Satiksmes drošības ķēdē visiem posmiem jābūt vienlīdz stipriem! 2

 
30.jūnijs 2010 11:10

0,54 promiles nav bijušas pietiekamas, lai liegtu iespēju autovadītājam turpināt ceļu...

Tā rezultātā pēc trim dienām tiek izraisīta smaga autoavārija, ar dažādām traumām slimnīcā nonāk gan bērni, gan kundze, kas traģiskā negadījuma dēļ zaudē roku.

<250>Šis satiksmes negadījums ir ne tikai dīvains, bet arī pamācošs. Pirmkārt, tas ir pierādījums patiesībai, ka sodu bardzība nav vienīgais satiksmes drošības elements. Jaunie, gandrīz divas reizes bargākie sodi, kas stājās spēkā Līgo dienā, paredz, ja vadītājam konstatēts no 0,5 līdz 1 promilei, tiek piemērots sods 300 – 450 latu apmērā un atņemtas autovadīšanas tiesības uz vienu gadu. Vai konkrētajā gadījumā būtu cits rezultāts, ja sodu apjoms būtu vēl lielāks vai arī mazāks? Rezultāts būtu tas pats, jo problēma šoreiz nav soda apjomā, bet tā piemērošanā.

Latvijas Automoto biedrības (LAMB) vairāku gadu desmitu pieredze liecina, ka satiksmes drošība ir kā Lielvārdes josta, kas sastāv no daudziem elementiem, un viena atsevišķa elementa izmaiņām, kā piemēram sodu palielināšanai nav īstas nozīmes, ja nemainās pārējie elementi, kā sodu piemērošana un pārliecība par soda neizbēgamību.

Apliecinājums tam ir publiskajā telpā izskanējusī informācija par vietām, kur Rīgas pilsētā tiks izvietoti fotoradari. Nenoliedzot to nozīmi satiksmes drošības veicināšanā, jāatceras, ka ātrums ir bīstams un tomēr viens no draudiem satiksmes dalībniekiem. Fotoradarus būtu jāizmanto ne tikai ātruma fiksēšanai, bet arī satiksmes uzraudzībai, krustojumu šķērsošanas un sabiedriskajam transportam paredzēto braukšanas joslu kontrolei. Piemēram, fotoradara uzstādīšana Rīgā, Brīvības un Pērnavas ielu krustojumā atbrīvotu tur regulāri dežurējošo ceļu policijas ekipāžu citu svarīgu uzdevumu veikšanai. Savukārt diez vai īpaši rāma braukšana caur Biķernieku mežu būs ievērojams ieguvums satiksmes drošībai.

Domājot par resursu lietderīgu izmantošanu, jāatceras ievērojamais līdzekļu apjoms un progresīvais plāns izveidot vienotu glābšanas dienestu 112, kura telefona numuru atcerētos katrs iedzīvotājs un varētu operatīvi sazināties un saņemt jebkāda veida palīdzību. Tajā pašā laikā tiek izveidots atsevišķs ātrās palīdzības izsaukšanas telefona numurs 113, kas rada ne tikai jucekli, bet arī papildus nevajadzīgus izdevumus, dublējot vienotā glābšanas centra 112 zvanu centra funkcijas. Virsuzdevums ir nodrošināt pēc iespējas operatīvāku atbildīgo dienestu koordināciju, ko spēj veikt vienots glābšanas centrs nevis izkliedēti dienesti ar saviem kontakttālruņiem un dažkārt arī ambīcijām.

Gan traģiskais negadījums pie Garkalnes, gan fotoradaru izmantošanas plāns, gan vienotais glābšanas dienests ir kopējas satiksmes drošības ķēdes posmi, savukārt, ķēde ir tik stipra, cik stiprs ir tās vājākais posms. Ķēde jāskata kopsakarā nevis pievēršot uzmanību tikai atsevišķiem posmiem.

Juris Zvirbulis, Latvijas Automoto biedrības prezidents,
Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis

 
Visi komentāri
 
277747. viesis 30.jūnijs 2010 16:06
0 0 Atbildēt

Ir taisnība. Varu apgalvot ka arī peļņas aparāti (fotoradari) ne drusciņ neuzlabos avāriju skaitu. Jo viņi jau kontrolēs vietas kur auto parasti brauc ātri nevis tur kur parasti ir avārijas.

277759. viesis 30.jūnijs 2010 16:59
0 0 Atbildēt

vienīgais nesaprotu ar to 112, bbrīdī, kad patiešām ir ķeza un katra sekunde ir svarīga, kāpēc vēl kautkur jāslēdz - vienkārši pieņemiet visu info un paši tad skaidrojaties, kam jābrauc, ko izsaukt.

A to breīdī, - laužas iekša dzīvoklī bandīs un tagad man uzdod jautājumu - kāda adrese un tad savieno ar policijas iecirkni, izrādās tas atbild par mājām ielas otrajā pusē, savienojam ar citu iecirkni, tie savukārt sūa pie munipāļiem utt.

Pieņemiet izsaukumu un izsūtiet attiecīģās brigādes bugatierus, miličus ātros vai katafalku - tā var saekonomēt daudz vairāk laika...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti