Eiropas ceļu drošības hartas parakstītāji, tiekamies pēc gada?!

13.maijs 2010 9:58

Publicējam LAMB prezidenta, Ceļu satiksmes drošības padomes locekļa Jura Zvirbuļa viedokli par Eiropas ceļu drošības hartas parakstīšanu un aicinājumu kopīgi kontrolēt hartas pasākumu īstenošanu.

Latvijas Automoto biedrība (LAMB), kā Starptautiskās automobīļu federācijas (FIA) dalībniece un nevalstiskā organizācija ar 20 gadu pieredzi satiksmes drošības stirpināšanā, vakar notikušo Eiropas ceļu drošības hartas parakstīšanu vērtē kā kvalitatīvi un kvantitatīvi jaunu soli gan satiksmes negadījumu mazināšanā, gan kopējās izpratnes veidošanā, par satiksmes drošību kā visas sabiedrības, ne tikai nozares pārstāvju prerogatīvu. Visi Latvijas iedzīvotāji ir arī satiksmes dalībnieki, un iespējamie ceļu satiksmes negadījumi neapdraud tikai nozares speciālistus.

„Harta paredz ne tikai simbolisku atbalstu satiksmes drošībai, bet arī trīs gadu laikā īstenot konkrētus pasākumus, tādeļ ierosinām pēc gada organizēt Hartas parakstītāju no Latvijas puses kopēju tikšanos, lai pārrunātu pasākumu norisi. Tas būtu zināms atskaites punkts, kas liktu mobilizēties un aktivizēt pasākumu īstenošanu”, aicina LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis Juris Zvirbulis.

Fakts, ka dokumentu parakstīja gan Rīgas un Jelgavas pašvaldību vadītāji, gan Apdrošināšanas sabiedrība „Balta”, AS „Aldaris”, SIA Scania Latvija, vairākas vadošās bankas un mediju pārstāvji, kopumā vairāk nekā 20 Latvijā pazīstamas institūcijas, organizācijas un uzņēmumi ir ne tikai cerība, bet zināms garants, ka satiksmes negadījumu skaita samazināšanās dinamika mūsu valstī turpināsies. No vienas puses varam būt lepni, ka 8 gadu laikā par 54% samazinājies satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits, no otras, nevaram būt pašapmierināti, kamēr ir vēl kaut viens šāds traģisks gadījums.

Hartas parakstīšana Latvijā ir apliecinājums, ka izprotam Latvijas ceļu satiksmi, kā kopēju ES satiksmes elementu, ka visas ceļu drošības aktivitātes, kuras ierosina Eiropas Komisija, kā piemēram šī Harta, e-zvana nepieciešamība vai tehnoloģiju ieviešanu, kas mazinātu degvielas patēriņu un ar to saistītos izdevumus, neattiecas tikai uz Briseli vai vecās Eiropas valstīm, bet arī uz Latvijas novadiem un pilsētām.

Latvijas Automoto biedrība
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traktors taranē stāvošo (+ VIDEO) 2

Iespējams, paļaujoties uz to, ka vieglā auto šoferis beidzot sakustēsies, traktorists uzsākt braukt un smagā tehnika uztriecas mašīnai. Lasīt vairāk

 

Brenguļos vīrietis bez tiesībām vadījis automašīnu būdams 3,33 promiļu reibumā 4

Vakar Brenguļos vīrietis bez tiesībām vadījis automašīnu būdams 3,33 promiļu reibumā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Pērn satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki 27

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki, bet smagi cietuši 463 satiksmes dalībnieki, liecina Valsts policijas apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Biežākie avāriju iemesli Latvijā - neuzmanīga satiksmes dalībnieku attieksme un ceļu infrastruktūra 11

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos gājuši bojā 132 cilvēki, bet smagi cietuši 463 satiksmes dalībnieki, liecina Valsts policijas apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti