Rīgas Motormuzejā izstāde «Esmu cilvēks - brīvs un patstāvīgs!»

 
23.septembris 2010 9:40

Rīgas Motormuzejā 27.septembrī tiks atklāta izstāde – seminārs „Esmu cilvēks - brīvs un patstāvīgs!”. Izstādē varēs aplūkot vēsturiskos auto, kuri piemēroti cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.


Foto: invalīdu auto

Mūsdienu spraigajā dzīves ritmā gandrīz katra cilvēka aktivitāte – mācības, darbs, izklaide vai sadzīve ir saistīta ar pārvietošanos. Vairumam cilvēku nav problēmu iet ar kājām, braukt ar  velosipēdu, automašīnu vai sabiedrisko transportu. Tāpēc mēs bieži vien nesaprotam tās grūtības un neērtības, kas šajā jomā rodas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Taču tieši viņi uzsver, ka ērti, piemēroti transportlīdzekļi, dod brīvības un neatkarības no citiem sajūtu, bet pats galvenais – iespēju pilnvērtīgi mācīties un strādāt.

Lai pievērstu uzmanību un meklētu risinājumus tām problēmām, kas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām rodas ceļu satiksmē, Rīgas Motormuzejs sadarbībā ar Invalīdu un viņu draugu apvienību „Apeirons” 27.septembrī plkst. 14:00 muzeja telpās Rīgā, S. Eizenšteina ielā 6 rīkos izstādi – semināru „Esmu cilvēks - brīvs un patstāvīgs!”.

Tajā interesentiem pirmo reizi tiks piedāvāta iespēja vienkopus  iepazīties ar vēsturiskajiem invalīdu transportlīdzekļiem, sākot no pagājušā gadsimta piecdesmitajiem gadiem. Savukārt seminārā tiks diskutēts par iespējām piemērot mūsdienu automobiļus invalīdu vajadzībām, kā arī izvērtēta citu satiksmes dalībnieku attieksme, satiksmes organizācija un tiesiskās problēmas, ar kurām ceļu satiksmē nākas saskarties cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Informācija par izstādi:

Pēc Otrā pasaules kara bijušajā Padomju Savienībā radās nepieciešamība pēc transportlīdzekļiem daudziem kara invalīdiem. PSRS līdz tam laikam tādus auto nebija ražojusi.
Rīgas Motormuzejs piedāvā iespēju iepazīties ar populārākajiem invalīdu transportlīdzekļu paraugiem:

“KIJEVĻJAŅIN” K 1V
Kijevas moto būves rūpnīca, PSRS, 1951. g. (sākts ražot 1947. g.)
Trīsriteņu motocikls - motorratiņi, kuru konstrukcijas pamatā ir izmantots vieglais motocikls „KIJEVĻANIN” K 1B.
Dzinējs: 1 cil., 98 cm3, jauda 2 ZS
Masa:             116 kg
Ātrums:           15 km/h

SZA - M

Serpuhovas moto rūpnīca, PSRS, 1967. g. (sākts ražot 1956. g.)
Četrriteņu invalīdu motorratiņi.
Dzinējs: “IŽ” 1 cil., 346 cm3, jauda 10  ZS
Masa:               425 kg
Ātrums             55  km/h

SZD
Serpuhovas moto rūpnīca, PSRS, 1992.g. (sākts ražot 1970. g.)
Četrriteņu invalīdu motorrati
Dzinējs: „IŽ” 1 cil.,  346 cm3, jauda  18 ZS
Masa                   454 kg
Ātrums                 70 km/h

ZAZ – 968  MB „Zaporožec”

Zaporožjes automobiļu rūpnīca „Komunārs”, PSRS, 1987.g.  (sākts ražot 1979. g.)
Vieglais automobilis, rūpnieciski piemērots invalīdu vajadzībām, rokas vadība (gāze – sajūgs – bremze).
Dzinējs: V4 cilindri., 1197 cm3, jauda  40 ZS
Masa                   840 kg
Ātrums                118 km/h

Pēc izstādes atklāšanas notiks seminārs - diskusija par auto un infrastruktūras piemērošanu cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un iespējamie risinājumi.

Izstāde Rīgas Motormuzejā būs aplūkojama līdz 4. oktobrim.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 33

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti