Domenikss uzsāk videi draudzīga autobusa modeļa tirdzniecību 10

 
8.februāris 2010 8:37

Atbalstot videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanu, SIA Domenikss uzsāk jauna modeļa autobusa Mercedes-Benz Citaro CNG tirdzniecību.

Kā pirmie testa braucienus pilsētas satiksmē ar jauno dabas gāzes darbināto autobusu Mercedes-Benz Citaro CNG veiks uzņēmums RP SIA Rīgas Satiksme, ar to pārvadājot galvaspilsētas iedzīvotājus.

Mercedes-Benz Citaro CNG autobusu dzinējs tiek darbināts, izmantojot videi daudz draudzīgāku un ekoloģiski tīrāku degvielu – saspiestu dabas gāzi. Tādējādi tas tiek atzīts par vienu no ekoloģiskākajiem un videi draudzīgākajiem šādas klases transportlīdzekļiem. Jaunā modeļa autobuss aprīkots ar 8 gāzes baloniem, kuru kopējais tilpums ir 1520 litru. Autobusa dabas gāzes patēriņš vidēji ir 380 litri uz 100 kilometriem.

“Klimata izmaiņu rezultātā šobrīd arvien lielāka uzmanība tiek pievērsta tieši videi draudzīgāku transportlīdzekļu izmantošanai. Turklāt uzņēmumiem, kuri atbalsta ekoloģisku un visām Eiropas Savienības noteiktajām normām atbilstošu automobiļu izmantošanu, ir iespēja saņemt ES fondu līdzfinansējumu šo automobiļu iegādei. Šis nosacījums attiecas arī uz Mercedes-Benz Citaro CNG ar dabas gāzi darbināmo autobusu,” norāda SIA Domenikss direktors Viktors Troicins. 

Mercedes-Benz Citaro CNG ir arī samazināts izmešu daudzums, turklāt tā dzinējs darbojas ievērojami klusāk nekā autobusiem, kas tiek darbināti ar degvielu. 2008. gadā ražoto 12 metru garo Mercedes-Benz Citaro CNG autobusu pilsētas satiksmē pirmie izmēģinās RP SIA Rīgas Satiksme autobusu vadītāji. Pilsētas pasažieri jaunajā autobusā tiks vizināti gandrīz divu nedēļu garumā – līdz pat š.g. 16. februārim.

 
Visi komentāri
 
274607. viesis 8.februāris 2010 9:47
0 0 Atbildēt

kautkur ir kļūda... nu vai vismaz noklucētas dažas nianses.... kā spiediens pie kura ir tie 380litri

kubikmetrs (1000litri) dabasgāzes maksā pārdesmit santīmus...

sanāk, ka autobuss tērē ~10 santīmi uz 100km....

274609. viesis 8.februāris 2010 9:52
0 0 Atbildēt

"Autobusa dabas gāzes patēriņš vidēji ir 380 litri uz 100 kilometriem."

Šitais neko neizsaka, nezinot gāzes spiedienu.

Vienīgais, ko tas izsaka ir, ka ar pilniem baloniem (1520 litru) pietiek 400 km.

274610. viesis 8.februāris 2010 9:53
0 0 Atbildēt

".. turklāt tā dzinējs darbojas ievērojami klusāk nekā autobusiem, kas tiek darbināti ar degvielu."

Kas tad nu? Gāze vairs neskaitās degviela? Vai arī tajā Mersedesā gāze tiek savādāk pārvērsta kinētiskajā enerģijā?

274614. viesis 8.februāris 2010 10:35
0 0 Atbildēt

brmbrmm - gāzes dzinējs ir praktiski tas pats benzīna dzinējs, un caurmērā tie darbojas klusāk nekā mums tik pierastie autobusu dīzeļdzinēji !!!

274616. viesis 8.februāris 2010 11:15
0 0 Atbildēt

trakākais,ka atkal nebuus kur kreiso degvielu dabūt,bet kamēr ieviesīs un utt,brauks ar RS degvielu uz urraaa. ne visi,bet brauks :D

274618. viesis 8.februāris 2010 11:49
0 0 Atbildēt

tad nu gan jaunums

Lazi un Gazi un Zili jau nezcik gadu desmitus atpakaļ brauca ar dabasgāzi, gan jau ka vēl kāds brauc šobrīd ar'

cik zinu, spiediens balonos ir līdz 200 atm

274626. viesis 8.februāris 2010 17:03
0 0 Atbildēt

WALA - to visu es zinu, es tik par to, ka gāze tiek pretstatīta degvielai - it kā tā arī nebūtu degviela!

274627. viesis 8.februāris 2010 17:10
0 0 Atbildēt

ja dabas gaazi vinju njemtu no getlinjiem ,tad vareetu lieliities :D

274644. viesis 9.februāris 2010 10:39
0 0 Atbildēt

ursis -42 [?] pirms 17 stundām

ja dabas gaazi vinju njemtu no getlinjiem, tad vareetu lieliities

---------------------------------------------------------

Getlinjos stacionaarie dzineeji straadaa ar biogaazi. Principaa pasaulee biogaazi transportaa izmanto arvien plashaak, visnopietnaak pie shii jautaajuma straadaa Francijaa un, ja ljoti sen, Vaacijaa. Pamataa izmanto t.s. "sewage gas", to ieguust pilseetu kanalizaacijas sisteemaas. Ja shiis gaazes ir par maz, iztruukumu kompensee ar CNG. Principaa jau nebuutu probleemu Riitabullju attiiriishanas iekaartaas biogaazi razhot ... Franchiem Lilles pilseetaa un apkaartnee varen apjomiigs tas biogaazes projekts :-) I finansiaals efekts, i gaisu mazaak piesaarnjo ...Principaa biogaazes vai CNG izmaksas pie franchiem ir ~2x mazaakas, kaa izmantojot diizeljdegvielu.

274648. viesis 9.februāris 2010 11:00
0 0 Atbildēt

es tak par to pashu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 22

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti