nesen valdībā ir atbalstīti noteikumi, kas uzlabos autoskolu uzņēmējdarbību Latvijā un palielinās to atbildību, sagatavojot profesionālus un satiksmei gatavus transportlīdzekļa vadītājus. Piemēram, turpmāk motociklu vadītājiem būs jāapgūst speciāla teorētiska apmācība, neskatoties uz to, ka viņam ir B vai citas kategorijas vadītāja apliecība. Tas nepieciešams, jo pastāv būtiskas nianses motociklu un auto vadīšanā.

Padomes locekļi bija vienis prātis par to, ka satiksmes drošība ir iespējama, ja tās dalībnieki ir izglītoti. Tāpēc šogad CSDD ar padomes atbalstu organizēja Jauno satiksmes dalībnieku forumu. Tā mērķis bija nākamajiem satiksmes dalībniekiem iemācīt drošas satiksmes principus. Šāda veida pasākumiem ir īpaša nozīme, ņemot vērā joprojām augstos rādītājus ceļu negadījumos cietušo bērnu aspektā – 2008. gadā 502 bērni vecumā līdz 14 gadiem. Rīkotas arī citas izglītojošas un informējošas kampaņas, piemēram, aktuālākā „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!”

Padomes sēdē piedalījās pārstāvji no SM, IeM, CSDD, Valsts policijas, Rīgas Domes un citām institūcijām. Iepriekšējā Ceļu satiksmes drošības padomes sēde notika šā gada 25. februārī.

 
Visi komentāri
 
272901. viesis 27.novembris 2009 10:15
0 0 Atbildēt

tukša pļūtīšana, diemžēl, un nepamatota sev uz pleca sišana.

naudas cilvēkiem mazāk, līdz ar to arī brauc mazāk un vairāk domā, kā degvielu ieekonomēt.

272903. viesis 27.novembris 2009 10:25
0 0 Atbildēt

tiesa arī nav vairs tik daudz pilsoņu, kas ātrumpārkāpumu uztvēra kā i/u "Ceļu policists" piedāvāto "Ceļa infrastruktūras paaugstinātas maksas pakalpojumu" arī var mazāk atļauties - ātrumi uz šosejām tiesa arī manāmi kritušies...

272907. viesis 27.novembris 2009 11:17
0 0 Atbildēt

satiksmes drošības ziņā pie mums viss palicis tik pat dziļā anusā, kā līdz šim, jo ne pa "grammu" nav mainījusies nedz autovadītāju attieksme pret CSN un drošas dalības satiksmē izpratne, nedz milicijas attieksme pret drošību un tās pamatiem, ka arī jēdzienu :D

vienkārši CSDD un policijai vajadzētu drosmīgi atzīt:

mašīnu uz ielām palika krietni mazāk, cilvēki krietni retāk riskē "ielidot" uz sodiņu + akcijveidīgās kampaņas un "raganu medības" dara savu - kukuļus smērē retāk un tikai tad kad ir pārliecināti par pozitīvu iznākumu. Līdz ar to cenšas mazāk pārkāpt. Tas arī viss.

272908. viesis 27.novembris 2009 11:42
0 0 Atbildēt

Nav naudas, nebrauc un nesitās! Lai paprasa no sākuma no Latvijas Valsts ceļiem statistiku un salīdzina, par cik samazinājies tr.līdz. skaits, kas pārvietojas pa šosejām! Lai paskatās, kā mainījies izieto TA apjoms, nopirkto OCTA apjoms utt.

Atraduši, par ko sevi saslavēt, varoņi. Tik pat labi galvas sāpes var ārstēt nocērtot galvu!

272912. viesis 27.novembris 2009 12:41
0 0 Atbildēt

varēja paņemt no degvielas tirgoņiem datus par pārdoto bendžu un tad uztaisīt atbilstošu kolerāciju. Tā iegūtu puslīdz reālu salīdzināmu statistiku.

272922. viesis 27.novembris 2009 13:25
0 0 Atbildēt

Bet patiesa statistika tak nav viņu interesēs :D

272929. viesis 27.novembris 2009 14:37
0 0 Atbildēt

Plātīzeri

272942. viesis 27.novembris 2009 21:15
0 0 Atbildēt

Varbūt arī tapēc, ka autoparks ir palicis jaunāks un uzlabojusies pasīvā+aktīvā drošība. Kaut kā rakstā nemanīju avāriju skaita/bojā gājušo attiecību izmaiņu pa gadiem. Kāds sakars ir rēķināt absolūtos skaitļos vai uz 100 000 iedzīvotājiem. Ufff...tā vien gribas beidzot uzrakstīt rakstu par CSDD "melu statistiku", žēl ka LV tā ir tik vispārīga, bet gan jau no oficiālās statistikas arī šo to var izvilkt.

272948. viesis 27.novembris 2009 23:31
0 0 Atbildēt

Tā, tā... CSDD ejiet d** ne tuvu neizskatās, ka ir uzlabojusies.

2004 2005 2006 2007 2008 [2009]

CSNg(OCTA-SAS) 48912 47353 52102 61383 54323 28547

CSNg(ar cietušajiem) 5081 4466 4302 4781 4196 2664

CSNg(mirušie) 516 442 407 419 316 209

attiecība (mir/ciet) 10% 9.9% 9.4% 8.8% 7.5% 7.8%

pavisam (mir/OCTA) 10.5% 9.3% 7.8% 6.8% 5.8% 7.3%

attiecība (ciet/OCTA) 10.4% 9.4% 8.3% 7.8% 7.7% 9.3%

vid. temp(*C) 6.3 6.3 7.1 7.2 7.6 ?

nokrišņi(mm) ? 743 530 785 744 ?

sniegs(min/max dienas) - nav datu

*Pieņēmumi: 1. Nereģistrēto avāriju skaits % pa gadiem neatšķiras

2. CSNg tai skaitā gājēji. Cietušie ir negadījumu skaits nevis cilv.

3. Fender-benderi % vienādi

4. Vidējais nobraukums pa gadiem vienāds. Vajag datus par benzīnu.

Nezinu kā CSDD ir skatījušies, bet izskatās, ka drošība uz ceļiem ne tikai nav palielinājusies, bet ir atkal 2006. gada līmenī. Vēl jāskatās tāds fakts, ka ziema vēl nav pienākusi un arī ar ziemas riepām šogad būs pašvakāk, tā kā ja tas neatsauksies uz šo gadu tad uz 2010. gadu noteikti. Ka tik nesanāk aplauziens.

Tendences no 2004. gada: Kā var secināt no tabulas bojāgājušo skaits tiešām samazinās un arī procentuāli mirušo/cietušo skaits. Te gan jāsaka paldies mediķiem un medicīnai, kā arī jaunāku automašīnu drošībai, jo neskatoties ne uz ko avāriju skaits būtiski nemainās - tātad ar CSDD akcijām nekāda sakara. Ceļu stāvoklim Latvijā arī nav tendence uzlaboties, drīzāk pretēji, kamēr tiek celti zelta tilti un remontēti tranzītceļi pārējo ceļu stāvoklis ir katastrofāls. Pie mazāka nokrišņu daudzuma un lielākas vid. temperatūras ir neliela korelācija ar mirušo skaitu.

272955. viesis 28.novembris 2009 15:51
0 0 Atbildēt

Uz tā rēķina, ka mazāk brauc, Lukstiņi da Zivtiņi par labiem nopelniem satiksmes drošībā izrakstīs sev ordeni.

273022. viesis 1.decembris 2009 11:29
0 0 Atbildēt

ordeni jau sen ir izrakstījuši, tagad tik ticama otmazka jāizdomā... ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti