Katrs desmitais kravas transportlīdzeklis, kas brauc pa Latvijas ceļiem, apdraud satiksmes drošību. To pierādīja šīs dienas reids, kurā tika pārbaudīts transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis un svars.
Reidā piedalījās Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), Autotransporta inspekcija (ATI) un Valsts policija. Būtiskākie kravas transportlīdzekļu defekti atklājās, auto uzbraucot uz CSDD pārvietojamā bremžu stenda un ATI svariem.
Reidā, kas notika Grenctāles robežpunktā, tika pārbaudīti vairāk nekā 50 transportlīdzekļi. Lielākā daļa no tiem bija ārvalstīs (Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Vācijā, Lielbritānijā, Čehijā u.c. valstīs) reģistrēti auto.
Diviem no šiem transportlīdzekļiem tika konstatēti bīstami bojājumi bremžu sistēmā. Tādēļ tiem tika noņemtas numurzīmes, kas nepieļauj tālāku dalību ceļu satiksmē. Šiem Polijā reģistrētiem kravas transportlīdzekļiem, kas paredzēti bīstamas kravas (benzīna) pārvadāšanai, no trim asīm divām pilnībā nebremzējās viens no riteņiem. Šāds auto apdraud citus satiksmes dalībniekus un tas var izraisīt avārijas ar traģiskām sekām.
Vēl reida laikā diviem Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem būtisku trūkumu vai bojājumu dēļ tika anulēta atļauja dalībai ceļu satiksmē. Tas nozīmē, ka automašīnai mēneša laikā būs jāveic atkārtota valsts tehniskā apskate. Un vēl diviem ārvalstīs reģistrētajiem transportlīdzekļu vadītājiem tika sastādīti protokoli, kuros norādīti būtiski transportlīdzekļu defekti. Šī informācija tiek nosūtīta attiecīgo ārvalstu atbildīgajām institūcijām.
Jau sesto gadu Latvijā tiek veikta regulāra kravas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontrole uz ceļiem. Tās nolūks ir uzlabot ceļu satiksmes drošību un apkārtējās vides kvalitāti. Kopš ir uzsāktas kontroles uz ceļiem ir pārbaudīti vairāk nekā 21 tūkstotis transporta vienības. Tomēr par visobjektīvākajām tiek uzskatītas pēdējo divu gadu pārbaudes, kurās izmanto mobilo bremžu stendu. Pēdējā pusotra gada laikā uz ceļiem ir pārbaudīti vairāk nekā 5 tūkstoši transporta vienību. No tiem 10% ir anulēta atļauja piedalīties ceļu satiksmē, bet 2% konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, kā rezultātā noņemtas valsts reģistrācijas numura zīmes. No visiem šiem transportlīdzekļiem 90% defektu tiek konstatēti tieši mobilajā bremžu stendā.