Katrs otrais ceļu satiksmes negadījums notiek Rīgā 3

 
9.decembris 2009 14:52

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja datiem šī gada deviņos mēnešos 57% no reģistrētajiem OCTA apdrošināšanas gadījumiem ir notikuši Rīgā.

Turpinot samazināties apdrošināšanas gadījumu skaitam, salīdzinājumā ar pērnā gada deviņiem mēnešiem šogad par 15% samazinājušās arī ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem izmaksājamo neto atlīdzību summas, veidojot 24,7 miljonus latu. Savukārt, lai gan OCTA cenām ir tendence samazināties, nopelnītās prēmijas veido gandrīz 42,5 miljonus latu, kas ir par 2,4% vairāk nekā pērn tādā pašā laika posmā.

Lielu atlīdzību īpatsvaru veido negadījumi Rīgā    

Par negadījumiem, kas notikuši Rīgā, pieņemti 16,6 tūkst. lēmumi par kopējo summu 10,2 miljoni latu.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Rīgā ceļu satiksmē piedalās vislielākais īpatsvars transportlīdzekļu. Līdz ar to tikai likumsakarīgi, ka arī negadījumu skaits un izmaksāto atlīdzību apjoms par šiem negadījumiem veido ļoti būtisku daļu zaudējumu atlīdzību struktūrā. Ja automašīna piedalās ceļu satiksmē Rīgā, tad tai ir lielāka iespējamība iekļūt ceļu satiksmes negadījumā nekā citās Latvijas pilsētās.”

1665 lēmumi ir pieņemti par ārvalstīs notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem par kopējo atlīdzību summu trīs miljoni latu, kas sastāda 13,6% no kopējās atlīdzību summas. Šogad deviņos mēnešos vidējās atlīdzības lielums par apdrošināšanas gadījumu ārvalstīs ir 1 851 lats, salīdzinājumam vispār vidējā atlīdzība ir 720 latu.

Šajā laika periodā vislielākais lēmumu skaits tika pieņemts par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 85% no kopējā atlīdzību skaita.

Šogad deviņos mēnešos par 44% pieauguši personai nodarīto zaudējumu (par ārstēšanu valstij un cietušajiem, pabalsti, nemateriālās atlīdzības) atlīdzības, veidojot kopējo summu 1,88 milj. latu apmērā. Vidējā apdrošināšanas atlīdzība uz apdrošināšanas gadījumu par personai nodarītajiem zaudējumiem sastādīja 579,04 latus. Valstij šajā laika posmā par cietušo ārstēšanu un izmaksātajiem sociālajiem pabalstiem kopumā atlīdzināti 1,03 milj. lati: tostarp, VSAA - 589,8 tūkst.latu, salīdzinot pērn tikai - 1,12 tūkst.latu, savukārt VOAVA – 439,8 tūkst.latu, salīdzinot pērn – 377,8 tūkst.latu.

Negadījumu kritums uzlabo OCTA nozares darbības tehnisko rezultātu

Šogad deviņos mēnešos apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasību neto summa sastādīja 24,7milj.latu, kas ir par 4,4 milj.latu jeb 15,2% mazāk nekā 2008.gada deviņos mēnešos. Tas apliecina to, ka strauji sarūk ceļu satiksmes negadījumu skaits un ar to saistītās zaudējumu atlīdzību prasības.

Salīdzinot šī gada deviņu mēnešu rādītājus ar 2008.gada deviņiem mēnešiem, lai gan apdrošināšanas līgumu cenām šajā periodā ir vērojama tendence samazināties, tomēr nopelnīto prēmiju palielinājums sastāda 2,4%, ko galvenokārt izsauc tikai izmaiņas bruto nenopelnīto prēmiju tehniskajās rezervēs, kuras apdrošinātāji samazinājuši turpat divas reizes.

Juris Stengrevics: „Šobrīd strauji sarucis ceļu satiksmes negadījumu skaits, jo samazinās to transportlīdzekļu īpatsvars, kas piedalās ceļu satiksmē. Neliels cenu samazinājums novērojams arī remontdarbu izcenojumos. Tā rezultātā samazinās arī zaudējumu atlīdzību pieteikumu skaits un arī apdrošinātāju izmaksājamo atlīdzību kopējie apjomi.”

Pēdējo gadu laikā pirmo gadu apdrošinātājiem ir izdevies uzlabot finanšu rādītājus OCTA darbības jomā. Tas savukārt sekmējis OCTA nozares darbības stabilizāciju, ko apliecina peļņas un zaudējuma aprēķina tehniskais rezultāts: 4,2 miljoni latu. Nozares finansiālā stabilitāte ir ļoti svarīga, lai nozares dalībnieki arī turpmāk varētu segt zaudējumus ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem.

 
Visi komentāri
 
273335. viesis 11.decembris 2009 9:37
0 0 Atbildēt

Katrs otrais CS negadījums ārpus Rīgas netiek reģistrēts nekur…

273368. viesis 12.decembris 2009 23:56
0 0 Atbildēt

Katrs otrais pāķis Rīgā, lūk arī rezultāts!

273371. viesis 13.decembris 2009 11:13
0 0 Atbildēt

Varētu būt ka tas kaut ko liecina par satiksmes organizāciju :) kura Rīgā ir "augstākajā" līmenī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti