«Hyundai» Parīzē demonstrē Blue DriveTM tehnoloģiju

4.oktobris 2010 10:52

2010. gada Parīzes autoizstādē kompānija Hyundai atklāj savus jaunākos ievedumus tās ekoloģisko automašīnu klāstā.


Hyundai ix35 Blue  Foto: Hyundai

Hibrīdu koncepcijas ix20 Blue un ix35, kuras abas šajā autoizstādē tiek demonstrētas pasaulei pirmo reizi, papildina piecas automašīnas (i10 Blue; i20 Blue; i30 Blue koncepcijas un ix35 Blue), kuras jau ir daļa no kompānijas izstrādātās progresīvās Blue DriveTM programmas. Īstenojot šo programmu, kompānija virzās uz savu mērķi kļūt par pasaules vadošo autoražotāju vidi saudzējošu tehnoloģiju jomā.

Transmisija

Visos šajos modeļos ir izmantota visjaunākā energoefektīvās transmisijas tehnoloģija, kura ir izstrādāta Hyundai pētniecības un pilnveides centros Korejā un Eiropā. Piemēram, jaunajiem, samazinātajiem 1,0 litra Kappa benzīna un 1,7 litru U2 dīzeļdzinējiem ir vairāki ekoloģiski uzlabojumi: augstas veiktspējas un zemas berzes dzinēja eļļa, kas ievērojami samazina automašīnas transmisijas berzi, duālā gāzu sadales fāzu maiņa, lietderīgāka degmaisījuma sadegšana, optimizēta pārnesumu attiecība un dzinēja vadības optimizācija, kas palielina dzinēja darbības lietderīgumu.

Ievērojams jaunums autovadītājam ir automašīnās izmantotā Hyundai sistēma Idle Stop & Go (ISG). Šis jauninājums atslēdz dzinēju un atvieno pārnesumkārbu, automašīnai stāvot, bet acumirklī atkal iedarbina dzinēju, tiklīdz tiek nospiests sajūga pedālis.  Tas ir īpaši lietderīgi, lai samazinātu izmešu daudzumu un degvielas patēriņu, braucot pa pilsētu, kur bieži nākas apstāties un uzsākt braukšanu.

Hyundai ISG sistēmā ietilpst jaunā maiņstrāvas ģeneratora iekārta, kura pastiprina enerģijas reģenerāciju bremzēšanas laikā un nodrošina labu ātruma uzņemšanu, vienlaikus samazinot maiņstrāvas ģeneratora noslodzi.

Mazāka pretestība braucot

Šajās jaunajās Blue DriveTM automašīnās ir vairāki jaunievedumi, kuri uzlabo to aerodinamiku un samazina rites pretestību.

Visiem modeļiem ir uzstādīti apakšējie paneļi, ar kuriem tiek aizsegti bremzēšanu veicinošie iedobumi, kuri ir parastajās automašīnās un negatīvi ietekmē degvielas patēriņu.  Dažiem modeļiem ir arī samazināta bremžu uzliku pretestība, kā arī riteņi ar zemas rites pretestības riepām, kurās ir lielāks gaisa spiediens.

Ārēji šīs automašīnas ir ļoti līdzīgas saviem attiecīgajiem ‘standarta’ modeļiem, taču tās ir viegli atpazīstamas pēc īpašās simbolikas un krāsojuma. Logotips automašīnas aizmugurē norāda, ka tā pieder pie Blue DriveTM klāsta, un visi modeļi ir vienā, unikālā lavandas zilā tonī un ar vienādu atraktīvu virsbūves grafiku.

Īsteni sāncenši

i10 Blue, kura pārdošanā nonāks 2010. gada beigās, ir aprīkota ar jauno un ārkārtīgi efektīvo 1,0 litra Kappa benzīna dzinēju, kas nodrošina 69 Zs pie mazāka apgriezienu skaita (6200 apgr./min), bet nodrošina griezes momentu 94,1 Nm (9,6 kg.m), kā arī ir aprīkota ar duālās gāzu sadales fāzu maiņas (CVVT) sistēmu. Pateicoties labākai aerodinamikai un automašīnas transmisijas uzlabojumiem, i10 Blue CO2 izmešu līmenis ir samazināts līdz tikai 99 g/km.

i20 Blue ir aprīkota ar U2 1,4 litru dīzeļdzinēju, kas ir projektēts un konstruēts pētniecības un pilnveides centrā Vācijas pilsētā Ruselhaimā (Rüsselsheim) un attīsta 75 Zs pie zemāka apgriezienu skaita minūtē (4000), bet nodrošina griezes momentu 221 Nm (22,5 kg.m).  Šo dzinēju papildina modernākā sešu pārnesumu manuālā transmisija. i20 Blue CO2 izmešu daudzums ir tikai 98 g/km, un tā pārdošanās nonāks 2011. gadā.

Pilnīgi jaunā ix20 Blue, kuru paredzēts sākt tirgot vēlāk šajā gadā vienlaikus ar standarta modeli, arī ir aprīkota ar U2 1,4 litru dīzeļdzinēju un sešu pārnesumu manuālo transmisiju.  Tās CO2 izmešu daudzums 114 g/km ir viens no zemākajiem rādītājiem universālu segmentā.

i30 Blue koncepcijā ir izmantots U2 1,4 litru dzinējs, kurš attīsta 90 Zs pie mazāka apgriezienu skaita (4000), bet nodrošina griezes momentu 240 Nm (24,5 kg.m), kā arī sešu pārnesumu manuālā transmisija ar optimizētu pārnesumu attiecību (Hyundai degvielu taupošo transmisiju jaunākā paaudze). Ar CO2 izmešu daudzumu tikai 94 g/km šī automašīna būs ārkārtīgi vilinošs piedāvājums klientiem.

ix35 Blue, kuras ražošana tiks uzsākta 2010. gada beigās, ir pieejama ar ārkārtīgi iespaidīgu CO2 izmešu daudzumu, proti, tikai 135 g/km, pateicoties kam tā ir sāncense ne tikai vadošajiem C segmenta sporta universāliem, bet arī daudziem C segmenta hečbekiem.  U2 1,7 litru dīzeļdzinējs, kurš arī ir projektēts un konstruēts Ruselhaimas pētniecības un pilnveides centrā, attīsta 115 Zs pie mazāka apgriezienu skaita minūtē (4000 apgr./min), bet nodrošina griezes momentu 260 Nm (26,5 kg.m).  Arī šo dzinēju papildina modernākā sešu pārnesumu manuālā transmisija.

ix35 hibrīda koncepcija, kuras pamatā ir U2 1,7 litru dīzeļdzinējs ar maksimālo jaudu 115 Zs un 5 kW elektromotoru, izceļas ir izcilu CO2 izmešu daudzuma rādītāju 117 g/km. Liegajā hibrīda sistēmā ir kompānijas sešu pārnesumu manuālā transmisija, un to papildina vairāki Blue DriveTM jaunievedumi: augstas efektivitātes mainīgās ģeometrijas turbokompresors (VGT); samazināta dzinēja berze; pilnībā aizsegta apakša, kas uzlabo aerodinamiku; Idle Stop & Go (ISG) sistēma; zemas rites pretestības riepas.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 6

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Baumanis Silverstounā nesasniedz pasaules čempionāta posma finālu

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis no STARD komandas svētdien slavenajā Silverstounas trasē nesasniedza pasaules čempionāta ceturtā posma finālu. Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbaudījis jaunā Toyota RAV4 drošību (+ VIDEO)

Eiropas neatkarīgā drošības kontroles organizācija EuroNCAP savā jaunākajā testā pārbaudījusi krosovera RAV4 drošību. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 13

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti