Opel «gaismas pilsētā»: divas pasaules pirmizrādes un daudz kas vairāk

 
5.oktobris 2010 16:03

Ar divām pasaules pirmizrādēm un plašu tehnisku inovāciju klāstu Opel būs spoža parādība gaismas pārpilnajā pilsētā Parīzē.

Parīzes auto izstādes Mondial de l’Automobile apmeklētājiem pirmoreiz būs iespēja redzēt Opel vīziju par sasniedzamu sapņu auto – konceptautomobili GTC Paris, kā arī jauno Astra Sports Tourer. Bez tam Opel prezentēs arī svarīgus videi īpaši draudzīgos ecoFLEX modeļu jauninājumus, jaunās Meriva paplašināto motoru klāstu, kā arī pēdējo Ampera, elektroautomobiļa ar pagarinātu nobraucamo distanci, attīstības stadiju.

Opel GTC Paris demonstrē kā iekārojamu sapņu auto


Foto: Opel

Konceptautomobilis GTC Paris parāda Opel emocionālo pusi, ietērpjot to pieejama sapņu auto formā. Tajā apvienota vācu inženieru māka un inovācijas ar pievilcīgu izskatu. Dizaineri, šo auto radīdami, smēlušies iedvesmu no kāda Ričarda Baha slavenā romāna „Kaija vārdā Džonatans Livingstons“ citāta: „… un ātrums bija vistīrākais skaistums.“



Sportiski kompaktais trīsdurvju auto vissīkākajās detaļās iemieso šo citātu ar savām izliektajām līnijām, skulpturālajām virsmām un muskuļoto izskatu: spēcīgs, skaidrs un ar kulta auto potenciālu. Ar 4,46 metriem GTC Paris garums ir optimāls kompaktam, sportiskam automobilim, kurā pietiek vietas pieciem pasažieriem.

Lielākā daļa tā dēvēto „kulta automašīnu“ izskatās īpaši labi tieši profilā. Daudzus iespējams ieskicēt ar tikai divām vai trim skaidrām līnijām – tas pats attiecas arī uz jauno Opel konceptu: dizaineri piešķīruši īpašu izteiksmīgumu GTC Paris profilam, vienkārši aprobežojoties tikai ar dažām līnijām. Gluži kā sprintera cīpslas, šīs līnijas piešķir automobilim spēcīgu skulptūrai līdzīgu formu. Tās papildina dizaina akcentus un ārējo virsmu formu, un piešķir automobilim ārkārtīgi atlētisku izskatu līdz pat tā dinamiskajiem 21 collas riteņiem.



Opel tipiskais zibens motīvs vērsts tajā pašā virzienā kā Insignia – kā smalka, skaidra rieva, kas virzās no sliekšņa uz augšu pa durvju virsmu. Otrā līnija aptver durvju rokturi un sniedzas līdz pat mašīnas aizmugurei. Tur tā vēl vairāk paspilgtina automobiļa spēcīgo iespaidu, sadalot krāsoto laukumu neuzkrītošā apakšējā un platā augšējā plecu daļā. Trešā līnija visbeidzot iezīmē jumta siluetu. Tā ir smalka matēta alumīnija uzlika, kas izceļ loga līniju un vērš skatienu tālāk uz integrēto spoileri.

Plūstošās, skulptūrai līdzīgās virsbūves formas atrodamas arī salona atveidā. Tās, tāpat kā augstvērtīgo apdares materiālu un audumu izmantojums ir GTC Paris atpazīstamības ķīla. Salons ar savu „pozitīvo-negatīvo“ krāsu paleti ir skaidri vērsts uz GTC pilotu. Kamēr sarkano vadītāja sēdekli rotā melnas aplikācijas, visi pārējie salona komponenti veidoti ogļmelnā krāsā ar sarkanām šuvēm.

Šis konceptauto prezentē visu Opel tehnoloģisko kompetenci kompaktklasē īpaši sportiskā izpausmē. Vēl vairāk uzlabotajai adaptīvajai FlexRide drošības šasijai ir īpaši plata šķērsbāze. Aizmugurē tiek izmantota Opel īpašā vērpstieņa un Vata mehānisma kombinācija, bet priekšā diferenciāļa bloķētājs. 21 collas riteņi nodrošina kontaktu ar brauktuves virsmu.

GTC Paris piedziņu nodrošina 213 kW/290 ZS spēcīgs 2 litru turbomotors ar četriem cilindriem un tiešo benzīna iesmidzināšanu. Start/Stop sistēma demonstrē, ka liela jauda un zems degvielas patēriņš pilsētas satiksmē var iet roku rokā. Transmisijai kalpo manuālā sešpakāpju pārnesumkārba.

{page}

Jaunais Astra Sports Tourer: lieliska kvalitāte un praktiskā pielietojuma potenciāls ar elegantu dizainu

Jaunais Astra Sports Tourer kompakto universālu segmentā ienāk ar stilu, funkcionalitāti un dabai draudzīgām tehnoloģijām. Vienalga, vai privātām, vai darba vajadzībām – Parīzes pasaules pirmizrādes galvenais varonis ir īstais auto visiem gadījumiem. Jaunpienācējam dizaina gēni un nosaukums ir kopīgs ar Insignia universālu. Un, tāpat kā vidējās klases bestsellera gadījumā, arī Astra Sports Tourer būtiskākās iezīmes ir pirmklasīga kvalitāte un praktiskums.

Pievilcīgā čaulā ietērpts salons, kam piemīt visas slavējamās sedana īpašības, piedevām ar ārējās formas sniegto plusu – lielo un pielāgojamo bagāžnieku. Efektīvā bagāžas nodalījuma forma un pārdomātas funkcionālās detaļas, kā, piemēram, ar FlexFold sistēmu iespējams nolocīt aizmugurējā sēdekļa atzveltni nospiežot vienu pogu – šie pasākumi nodrošina 1 550 litru transportējamās kravas tilpumu.

Atlētiskais Sports Tourer izskats piestāv dinamiskajam braukšanas stilam. Jaunajā Astra universālā savu iedarbīgumu demonstrē inovatīvā vērpstieņa un Vata mehānisma kombinācija, kā arī FlexRide drošības šasija. Bet Astra Sports Tourer ir svarīgs ne vien braukšanas prieks, bet arī komforts un drošība. Tādi Premium klasei raksturīgi komponenti kā biksenona lukturu drošības sistēma AFL+ un ergonomiskie priekšējie sēdekļi ar neatkarīgo muguras veselības ekspertu organizācijas Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) sertifikātu padara šo auto par vienreizēju piedāvājumu kompakto universālu klasē ar potenciālu kļūt par vispopulārāko šī svarīgā segmenta automobili.

Pircēju rīcībā būs deviņi efektīvi motori ar jaudas spektru no 70 kW/95 ZS līdz 132 kW/180 ZS. Degvielu taupošā Start/Stop tehnoloģija tiks ieviesta nākamā gada sākumā vispirms modeļos ar 1.3 CDTI motoru. Šis papildaprīkojums palīdz nodrošināt īpaši zemas CO2 emisijas – tikai 109 g/km.

Paplašināts Meriva motoru klāsts dažādām vajadzībām

Pēc tam, kad jaunais Opel Meriva jau saņēmis daudz pozitīvu atsauksmju sava dizaina, ārkārtīgās daudzpusības un izskata dēļ, tiek papildināts tā dīzeļmotoru klāsts, lai piedāvātu ģimenēm un vecāka gadagājuma pircējiem lielākas izvēles iespējas.

(C) iAuto.LV

Meriva pircēji no šī brīža varēs izvēlēties starp pieciem dīzeļdzinējiem un trim benzīna motoriem ar jaudu no 55 kW/75 ZS līdz 96 kW/140 ZS. Meriva izslavētā daudzpusība neattiecas gan tikai uz motoriem: mazā vienapjoma auto otrā paaudze spēj iepatikties dēļ elegantā dizaina ar dinamiskām līnijām un skulpturālām formām. Te vēl jāpiemin arī inovatīva aprīkojuma izvēli optimālākai salona telpas izmantošanai, tai skaitā arī ārkārtīgi pielāgojamā FlexSpace sēdekļu sistēma aizmugurē. Ar to automobili Meriva iespējams ātri pārvērst no piecvietīga auto par četru, trīs vai pat divvietīgu ar maksimālu kravas tilpumu. Aizmugurē stiprinātās aizmugurējās durvis, sauktas par FlexDoors, ievērojami atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu, bez tam vecāki var daudz vienkāršāk piesprādzēt savus bērnus. Pielāgojamo FlexRail viduskonsoli starp priekšējiem sēdekļiem iespējams konfigurēt sev vēlamā veidā atbilstoši savām sīkumu novietošanas vajadzībām.

Meriva iespējams efektīvi un droši izmantot, jo tā veidota pēc ergonomiskiem principiem. Šis visdaudzpusīgākais auto ir vispār pirmais automobilis, kas par savām ergonomiskajām sistēmām saņēmis vispārēju neatkarīgo muguras veselības ekspertu organizācijas Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) sertifikātu, šī organizācija apvieno neatkarīgus ārstus un muguras ekspertus. Šajā sistēmā ietilpst savā klasē labākie ergonomiskie priekšējie sēdekļi, FlexSpace, FlexDoors, kā arī FlexFix, aizmugurējā buferī integrētais velosipēdu turētājs.

Atbildība par apkārtējo vidi Opel gadījumā saucas „ecoFLEX“

Opel atbalsta efektīvu mobilitāti – nezaudējot jaudu un par pieejamu cenu. Opel ecoFLEX modeļi lieliski iederas šajā laikā, kad noteicošie kritēriji automobiļa iegādei ir apkārtējās vides pasargāšana un ekonomiskums. Tie atbilst visdažādākajām klientu vajadzībām, sākot no mazajiem auto līdz pat vidējās klases universālam, no maza līdz lielam vienapjoma auto. Visās modeļu līnijās no Agila līdz Zafira Opel piedāvā tādus modeļus, ko iespējams īpaši efektīvi darbināt ar benzīnu, dīzeļdegvielu, auto gāzi (LPG = Liquefied Petroleum Gas) vai dabasgāzi (CNG = Compressed Natural Gas).

Pirmie Opel modeļi tagad tiek jau aprīkoti ar Start/Stop automātisko sistēmu. Te pieminama Agila 1.2 ecoFLEX ar 69 kW/94 ZS un Corsa 1.3 CDTI ar 55 kW/75 ZS. Drīz sekos arī Astra un Meriva ar šo degvielu ekonomējošo tehnoloģiju. Līdz 2011. gada beigām tā būs pieejama visiem Opel modeļiem.

Opel gadījumā par labu degvielas ekonomijai netiek upurēts braukšanas prieks. Iepriekšējā gadā uzņēmums ir apjomīgi pārstrādājis ecoFLEX modeļu klāstu. Lai minam tikai vienu piemēru – Insignia: te 2,0 CDTI ecoFLEX ar 96 kW/130 ZS un 118 kW/160 ZS degvielas patēriņš varēja tikt samazināts no 5,2 līdz 4,8 litriem/100 km, CO2 emisijas saruka no 136 līdz 129 g/km.

Ampera laika plāns: ražošana sāksies 2011. gadā

Parīzes autoizstādē Opel vēlreiz apstiprinās, ka Opel inovatīvā elektroauto ar pagarinātu nobraucamo distanci Ampera ražošana tiks uzsākta nākamā gada sākumā. Revolucionārais Opel Ampera būs pirmais bezemisiju elektriskais automobilis Eiropā, kas piemērots visām ikdienas prasībām. Tā vienreizējā elektropiedziņa nodrošina augstu griezes momentu un lielu paātrinājumu, kā arī klusu gaitu. Piecdurvju Ampera būs pietiekami daudz vietas četriem pasažieriem un viņu bagāžai, šim auto ir līdz vairāk kā 500 kilometriem pagarināta nobraucamā distance.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti