LTAB atgādinājums līgotājiem 8

 
21.jūnijs 2010 15:32

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) atgādina, ka ceļu satiksmes negadījuma izraisīšana alkohola vai citu apreibinošu vielu iespaidā ir ļoti rupjš pārkāpums.

<250>Pret šādiem negadījumu izraisītājiem apdrošinātāji vienmēr būs bargi un ar regresa prasību liks vainīgā transportlīdzekļa vadītājam atmaksāt cietušajiem izmaksātās atlīdzības no savas kabatas.
Tāpēc LTAB aicina līgotājus būt apzinīgiem un nekādā gadījumā nesēsties pie stūres alkohola reibumā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Ceļu satiksmes negadījuma izraisīšana alkohola reibumā ir apzināts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums. Tādēļ apdrošinātāji pret šādiem pārkāpējiem vēršas ļoti bargi – ar regresa prasību pieprasot vainīgajam pilnībā atmaksāt izmaksāto atlīdzību ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem. Jāmin, ka negadījuma izraisīšana alkohola reibumā ir viens no biežāk sastopamajiem regresa iemesliem.”

OCTA likuma 41.pants paredz, ka apdrošinātāji vai LTAB var vērsties ar regresa prasību pret negadījuma izraisītāju, ja negadījums izraisīts alkohola vai citu apreibinošu vielu iespaidā. Vēl izplatīti regresa iemesli ir negadījuma izraisīšana ar transportlīdzekli bez OCTA, aizbraukšana no negadījuma vietas vai transportlīdzekļa vadīšana bez attiecīgās kategorijas tiesībām.

J.Stengrevics: „Parasti autovadītājam atlīdzību izmaksāšana saistās tikai ar bojātajām automašīnām, neaizdomājoties, ka OCTA sedz zaudējumus arī personai par ārstēšanos un negūtajiem ienākumiem ārstēšanās laikā, mantai, kā arī valstij par cietušo ārstēšanu un izmaksātajiem pabalstiem. Rezultātā, regresa kārtībā atgūstamās summas var būt pat ļoti lielas – vairāku desmitu tūkstošu, simtu tūkstošu un pat miljonu vērtībā.”

Par LTAB
LTAB nodrošina ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību, kā arī OCTA sistēmas stabilitāti un attīstību. LTAB veic OCTA garantijas fonda administrēšanas funkcijas un saskaņā ar likumdošanu lemj un atbild par šī fonda līdzekļu izlietojumu. LTAB ir Zaļās kartes Biroju Padomes biedrs un pilda Latvijas Zaļās kartes biroja funkcijas.

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
LTAB valdes priekšsēdētājs

 
Visi komentāri
 
277638. viesis 21.jūnijs 2010 20:47
0 0 Atbildēt

Atgādinājums LTAB.Kur ir atbildes uz uzdotajiem jautājumiem Stengrēvica k-gs???????????????????????????????

277640. viesis 22.jūnijs 2010 9:10
0 0 Atbildēt

Tātad avārijas izraisīšana pārkāpjot citus CSN nav rupjš pārkāpums un regresa nebūs?

277641. viesis 22.jūnijs 2010 11:28
0 0 Atbildēt

Vispār jau, liela daļa autovadītāju joprojām nesaprot nosacījumus par regresa prasībām un to darbību. LTABam vajadzētu sagatavot kādu brošuru un rakstus IT portalos par šim problemām.

277642. viesis 22.jūnijs 2010 12:13
0 0 Atbildēt

Vispār jau jebkurā avārijā vainīgam vajag ierubīt regresu. Profilaksei un domāšanas veicināšanai. Regresam jābūt progresīvam.

277649. viesis 24.jūnijs 2010 15:59
0 0 Atbildēt

Tātad skaidrā izraisīts negadījums piem ar 2 līķiem nav rupjš pārkāpums? Dzērumā redz esot

277651. viesis 25.jūnijs 2010 11:37
0 0 Atbildēt

Klau, 277642. viesi? Tad kāda mārrutke pēc ir vajadzīga tā OCTA, ja jau par visu tāpat jāmaksā? Priekš kam vēl kādam liekēdim apdrošinātāja izskata ir jāmaksā nauda? Maksā cietušajiem pa tiešo i miers mājā...

Izklausās ka esi noilgojies pēc azgrīnajiem 90-tajiem. Vot ietrāpīsi kāda "lētākā" drapakā tīras nejaušības dēļ, vai izvairoties no lielākas avārijas, atzīs par vainīgu, diez kādu tad dziesmu dziedāsi?

277664. viesis 28.jūnijs 2010 14:20
0 0 Atbildēt

Regresu jau piemēro gadījumos, kad esi pārkāpis noteikumus- izskrējis uz sarkano, bijis zem grādiem, aizlaidies utt nevis nejauši kādu aizķēris vai izraisījis sadursmi. un ja pa tiešo maksātu - smieklīgi ieskriesi kādā vieglajā un tur būs kādi trīs, kuriem uz slimnūcu vajag, ārstēties, rehabilitācija vēl viss pārējais par mašūnu utt. diez vai pa tiešo izraktu uzreiz viņiem tos tūkstošus ko samaksāt. Var jau kautko baigi lekties, bet kad pašm gadīsies avārija tad gan mute būs ciet un vēl paldies pateiks ka ir OCTA.

277665. viesis 28.jūnijs 2010 17:51
0 0 Atbildēt

un apdrošinātājs savu regresu gadiem gaidīs, ja tādu būs ieslēdzis?

Tāpēc jau saku - mazākais regress ir BM klases samazinājums. Tākā nevajag teikt, ka nav nekādas līdzatbildības

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti