LTAB priekšlikumi OCTA likuma grozījumiem 9

17.aprīlis 2010 0:01

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) izstrādājis priekšlikumus OCTA likumā, kas paredz dažādus redakcionālus grozījumus, uzlabojumus un precizējumus OCTA sistēmā. Šobrīd Finanšu ministrija lemj par to tālāko virzību Ministru Kabinetam.

Izstrādātos priekšlikumus OCTA likumā jau atbalstījusi LTAB Konsultatīvā padome, kuru pārstāv Finanšu, Satiksmes un Zemkopības ministriju pārstāvji, Finanšu un kapitāla tirgus komisija, kā arī apdrošinātāji un profesionālās sabiedriskās organizācijas.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Priekšlikumiem grozījumiem OCTA likumā pamatā ir redakcionāls raksturs ar mērķi pilnveidot un sakārtot OCTA sistēmu, kā arī precīzāk to pielāgot EK direktīvu prasībām.”

Arī mopēdi un tūristu transportlīdzekļi būs jāapdrošina

Izmaiņas grozījumos precizē terminus. Atbilstoši EK direktīvu prasībām, paplašināts transportlīdzekļa jēdziens, iekļaujot arī mopēdus un specializētos tūristu transportlīdzekļus, kuru īpašniekiem pēc grozījumu likumā stāšanās spēkā arī būs nepieciešams obligāti apdrošināt savu kā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.

Priekšlikumi paredz praktiskus uzlabojumus

Izstrādātie priekšlikumi nosaka konkrētākus un precīzākus termiņus dažādu pienākumu izpildei apdrošinātājiem un klientiem. Piemēram, ar saskaņoto paziņojumu fiksēta negadījuma izraisītājam savs saskaņotā paziņojuma eksemplārs būs jāiesniedz 10 dienu laikā, nomainot līdzšinējo formulējumu „tiklīdz tas iespējams”. Precīzs formulējums ļaus novērst pārpratumus un cietušie varēs ātrāk saņemt atlīdzības.

Ietverts skaidrāks regulējums dažādām konkrētām atlīdzību izmaksu situācijām. Paredzēts, ka turpmāk atlīdzības ar PVN tiks maksātas tikai tajos gadījumos, kad tiek sniegts pakalpojums. Ja cietušais vēlēsies saņemt atlīdzību par transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem skaidrā naudā, atlīdzība tiks izmaksāta bez PVN. Šāda prakse tiek izmantota arī citās ES valstīs, un tās mērķis ir veicināt, lai cietušie izvēlētos tos servisus, kuri maksā nodokļus.

Paplašināti gadījumi, kad apdrošinātājs pret negadījuma izraisītāju drīkst vērsties ar regresa prasību, piemēram, ja ziemā ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar transportlīdzekli, kuram negadījuma brīdī bijušas vasaras sezonai paredzētas riepas un tam ir cēlonisks sakars ar negadījuma rašanos.

Viens no grozījumu priekšlikumiem paredz, ka turpmāk negadījumos cietušajiem nebūs jāiesniedz izziņas no VID, jo tās apdrošinātāji pieprasīs paši no iestādes.

Izstrādātie priekšlikumi precizē kārtību apbedīšanas pabalstu izmaksāšanā, ieviešot kompensācijas principu – apbedīšanas pabalsts tiks atlīdzināts valstij un pašvaldībai, kas veic pabalsta izmaksu bojāgājušā tuviniekiem, un tikai starpība tiks kompensēta cietušajiem. Tas ļaus izvairīties no pārpratumiem un dubultās izmaksu veikšanas cietušajiem.

Izmaiņas ekspertīzes veikšanā un datu iekļaušanā Kredītu reģistrā

Priekšlikumi likumā paredz precīzāk definēt kārtību, kas ļauj transportlīdzeklim neveikt tehnisko ekspertīzi, ja apdrošinātājs un transportlīdzekļa īpašnieks vienojas par servisu, kurā tiks veikti remontdarbi. Atrunāts gadījums, kuros ekspertīze tomēr ir jāveic obligāti, t.i, ja cietušais atlīdzību par transportlīdzekli vēlas saņemt skaidrā naudā.

Precizēta norma arī par transportlīdzekļa remontdarbu ekonomisko pamatotību. Šobrīd ekonomiski nepamatots remonts ir tikai gadījumā, ja remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms negadījuma. Tomēr par ekonomiski nepamatotu būtu jāuzskata  remonts, kura izmaksas pārsniedz starpību starp transportlīdzekļa vērtību pirms negadījuma un tā derīgo atlieku vērtību pēc negadījuma.

Izstrādātie priekšlikumi paredz apmaksāt arī izdevumus par ekspertīzi, kas var rasties cietušajai personai, ja apdrošinātājs nav nodrošinājis savlaicīgu mantas apskati 5 dienu laikā.

Saskaņā ar Latvijas Bankas pieņemtajiem jaunajiem Kredītu reģistra noteikumiem turpmāk tajā netiks sniegtas ziņas par regresa prasībām pret neapdrošinātu auto īpašniekiem par izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Līdz ar to no OCTA likuma ir nepieciešams izslēgt informācijas sniegšanu Latvijas Bankas Kredītu reģistrā.

 
Visi komentāri
 
276354. viesis 17.aprīlis 2010 22:19
0 0 Atbildēt

>Ja cietušais vēlēsies saņemt atlīdzību par transportlīdzeklim nodarītajiem zaudējumiem skaidrā naudā, atlīdzība tiks izmaksāta bez PVN.

Kā šito saprast? Tobiš to saprast naudā izmaksās mazāk?

>Tomēr par ekonomiski nepamatotu būtu jāuzskata remonts, kura izmaksas pārsniedz starpību starp transportlīdzekļa vērtību pirms negadījuma un tā derīgo atlieku vērtību pēc negadījuma

Šis ar labs, atkal tiek samazināta izmaksājamā summa un auto uz šrotu, tas nekas, ka varbūt rets eksemplārs(vai jauns) un detaļas nav lētas, bet iespējams ar laiku būs pieejams, ja pameklē.

LTAB velk deķīti tik uz savu pusi. Invalīdu ratiņus apdrošināt nevajag? var taču uz kājas sāpīgi uzbraukt. Segway arī būs jāapdrošina?

276356. viesis 18.aprīlis 2010 11:53
0 0 Atbildēt

jugasvili - pamēģini jaunas rezerves daļas veikalā nopirkt bez PVN, kā arī kādā servisā tās oficiāli uzstādī bez PVN...

Un vēl variants - bieži vien apdirsinātājs uzspiež savu servisu, ne vienmēr patiešam lojālu auto īpašniekam, kā arī ne pārāk ieinteresētu remontēt kā tas nākās, nevis kā tas vieglāk/lētāk vai kā savādāk... Gribi doties uz savu servisu, kuram Tu patiešām uzticies bieži skan atruna - viņš nav mūsu autorizēt utt...

276357. viesis 18.aprīlis 2010 14:52
0 0 Atbildēt

Kurā brīdī man sanāk papildus varka ar PVN? Ja es pats uzstādu detaļas, tad tās man lētākas nesanāk. Ja nu vienīgi domāts, ka pērk lietotas detaļas šrotā, bet vienalga kāds sakars apdrošinātājiem ar valsts politiku(nespēju sakārtot nodokļu sistēmu). Vairāk kā skaidrs, ka tas viss ir vērsts uz mazāku izmaksājamo summu un PVN starpības paturēšanu sev. Tāpat jau tā remonta summa tiek izzīsta no pirksta, piemērs, avārijas rezultātā man sasita lieto disku, tādu pašu vietā dabūt nevar, var tikai iepirkt līdzīgu komplektu, bet redz apdrošinātājs šo skādi novērtē uz 50Ls. Nu ne kādi par tiem 50Ls nevar auto dabū tādā paskatā kā pirms avārijas, ja man jāceļ civilprasība tad kam nafig to OCTA.

276367. viesis 19.aprīlis 2010 10:10
0 0 Atbildēt

jugasvili - par to jau arī stāsts, ka pēkšņi vainīgā auto apdirsinātājs, vai mans casco sniedzējs nestrādā un/vai negrib strādāt ar to servisu, kuram es uzticos un kurā tiek kopti mani auto.

Otrkārt - tas ka veiks remontu serviss vai padirsinātāja serviss nenozīmē ka tie neuzstāda lietotas daļas panākot to pašu 180 novērtējums 60 reālās izmaksas...

Redz serviss drīkst uzvārīt šos 120, parasts cilvēks, nedrīkst...

Un vēl - ja visi visu darīs bez čeka - beigās valsts bankrotēs...

Un vai var norakstīt PVN kantorim labojot mašīnu bez čeka?

276386. viesis 19.aprīlis 2010 12:24
0 0 Atbildēt

par KASKO sen skaidrs - tur trūkst reālas konkurences, bet OCTA šādes gadījumā ir reāli pretīgi - lūk ar tiem nesadarbojamies, nāc pie mums.

Un ir zināma pieredze. Ja ir kārtējais golps, kas ir pie kājas - noraksta un miers

Ja ir specifiskāks auto, tad uz ķap/ļap risinātie remonti ir redzēti STERIEM.

Un neoriģinālu vai līkām rokām remontētu, nevis jaunu detaļu izmantošana tiek novērota visapkārt. Un katru reizi vilkt ārā hromētu moldingu, ko iesaka restaurēt vai bamperi, kuru uz savilcējiem pieliek - tas nav normāli...

276393. viesis 19.aprīlis 2010 13:31
0 0 Atbildēt

interesanti :D

kur ir tā rūpnīca, kas ražo lietotas autodaļas :D:D:D:D

276401. viesis 19.aprīlis 2010 15:27
0 0 Atbildēt

mnde - un tad moš nevajag burzītajiem auto nemaz tos bleķus taisnot - lai ir kā ir... :D

Un vēl bieži vien rēcīgi ir remontizmaksu apstrīdētāji vai veicēji, kas sāk savu "darbu" aizstāvēt ar vārdiem - žiguļiem vai opeļiem kā reizi ir tā...

276412. viesis 19.aprīlis 2010 18:12
0 0 Atbildēt

ja auto cinkots - tad locīt spārnu nozīmē iegū spārnu, kurš pēc kāda laika sāks pūt...

tākā - vari atgiezt skatā pirms bojājuma - dari tā - slikti remontēt vari pats savus zobus...

276417. viesis 19.aprīlis 2010 23:14
0 0 Atbildēt

>Tad nu jautājums- kāds sakars tavai octa ar lietā diska bojājumu. octa sedz skādi, ko tu citam nodari.

Neizvaries no atbildes, kas tev tieši nebija skaidrs. "avārijas rezultātā man sasita lieto disku". To skādi nodarīja otra puse, ko sedza ar savu OCTA. Es biju cietušais un vispār netiek piedāvāts sakarīgs risinājums šādai problēmai, jā varbūt citos punktos tāme bija OK, bet par diskiem es paliku zaudētājos. Tad es saku nafig man vilkties pie pretējās puses OCTA kantora, kura klients es neesmu, ja tā vietā drīzāk jāceļ civilprasība un, lai pats vainīgais tad caur savu OCTA dabū daļēju vai pilnu kompensāciju. LTAB jau protams liekas normāli, ka jāvelkas uz ne savu apdrošinātāju, tāpat kā mūsu valsts iestādēm liekas normāli lietot "adidas networking", jeb pieprasīt izziņas pašiem par sevi.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 6

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Baumanis Silverstounā nesasniedz pasaules čempionāta posma finālu

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis no STARD komandas svētdien slavenajā Silverstounas trasē nesasniedza pasaules čempionāta ceturtā posma finālu. Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbaudījis jaunā Toyota RAV4 drošību (+ VIDEO)

Eiropas neatkarīgā drošības kontroles organizācija EuroNCAP savā jaunākajā testā pārbaudījusi krosovera RAV4 drošību. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 13

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti