Atlīdzību limitu paaugstināšana būtiski neietekmēs OCTA nozari

 
14.janvāris 2010 9:24

LTAB informē, ka pērn decembrī stājās spēkā izmaiņas OCTA likumā, kas paredz ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem būtisku zaudējumu atlīdzību limitu pieaugumu – līdz 2,5 milj.eiro visām noteiktā CSN cietušajām personām un līdz 500 tūkst.eiro visu noteiktā negadījumā cietušo mantai.

Līdz šim negadījumā cietušā zaudējumu kompensācijas limits bija 250 tūkst.latu vienai personai, bet 70 tūkst.latu mantai.

LTAB informē, ka zaudējumu limitu palielināšana tiešā veidā neatstās ietekmi uz sistēmu, jo apdrošinātāji jau izmaiņām savlaicīgi sagatavojušies.  

Drošības spilvens negadījumos smagi cietušām personām

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Šādi limiti ir kā sava veida garants ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Piemēram, ja pēc negadījuma cilvēks gūto traumu dēļ vairāk nespēj strādāt, viņam regulāri vajadzīga speciāla aprūpe, ārstēšana, tad apdrošinātāji šīs izmaksas, tajā skaitā nesaņemto algu, kas ir starpība starp pirms un pēc negadījuma saņemtajiem oficiālajiem ienākumiem, sedz līdz konkrētā ceļu satiksmes negadījuma limita sasniegšanai. Atlīdzību limitu paaugstināšana nozīmē vēl lielāku šo drošības spilvenu. Tai pat laikā jāņem vērā, ka šie limiti ir kopējā summa uz visām noteiktā ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām, nevis katrai.”  

Limitā ir iekļauti arī izdevumi, kas tiek maksāti valsts un pašvaldību budžetiem kā kompensācija par ārstēšanās izdevumu apmaksu, kā arī izmaksātajām pensijām un pabalstiem satiksmes negadījumā cietušajam un viņa apgādībā esošajām personām.

Būtiski neietekmēs OCTA sistēmu

Izmaiņas likumdošanā tika iekļautas jau 2007.gadā. Līdz ar to apdrošinātājiem bija pietiekami ilgs sagatavošanās laiks, lai tik būtisks atlīdzību limitu pieaugums neatstātu ietekmi ne uz OCTA cenām, ne apdrošinātāju spējām kompensēt zaudējumus.

J.Stengrevics: „Limitu paaugstināšana nenozīmē, ka turpmāk visi negadījumos cietušie saņems lielākas atlīdzības. Tas attieksies vienīgi uz smagiem ceļu satiksmes negadījumiem ar lieliem zaudējumiem vai arī negadījumos smagi cietušām personām, kurām saskaņā ar likumu ir jāizmaksā „alga” un pabalsti un jānodrošina ārstēšanās mūža garumā jeb līdz kompensāciju limitu sasniegšanai.”

Jāņem vērā, ka jaunie limiti attieksies tikai uz tiem ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši pēc 2009.gada 1.decembra.

2012.gadā – divreiz lielāki limiti

Saskaņā ar ES 5.direktīvu 2007.gadā pieņemti grozījumi OCTA likumā, kas pakāpenski paredzēja ievērojami palielināt zaudējumu atlīdzināšanas limitu ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem – līdz 5 miljoniem eiro personām un 1 miljonu eiro mantai.

Lai Latvija varētu sagatavoties 5.direktīvas prasībām un transportlīdzekļu īpašniekus nepārsteigtu straujš OCTA polišu cenu kāpums, ES dalībvalstīm noteica piecu gadu pārejas posmu. Tas paredzēja, ka puse no kopējā limita ir jāievieš līdz 2009.gada 1.decembrim, savukārt no 2012.gada stāsies spēkā atlīdzības limiti pilnā apmērā.

Līdz šim Latvijā atlīdzību limiti personām bija 250 tūkstoši latu. Tajos bija ietverti materiālie un nemateriālie zaudējumi, zaudējumi, kuri radušies valsts un pašvaldību budžeta iestādēm nodrošinot cietušā ārstēšanu un rehabilitāciju, izmaksājot pabalstus un pensijas, kā arī cietušajam iegādājoties tehniskos palīglīdzekļus.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti