Valdība atbalstījusi tehniskās apskates kārtību vēsturiskajiem spēkratiem, paredzot tiem atvieglojumus.
Vēsturiskajam transportlīdzeklim tehnisko apskati veiks, pārliecinoties par tā iekārtu, ierīču un mezglu atbilstošu darbspēju un tehnisko stāvokli, ciktāl tas ir iespējams ar pieejamajām diagnostikas iekārtām. Taču šādam spēkratam ir pieļaujami atvieglojumi, kas saistīti ar tā oriģinālo konstrukciju, ja tas būtiski neietekmē satiksmes drošību.
To paredz grozījumi Ministru kabineta noteikumos Nr. 466 „Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem”, kas otrdien, 9. februārī, apstiprināti valdībā.
Noteikumos precizēts valsts tehniskās apskates process. Ieviests „0. vērtējums”, ko piešķirs, ja mašīnai un tās aprīkojumam nebūs konstatēti trūkumi vai bojājumi. Precizēts arī tehniskās apskates pēdējais posms – transportlīdzekļa piešķirtā novērtējuma apstrīdēšanas kārtība.
Atgādinām, ka turpmāk paliek spēkā esošā kārtība pielaidei ceļu satiksmē.
Ja piešķir 0. vai 1. vērtējumu, transportlīdzeklis var piedalīties ceļu satiksmē turpmākos 12 mēnešus.
Ja piešķir 2. vērtējumu pamatpārbaudē, izsniedz pagaidu atļauju – uzlīmi 30 dienas piedalīties ceļu satiksmē valsts teritorijā, ievērojot piesardzību. Šādu atļauju var piešķirt ne biežāk kā divas reizes pusgadā.
Savukārt, ja piešķir 3. vērtējumu, transportlīdzeklis nedrīkst piedalīties satiksmē. Netiek piešķirta arī pagaidu atļauja.
Nu ta beidzot kaut kas lietas labā tiek darīts. Sen jau vajadzēja.