Atbalstot videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu, SIA Domenikss uzsāk jauna modeļa autobusa Mercedes-Benz Citaro CNG tirdzniecību.
Kā pirmie testa braucienus pilsētas satiksmē ar jauno dabas gāzes darbināto autobusu Mercedes-Benz Citaro CNG veiks uzņēmums RP SIA Rīgas Satiksme, ar to pārvadājot galvaspilsētas iedzīvotājus.
Mercedes-Benz Citaro CNG autobusu dzinējs tiek darbināts, izmantojot videi daudz draudzīgāku un ekoloģiski tīrāku degvielu – saspiestu dabas gāzi. Tādējādi tas tiek atzīts par vienu no ekoloģiskākajiem un videi draudzīgākajiem šādas klases transportlīdzekļiem. Jaunā modeļa autobuss aprīkots ar 8 gāzes baloniem, kuru kopējais tilpums ir 1520 litru. Autobusa dabas gāzes patēriņš vidēji ir 380 litri uz 100 kilometriem.
“Klimata izmaiņu rezultātā šobrīd arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta tieši videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanai. Turklāt uzņēmumiem, kuri atbalsta ekoloģisku un visām Eiropas Savienības noteiktajām normām atbilstošu automobiļu izmantošanu, ir iespēja saņemt ES fondu līdzfinansējumu šo automobiļu iegādei. Šis nosacījums attiecas arī uz Mercedes-Benz Citaro CNG ar dabas gāzi darbināmo autobusu,” norāda SIA Domenikss direktors Viktors Troicins.
Mercedes-Benz Citaro CNG ir arī samazināts izmešu daudzums, turklāt tā dzinējs darbojas ievērojami klusāk nekā autobusiem, kas tiek darbināti ar degvielu. 2008. gadā ražoto 12 metru garo Mercedes-Benz Citaro CNG autobusu pilsētas satiksmē pirmie izmēģinās RP SIA Rīgas Satiksme autobusu vadītāji. Pilsētas pasažieri jaunajā autobusā tiks vizināti gandrīz divu nedēļu garumā – līdz pat š.g. 16. februārim.
kautkur ir kļūda... nu vai vismaz noklucētas dažas nianses.... kā spiediens pie kura ir tie 380litri
kubikmetrs (1000litri) dabasgāzes maksā pārdesmit santīmus...
sanāk, ka autobuss tērē ~10 santīmi uz 100km....